New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Men det er stadig “papir-penge”. Så ja, afskrivningerne kan aflæses på resultatopgørelsen, men de koster ikke mere likviditet. Og det er det, der er i ekstrem fokus pt. pga. alle fordyrelserne. Der skal bruges rigtige penge til at lukke de huller. Det har vi så fået 15 mio. til (hvis han kostede 15 mio.) og måske kommer der 7.5 mio mere.
Nej, men det sportslige nbudget - papirpenge eller ej - udgøres hovedsageligt af afskriivninger og løn

Klart. Har vi 3-4 spillere fra startopstillingen skadet på samme tid er det svært. Men det er vilkåret for 10 ud af 12 klubber i ligaen. Og hellere være tvunget til at satse ungt i den situation end en bænk fyldt med Power, Brandhof m.fl. uden perspektiv.
Nu er ingen af mine hidtige scenarier handlet om 3-4 skader til stamspillere, men maksimalt 2.

Vi har 20 markspillere på fuldtid, hvoraf 18 udtages til kamp. Per dags dato er 17 kampklare.

Ift. bredden så tjekkede jeg lige kampprogrammet. Vi mangler 11 kampe i efteråret - afbrudt af tre landskampspauser. Så vi spiller 2x4 kampe og så tre til sidst, med landskampspauser imellem alle blokke. Hvis der er et tidspunkt, hvor man skal satse lidt med en smal trup er kampprogrammet herfra og ud ret ideelt.

Vi har i øvrigt 14 ud af de ca. 30 point det normalt kræver at komme i top 6, så vi er næsten halvvejs - og alle klubber under os har problemer af den ene eller anden art.

Der er et par pladser, hvor jeg er bekymret: Links, Tingager og Poulsen er mere nøglespillere end nogensinde før: én af dem går i stykker og vi er pressede. To af dem og det er alvorligt. Alle tre ude på samme tid, og jeg forventer nul point i hele perioden. Ikke at vi ikke har spillere der kan dække ind, men det koster og er ikke fuldgode erstatninger.
Godt indlæg! Men med de tre ude på samme tid (lidt usandsynligt men dog realistisk), så ville vi trods alt stadig have Dalsgaard i midterforsvaret, måske Carstensen på wingbacken og Solbakken på defensiv midt (som han har spillet meget). Det er jo stadig en starter, som kan slå de fleste i ligaen. Problemet er så bænken, men det er nok også de færreste kampe, hvor de tre er ude på samme tid.

Ift. bredden så tjekkede jeg lige kampprogrammet. Vi mangler 11 kampe i efteråret - afbrudt af tre landskampspauser. Så vi spiller 2x4 kampe og så tre til sidst, med landskampspauser imellem alle blokke. Hvis der er et tidspunkt, hvor man skal satse lidt med en smal trup er kampprogrammet herfra og ud ret ideelt.

Vi har i øvrigt 14 ud af de ca. 30 point det normalt kræver at komme i top 6, så vi er næsten halvvejs - og alle klubber under os har problemer af den ene eller anden art.
Dertil kommer - forhåbentlig - 4 kampe i pokalen. Så 15 kampe på 100 dage. Vi har en trup på 23 mand, som er den mindste i ligaen (med højeste gennemsnitsalder). OB og FCM har 25 mand (FCM mangler at registrere deres nye brasilianer).

Præcis.. worst case scenariet ville slå hårdt for alle klubber.

I vintervinduet kender vi også den endelige status på Mølgaard, Andersen og Yakob.

Tror der kommer en relativt stor justering af truppen den.
Hvis vi ligger lunt til top 6, så tror jeg det bliver minimalt. Måske udskiftning af en enkelt spiller eller to (Dalsgaard og AJ, som de mest oplagte kandidater). Eller man fisker et talent i 1. division.

Der er jo aldrig meget liv i vintervinduet, selvom det jo egentlig er perfekt langt til at køre nye spillere ind.

Dertil kommer - forhåbentlig - 4 kampe i pokalen. Så 15 kampe på 100 dage. Vi har en trup på 23 mand, som er den mindste i ligaen (med højeste gennemsnitsalder). OB og FCM har 25 mand (FCM mangler at registrere deres nye brasilianer).
Men de to første pokalkampe, skulle man jo gerne kunne klare samtidig med at reserverne får spilletid. Så det er først i de to kvartfinaler, som ligger lige før vinterpausen, at man er ude og dyrke rovdrift på hele idealopstillingen.

Men de to første pokalkampe, skulle man jo gerne kunne klare samtidig med at reserverne får spilletid. Så det er først i de to kvartfinaler, som ligger lige før vinterpausen, at man er ude og dyrke rovdrift på hele idealopstillingen.
I fjerde runde sidste år var vi i forlænget spilletid, med et hold med Arnstad, Bech, Duelund, Andersen, AJ og Tingager.

Men jeg er for så vidt enig - tror pokalen kan blive "ofret" i år, hvis vi er ramt af mange småskader.

I fjerde runde sidste år var vi i forlænget spilletid, med et hold med Arnstad, Bech, Duelund, Andersen, AJ og Tingager.

Men jeg er for så vidt enig - tror pokalen kan blive "ofret" i år, hvis vi er ramt af mange småskader.
Hvis man virkeligt mener det seriøst med ungdomssatsningen, så er de første par runder i pokalen et oplagt sted at give spilletid. Men det afhænger naturligvis også af lodtrækningen. Gevaldig forskel på at trække f.eks. Brabrand eller Kolding.

Men en fordel ved en smallere trup og en træner, der bruger mere af den, er at næsten alle spillerne holdes i gang. Så noget nemmere at stille med f.eks. AJ, Emmery og Tchamche fra start når de fast får spilletid fremfor under Uwe, hvor alle uden for top 14 i truppen nærmest aldrig var på banen.

Jeg vil gerne smide Axel Kouame i bunken som en mulig venstre 10er. 21 år, fra Elfenbenskysten, og pt den bedste spiller i den finske liga. Han har før været rygtet til både Standard Liege og St Etienne, og han kommer til at skifte til en større liga allersenest til vinter (Inter fører ligaen, så de vil nok helst holde på ham året ud). Han koster næppe meget direkte fra Finland, men kan han tage springet, vil han pludseligt være meget attraktiv både for AGF og som muligt salgsobjekt videre ud i Europa. Hvis nogen læser med herinde - giv det gerne en tanke.
Axel Kouame endte med at skifte til AIK Stockholm for 1m€. Her burde AGF også kunnet have være med.

Måske brændte man nallerne for meget på Gyamfi, måske vil man gerne have en slank trup, eller måske går solid økonomi bare forud for alt andet, men jeg havde gerne set AGF tage 1-3 sådanne chancer i det her vindue. Lykkes bare én, er man jo et godt sted. Camara fra Mali er vel en tilsvarende case, men han er mig bekendt endnu ikke på kontrakt.

Axel Kouame endte med at skifte til AIK Stockholm for 1m€. Her burde AGF også kunnet have være med.

Måske brændte man nallerne for meget på Gyamfi, måske vil man gerne have en slank trup, eller måske går solid økonomi bare forud for alt andet, men jeg havde gerne set AGF tage 1-3 sådanne chancer i det her vindue. Lykkes bare én, er man jo et godt sted. Camara fra Mali er vel en tilsvarende case, men han er mig bekendt endnu ikke på kontrakt.
Men det ville så skubbe Emmery længere væk fra spilletid, hvilket heller ikke ville være ideelt.

Fint at købe ungt, men ikke der hvor vi allerede har et talent på vej frem.

Last edited:
Det tror jeg heller ikke nogle har bedt om
Det er nok lidt sat på spidsen, men det er vel næsten der vi ender, hvis vi skulle have alle de garderinger folk beder om? Så skulle vi jo have 3-4 spillere mere (VWB, VCB, CB og CM) end vi har og så er vi godt deroppe af.

Jeg synes ikke det er problematisk, hvis vi i enkelte kampe ender med at have 16-17 årige på bænken. Tværtimod - det er nødvendigt, hvis vi vil op og have de helt store salg.

Latest posts

Back