New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Fart kan altså bruges til andet end dybdeløb og stå dybt i hver kamp, lurende på omstillinger ! :censored: :sleep: ;)
Ja. Men man behøver ikke “bare” fart for at være farlige.

Selvom både Arnstad og MEM selvfølgelig også er hurtige, så kom de til flere gennembrud i fredags ved at spille hurtigt, ikke ved at løbe.

Men altså: fart kan opnås på flere måder. Vi har ikke ret mange hurtigløbere, men vi har mange teknikere, så at få fart i bolden, kan altså række langt, uden at vi behøver spille med dybe løb og stikninger.

Mod FCM prøvede vi genere farten med bolden, der var flere førstegangsberøringer i 2. halvleg. Vi så lidt det samme mod Randers og som jeg husker VFF fra foråret, var det også sådan de havde succes i nedrykningsspillet.
Jeg kunne bestemt godt tænke mig lidt hurtigere offensive spillere men når vi har en træner, der gerne vil have bolden, får vi oftere brug for hurtige afleveringer og spillere som gider lette måsen og finde tomrummene.
Jeg tænker, det er en årsag til, JP har fundet Gyamfi for let.

Er det ikke også bare lidt et spørgsmål om på hvilken måde man har fart. Vi har nok ikke en langdistance dybdeløber, men spiller heller ikke på den måde. Nok så vigtigt er eksplosivitet, acceleration og også at tænke hurtigt hvis man må tage den med, hvis spillerne lige kan rykke sig fri og der afleveres hurtigt og præcist virker det også som man har fart tror jeg.

Edit: det var lidt samme pointe som den ovenfor :)

Hvis man ser på topfart i superligaen, så er det bemærkelsesværdigt hvor få FCK'ere der egentlig er repræsenteret i top 50.

Deres to højrebacks er de hurtigste Zague (nr 17); Huescas (nr 21) og Gabriel (nr 46). Ellers er der ikke andre i top 50. Frohold var 57'er.

Når man spiller mod dem, så ligner det tilgengæld et meget meget hurtigt hold.

I forhold til OB er jeg egentlig noget mere bekymret for vores tunge forsvar og centrale midtbane. Der er godt nok fart på OBs kontraangreb ikke bare spillerne men de er hurtige til at få slået bolden i længderetningen.

Generelt meget Zorniger-bold i Odense med de sædvanlige udsving. Elendige i Vejle - rigtigt gode i dag. Jeg tror dog i øvrigt, at Tingager f.eks. har det bedre med de store angribere end de vævre som Larsson og Moukoko - også selvom de er rimeligt hurtige.

I forhold til OB er jeg egentlig noget mere bekymret for vores tunge forsvar og centrale midtbane. Der er godt nok fart på OBs kontraangreb ikke bare spillerne men de er hurtige til at få slået bolden i længderetningen.
Jeg tænker nøglen er at tøjle Arp, og endnu mere vigtigt spille forbi deres pres.

Jeg synes OB spiller virkelig godt her i starten af anden halveg - men lad os nu se, om kræfterne rækker...
Jeg tror taktikken næste mandag må være at spille kuglen mest muligt rundt, få dem ud at løbe så mange forgæves meter som overhovedet muligt.
Så tænker jeg, vi kan hente point (i ubestemt flertal) i Odense.

Det bliver en test af, hvor gode vi er til at spille os ud af deres meget aggressive pres.

Edit: Og man kan godt se, hvorfor Fiete Arp har været anset som et stort talent i tysk fodbold.

Vi har også allerede set det et par gange mod andre hold. Vi skal være gode på bolden… Omvendt er der også muligheder den anden vej og så kan vi jo se nu mod Randers om man kan forvente at de er kørt lidt trætte til sidst.

Som jeg har skrevet herinde flere gange, så er linjen mellem AaB og Dalsgaard meget meget varm..

Mon ikke det er nøglen til at Dalsgaard skifter ?
Jo - man skal være sikker på man ikke sætter noget over styr. Også selvom han har været meget svingende, så vurdere de ham bedre end Callø og AJ nu

Mathias Ross er transferfri.

Har været ude i flere år og er stadig kun 24 år, men begrænset spilletid i Galatasaray, Sparta Prag og Nijmegen

Jo - man skal være sikker på man ikke sætter noget over styr. Også selvom han har været meget svingende, så vurdere de ham bedre end Callø og AJ nu

Mathias Ross er transferfri.

Har været ude i flere år og er stadig kun 24 år, men begrænset spilletid i Galatasaray, Sparta Prag og Nijmegen
Jeg har altid synes Ross havde en spændende fysisk pakke, men var begrænset på bolden. Dertil kan jeg ikke se ham som yderstopper

Latest posts

Back