New posts

Vejen til Top 6 - sæson 20/21 + evt. Medaljekamp! (Matematisk)

Vejen til Top 6 - sæson 20/21 + evt. Medaljekamp! (Matematisk)
Hiljemark har ikke spillet siden november og Lucas Andersen ikke siden december. Av.
Jesus Christ. Det er eddermaneme mange lønkroner at have parkeret på tribunen. Men som vi selv har erfaret tidligere, er AaBs nuværende strategi virkelig farlig.

Viasat ved KEP og Tøfting gennemgik lige top 6-barometret i de 4 klubber der er mest inde i kampen ift hvem der slutter med de 2 sidste pladser. På billedet vises de chancer som de to gutter giver dem.
Der understreges at OB har den mest direkte vej i de indbyrdes kampe, og SøE har det letteste program vs Randers og AaB. Randers dog med flere point på kontoen, og Randers og Sønderjyske bliver tilsammen vurderet til at have de største chancer "sammenlagt".
KEPs favorit = Randers med 35% og OB 30%.
Tøftings favoritter = Sønderjyske med 40% og Randers med 30%.

Forskellen de er lidt uenige om er bl.a. deres bud på den indbyrdes kamp mellem OB og Sønderjyske, hvor Tøfting tror SøE vinder der.

AaB levner de ikke mange chancer. Tøfting tror bl.a. at AaB og OB spiller uafgjort i sidste runde, og definitivt sender begge ud af top 6, mens KEP mener det er afgjort for de to hold inden da.

Uha det bliver spændende.

Attachments

• Screenshot 2021-03-01 at 18.55.48.png
    Screenshot 2021-03-01 at 18.55.48.png
    1.9 MB · Views: 86
Last edited:
Opdateret efter runde 18.

NYT: MEDALJE-PLADS-BAROMETER FOR TOP 4!!
(ingen garanti, blot udregnet på snit på nuværende)

Disclaimer: Nummer 4 skal hente 3.pladsen, mens top 3 bare skal slå 4.pladsen. Så pladsens krævede snit kigger kun på 3.pladsens, mens de andre kun kigger på 4.pladsens.

1. pladsens pointsnit pt: 2,167 point i snit. (39 point / 18 kampe) I runde 22: 39+8,67pt = 47,67pt.
2. pladsens pointsnit pt: 2,056 point i snit. (37 point / 18 kampe) I runde 22: 37+8,22pt = 45,22pt.
3. pladsens pointsnit pt: 1,833 point i snit. (33 point / 18 kampe) I runde 22: 32+7,33pt = 40,33pt.
4. pladsens pointsnit pt: 1,722 point i snit. (31 point / 18 kampe) I runde 22: 29+6,88pt = 35,88pt.

Nuværende medaljepladskravs-barometer = 40,33 point+målscore, og da FCK har dårligere målscore er det 41 point for dem, og rundes ned til 40 point for AGF, BIF og FCM..

* Så for at nu 40 point for BIF, FCM og AGF, og 41 point for FCK:
FCM:
2 point i 4 kampe, 0,50 point i snit. (1 sejr)
BIF: 3 point i 4 kampe, 0,75 point i snit. (1 sejr)
AGF: 7 point i 4 kampe, 1,75 point i snit. (3 sejre eller 2 sejre + 1 uafgjort)
---------------------
(FCK: 10 point i 4 kampe, 2,50 point i snit. (4 sejre eller 3 sejre + 1 uafgjort)

*disclaimer: Hvis holdet med dårligere målscore ligger 4'er ligges der et point til.

-------------- MAX-POINT-MULIGHEDER til runde 22
Holdene kan max opnå følgende point (men alle kan selvklart ikke nå det, da de møder hinanden på kryds og tværs). Men isoleret for hvert hold er følgende deres maksimale mulighed:

FCM 51
BIF 50
AGF 45
FCK 43

I skrivende stund er top 6 bestående af følgende hold/stilling:
HoldKampeMålscoreDifPoint
1: FCM1830-17+1339
2: BIF1834-22+1237
3: AGF1832-19+1333
4: FCK1835-30+531
5: RFC1827-17+1027
6: OB1822-22+024

BIF +FCM pt eneste hold der er matematisk sikre på top 6.

NEDTÆLLER FOR FØRST-MULIGE SIKRING AF TOP 6 med nuværende pointhøst: Runde 19

AGF har pt 9 point ned til OB/SøE på 7.pladsen, 11 til AaB, og 12 point til Vejle.
Med en sejr i næste runde mod FCN:
Så er vi altså minimum 12 point foran Vejle med 3 kampe igen, og er sikre ift dem
Vi vil have minimum 11 point ned til AaB, og vil altså med en sejr være sikre mod AaB også.
Vi vil have minimum være 10 point ned til OB og SøE hvis de selv spiller uafgjort = 100% sikre. Og da kun det ene af holdene ville kunne nå 36 point sammen med os, hvis kampen i Haderslev får en vinder, så vil der ikke længere være nok hold uden for top 6 der kan hente os. = 100% sikre.

Med uafgjort mod FCN:
Så er vi minimum 10 point foran Vejle, og kan ikke hentes af dem.
Så er vi minimum 9 point foran AaB og kan kun hentes på målscore af dem derefter.
Så er vi minimum 7 point foran enten OB eller SøE afhængigt af deres indbyrdes kamp, eller 9 point til begge, og de kan stadig hente os på målscore begge to hvis de hver især vinder deres sidste 3 og vi taber vores 3.

Med nederlag til FCN:
Flere scenarier.

Men altså sejr = 100% sikker som jeg lige kan se det.

Vejle
kan altså ikke hente os, såfremt de bare taber et eneste point.
AaB kan altså ikke hente os, såfremt de bare taber et eneste point.
OB kan ikke hente os, såfremt de taber en eneste kamp, hvor vi får point samtidig.
SøE kan ikke hente os, såfremt de taber en eneste kamp, hvor vi får point samtidig.

Restprogrammet for top-6-aspiranterne de næste par runder:

Runde 19:
AGF vs FCN
ACH vs AaB
FCK vs Vejle
SøE vs OB
Lyngby vs FCM
BIF vs Randers

Runde 20:

FCM vs AGF
Randers vs Lyngby
BIF vs FCK
FCN vs Horsens
Vejle vs OB
AaB vs Sønderjyske

Runde 20:
FCM vs AGF
Randers vs Lyngby
BIF vs FCK
FCN vs Horsens
Vejle vs OB
AaB vs Sønderjyske

-----------------

------ Worst/best case for runden. (UDELUKKENDE MATEMATISK IFT AT SIKRE TOP 6)
Kommer senere i top 6 (eller bund 7-12)

------------------------ Indbyrdes-Pointsnit for medaljeaspiranterne mod de andre top 6 hold!
Kommer senere i top 6 (eller bund 7-12)

------------------------

På torsdag er vi alle Lyngby-fans :D Forestil jer lige hvis Lyngby overrasker igen, og vi vinder over FCN. Så kan vi komme á point med FCM søndag :D

BIF møder Randers og FCK. 0-0 mod Randers, og 2-2 mod FCK = AGF/BIF/FCM alle på 39 point efter runde 20.

Krystalkugler er farlige :D
Men altså det er en vild liga, og alt kan ske.
Meeeeeen, det ville være for godt til at være sandt.

• Like
Reactions: fsc
Viasat ved KEP og Tøfting gennemgik lige top 6-barometret i de 4 klubber der er mest inde i kampen ift hvem der slutter med de 2 sidste pladser. På billedet vises de chancer som de to gutter giver dem.
Der understreges at OB har den mest direkte vej i de indbyrdes kampe, og SøE har det letteste program vs Randers og AaB. Randers dog med flere point på kontoen, og Randers og Sønderjyske bliver tilsammen vurderet til at have de største chancer "sammenlagt".
KEPs favorit = Randers med 35% og OB 30%.
Tøftings favoritter = Sønderjyske med 40% og Randers med 30%.

Forskellen de er lidt uenige om er bl.a. deres bud på den indbyrdes kamp mellem OB og Sønderjyske, hvor Tøfting tror SøE vinder der.

AaB levner de ikke mange chancer. Tøfting tror bl.a. at AaB og OB spiller uafgjort i sidste runde, og definitivt sender begge ud af top 6, mens KEP mener det er afgjort for de to hold inden da.

Uha det bliver spændende.
Det er måske helligbrøde at sige det, men jeg kan godt under Randers at komme i top-6. Også selvom det er Randers. De gør meget rigtigt i den klub, og under deres forudsætninger så vil det være flot at komme i top-6. Hellere dem end amerikanske Sønderjyske eller Aab. Jeg mener det er på tide vi får brudt den Randers-forbandelse som hviler over os, og det gøres bedst ved at spille kampe. Kan vi slå dem i grundspillet og så lige en gang mere i medaljespillet, så er den forbandelse brudt. Min aversion mod Aab er mere rettet mod deres fans, hvor jeg før sæsonstart havde flere diskussioner med Aab fans der oprigtigt mente de havde suppens tredje bedste trup.

OB vil heller ikke gøre mig noget. Dem har vi et fint tag på, og jeg synes også de er drevet nogenlunde fornuftigt selvom de naturligvis har nogle underlige dispositioner som ofte kommer med en rigmand i chefstolen.

Vidste I, at Inge Andre Olsen faktisk er Brian Steen Nielsens norske halvbror.

Køber alting fra højeste hylde, men tjekker aldrig skadeshistorikken
For nu at være fair, så er det vel kun Hiljemark IAO har hentet fra den hylde. Derudover har han skudt med spredehagl efter forskellige transferfrie spillere, hvor Ferreira virker til at blive en succes, mens unge Prica også kan blive det. Resten not-so-much.

Det er måske helligbrøde at sige det, men jeg kan godt under Randers at komme i top-6. Også selvom det er Randers.

Men det er alligevel vildt, at selvom Aab ikke har vundet i de første fem kampe, og kun har fået tre point, så er de stadig kun 2 point fra top-6.
Indsatte kun lidt af dit indlæg ift hvem du ser i top 6. Jeg ser det som et spørgsmål om, hvem man sportsligt ser i top 6 på den korte bane ift hvem vi kan forventes at gøre det godt imod lige nu, også ift deres chancer for at gøre det godt imod de andre hold vi kæmper med. Og så på den lidt længere bane ift hvem der skades mest af ikke at komme med kontra hvad andre får ud af at komme med. Og så er det en anden snak ift hvordan jeg anskuer klubbernes arbejde, ligesom du er inde på i dit indlæg, hvor jeg er meget enig.

Ift hvem der rent faktisk kan komme med, så er det helt vildt så meget plads Sønderjyske og AaB har skabt for OB og Vejle, og sågar FCN. Det er bare kun OB der har skrabet point sammen, og derfor er OB sejlet forbi alle de hold, og ligger nu i top 6. Hvis Randers også går i stå, så kan OB jo overhale dem også, og så er spørgsmålet hvem der overhovedet selv gør noget for at tage de 2 pladser der er spørgsmål om. Randers har 5 i karantænefare, og 2 skader til Marxen og Kamara bare fra sidste kamp.

Mest sandsynligt virker det nærmest at nogen kommer med fordi andre er gået helt i stå, mere end at nogen binder en flot stime sammen.

Jeg håber Randers kommer med fordi de har slået Brøndby og FCK, men tabt til os. Jeg kan godt følge den med hvem der står bedst til os, men synes stadig der er så mange tilfældigheder der også har gjort at vi ikke lige har slået Randers.

Det kan sagtens blive til tre hold med 27 point og AaB to point efter efter næste runde, så det spidser til, men Randers må da gerne lige trække lidt fra med en sejr over Brøndby.

Vi er i dag i en situation, som alle sikkert gerne ville have solgt den for her fire runder før top 6 er afgjort:

Med en sejr er vi matematisk sikrede i top 6.
Med en uafgjort er vi også sikrede pladsen, med mindre OB og SE spiller uafgjort, at de begge vinder alle deres resterende kampe og vi taber alle vores, samt at de begge henter vores målscore med minimum 5 mål pr. kamp 😉.

Jo, det ser godt ud 😄.

Men for medaljekampens skyld må vi hellere vinde i aften. Mit bud er stadig, at vi kan hente BIF, hvis vi kan holde niveau. Tror de kommer til at vakle i medaljespillet.

Men for medaljekampens skyld må vi hellere vinde i aften. Mit bud er stadig, at vi kan hente BIF, hvis vi kan holde niveau. Tror de kommer til at vakle i medaljespillet.
Og igen igen må jeg understrege, at vinder vi ikke i aften, så kan vi hente det imod BIF i den indbyrdes kamp der, som jo bare er sværere, men vil være et resultat der rækker længere. Hvis vi taber i dag og vinder imod BIF, så har de jo max 3 point for deres kamp i denne runde, og så den indbyrdes kamp. Mens hvis vi vinder i dag, og taber til BIF, så har vi jo selv 3 point, men BIF kan have 6 for de to kampe.

Kampene mod FCK/FCM/BIF = de absolut mest "vigtige" og by far de mest "afgørende", så at sige.

Hvis vi vinder i dag, så kan en sejr mod BIF række endnu længere, og det skal vi jo selvfølgelig jagte. Men nederlag til andre end FCK/FCK/BIF (og til dels Randers) er "potentielt billigere sluppet" end mod de direkte konkurrenter. Ligesom da vi tabte til AaB sidste år, hvor FCK tabte i samme runde = vi tabte ikke noget terræn til dem, og da vi så vandt mod dem, så hentede vi 3 point på dem alligevel. Havde vi vundet over AaB, og tabt til FCK, så kunne de have distanceret os i deres egen anden kamp. Vi kan jo kun gøre noget ved vores egne kampe. Men sejre over de direkte konkurrenter giver lidt plads til fejl i de andre kampe.

Kvajer vi os i aften, så kan vi til gengæld blive dobbelt-straffet i de indbyrdes opgør. Så lad os for satan vinde :D

Som ventet/frygtet stiller Randers svækket op til kampen mod Randers i morgen. Irriterende hvis Brøndby bare får tre nemme point, hvorefter Marxen og Kamara er tilbage mod os om 1½ uge. (Og jeg ved godt at vores kamp mod Brøndby tæller mere, Stig).

Det er pisse irriterende ja.
Randers har en evne til at begrave sig godt, og jeg forventer at de stadig kan skrabe en uafgjort hjem. Typisk det lige er mod BIF de har det værst.

Og ift vores kamp mod Randers, så er det også ekstremt vigtigt at holde dem bag os. Så det er jo også en 6-points-kamp kan man sige.

Men FCN er jo mere ligegyldig ift om de får point eller ej. Altså de "rager" jo ikke os om de slutter uden for top 6 med x eller y point, så at sige. Men Randers er pt 6 point bag os, så hvis vi stadig er det når vi møder dem, så kan vi jo komme 9 point foran dem, eller kun være 3 point foran dem. Gigantisk fordel.
Alle kampe mod direkte konkurrenter er ekstra vigtige :D

Ift at holde os over FCK, og indhente BIF, og måske endda FCM, så er kampene der jo vigtigts, det er klart.
Jeg kan ikke slippe synet af Randers endnu dog. Jeg føler de er lige lovligt tæt på. I den forbindelse var det jo fedt at vores 2 tabte point mod FCK stadig gjorde at vi kom 1 point tættere på BIF, og 1 point mere foran Randers.

Vi må håbe Randers får timet deres 5 forestående karantæner, og deres skader så dårligt, at de har et par mand ude mod os også. De møder Lyngby i mellem kampen mod BIF og os, så de kan jo også tro at de lige kan køre en masse karantæner af mod Lyngby, og så smide point til dem. Men helst skal de mangle en masse mod os, så vi mere direkte kan få hjælp til det.

Latest posts

Back