Problemet er jo bare, vi sælger typisk ikke vores profiler i den alder, tværtimod forlænger vi kontrakterne. Links, MEM, og Beijmo er oplagte at sælge for 2-4 mio. Euro men vi gør det bare sjældent. Hidtil har strategien været at have et performancehold, forlænge med profilerne og håbe at slå døren ind til Europa og derigennem skabe en større økonomi.
Den strategi har fejlet på 2 ud af 3 punkter og vi i dag står et sted, hvor vi er hægtet af transfertoget. Det har CV direkte stået og sagt og derfor ændres strategien til at få flere salgsbare spillere gjort klar til store salg.
Vores med afstand største salg er iflg. Transfermarkt det 37. største salg i ligaens historie, det siger alt om, hvor meget vi er hægtet af og hvorfor CVs handlemuligheder er stærkt begrænset trods, vi har åbenlyse pladser, der godt kan trænge til en stor opgradering.
At vi ikke sælger dem - har vel også hængt sammen med, at vi ikke har opfyldt anden del af det jeg snakkede om.
Altså lækkert at PM kom ind - men hvor var ham den unge der var god nok. At MEM ikke har haft en god nok ung konkurrent.
Det paradoksale er jo, at Emmery nok faktisk er præcis sådan en - altså god nok og værd at satse på - men spiller PRÆCIS samme plads, som klubbens største sats Arnstad, som også er ung...
Så jeg argumenterer for, at vi gør det således, at vi giver Gift Links en ung konkurrent, som kan vokse med opgaven.
Gift er allerede det jeg gerne vil have nu her - nogenlunde ok fodboldalder, og billig - og god.
Det er ham der skal slå Links af - der skal sælges dyrt.... Men hvor er han?
Masser af sportslig værdi men IMO har vi nået loftet for, hvad vi kan opnå sportsligt i Superligaen. Skal vi tage de næste skridt, skal der bruges langt, langt flere penge og de kommer ikke fra at sælge en 27-årig MEM.
Det har det ja - men ikke fordi vi købte Beijmo, MEM og Mølgaard...
Men fordi (synes jeg) at vi købte AJ, Gyamfi, Badji og andre, som slet ikke har slået til - og suget alle transfermidlerne ud...
Havde vi satset på en fuldgod konkurrent/erstatning for PM til 15 mio - frem for Badji - så var vi måske tophold nu. WHO KNOWS.
At se AJ, Gyamfi og Badji så langt fra at være profiler - gør i hvert fald, at jeg kommer frem til, at jeg hellere vil den måde jeg ser det på - end det der er gjort.
Men jeg er så også med på, at du jo nok ikke argumenterer for, at man skulle have gjort det SIB gjorde
Men jeg ser Kurminowski, Kahl, AJ, Gyamfi, Badji, Arnstad, Daghim og mange andre som forsøg på det der flere steder efterspørges. Køb yngre - og håb på store salg.
Indtil videre har kun Daghim resulteret i salg, af de unge der kom ind - og ham fik vi nærmest 0 ud af sportsligt. Paradoksalt.
Ellers var TK og Grønbæk selvudviklede.
Hvis Emmery, Tchambe og Callø skal lykkes, så skal de udvikle sig - og de skal have spilletid.
Men Emmery behøver ikke starte inde pt - for at udvikle sig og lykkes (er min påstand). Det skal man gøre sig fortjent til.
Men det kræver at man får mange indhop på 20-30 min. Og i de første 4 kampe er han startet inde i 1 kamp, og skiftet ind i de to af dem. Samlet kun 93 minutter. Men med spilletid i 3 kampe er det jo trods alt over 30 minutter i de tre kampe i snit. At man ikke bare lige smides ind i en kamp i Parken, hvor vi skal spille en føring hjem - bør ikke påvirke hans udvikling...!
Suk. Det er for pokker heller ikke det, jeg argumenterer for.
Indrømmet - jeg er ikke 100% inde i dybden af dine argumenter på området, da jeg ikke har været så aktiv læser på forum det sidste stykke tid grundet IRL.