New posts

Vejen til Top 6 - sæson 20/21 + evt. Medaljekamp! (Matematisk)

Vejen til Top 6 - sæson 20/21 + evt. Medaljekamp! (Matematisk)
Et er spillerne enkeltvis. Noget andet er HOLDET som helhed/enhed.

AGFs organisation er simpelthen bare så meget mere stabil end FCKs. FCK har lukket 27 mål ind, mens vi har lukket 16 mål ind. 11 ekstra mål imod på 17 kampe er altså en hel del. De skal jo netop score 3 for at vinde i for mange kampe. Som mod AaB og Sønderjyske, hvor det lykkedes, og imod Lyngby hvor det ikke lykkedes.

Jeg tror godt FCK kan være et hold der kan score 3 imod os. Er der nogen der kan, så er det FCM, BIF og dem. Men ingen af dem har gjort det. Kun FCN har gjort det denne sæson i ligaen. Og der var de to af scoringerne jo deciderede foræringer. Lidt som da vi mødte FCM sidste sæson og gav dem 2 mål.

Det er yderst sjældent vi "kollapser" defensivt som man jo nærmest er nået til at anse 3 mål imod som.
Det skete mod Kolding i pokalen, og mod AaB i medaljespillet sidste år.

Men altså hvis FCK scorer 3 mål imod os i Parken på søndag, så fortjener de også sejren (såfremt det ikke er foræringer/skøre heldige mål/kendelser). Jeg er ikke bange for vores defensiv der. Jeg er mere usikker på, om vi kan få vores offensiv til at køre som mod AaB, BIF og SøE. Men altså det er jo ikke en lortebane, og det er ikke -5 grader etc.

Lige nu betyder pokalturneringen ikke så meget på grund af den gode lodtrækning vi fik til kvartfinalen. Vi roterer i forvejen en del, men vi kan jo f.eks. godt stille en helt anden forsvarskæde end vi bruger i superligakampene på hver side af pokalkampen.
Derudover, så var kampen i Odense efter vores pokalkamp jo lige efter FCM og OBs kamp der også. Så vores modstander skulle også spare/rotere.

Ift vores returopgør, så møder vi FCM efter kampen, og det er jo dem der samtidig skal i kamp mod OB.
Så jeg kan ikke se ulempen for os der. Vi er foran 3-1 mod et væsenligt svagere hold, og de er foran 2-1 mod OB, som ligger 7'er og måske kan overraske.

Der er lodtrækning til semifinaler efter kvartfinalerne er overstået. Og vi går ud fra at AGF er med. Efter runde 22 hvor grundspillet er overstået kommer der landsholdspause. Og så spilles første runde af medaljespillet(23) og semifinale 1 i midtugen, og så kommer runde 24, så semi 2 i den midtuge efter, efterfulgt af runde 25.

Så når/hvis vi kvalificerer os til semifinalen, så kan vi jo møde et hold som også skal spille midtugekampene (forskel lidt udlignet). Hvis det er Randers eller Sønderjyske, så må vi jo ligefrem regne det som en fordel for os.
Og det kan jo nemt blive semifinale mod Randers eller Sønderjyske mellem kampe mod enten Randers eller Sønderjyske.

Jeg skal muligvis bruge yderligere 3-4 minutter for at nå helt i mål så 😄

På vores hjemmekampe står der 1 og 1 - altså at vi har 1 kamp i Top 6 (RFC) og 1 i Top 8 (FCN) - men i udekampe står der 3 og 3, hvor vi møder 3 Top 6 hold, som dermed også repræsenterer de 3 samme kampe i Top 8?

Jeg skal muligvis bruge yderligere 3-4 minutter for at nå helt i mål så 😄

På vores hjemmekampe står der 1 og 1 - altså at vi har 1 kamp i Top 6 (RFC) og 1 i Top 8 (FCN) - men i udekampe står der 3 og 3, hvor vi møder 3 Top 6 hold, som dermed også repræsenterer de 3 samme kampe i Top 8?
Fordi de hold vi møder jo både er i top 6 og top 8 da de pt er nummer 1,2 og 4.
Men den del forvirrede også mig. Ville være "bedre"/tydeligere, såfremt det var top 6/bund 6, eller top 8 vs bund 4 eller lignende. Det forvirrer lidt når nogle kampe tæller med 2 steder.

Tallene i skemaet er rigtige nok. Det er dig der fejlagtigt betragter FCN som et top-8 hold (hvad de selvfølgelig også kan være om en rundes tid). Så nøglen er, at vi møder i alt 1 hold fra top-8, Randers. De er så også i top-6.

Vejle spiller pt mod Horsens.
AGF har 12 point ned til Vejle.
Hvis AGF laver point er Vejle ude med et nederlag i dag.
Hvis Vejle spiller uafgjort, så skal AGF vinde i Parken for 100% sikkert at slutte over Vejle.

Let the countdown begin :D
HUSK:
Hvis AGF vinder, og hverken Vejle, OB/AaB vinder, så er AGF sikret matematisk allerede denne weekend. Med en uafgjort og nederlag til de andre, så er Vejle ude, og OB/AaB hænger kun i matematikkens verden via målscore.

0-0 her til aften mellem Vejle og Horsens.
Hvis vi får 1 point i Parken kan Vejle ikke hente os længere.

OB og AaB spiller begge to kl 14 i deres kampe inden vores. Vinder ingen af de to, så kan vi gå på banen og sikre os matematisk med en sejr :D Men lad os da lige vinde uanset hvad :D Top 6 er jo "sikret" så at sige.
Nu handler det bare om at følge det til dørs. Vejle tabte et stort skridt ift at nå med i top 6, selvom de i skrivende stund kun er 2 point fra. Hvis AaB/OB/Sønderjyske ikke vinder, så er de selvfølgelig ligeså godt med trods 0-0 i dag. Bedst for dem er såfremt Sønderjyske ikke vinder mod Lyngby.

Last edited:
HERE WE GO!

En meget vigtig runde fortsætter i dag. Programmet er:

OB vs Randers kl 14.
FCN vs AaB kl 14.
FCK vs AGF kl 16.
FCM vs BIF kl 18.
Sønderjyske vs Lyngby kl 19 i morgen.

Vi skal følge vores egen kamp om medaljepladserne/top 4, og så bliver det spændende at se hvem der skal med i top 6 sammen med os.

Jeg vil gerne have Sønderjyske + enten OB eller AaB med i top 6 sportsligt set isoleret i denne sæson. Vi står bare bedre til OB/AaB end Randers.
Så selvom OB og AaB ville blive mere "skadede" af at glippe top 6 på længere sigt, end Randers ville kunne "bygge på" af at komme med, så så jeg gerne at OB eller AaB kom med i top 6 sammen med Sønderjyske, og få skubbet Randers ud.

Så kom FCN foran ude mod AaB, og Randers foran i Odense (på et målmandsdrop uheldigt af Christensen).
EDIT: Og AaB nu på 1-1 ved Prica (ser ikke den kamp. Men så kom han da i gang med målene).

Jeg tænker meget på, at AaB slog os 2 gange i medaljespillet sidste år, men samtidig slog BIF to gange på vigtige tidspunkter for os ift at tage bronzen. De slog så også FCM 2-1 i den sidste runde, men i en "badeferie-kamp".

OB kan man jo ikke ligefrem spå meget om ift at evne at tage point fra FCM, FCK og BIF, men de vil have en ok chance i alle kampene vil jeg sige. Vi står godt til dem på de gode baner, og taber meget sjældent til dem nu om dage.

Randers tager sjældent point fra topholdene, og vinder ofte over os. De er mareridts-holdet at få med i top 6.

Jeg ved ikke hvem jeg sådan umiddelbart vil vurdere ville være bedst at få med ift vores egne sportslige chancer af OB/AaB (håb om at de tager point mod FCK/FCM/BIF, og ikke vinder over os).

Men mest sandsynligt er det jo, at det bliver SøE og Randers som det ser ud nu.
Og altså Randers har jo pludselig en topscorer også i Kamara, som har lavet 9 som PM og de andre i skrivende stund.

Sjov kamp i Farum. De to hold stiller med meget alternatve forsvar. AaB skiftede deres faste højreback ud med alt-mulig-manden Børsting og fik så Thelander skadet under opvarmningen. De har set rystende ringe ud og blev udspillet flere gange i starten af kampen og bagud 1-0 efter fire minutter.
FCN har begge deres faste miderforsvarere skadet og spiller så et tre-mands midterforsvar med to backs. Det ligner en kamp med mange mål. Lige nu 1-1.

Nu har Randers været nødt til at skifte både Kamara og Marxen ud. Marxen ser alvorligt ud. Han slår ryggen og hovedet og må bæres væk på båre. I mine øjne deres to vigtigste spillere. Spændende hvad det kan komme til at betyde for deres chancer hvis de skal sidde ude i længere tid
Og de møder selvfølgelig Brøndby på onsdag........

Vi må håber Thomasberg trækker en uafgjort hjem der.

Jeg er slet ikke i humør til at opdatere tråden pt....
Jeg er målløs over, at den fantastisk 1.halvleg ikke var nok til sejr. Jeg synes de får et latterligt straffe, endda efter en mængde overtid jeg ikke helt fatter hvor de får fra, og jeg synes hands-reglerne er pisse nederen, men jeg sagde i pausen, at jeg frygtede at David og/eller spillerne gik til opgaven ved at ville forsvare den hjem. Det har man bare set SÅ MANGE GANGE fejle for udehold i Parken. Vi kom for langt ned, og smed alt alt alt for mange bolde væk offensivt. De sidste 5 minutter og overtiden synes jeg var vanvittige. At vi på intet tidspunkt så en af vores spillere drive bolden frem og stjæle et halv eller helt minut i overtiden... ÆV SGU DA!!!

Den mindede mig lidt om 2-2 i Odense hvor vi var foran 2-0 på flotte mål og godt spil, og så måtte indkassere 2-2 til slut hvor Kanstrup begik straffe, efter man følte at vi ikke havde investerer nok fremad banen i 2.halvleg.
Vi har et bedre hold nu, og ja vi møder en bedre modstander, men jeg synes det fejler på samme vis. FCK spiller ikke særligt meget bedre i 2.halvleg end i 1.halvleg, men vi spiller med afstand ringere i 2.halvleg end i 1. halvleg sammenlignet.

Jeg er slet ikke i humør til at opdatere tråden pt....
Jeg er målløs over, at den fantastisk 1.halvleg ikke var nok til sejr. Jeg synes de får et latterligt straffe, endda efter en mængde overtid jeg ikke helt fatter hvor de får fra, og jeg synes hands-reglerne er pisse nederen, men jeg sagde i pausen, at jeg frygtede at David og/eller spillerne gik til opgaven ved at ville forsvare den hjem. Det har man bare set SÅ MANGE GANGE fejle for udehold i Parken. Vi kom for langt ned, og smed alt alt alt for mange bolde væk offensivt. De sidste 5 minutter og overtiden synes jeg var vanvittige. At vi på intet tidspunkt så en af vores spillere drive bolden frem og stjæle et halv eller helt minut i overtiden... ÆV SGU DA!!!

Den mindede mig lidt om 2-2 i Odense hvor vi var foran 2-0 på flotte mål og godt spil, og så måtte indkassere 2-2 til slut hvor Kanstrup begik straffe, efter man følte at vi ikke havde investerer nok fremad banen i 2.halvleg.
Vi har et bedre hold nu, og ja vi møder en bedre modstander, men jeg synes det fejler på samme vis. FCK spiller ikke særligt meget bedre i 2.halvleg end i 1.halvleg, men vi spiller med afstand ringere i 2.halvleg end i 1. halvleg sammenlignet.
Jeg er sikker på at det ikke var bevidst. Jeg er egentlig bare tilbøjelig til at sige, at vores bredde ikke viste sig at være god nok i dag. Pisse ærgerligt at smide 2 point på den måde, men man må anerkende at FCK var bedst i 2. halvleg og især i slutningen af kampen, hvor vi desværre opgav at spille fodbold. Men så er der da noget at arbejde med.

Nu håber jeg bare ikke at Hausner og Diks skal være ude i længere tid. Vi skal hurtigt op på hesten og tage 3 point på onsdag mod et pt. ikke særlig godt FCN-hold. Jeg håber at der er noget overskud tilbage (jeg tænker jo straks på at vi tabte en midtugekamp mod FCN i slutspillet lige efter vi havde vundet i parken).

Jeg er sikker på at det ikke var bevidst. Jeg er egentlig bare tilbøjelig til at sige, at vores bredde ikke viste sig at være god nok i dag. Pisse ærgerligt at smide 2 point på den måde, men man må anerkende at FCK var bedst i 2. halvleg og især i slutningen af kampen, hvor vi desværre opgav at spille fodbold. Men så er der da noget at arbejde med.

Nu håber jeg bare ikke at Hausner og Diks skal være ude i længere tid. Vi skal hurtigt op på hesten og tage 3 point på onsdag mod et pt. ikke særlig godt FCN-hold. Jeg håber at der er noget overskud tilbage (jeg tænker jo straks på at vi tabte en midtugekamp mod FCN i slutspillet lige efter vi havde vundet i parken).
Man kan altid arbejde med bredden ja. Men det hjælper ikke når Blume blev skadet op til opgøret heller, og at Diks+Hausner må udgå undervejs.

Det er noget andet når vores spillere bare ikke kan stå distancens. Der synes jeg Grønbæk haltede lidt. Han er ikke klar til 90 minutter, og synes der er for meget der ikke lykkes for ham.

Ift Hausner, så er det jo også pisse irriterende at både Hausner og Tingager så er ude samtidig.. Det er jo lidt vildt at skulle undvære begge af de to bedste midterforsvarere/vanlige startere. Det siger ikke så lidt, at vi har spillet med forskellige konstellationer i alle kampene frem til nu her i foråret.

At vi overhovedet kan spille med Diks i dag, og så sætte Munksgaard ind er jo god/fin bredde. Og Juelsgård for Hausner er jo også fint nok. Men når både Hvidt og MJ skuffede så fælt, så ser det ekstra slemt ud. Det havde nok været mindre slemt at kunne sætte Blume ind end Hvidt. Blume er bund-rutineret. Han havde simpelthen ikke lavet de fejl til sidst. Så manglende bredde vs skader, det hører stadig sammen. Men hvis man skal have yderligere bredde end Hvidt, Duncan, Blume og Grønbæk, så begynder vi at have svært ved at forvare det økonomisk. Så det er ikke antalsmæssigt vi mangler bredde (ej heller det jeg tror der antydes her).

Men Hvidt er da normalt en god spiller. Det lyder dyrt at skulle opgradere fra ham til "bedre bredde" ift i dag. Men hold nu op hvor er jeg træt af knald-dumme beslutninger/aktioner fra in skiftere på den måde. Tengstedt lavede ca. det samme i Mura. Æv...

Latest posts

Back