New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Er slet ik i tvivl om at Solbakken (stadig underligt at skrive hans navn i gf sammenhæng) har større ambitioner end at spillei klubben i mange år.
Noget som hans formodede “hijack” vel også siger noget om.
Hvis han angiveligt var på vej ud i Europa for spilletid og i 11 time fandt AGF som et bedre springbræt så er det jo cadeau til os og fedt for ham.
MEM kom som Solbakken os fra Europa og døjede med spilletid, valgte og vende hjem og spille for et hold der fungerede og kom til at shine.
Det samme ser jeg sagtens kan ske igen.
Forudsætningen er der og så lever jeg fint med at han bliver solgt for XX millioner om 3 år.

Som han selv siger kommer han til et hold hvor han har en norsk ven i Arnstad som kommer til at hjælpe med transitionen og gøre opstarten lidt sjovere og hvem ved hvad de 2 ikke han finde på sammen.

Det kommer vel an på om Mikkel Bro var klart den bedste?
Klart, men jeg taler her heller ikke om at vores 16-17 årige skal gå ind og gøre en forskel i superligaen (som MBH heller ikke skal i CL), men at de skal føle at de er tæt på et stort mål, som der skal arbejdes hårdt for at nå. Så lad os øremærke et par pladser i kamptruppen til de her boblere. Vi behøver jo heller ikke at have både Serra og Badji siddende på bænken hver gang.

Nej, nu må du simpelthen stoppe. Det er mindre end to dage siden, at CV udtalte, at for hans skyld kunne vi godt lukke vinduet nu. Og der havde vi 25 spillere med en vis bredde (MEM, Callø og Bach), og dem der har troet på JN troede, at vi så yderligere kunne rette op på de skævheder og mangler, der var åbenlyse i truppen.

Det var der vi stod, inden Mattsons skade var det, der blev hele omdrejningspunktet for vores vindue. Håbløst.

ØHH! Jeg skriver jo netop at han gerne vil have 25 mand i truppen. Og vi er på 23.. 2 for lidt.?

Han har også sagt at der skulle afgange til før vi fik nyt ind? Da var vi 25.. Altså må 25 formodes at være det "gyldne" tal. Det kan vi stadig nå? Jeg kan slet ikke se hvor du vil hen med dit indlæg?

I øvrigt hvis du læser, Så bygger jeg en præmis om MEM=Solbakken, Callø=Camara, Bach = ???
- Altså mangler der en numerisk..

Klart, men jeg taler her heller ikke om at vores 16-17 årige skal gå ind og gøre en forskel i superligaen (som MBH heller ikke skal i CL), men at de skal føle at de er tæt på et stort mål, som der skal arbejdes hårdt for at nå. Så lad os øremærke et par pladser i kamptruppen til de her boblere. Vi behøver jo heller ikke at have både Serra og Badji siddende på bænken hver gang.
Vi har jo Emmery og Tchamche med hver gang også.

Jeg synes nogle gange man gør drenge der går i skole, og måske træner med holdet 1-2 gange i ugen en bjørnetjeneste ved, at lade dem - potentielt - spille i weekenden. Den daglige træning med de andre gør en kæmpe forskel, når man står inde på grønsværen.

Vi har jo Emmery og Tchamche med hver gang også.

Jeg synes nogle gange man gør drenge der går i skole, og måske træner med holdet 1-2 gange i ugen en bjørnetjeneste ved, at lade dem - potentielt - spille i weekenden. Den daglige træning med de andre gør en kæmpe forskel, når man står inde på grønsværen.
Det skal man selvfølgelig overveje, det skal virke motiverende. Jeg tænker heller ikke at det skal være de samme to hver gang eller at der nødvendigvis skal være mere end en, men vi har 9 spillere på bænken og må kun indskifte de 5. Uanset hvad, skulle det jo ikke være en lov, men en hensigtserklæring og som du siger har vi jo allerede nu fast to unge i truppen, når de ellers er klar. Ved ikke hvordan Emmerys ryg har det, men det lyder vel ikke som en langtidsskade.

Det skal man selvfølgelig overveje, det skal virke motiverende. Jeg tænker heller ikke at det skal være de samme to hver gang eller at der nødvendigvis skal være mere end en, men vi har 9 spillere på bænken og må kun indskifte de 5. Uanset hvad, skulle det jo ikke være en lov, men en hensigtserklæring og som du siger har vi jo allerede nu fast to unge i truppen, når de ellers er klar. Ved ikke hvordan Emmerys ryg har det, men det lyder vel ikke som en langtidsskade.
Ja, og ud af de 9 skal man trække en keeper fra.
Så er der 8 spillere, hvoraf 5 skal i aktion. Så skal der fordeles lidt på pladser. Og så begynder det ikke, at være så tilfældigt hvem der skal sidde der.

Derudover skal det også være motiverende, at være f.eks Kevin Yakob der skal have lov at være i truppen, selvom Thcamche, Emmery og to U spillere skal være med.

Jeg er 98% sikker på de får en karriere i superligaen. Om det så bliver en Kasper Lunding eller en Albert Grønbæk er nok for tidligt at spå om.

Men de 4 er nok de eneste der er fast i SL truppen om 3 år plus minus.

Det betyder også der er mange for spillere som ikke flytter op. Tror ikke der er nogle 07’ere der får chancen..

Vi har tre keeper der er gode, men kan simpelthen ikke vurdere om det er Danmarksserien eller Bundesligaen

Du er med en faktor 1000 mere inde i talentniveauet i AGF. Men jeg tror altså ikke, at der er 98 % chance for en reel superligakarriere for hver af dem, og da slet ikke som samlet sandsynlighed for alle fire. Al historik siger, at chancen er langt lavere.

Ja, og ud af de 9 skal man trække en keeper fra.
Så er der 8 spillere, hvoraf 5 skal i aktion. Så skal der fordeles lidt på pladser. Og så begynder det ikke, at være så tilfældigt hvem der skal sidde der.

Derudover skal det også være motiverende, at være f.eks Kevin Yakob der skal have lov at være i truppen, selvom Thcamche, Emmery og to U spillere skal være med.
Jeg prøver nok bare at tegne et billede af, at det ikke vil være jordens undergang, hvis vi inddrager nogle flere af de unge i truppen, som vi nemt kan blive tvunget til med den tynde trup. Men i sidste ende er det jo JP der har det sidste ord.

Ja, medmindre man rammer samme antal skader som man har haft i perioder de sidste 3-4 år (op til pokalfinalen var det vist 4-5 der var ude), og har færre karantæner end de tidligere sæsoner.
Større rotation skulle alt andet lige gerne give færre skader. Men ja, vi er mere udsatte i tilfælde af skader end vi tidligere har været.

Større rotation skulle alt andet lige gerne give færre skader. Men ja, vi er mere udsatte i tilfælde af skader end vi tidligere har været.
Jep.

Og positivt vi har rotere Beijmo, Carstensen og Dalsgaard. Nicolai Poulsen, Frederik Tingager, Patrick Mortensen, Tobias Bech; Gift Links og Eric Kahl har dog startet alle kampe. Arnstad også spillet en del. Ligesom Jesper Hansen har.

Men ja, det er klart, der skal rotere og doseres mere.

Du er med en faktor 1000 mere inde i talentniveauet i AGF. Men jeg tror altså ikke, at der er 98 % chance for en reel superligakarriere for hver af dem, og da slet ikke som samlet sandsynlighed for alle fire. Al historik siger, at chancen er langt lavere.
Ja vi skal tilbage til Hausner, Hvidt, Ammitzbøll, Lunding og Kaastrup før man løftede flere op end 1-2 stykker.

I år er Emmery og Stefen løftet op og har en SL karriere.

Men
jeg ser 0 fra 2007 i SL truppen
Jeg ser 3 fra 2008 i SL truppen
Jeg ser 1 fra 2009 i SL truppen

Der er noget usikkerhed på 09, da de i princippet er u17, som jeg ikke følger helt så tæt.

Men hvis vi får 3 spillere op fra 07 og 08, så er det jo meget passende med 3 spillere over 2 årgange 😊

Latest posts

Back