New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Hvis vi også sælger Beijmo fra toppen af hierarkiet - så kører jeg direkte til Fredensvang og lægger en dej på køleren af CV's bil, som han kan køre hjem med efter midnat.
Det her er jo ½ FCN - grab the money and run.
Hvor er kvalitets-otteren til erstatning for MEM? Hvor er garderingen på VWB? Hvad sker der hvis Kahl bliver skadet? Skal vi ha' Serra rendende rundt og surmule i overskægget det næste halve år?
Der har vel ikke rigtigt været snak om det?

Jeg glemmer ikke Yakob og Arnstad.

Men truppen er ikke styrket når man afløser de to bedste spillere i truppen med de to der..

Så kan man regne alt muligt frem og tilbage.

Spillere ind vs spillere ud = svækket
Jeg er egentlig enig med dig, men du glemmer lidt Carstensen når du vurderer om hele truppen er styrket/svækket. Vi mister to spillere med mere kvalitet end dem der erstatter dem men til gengæld får vi så en ekstra spiller i Carstensen der rent faktisk kan byde ind i kampene. Men jeg synes helt klart vi er en midtbanespiller nede, konkurrence til links og så en ny angriber, men jeg anerkender at det nok er umuligt at komme af med Serra og Badji.

Nu er jeg som udgangspunkt modstander af lejeaftaler men det gør mig ikke tryg, hvis eneste spiller ind bliver Solbakken, som ud fra hvad jeg lige har kunne læse mig til, er en udpræget 6er og ikke den 2-vejs 8er MEM er.
Jeg vil elske Yakub er helt over sin skade men det er en gambling af de store.
Krydse fingre for CV kan finde en på leje.
Sad faktisk og tænkte over, om man kunne presse FCK til en lejeaftale med Sarapata for resten af efteråret.

Det ville give ham kortere vej til spilletid. Samtidig med at AGF har lidt mere bredde

Hvis vi også sælger Beijmo fra toppen af hierarkiet - så kører jeg direkte til Fredensvang og lægger en dej på køleren af CV's bil, som han kan køre hjem med efter midnat.
Det her er jo ½ FCN - grab the money and run.
Hvor er kvalitets-otteren til erstatning for MEM? Hvor er garderingen på VWB? Hvad sker der hvis Kahl bliver skadet? Skal vi ha' Serra rendende rundt og surmule i overskægget det næste halve år?
Der har gudskelov været meget stille omkring Beijmo i dag

Jeg er som udgangspunkt positiv.

MEM historien er irriterende, fordi han ryger til FCK, men isoleret set er det en flot case for klubben. Det er den ubetinget største handel mellem to danske klubber nogensinde, og vi for vist, at AGF er en klub, man kan bruge som springbræt. Hvis vi skal blive bedre, skal vi tjene flere penge. Og det kræver, at vi sælger spillere som MEM, når der er bud efter dem.

Der er også positivt i lyset af, at det er fem måneder siden, vi ikke havde et eneste salgsobjekt i truppen. Salget virker om en massiv fremgang i klubben.

Om Solbakken er en kvalificeret erstatning skal jeg ikke kloge mig på. Men CV’et er pænt, og han lyder spændende. Og så er det positivt med en lidt yngre model.

Jeg er også på holdet, der ønsker mig en cm mere. Mathias Jensen er vist transferfri. Ham henter vi bare i morgen.

Men vi må ikke tænke at Solbakken er en Anderson-type, eller så målfarlig som MEM.
Han har spillet længere tilbage på banen længe - og har kun 8 assists og 8 mål i 250 kampe. Der har MEM jo altså 28 mål og 23 assists i ca samme antal kampe.
Det gør jeg heller ikke men jeg syntes ofte MA fik for lidt ud af det og det ser ud til at fortsætte i det Svenske. Det har heller ikke set ud til, at vi har savnet ham på holdet.

Men naturligvis vil vi være svækkede på den korte bane og nu skal tingene også lige falde i hak. Derfra tænker jeg CV og JP har styr på det og sidstnævnte kan få blandet kortene på banen til noget han ønsker.

Jeg er da heller ikke glad for et evt. salg til Fck og havde hellere beholdt ham. Men bedømt ud fra Markus Solbakkens historik og omtale, så lyder det som en rigtig fin spiller at få ind. Han er to år yngre og det lyder som om vi får yderligere kr. 20 mio. ind som forhåbentlig kan investeres på et senere tidspunkt.

Altså smal som i antal.. et antal på 25 inden handlerne idag, som er et meget normalt antal at arbejde med.
Efter at det er blevet sagt at truppen skulle skænkes så der var kortere vej for de unge. Et antal der var da det blev nævnt at noget skulle ud for st noget kom ind.

Gætter på der kommer 1 til 1 erstatninger til dem der ryger ud. Ud fra hvad der er sagt
Du skal lige tælle rigtigt. 25 inden Bach. Så 24. Derfra kan du fratrækkee to skadede spillere plus 3. målmand. Så er det 21. Hvoraf flere er hb og angribere. Helt skæv og tynd trup.

CV efterlader JP med en tynd trup. Det ser fint ud, så længe vi er forskånet for skader, men i perioder med 4-5-6 skader… så er kvaliteten ikke til medaljekamp. I bedste fald top 6. Igen, det bliver en diskussion om man kan “spare sig ud af problemerne.” Vi har behov for mere kvalitet, når skaderne melder sig til. Hvem vækker CV fra sin gammelmandslur??

CV efterlader JP med en tynd trup. Det ser fint ud, så længe vi er forskånet for skader, men i perioder med 4-5-6 skader… så er kvaliteten ikke til medaljekamp. I bedste fald top 6. Igen, det bliver en diskussion om man kan “spare sig ud af problemerne.” Vi har behov for mere kvalitet, når skaderne melder sig til. Hvem vækker CV fra sin gammelmandslur??

Ja en skade til PM eller JH, hvad skal vi så? Spille med wahlstedt eller Serra/badji?

Det er helt vildt vi ikke kan/vil prioritere at styrke på de 2 positioner.

cv.webp

Du skal lige tælle rigtigt. 25 inden Bach. Så 24. Derfra kan du fratrækkee to skadede spillere plus 3. målmand. Så er det 21. Hvoraf flere er hb og angribere. Helt skæv og tynd trup.

Inden hylderne idag skrev jeg..

Forventer dem der ryger (er røget) ud i dag erstattes - deri også Bach.

Der er normalt 3 målmænd i en 25/26 mands trup.
Så kan vi snakke om fordelingen af spillere på positionerne. Men antal mæssigt kan vi ramme de 25 passet det, med alt CV har sagt.

En CM og en gardering på vcb/wbv vil passe - sidst nævnte kan måske være gutten fra Mali.
Måske undervælgende på navne osv. Men nogle gange et halv skridt baglæns for at træde 2 frem.
Vi skulle jo også gerne have de unge tættere på spilletid, så kan man ikke have dem som 4-5 valg på positionerne ;)

Men ideen skulle vel også være at give flere unge chancen? Om det så er forsvarligt at tage Egbedi, Haugstrup, Elkjær m.fl. med på skift på de yderste pladser i en kamptrup er så en anden sag. Men det vil være at sætte handling bag ordene.

Latest posts

Back