Transfervindue Transfervindue sommer 2025
adhs
Experienced member
Last edited:
Jeg er enig i at det virker som om det er i den lave ende beløbsmæssigt.Her dagen derpå sidder jeg med en følelse af at vi ikke fik nok for MEM. Jeg ved godt at der er mange parametre i spil når en spiller skal værdisættes, men når jeg ser på hvad andre spillere ryger for, længden af hans kontrakt, tidspunktet i transfervinduet og vigtigheden af spilleren forstår jeg ikke at vi kan sende ham videre for 30/37 mio. Jeg sidder med en grim fornemmelse af at stadionbyggeriet igen kaster en skygge hen over vores ageren på det sportslige område. Så kan man argumentere for at MEM gerne ville skifte og at der var mulighed for en utilfreds spiller, hvis ikke skiftet gik igennem. Men der er min indstilling at en spiller der netop har forlænget hans kontrakt med 4 år og som man er ved at bygge holdet op omkring, må acceptere at klubben forlanger endog rigtigt gode penge i bytte og ellers indfinde sig med at det ikke lykkedes.
Men samtidig ved vi jo heller ikke hvilke gentlemanaftaler der er blevet lavet med MEM ifm. kontraktforlængelsen.
Der kan have ligget en mundtlig aftale om, at vi ikke står i vejen for ham.
Det er også en del af en veldrevet klub, at sådanne aftaler forsøges overholdt, og det stiller klubben bedre overfor nuværende trup og overfor potentielt nye spillere.
Det ærgrer mig mest, at vi lige blev mindet om vores plads i fødekæden igen. Jeg kan konstatere, at det ikke er blevet sjovere siden Stage forlod os. Og så er jeg på den korte bane bekymret for om vores opadgående formkurve kan bibeholdes, når vi fjerner så vigtig og integreret en komponent fra holdet.
Mht. til handlen, vælger jeg at se det positive i at vi er gået fra nærmest at forære f.eks. Duncan og Mads Jørgensen til Brøndby over Stage, som på det tidspunkt var et tvunget, men ret flot salg, til nu at stå i en situation hvor vores bedste spiller bliver solgt til rekordpris i Superligaen fordi vi har sikret hans kontrakt og han taler samtidig om hvor glad han har været for at være i klubben.
Lad os nu sige, at en FCK'er eller tidligere Silkeborgspiller bliver interessant for os om et stykke tid, har vi en god ambassadør for klubben i MEM, hvis de skulle forhøre sig der. Det er også noget værd. Og generelt nye vinde, at tidligere spillere taler yderst positivt om klubben og deres ophold.