New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Meget har ændret sig siden april 2024.

Jeg nægter at tro på, at CV gad tage til AGF, hvis bestyrelsen skulle blande sig i, om vi købte spiller A eller B.
Han var jo netop dødtræt af, at GFH blandede sig heftigt i hans arbejde på Vestegnen.
I forbindelse med sidste hjemmekamp, er det også Jacob Nielsen det står og fortæller om hvad det sportslige budget er. Ikke CV

Jeg forstår stadig ikke, at man ikke lave et forslag til et vinduet op til Bestyrelsen og søger en godkendelse af det i f.eks Maj måned.
JP skal nå ind over her og fortælle hvad han synes der mangler og hvem han måske ikke rigtig synes passer ind og der kan komme tilbud på spillere osv, så det er svært at være ret konkret tidligt, men ja, man kan jo nok formulere en målsætning ift et budget og man har også ansat netop JP ift nogle mål og forventninger og så kan CV rapportere undervejs hvordan det går og om der er behov for justeringer.

JP skal nå ind over her og fortælle hvad han synes der mangler og hvem han måske ikke rigtig synes passer ind og der kan komme tilbud på spillere osv, så det er svært at være ret konkret tidligt, men ja, man kan jo nok formulere en målsætning ift et budget og man har også ansat netop JP ift nogle mål og forventninger og så kan CV rapportere undervejs hvordan det går og om der er behov for justeringer.
Lige i det her specifikke vindue. Men så lad os tage det kommende. Der kan vel allerede i Decemberr bede om godkendelse til at benytte xx på transfers til spillere inde for visse kriterier

Lige i det her specifikke vindue. Men så lad os tage det kommende. Der kan vel allerede i Decemberr bede om godkendelse til at benytte xx på transfers til spillere inde for visse kriterier
Ja - og der skal også være noget på plads tidligere for han skal jo i gang nu, eller man kan sige han allerede er i gang med de kommende vinduer også, der er et par spillere på leje og kontrakter der udløber osv. Det er jo også alt det der med at budgettet er lagt længere ud i fremtiden og så kan det selvfølgelig ændre sig ift den udvikling der er og muligheder der opstår, spillere der bliver solgt og måske en mulighed for at lægge lidt ekstra på. De strategiske overvejelser og hvordan man gerne vil sammensætte truppen ændrer sig heller ikke bare lige. Men vi er vist også enige, man har en overordnet strategi og rammerne er defineret så bestyrelsen ved hvad de kan forvente, men så må CV have rimelig stor frihed til at udfylde dem og så rapportere opad og diskutere tingene som de udvikler sig.

Ja - og der skal også være noget på plads tidligere for han skal jo i gang nu, eller man kan sige han allerede er i gang med de kommende vinduer også, der er et par spillere på leje og kontrakter der udløber osv. Det er jo også alt det der med at budgettet er lagt længere ud i fremtiden og så kan det selvfølgelig ændre sig ift den udvikling der er og muligheder der opstår, spillere der bliver solgt og måske en mulighed for at lægge lidt ekstra på. De strategiske overvejelser og hvordan man gerne vil sammensætte truppen ændrer sig heller ikke bare lige. Men vi er vist også enige, man har en overordnet strategi og rammerne er defineret så bestyrelsen ved hvad de kan forvente, men så må CV have rimelig stor frihed til at udfylde dem og så rapportere opad og diskutere tingene som de udvikler sig.
De rammer der var da podcasten blev optaget, og sandsynligvis stadig er gældende i et vist omfang er gældende er ikke tidssvarende.

Vi skal flytte os - også på ledelsesgangen.

Jeg håber LF og JN bliver båret inguldstol ind på det nye stadion. Derefter kan det være, at andre typer skal ind. Folk der har håndteret større opgaver før

De rammer der var da podcasten blev optaget, og sandsynligvis stadig er gældende i et vist omfang er gældende er ikke tidssvarende.

Jeg håber LF og JN bliver båret inguldstol ind på det nye stadion. Derefter kan det være, at andre typer skal ind. Folk der har håndteret større opgaver før
JN er max her i 1,5 år efter indvielsen af stadion….JN er entreprenøren, ikke ham der skal ta os til næste niveau

JN er max her i 1,5 år efter indvielsen af stadion….JN er entreprenøren, ikke ham der skal ta os til næste niveau

Det kan jeg kun være enig i - fordi jeg synes JN lader til at ville undgå penge udefra for enhver pris - og "næste skridt" ofte er lig med investorer mm.
Og vi får næppe de penge der skal til udefra - uden at afgive magt i en skala JN ikke vil.

Om jeg tror JN kunne finde på bare at tage afsted uden at forsøge at tage det skridt selv - uden - det ved jeg ikke.
Jeg tror han vil give alt han har for det - og jeg tror det bliver over længere tid end 1,5 år på det nye stadion.

AGF er stadig en lille forretning og som vi har set kan en 5-årig kontrakt have ret stor indflydelse på økonomien, så det virker som om det kunne være relevant for bestyrelsen også.

Ændringen med CV er nok også for at få JN mere ud af det sportslige, der kan bestyrelsen være relevant.

Det væsentlige er at bestyrelsen holder sig på sin side og spørger + udfordrer, men ikke begynder at se sig selv som en del af ledelsen. Hvis man driver det fornuftigt kan det måske endda være gavnligt at have en struktureret dialog.

Jeg har ikke hørt den, så det vil jeg bestemt ikke afvise, men det lyder under alle omstændigheder logisk at struktur og arbejdsgange osv skal udvikles samtidig med at klubben udvikles. Jeg ser det skifte fra sportschef til sportsdirektør som en del af en udvikling. LF er oppe i årene, så alene af den grund er det nok sandsynligt at der kommer en udskiftning der relativt snart. JN er ikke nødvendigvis så afgørende ift strategien, men han har selvfølgelig en stor betydning i klubben og skal være enig i eventuelle kursskift hvis han skal blive som direktør. Han kunne også selv have lyst til at prøve noget andet selvfølgelig.

Det kan jeg kun være enig i - fordi jeg synes JN lader til at ville undgå penge udefra for enhver pris - og "næste skridt" ofte er lig med investorer mm.
Og vi får næppe de penge der skal til udefra - uden at afgive magt i en skala JN ikke vil.
Det er et eksempel på noget der ikke ligger på JN’s bord. Han kan da nok blive involveret i nogle beslutninger og overvejelser, men det er bestyrelsen, dvs ejerne, der bestemmer den slags.

Jeg synes, at denne tråd efterhånden handler mere om økonomisk ledelse end om transfers.
Ja men det kan man vel takke CV for?

Der var rygter om at han pludseligt tog til Norge i denne uge, men det var nok desværre, for at finde en erstatning for Paddy, og da det ikke lykkedes, så fik Paddy at vide, at han ikke måtte rejse. Så jeg er bange for at CV har lukket vinduet med to lejede spillere som eneste tilføjelser.

Der var ellers tidligere snak om at der manglede forstærkninger på wingbacks (altså i begge sider), men senest har CV udtalt at Rasmus Carstensen også kan spille venstre wingback, selvom alle kan se at det ikke er korrekt, ikke på Superliganiveau i hvert fald. Jacob Poulsen ser Tobias Back som 10’er ikke wingback ser det ud til (selvom han spillede wb i futures kampen forleden). Men hvis JP kun vil bruge ham som 10’er, så står han bag både Arnstad og Emmery, og derfor er det ikke så underligt hvis han vil væk.

Senest blev Kahl skubbet op på vwb så Links ikke skulle spille 90 minutter for tredje kamp i træk, og det var lige ved at gå galt til sidst, da han ikke virkede helt fortrolig med rollen i tillægstiden, og gav Bismark en gratis chance. Så hvis ikke CV lukker det hul, så gambler han meget med sæsonen, hvordan stiller JP op når Links er ude - så er han vel nød til at bruge Kahl?

Ja men det kan man vel takke CV for?

Man kan i hvert fald sige, at klubbens praksis på transferområdet er gift for vores debat.

Der var rygter om at han pludseligt tog til Norge i denne uge, men det var nok desværre, for at finde en erstatning for Paddy, og da det ikke lykkedes, så fik Paddy at vide, at han ikke måtte rejse. Så jeg er bange for at CV har lukket vinduet med to lejede spillere som eneste tilføjelser.

Der er frustrerende ikke at have en ide om ambitionsniveau, ønsker osv. En normal reaktion på usikkerhed er at antage worst case - fordi hvorfor ville man ikke melde noget positivt ud, såfremt der var mulighed for det? Du er trods alt en over og antager 0 ud også.

Holdet præsterer godt, men truppen er tynd. Efter vinduet for et år siden var debatten hvorvidt AGF kunne gå efter guldet. Det var så vildt, men holdet leverede også. Jeg skød den ned pga manglende bredde.

I år har holdet igen leveret flot. Men dels er det få kampe (og en FCK-kamp man burde have tabt klart), og dels er truppen tynd.

Den tynde trup gør dels at en topplacering (i min oversættelse en 3.-4. Plads) virker meget optimistisk fordi selv med få skader er der mangler. Og dels at holdet kan få problemer (defineret som 8.-10,.plads) hvis man løber ind i skader.og/eller formdyk.

Er det stilhed før stormen?
Er der dømt 'ingen penge' og dermed ingen køb?
Er der et reaktionært vindue på vej, hvor man sælger og genbesætter?

Hvad er egentlig målet med vinduet ... og sæsonen?

Jeg har op til flere kollegaer, der holder med de pisgule. Den ene af dem mente, at vi godt kunne forvente, at CV hev en kanin op af hatten til sidst i vinduet, fordi "det gør han kraftedeme hver gang".
Jeg håber han har ret, jeg håber det er 2-3 kaniner; en på vwb, en på cb og en på midten...

Men jeg tvivler sgu. Jeg tror simpelthen de vil se, hvordan truppen og ikke mindst de unge reagerer på en ny chef, og så måske lukke de huller, der måtte være til vinter.
Det kan også vise sig at være et klogt træk.
Det kan også vise sig at være at spille hasard.
Det ved vi først i december.
Jeg hælder selv til hasard.

Hvad er egentlig målet med vinduet ... og sæsonen?

Vi er mange som er interesserede i de lidt længere målsætninger:unsure: Til gengæld kan vi måske ikke forvente, at de melder firkantet ud om enkelte transfervinduer.

For år tilbage gik man i gang med at melde målsætninger ud men efter de udløb, har man ikke meldt nye ud. Er der nogen som har hørt en vaks journalist (de findes vel i stor stil;) ) spørge ind til det?

Jeg tror egentligt, at det som sportsdirektør i Aarhus er meget smart ikke at melde ud, at vi kan forvente 1-2 markante forstærkninger til start 11'eren, og at målsætningen er top 4. Det skaber muligvis noget ekstra hype, men risikoen for ikke at møde de opskruede forventninger er kolossal.

Det er muligt, at der kommer en forstærkning i slutningen af vinduet, men at CV nedtoner forventningerne har jeg ikke noget problem med. Så kan han skabe noget begejstring, hvis der rent faktisk kommer noget. Lige nu kommunikerer han, at vi har en stærk trup, en dygtig træner, og at der skal være plads til spilleminutter til de unge. Jeg er enig i det hele. Men jeg kunne også godt se fidusen ved at hente en virkelig god, ung venstreforsvarer, der både kan dække Kahls og Links' pladser.

For mig er det vigtigste efterhånden, at vi får forlænget med Beijmo og Kahl, så deres kontrakter ikke bare løber ud.

På VWB mangler vi på papiret en ekstra spiller. Men Carstensen kan spille den, Kahl kan spille den, Emmery har spillet den og Andersen kan også spille den, når han kommer tilbage. Jeg kan godt forstå, hvis man ikke finder det tvingende nødvendigt med en gardering til den position.

Til gengæld har jeg svært ved at forstå, hvis man sidder på hænderne på den centrale midt. Reserverne er vel pt. Arnstad og Yakob. Jeg synes, det er en dårlig løsning, at Arnstad skal fjernes fra 10eren, hvor han har været strålende. Og Yakob er vel stadig et relativt stort spørgsmålstegn.

Hvis Links og Poulsen er ude, ender vi efter min bedste overbevisning med en meget tynd trup. Så skal Arnstad givetvis spille central midt, Emmery skal givetvis starte som 10er og Carstensen skal måske spille VWB.

Det er to spillere ude af position plus at vi ikke har nogle naturlige indskiftninger på venstre 10er og på de to wingbacks. Det virker skrøbeligt.

Derfor vil jeg forsat forvente en tilgang til den centrale midt - eller at man arbejder på andre løsninger som at bringe Jørgensen i spil til central midt/venstre 10er eller ST i spil til venstre 10er. Det har vi bare ikke set noget af endnu.

Jeg har hørt at der forsøges at signe en ny 6'er, men den oprindelige "kilde" er i 3./4. led så hvorvidt det er en and der er blevet til 5 høns kan jeg ikke sige. Men jeg ville dog sætte pris på en mere fremadrettet og boldsikker 6'er frem for Polle. Han har gjort det godt, men stilen er på vej væk fra ham (og har været det i et stykke tid).
Jeg har hørt det samme. Gennem nogle jeg egentlig vil mene har god indsigt i det (altså folk i og omkring agent- og superligamiljøet). Det startede for 1 måned siden med et konkret navn, som jeg ikke måtte nævne. Den pågældende spiller har faktisk skiftet klub i dette vindue.

Om man stadig har interessen ved jeg ikke.

For mig er det vigtigste efterhånden, at vi får forlænget med Beijmo og Kahl, så deres kontrakter ikke bare løber ud.

På VWB mangler vi på papiret en ekstra spiller. Men Carstensen kan spille den, Kahl kan spille den, Emmery har spillet den og Andersen kan også spille den, når han kommer tilbage. Jeg kan godt forstå, hvis man ikke finder det tvingende nødvendigt med en gardering til den position.

Til gengæld har jeg svært ved at forstå, hvis man sidder på hænderne på den centrale midt. Reserverne er vel pt. Arnstad og Yakob. Jeg synes, det er en dårlig løsning, at Arnstad skal fjernes fra 10eren, hvor han har været strålende. Og Yakob er vel stadig et relativt stort spørgsmålstegn.

Hvis Links og Poulsen er ude, ender vi efter min bedste overbevisning med en meget tynd trup. Så skal Arnstad givetvis spille central midt, Emmery skal givetvis starte som 10er og Carstensen skal måske spille VWB.

Det er to spillere ude af position plus at vi ikke har nogle naturlige indskiftninger på venstre 10er og på de to wingbacks. Det virker skrøbeligt.

Derfor vil jeg forsat forvente en tilgang til den centrale midt - eller at man arbejder på andre løsninger som at bringe Jørgensen i spil til central midt/venstre 10er eller ST i spil til venstre 10er. Det har vi bare ikke set noget af endnu.
Jeg er helt på linje. Men jeg synes ikke Arnstad er ude af position på den centrale midtbane. Da vi var mest pressede mod FCK byttede man jo også ham og Mads Emil, så Mads Emil blev 10’er og Arnstad 6’er, så man kunne stabilisere holdet.

Latest posts

Back