New posts

Vejen til Top 6 - sæson 20/21 + evt. Medaljekamp! (Matematisk)

Vejen til Top 6 - sæson 20/21 + evt. Medaljekamp! (Matematisk)
Spørgsmålet er, hvorvidt Randers-kampen bliver endnu en af dem. Altså kampe, hvor DN anser det som en kamp, der bare ikke må tabes, mere end en kamp der bare SKAL vindes.
Jeg tror han i de to kampe dels havde øje på at sikre top-6, dels på at de blev spillet ekstremt dårlige baner hvor der kunne opstå mange tilfældigheder. Jeg tror vi kommer ud som vi har gjort i stort set alle andre kampe end lige de to, men der er der jo også lukket ret godt ned i forsvaret, den base skal vi selvfølgelig også holde fast i.

Jeg er helt enig i, at vi har forholdsvis stor bredde men betragter ikke skadede spillere som en fordel ;)

Mener stadig Fcm har en meget bred trup men kender ikke til deres skader.

Fck's trup er vist knap så bred for nuværende men på et fornuftigt højt niveau.

Som Mikkel_K pointerer er BIF formentlig holdet med den smalleste strup og det kan (måske) give dem udfordringer henover foråret. Deres 2/3 valg til positionerne er ikke på så højt niveau som hos de andre 3 tophold. De er dog ikke nået til de udfordringer endnu og med held/dygtighed har de måske mulighed for at undgå dem - vi må se som tiden skrider frem men pt. henter de stadig mange point.

Jeg tror han i de to kampe dels havde øje på at sikre top-6, dels på at de blev spillet ekstremt dårlige baner hvor der kunne opstå mange tilfældigheder. Jeg tror vi kommer ud som vi har gjort i stort set alle andre kampe end lige de to, men der er der jo også lukket ret godt ned i forsvaret, den base skal vi selvfølgelig også holde fast i.
Jeg vil nok pege på 0-0 kampen sidste år mod BIF på udebane (1. kamp i medaljespillet), hvor vi jo skulle holde BIF bag os. Så altså hvis David ser Randers som et hold der skal holdes bag os, mere end chancen for at angribe holdene foran os, så tror jeg godt vi kan se en kamp hvor vi lukker af, mere end vi angriber.

Altså sådan er vi jo per udgangspunkt vil jeg sige. Det er undtagelsen mere end reglen, at vi angriber en kamp mere offensivt, vil jeg sige.

Så altså hvis David ser Randers som et hold der skal holdes bag os, mere end chancen for at angribe holdene foran os, så tror jeg godt vi kan se en kamp hvor vi lukker af, mere end vi angriber.
Man kan vel sige, at lige nu er det kun Randers der ligner en konkurrent til den plads i Europa vi står til at kvalificere os til. Så i den sammenhæng er det da vigtigt at slutte i top-4. 5. pladsen kan dog også give den sidste plads i Europa hvis et af topholdene vinder pokalen (bortset fra at der også er den play-off kamp mod nr. 7).

Man kan vel sige, at lige nu er det kun Randers der ligner en konkurrent til den plads i Europa vi står til at kvalificere os til. Så i den sammenhæng er det da vigtigt at slutte i top-4. 5. pladsen kan dog også give den sidste plads i Europa hvis et af topholdene vinder pokalen (bortset fra at der også er den play-off kamp mod nr. 7).
Ja og der kan man sige, at den nye målsætning som David opsatte i går er sådan lidt upræcis.
Han sagde på samme tid, at der er 4 hold der kan vinde mesterskabet, men at vores målsætning blot er at komme i europa. Jeg vil sige, at det ville være underligt såfremt holdets interne målsætning ikke er at få metal. Men at den eksterne målsætning hedder europæisk deltagelse tager noget pres fra, og det lever jeg FINT med.

En 4.plads kan komme i hus på mange måder. Tilfredsheden med den vil afspejle hvordan FCK/FCM/BIF gør det selv, og om vi får succes i pokalen eller ej.
Står man med en pokal, og slutter 4'er hvor FCK/FCM/BIF simpelthen bare brænder ligaen af, så er det jo helt fair, og vi kan stadig være rigtig glade. Men slutter vi 4'er fordi vi selv går i stå, så føles det anderledes. De to ting kan jo også hænge sammen, selvfølgelig.

Jeg tror David ser det uafgjorte scenarie som rigeligt attraktivt til, at vi IKKE kommer ud med bål og brand i en "all or nothing"-kamp. For det er NETOP ikke alt eller intet. Meget er vunde med en uafgjort der.
Det er som man ser det. I mine øjne SKAL vi gå efter en sejr, med mindre det selvfølgelig bare er vigtigt at være med i top-6. FCK-FCM i en anden kamp, så vi kan enten spille os på 2. pladsen eller lægge endnu mere afstand til FCK. Selvfølgelig skal vi gå efter de tre point uden at overveje, at uafgjort et et godt resultat - for det er det ikke.

Jeg vil være max skuffet over 1 point hjemme mod Randers, som både lider af skader, karantæner og elendig form. Jeg siger ikke at vi skal gå ud i en all out attack, men jeg siger til gengæld at jeg intet forstår af "meget er vundet med en uafgjort".

Jeg synes det vigtigste i topkampen i går var, hvor helstøbt indsatsen var, og hvor meget vi KONTROLLERER kampen.

Vi var i kontrol nærmest fra start til slut. Ja de får to frispark på kanten af feltet, men 0 skud på mål.
Det er den slags kontrol jeg snakker om at FCK og BIF ikke kan leverer over 90 minutter, og som FCM kun nogle gange kan.

Det er det der ligger til grund for min tro på AGF i top 2. Kontrollen. Og at vi samtidig med at lukke modstanderen ned STADIG selv skaber chancer.

3-0 hjemme mod AaB, 3-1 mod BIF, 2-0 Sønderjyske, og Lyngbykampen, Vejle, OB etc etc..
Modstanderen får jo nærmest kun 0-2 chancer i hele kampen. Og vi laver nærmest ALTID flere chancer selv.

Det kan stadig blive til et nederlag, sådan som vi så det mod FCN.
Men selv i undertal var det i min optik os der skabte mest, og vi lukkede fint ned for dem. Modsat i går, så scorede PM bare ikke.

Jeg vil nok pege på 0-0 kampen sidste år mod BIF på udebane (1. kamp i medaljespillet), hvor vi jo skulle holde BIF bag os. Så altså hvis David ser Randers som et hold der skal holdes bag os, mere end chancen for at angribe holdene foran os, så tror jeg godt vi kan se en kamp hvor vi lukker af, mere end vi angriber.

Altså sådan er vi jo per udgangspunkt vil jeg sige. Det er undtagelsen mere end reglen, at vi angriber en kamp mere offensivt, vil jeg sige.
Det er ikke utænkeligt, men i den situation forsvarede vi nærmest det bedst tænkelige vi kunne opnå mod det hold der ellers var favoritter til det og så var det ikke mindst en udekamp. De manglende tilskuere eliminerer en del af forskellen på hjemme og ude, men jeg tror det ville være mere sandsynligt at han ville spille mere sikkert hvis det var i Randers. Under alle omstændigheder er det nok småjusteringer vi snakker om, udgangspunktet er vel under alle omstændigheder en ret sikker defensiv. Jeg forventer stadig at se det høje pres der begynder at virke ret godt. Det er på tide vi får slået Randers og så er der lagt op til topbrag mod Brøndby!

I øvrigt: Kæmpe skud ud til Nicolai Poulsen og Patrick Olsen...

Kæft de har spillet sig op! Selv NP på bolden har imponeret mig på det seneste.
Jeg tror vi får endnu mere at se fra PO, men det er i hvert fald med stor glæde og lettelse at se at han begynder at falde rigtigt ind på holdet og løfte sit niveau som jeg forventede vi ville se her i foråret. Skepsissen var måske velbegrundet, men det er virkelig afgørende at han kommer til at udfylde den rolle han blev hentet til.

Jeg har også tænkt det samme med NP de sidste par kampe og det havde jeg så ikke set komme. De træner det selvfølgelig, men det er vel heller ikke det nemmeste lidt at lægge på, så jeg tænker det faktisk mest af alt handler om noget taktisk hvor han får lov til/besked om at være en smule mere offensiv både i løb og pasninger og så viser han at det kan han også på et rimeligt niveau.

Det er ikke utænkeligt, men i den situation forsvarede vi nærmest det bedst tænkelige vi kunne opnå mod det hold der ellers var favoritter til det og så var det ikke mindst en udekamp. De manglende tilskuere eliminerer en del af forskellen på hjemme og ude, men jeg tror det ville være mere sandsynligt at han ville spille mere sikkert hvis det var i Randers. Under alle omstændigheder er det nok småjusteringer vi snakker om, udgangspunktet er vel under alle omstændigheder en ret sikker defensiv. Jeg forventer stadig at se det høje pres der begynder at virke ret godt. Det er på tide vi får slået Randers og så er der lagt op til topbrag mod Brøndby!
Meget enig. Og jeg spiller også mere djævelens advokat her :D
DN er jo lidt "djævelen" når han sådan anser 0-0 mod Vejle og OB som gode resultater i den situation vi var i, hvor de fleste jo var skuffede og mente, at vi skulle gå langt mere efter sejren end vi evnede at gøre det. Og når man får tanken om, at det bl.a. er fordi der holdes igen fra bænken af på baggrund af det taktiske oplæg, så kan det virke frustrerende at se på.

Når vi spiller som i går, så kan vi vinde alle kampe i superligaen. Og vi lukkede jo også helt ned for Vejle og OB, men skabte bare ikke det samme fremad som i går, hvilket banen jo også får skyld for. Vi så mange gode afleveringer og driblinger langs jorden i går, som jo nærmest var umulige i Vejle og Odense. Links' assist til PM kunne have ramt en knold, og så var den måske endt 0-0..

Men jeg er enig i, at vi har ligaen og vores egen position et sted pt, hvor vi ikke skal forsøge at undgå 5.pladsen så meget som vi skal forsøge at opnå metal. Men når DN står og siger at vores målsætning er at kvalificere os til europæisk fodbold, så er det jo altså 4.pladsen som minimum han snakker om. Selvom 5.pladsen kan vise sig at give europæisk, og vi derigennem kan få en ekstra chance.

Jeg kan ikke se at vi skulle gå mere defensivt til værks end mod FCM, SøE, AaB, Lyngby, BIF, FCN eller andre på hjemmebane, hvor vi har haft godt styr på modstander-chance-mængden. Det er jo også blevet til 4 sejre i de 5 sidste hjemmekampe. Så hvorfor ikke bare fortsætte det? Det afgørende bliver, hvorvidt vi ligesom mod Lyngby, SøE og FCN får svært ved at lave målene. Vores defensiv er jo meget stabil. FCK laver 3, hvor et er i overtiden på straffe, men derudover er det jo meget sjældent vi indkasserer mere end 1 mål i kampe, hvor vi gerne selv vil lukke af. Mod Vejle, OB og FCN tidligere i sæsonen er vi langt mere indstillet på "indianer"-fodbold i de kampe. Eller sådan bliver kampene i hvert fald lidt. Men vi har pt lukket præcis 1 mål ind per kamp i snit.

Jeg håber selv vi laver 2, og vinder 2-0 eller 2-1.
Forbandelsen skal brydes..

Jeg synes det vigtigste i topkampen i går var, hvor helstøbt indsatsen var, og hvor meget vi KONTROLLERER kampen.

Vi var i kontrol nærmest fra start til slut. Ja de får to frispark på kanten af feltet, men 0 skud på mål.
Det er den slags kontrol jeg snakker om at FCK og BIF ikke kan leverer over 90 minutter, og som FCM kun nogle gange kan.

Det er det der ligger til grund for min tro på AGF i top 2. Kontrollen. Og at vi samtidig med at lukke modstanderen ned STADIG selv skaber chancer.

3-0 hjemme mod AaB, 3-1 mod BIF, 2-0 Sønderjyske, og Lyngbykampen, Vejle, OB etc etc..
Modstanderen får jo nærmest kun 0-2 chancer i hele kampen. Og vi laver nærmest ALTID flere chancer selv.

Det kan stadig blive til et nederlag, sådan som vi så det mod FCN.
Men selv i undertal var det i min optik os der skabte mest, og vi lukkede fint ned for dem. Modsat i går, så scorede PM bare ikke.
FCN kampen tabte vi pga ren selvdestruktion efter VARkombi.

Jeg tror vi får endnu mere at se fra PO, men det er i hvert fald med stor glæde og lettelse at se at han begynder at falde rigtigt ind på holdet og løfte sit niveau som jeg forventede vi ville se her i foråret. Skepsissen var måske velbegrundet, men det er virkelig afgørende at han kommer til at udfylde den rolle han blev hentet til.

Jeg har også tænkt det samme med NP de sidste par kampe og det havde jeg så ikke set komme. De træner det selvfølgelig, men det er vel heller ikke det nemmeste lidt at lægge på, så jeg tænker det faktisk mest af alt handler om noget taktisk hvor han får lov til/besked om at være en smule mere offensiv både i løb og pasninger og så viser han at det kan han også på et rimeligt niveau.
Min kritik af de to gik meget på, at de for ofte endte med at stå oven i hinanden, og ikke virkedede til at have afstemt rollefordelingen. Jeg tror også meget afhænger af, at de virker til netop at have "fundet hinanden" mere. Altså ift hvordan PO gør sig spilbar for NP når NP har erobret bolden, frem for at deltage i erobringen, og så stå oven i hinanden bagefter, hvor NP så må smide den frem i blinde.

Vi slipper bedre ud af flere situationer nu, og PO får taget nogle andre løb. Og NP er jo god til at erobre/dække af selv. Så der er ikke behov for, at PO leger Guira i en 4-1-4-1. Det har virket lidt sådan i for mange kampe.
Nu er PO også lige skubbet lidt frem, og han har nemmere ved at finde de rette afleveringer. Og interessant også, at Blume ikke er playmaker-rolle så meget mere, men har en kombinationsspil-rolle mere. Han presser og deltager ligeså meget, men PO spiller den ikke frem til Blume for at Blume skal overtage POs boldfordelingsrolle mere. Og det klæder i den grad holdet. Noget som Grønbæk har lidt samme rolle i, men hvor jeg faktisk vil mene at Blume udfylder BEDRE end Grønbæk pt.

Jeg synes snart Grønbæk skal bygge på, hvis David skal retfærdiggøre at lade Blume forlade klubben, og lade Grønbæk overtage pladsen som fast mand. Brandhof kommer jo nok også til at komme ind og være med i den duel, men det er sgu svært at vide i hvilken styrke/forfatning han kommer ind.

FCN kampen tabte vi pga ren selvdestruktion efter VARkombi.
Det er jeg faktisk uenig i. Altså ikke at vi kørte for meget selvdestruktion, især i 1.halvleg, for det er jeg enig i.

Men at vi lader en FCN-spiller stige op til en dødbold og indkassere mål på den både (med Juelsgård og Hausner i forsvaret) havde jo ikke noget med VAR at gøre.

At PM brænder sit frie hovedstød ej heller. At vi smed for mange chancer væk synes jeg heller ikke direkte var VAR-afledt. Men den sidste del hang nok lidt sammen med "humøret"/forhastet tankegang i truppen pga. den kollektive irritation som spillerne især i 1.halvleg løb rundt med.

Nuvel: Jeg kan sagtens se at man kan give selvdestruktionen skylden. Men jeg vil bare påstå, at vi faktisk havde godt styr på FCN i store dele af kampen det til trods, og burde have spillet minimum 1-1. Og en af pointerne omkring Jon og PM er, at når ingen af de to rammer dagen ift afslutninger, så er det lidt op af bakke med pointene i mange kampe.

Last edited:
At AaB får et straffe i 88' minut er klamt nok. Den kan dømmes, men det er marginaler vi bare ikke havde dengang vi rykkede ud og Randers laver deres vilde comeback.

Og altså at Rinne så redder AaB i overtiden med en KÆMPEREDNING også bagefter, det siger det hele.

Nu ligger de 3 hold med 25 point.. hold da op.

Men det vildeste er, at der findes SINDSSYGT mange scenarier, hvor alt kan ske. Alt fra at Randers ryger ud af top 6, og at FCN kommer med.

Randers har AGF og FCK! At tro at de bare sådan får point der, det bør man ikke. Selvom historien mellem AGF og Randers er anderledes, så holder jeg på at vi vinder over Randers på mandag. Og så kan Randers stå i en situation hvor de enten vinder over FCK eller ryger ud af top 6. Den presbold er DOBBELT_god for os at ligge på Randers, da det kan hjælpe os ift FCK der ikke skal have point.

AaB har stadig -6 i målscore, og de møder Vejle og OB. Så ja de har en chance for at komme med hvis de får minimum 4 point. Og det kan jo ske.

Sønderjyske møder ACH og FCN. (Nemmeste program).

OB møder BIF og AaB (sværeste program sammen med Randers). At OB er pivhamrende pressede til at vinde over BIF gør i hvert fald, at vi ikke ser en energiløs fight fra dem. Og de møder BIF i Odense på lortebanen. Lad endelig OB tage den.

FCN møder Lyngby og SøE. Kan blive alt fra 6 til 0 point. FCN kan jo fandme ende over Randers hvis de vinder begge kampe, og Randers taber til AGF og Randers. Jo ikke umuligt.....!

Vejle har AaB hjemme, og så FCM ude. (SVÆRT program må man sige, og -5 i målscore.) Vejle er forhåbenligt med på at levere en pragtpræstation mod FCM i sidste runde for at kæmpe til sidste blod for at komme i top 6. Lad os håbe Vejle stadig kan nå det inden kampen.

OB skal slå BIF
FCK skal tage et point fra FCM eller 3.
Vejle skal slå FCM

= AGF slår BIF og ligger 1'er efter runde 22 og slutspillet stopper.
Og med i top 6 kommer enten (OB eller AaB eller Vejle), (FCN eller Sønderjyske) eller Randers.

Faktisk kan de nærmest slutte på 28 allesammen, og så med AGF som nummer 1 :D (se billede)

Attachments

• Screenshot 2021-03-08 at 21.46.10.png
    Screenshot 2021-03-08 at 21.46.10.png
    105.3 KB · Views: 114
Det er en mega fed afslutning på grundspillet. Ikke desto mindre fordi at Lyngby nu også truer nedefra, så der igen er en nedrykningsplads at spille om. Og så er det fedt, at alle hold formentlig ar noget at spille om i sidste runde, så der er ikke noget tophold der får en walk over mod et hold der bare slapper af.
Og for mine flossede nervers skyld netop fedt, at GF for en gangs skyld slet ikke er en del af det! Det er fantastisk og næsten ikke til at tro. :eek::geek:

Det er en mega fed afslutning på grundspillet. Ikke desto mindre fordi at Lyngby nu også truer nedefra, så der igen er en nedrykningsplads at spille om. Og så er det fedt, at alle hold formentlig ar noget at spille om i sidste runde, så der er ikke noget tophold der får en walk over mod et hold der bare slapper af.
Nemlig fedt at Vejle er presset til at vinde over FCM, OB presset til at vinde over BIF, og Randers presset til at vinde over FCK.

Samtidig kan det jo desværre gøre ondt på os selv, at Randers også er pressede til at vinde over os :D

Latest posts

Back