New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Det er nok bare en Viking troll...

Men dog en super spændende spiller, der har udviklet sig i rekordfart det seneste år.*
Ikke rigtigt nogen U landskampe, men nu pludselig i spil til U21 landsholdet og endda i overvejelser til det rigtige langshold.

Spillet 16/19 kampe for Eliteseries førehold.
Har du siddet på bænken i den seneste kampe, og kom feks ikke på banen i deres EL kamp i går.

Det her er sikkert en trold med en and, men jeg forestiller mig at CV kigger efter den slags spillere, altså sådan noget U21 aldersmæssigt, med et talent der måske ikke er helt forløst, men som man tror man kan løfte til både at levere sportsligt og lave et fint salg med senere. Hvis vi skulle købe lige ham her må der også være en grund til at han trods alt heller ikke er dyrere.

Hvad er dagsordenen? At få folk til at skrive på et forum? Gøre grin med CV?
Som en der troller en del på andre klubbers fanforum kan jeg oplyse, at det i bund og grund handler om eksistentiel angst.
Eller også er det kedsomhed. Det tror jeg ved nærmere eftertanke mest det er.

Last edited:
Enig. Kritikken skal altid have nuancer. Man skal vælge sine ord.

Budskabet ville bare stå stærkere, hvis ikke du brugte stråmandsargumentation i samme indlæg.

Det er simpelthen ikke rigtigt, at der f.eks. ikke bliver diskuteret alternativer, når kritikken af Paddy og Dalsgaard har været der.
Bliver lige nødt til at svare på denne. Jeg kom med en opfordring til mere ordentlighed/saglighed og argumentation i debatten, når spillere ønskes sat af holdet. Jeg skrev ikke at det ikke findes i forvejen. Faktisk har vi også et rigtig højt debatniveau herinde.

Skal jeg komme med en opfordring mere, så er det at vi dropper anti-debat ordet "stråmand", som mest af alt handler om, at man ikke vil/kan argumentere imod et indlæg. Her bruger du dog både stråmand og argumenterer bagefter, hvorfor dit "stråmandsafsnit" var overflødigt. Igen - hvis man synes ordet er fedt, så fortsæt endelig. Det er bare mine holdning og ikke ment som en stråmand...

Bliver lige nødt til at svare på denne. Jeg kom med en opfordring til mere ordentlighed/saglighed og argumentation i debatten, når spillere ønskes sat af holdet. Jeg skrev ikke at det ikke findes i forvejen. Faktisk har vi også et rigtig højt debatniveau herinde.

Skal jeg komme med en opfordring mere, så er det at vi dropper anti-debat ordet "stråmand", som mest af alt handler om, at man ikke vil/kan argumentere imod et indlæg. Her bruger du dog både stråmand og argumenterer bagefter, hvorfor dit "stråmandsafsnit" var overflødigt. Igen - hvis man synes ordet er fedt, så fortsæt endelig. Det er bare mine holdning og ikke ment som en stråmand...

Jeg argumenterer for at forklare og uddybe min pointe. Det er god debatskik for at mindske risikoen for misforståelser. Beklager, hvis jeg har uddybet min kritik for meget med et konkret eksempel. Jeg vidste heller ikke, at almindeligt dansk begreb som stråmandsargumentation var "forbudt" og debatdræbende. Når jeg bliver anklaget for det, plejer jeg at modargumentere - men sådan er vi åbenbart forskellige.

Min oprindelig pointe er, at en opfordring (hvor rigtig den end er) virker bedre, hvis man selv kan holde sig fra andre af de store unoder. I det mindste i det samme indlæg, hvor opfordringen til god debat kommer. Det gjorde du ikke - deraf kritikken.

"At kaste med sten i et glashus" og alt det der...

Edit: Jeg beklager i øvrigt at tråden er gået helt off topic

Min oprindelig pointe er, at en opfordring (hvor rigtig den end er) virker bedre, hvis man selv kan holde sig fra andre de store unoder. I det mindste i det samme indlæg, hvor opfordringen til god debat kommer. Det gjorde du ikke - deraf kritikken.
Det er taget til efterretning, når nu du har opfattet mit indlæg sådan. Jeg har stadig ikke selv forstået hvad min unode bestod i. Jeg skrev jo netop ikke, at ALLE skriver grimt om vores spillere eller at INGEN argumenterer for alternativer. Faktisk er det jo et fåtal, som falder i med at læse frustrationer af, men stadig nok til at det er trættende.

Det er taget til efterretning, når nu du har opfattet mit indlæg sådan. Jeg har stadig ikke selv forstået hvad min unode bestod i. Jeg skrev jo netop ikke, at ALLE skriver grimt om vores spillere eller at INGEN argumenterer for alternativer. Faktisk er det jo et fåtal, som falder i med at læse frustrationer af, men stadig nok til at det er trættende.

Ok - vi er heldigvis ikke så uenige og misforstår hinanden.

I forhold til unoden citerer jeg lige hele din opfordring og markerer det centrale med fed_

"Generelt om PM-, Dalsgaard- eller andre debatter, så håber jeg bare vi kan diskutere på et plan, hvor vi holder os fra at angribe spillerne og kalde dem elendige - eller det der er værre. Dette er ikke rettet mod nogen bestemte brugere. Hvis nogen "kræver" at en spiller bliver sat af, så kom i det mindste med et forslag til en bedre spiller der skal spille i stedet. Det er også en del af historien om PM. Det kan godt være at han var bedre for to år siden, men han er stadig et fuldstændig sikkert valg i startopstillingen. Og dem der var utilfredse med at vi (med forsinkelse) forlængede med ham i 2022, da Uwe kom til, havde nok ikke forventet at han ville blive superligatopscorer i 2025."

Det havde jeg altså svært ved at tolke som andet en generel kommentar. Jeg synes i den grad, at alternativer til Paddy og Dalsgaard fylder meget i debatterne også i sammenhæng med kritik. Badji, Bech, Serra, AJ, Beijmo osv. Kommentaren var så åbenbart henvendt til fåtallet.

Jeg tænker, at vi hermed lander på en bedre fredsaftale end i Alaska :).

Ok - vi er heldigvis ikke så uenige og misforstår hinanden.

I forhold til unoden citerer jeg lige hele din opfordring og markerer det centrale med fed_

"Generelt om PM-, Dalsgaard- eller andre debatter, så håber jeg bare vi kan diskutere på et plan, hvor vi holder os fra at angribe spillerne og kalde dem elendige - eller det der er værre. Dette er ikke rettet mod nogen bestemte brugere. Hvis nogen "kræver" at en spiller bliver sat af, så kom i det mindste med et forslag til en bedre spiller der skal spille i stedet. Det er også en del af historien om PM. Det kan godt være at han var bedre for to år siden, men han er stadig et fuldstændig sikkert valg i startopstillingen. Og dem der var utilfredse med at vi (med forsinkelse) forlængede med ham i 2022, da Uwe kom til, havde nok ikke forventet at han ville blive superligatopscorer i 2025."

Det havde jeg altså svært ved at tolke som andet en generel kommentar. Jeg synes i den grad, at alternativer til Paddy og Dalsgaard fylder meget i debatterne også i sammenhæng med kritik. Badji, Bech, Serra, AJ, Beijmo osv. Kommentaren var så åbenbart henvendt til fåtallet.

Jeg tænker, at vi hermed lander på en bedre fredsaftale end i Alaska :).
Argh, lad os ignorere Alaska for øjeblikket. "Kravlegården" :)

Ligner et snarligt SL retur for Michael Uhre

OB nævnes i artiklen, men bold melder om klubber fra superligaen - så umiddelbart er der andre end OB med interesse.......mon vi er en af dem :-)

Ligner et snarligt SL retur for Michael Uhre

OB nævnes i artiklen, men bold melder om klubber fra superligaen - så umiddelbart er der andre end OB med interesse.......mon vi er en af dem :-)

Må indrømme jeg har svært ved at se det. Både ift. spillestil og alder.

Må indrømme jeg har svært ved at se det. Både ift. spillestil og alder.
Hvis ikke vi tænker økonomi så så jeg gerne Uhre i stedet for både Serra og Badji. Han vil uden tvivl være en opgradering på de to og nok også PM. Jeg kan ikke se hvorfor han ikke skulle passe ind i spillestilen? JP spiller på en helt anden måde end Uwe og Uhre fungerede da glimrende som presspiller i Brøndby.

Hvis ikke vi tænker økonomi så så jeg gerne Uhre i stedet for både Serra og Badji. Han vil uden tvivl være en opgradering på de to og nok også PM. Jeg kan ikke se hvorfor han ikke skulle passe ind i spillestilen? JP spiller på en helt anden måde end Uwe og Uhre fungerede da glimrende som presspiller i Brøndby.
Kan være jeg husker Uhre forkert, men jeg ser ham som udpræget egnet til et hold der spiller direkte og på hurtige omstillinger. Ikke som en særligt dygtig pasningsspiller - eller særligt dygtig til at udfordre 1-1. Så jeg synes han ville have passet meget bedre under Uwe end JP.

Latest posts

Back