I øvrigt er vi det bedst præsterende hold over de seneste 32 spillede Superliga-runder, dvs. en fuld sæson med nuværende struktur.
1. AGF: 59 (+18)
2. FCM: 59 (+14)
3. BIF: 58 (+17)
4. FCK: 52 (+7)
Det er i sig selv imponerende. Men hvad er ekstra imponerende, er, at vi i denne periode har spillet uforholdsmæssigt meget mod de andre tophold. Perioden tæller 2 kampe mod Horsens og SIF i sidste sæson (SIF kampen tabte vi i øvrigt) + hele mesterskabsslutspillet + alle kampe i indeværende sæson. Det er altså ikke point, der er hentet mod bundholdene.
Tak for flere gode data. Flere af dem har vi vendt, men du sætter dem ofte i et nyt perspektiv, og du bringer også nye, så det er fedt. Blev ved med det

Altid sjovere at have tal-nørderi med andre
Men mht 32-kamps dataen, så har jeg også vendt den lidt (måske ikke herinde), og det er vigtigt at holde sig for øje, at den ignorerer vores dårlige start sidste sæson på 5 kampe, hvor vi bl.a. tabte til FCM og FCK, og også ignorerer vores 3 tabte kampe til Randers, SIF og FCK i runde 12, 13 og 14.
Og så inkluderer det medaljespillet, hvor FCM i mange af kampene ikke havde mere at spille for, og tabte mange kampe som de jo nok heller ikke ville have gjort i samme udstrækning. Så altså det er jo nok lige 6+ point FCM har kunstigt "for lidt" der hvis man skal arbejde med "form"-tolkning ud fra kampene.
At vi har spillet uforholdsmæssigt meget mod de andre tophold er flot når man ser på de data ja. Men vi skal samtidig huske at det samme gælder de 3 andre hold på listen. Og ja, at vi ikke har vores 2 værste perioder med, mens FCM har lidt kunstigt lave pointtal i slutningen af sidste sæson.
Sidste 32 kampe tæller fra runde 25 sidste sæson. Altså fra vores 1-0 sejr over OB, hvor Helenius afgjorde det, og vi efterfølgende vandt 3-2 i Aalborg i den sidste grundspilskamp.
I øvrigt vidner det om, at vi er en integreret del af topstriden og har været det længe. Over de seneste 64 kampe (altså 2 fulde sæsoner med den nuværende struktur) ligger vi nr. 2 med et pointsnit på 1,86/kamp.
Igen tæller man skæve sæsonafslutninger med. Men det er til gengæld over en længere periode, og derfor endu flottere. Det er helt igennem imponerende.
Hvis jeg tæller fra foråret 2018, hvor David fik Ruben Selles ind, og vi byggede op fra bunden og vi kalder det Davids tid i AGF, så har vi spillet 109 kampe i alt. Og vi er stadig i top 4 med 1,71/snit (0,01 efter BIF på 3.pladsen). Og det er sgu flot. Vi ligger side om side med BIF, selv efter den sæson, hvor BIF fik så mange point sammen med FCM i guldkampen der... Lidt vanvittigt at tænke på. (Og ja jeg ved godt David havde et skørt efterår hvor han overtog midt i efterårssæsonen for Glen. Men jeg synes ikke det har relevans for vores nuværende position, og måden vi spiller på. For det skifte var jo først fra vinterpausen)
Det viser også, at vi er stabilt gode over mange år. Og at de bare går fremad og fremad. Så flot.
Der skal ikke bygges meget på for at et enkelt af årene kan blive til et mesterskab
Vi overhaler BIF i det regnskab med en sejr over dem næste søndag. Skal vi ikke lige gøre det?