New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Hvis ikke jeg husker forkert, så købte FCK Victor Nelsson fra FCN for 27 kort tid efter Stage. Mikkel Kaufmann hentede de fra AaB et halvt år senere til ca. samme pris som Stage, måske lidt dyrere endda.

Stage er en evighed siden ift prisudviklingen, men også ift AGF’s udvikling. Gav FCM 50 mio eller sådan noget for Billing? Her overbød de antageligvis FCK, som jo så nok må se en spiller som MEM som langt billigere.

HVIS de slår klørene i MEM, kunne Thomas Jørgensen i VFF ikke være et bud på en afløser?
Der vil i så fald være mulighed for at aftale med FCK at de ikke gør brug af en tilbagekøbsklausul, men Viborg vil sikkert have mindst lige så meget for ham som FCK byder på MEM og hvis de vil have meget mere kan det være svært at få til at hænge sammen. Jeg ville kalde det et nibeautab der kompenseres af en yngre alder og så skal CV måske også lige sørge for at hente en spiller mere.

Når FCK byder, og spilleren gerne vil, så er løbet self kørt.
Nu handler det udelukkende om den rette pris.

35 mio?

Det tror jeg er et realistisk bud på prisen.

Det er ikke en ubetydelig sum for AGF, MEM er trods alt 27 år, AGF løber også en risiko ved at afvise skiftet ifht. forholdet til MEM og muligvis er der en klausul på det niveau.

Man kan naturligvis drømme om, at prisen kan presses endnu højere op, men der er også faktorer, som holder prisen nede. Et salg af MEM vil dog være en sportslig hovedpine af de større.

Noget andet er at hvis AGF solgte MEM til udlandet for for 35-40 mio, er det så overhovedet realistisk at man gik ud og betalte 25 for en erstatning? Sådan hænger det jo normalt ikke sammen, de 25 mio er over vores niveau, eller sagt på en anden måde, den spiller vil nok belaste det sportslige budget med for meget relativt set. Hvis vi sælger MEM skal der hentes en erstatning, men jeg vil ikke forvente en spiller i den prisklasse.

Man kan naturligvis drømme om, at prisen kan presses endnu højere op, men der er også faktorer, som holder prisen nede. Et salg af MEM vil dog være en sportsligt hovedpine af de større.
Helt sikkert, men så sent i vinduet, FCK’s desperation og den hovedpine det medfører hos os selv presser også prisen op.

Latest posts

Back