Uden Dalsgaard ville den naturlige første rokering vel være Beijmo på HCB og Carstensen fra start på HWB. Ja, det er vel tæt på at være idealopstillingen pt selv med Dalsgaard til rådighed.
Det efterlader ikke meget bredde på højre wingback, men hvis man tror på, at Jacob Andersen er klar til at spille minutter i efteråret, så kunne man nok gamble med et sent Dalsgaard-skifte. Så er AJ, Callø og Mølgaard førstereserver i forsvaret, og det bør de også være gode nok til.
Jeg kan ærlig talt ikke huske så meget om Ross, men han har en stor fysisk pakke og bør være interessant for de fleste klubber i Superligaen, pånær medaljekandidaterne. Pæn erfaring og kun 24. Der er meget upside ved at hente ham. Men han er nok stadig transferfri fordi han gerne vil blive i udlandet.
I forhold til Dalsgaard så håber jeg AaB henter ham, og så kan jeg godt se en idé i at forlænge med Beijmo og omskole ham til den brede centerforsvarer ala Mølgaard, og så lade Carstensen overtage hwb. Beijmo er gode venner med bolden og forsvarer godt og har også fysikken til at spille den plads hvor der er flere dueller.
Problemet er, at Beijmo også har udløb til sommer og vi får i hvert fald ikke en forlængelse med ham, hvis vi placerer ham på en plads, som han offentligt har udtalt at han ikke bryder sig om at spille.
Problemet er, at Beijmo også har udløb til sommer og vi får i hvert fald ikke en forlængelse med ham, hvis vi placerer ham på en plads, som han offentligt har udtalt at han ikke bryder sig om at spille.
Har han sagt det? I så fald har du ret, og så er det jo nok en afvejning om man skal sælge ham, eller om der er mere værdi i at beholde ham til kontraktudløb. Han kostede heldigvis ikke særlig meget da vi hentede ham. Men det kunne da være fedt at få 1-1,5 mio. euro for ham som kunne geninvesteres.
Jeg husker Ross som AaBs svar på Hausner. Aggressiv, god fysik men begrænset teknik og masser af personlige fejl. At han har fået en udenlandskarriere forstår jeg ikke men sikkert historien om ung u-landsholdsspiller hvor man tænker ham kan vi udvikle og sælge dyrt.
Skal Callø ikke tættere på startopstillingen, så håber jeg på en noget større profil end Ross for ikke at tale om, jeg slet ikke kan se Ross spille yderstopper men ok det kan være JP har planer om en 4-back kæde måske allerede i løbet af efteråret eller bruge vinteroptakten.
Efter 38 minutter bekræfter han hvert fald Jacob Nielsens hypotese om den kommercielle værdi, kan skabe top hold på den lange bane, ikke holder i følge CV.
Hvis man vil være en topklub, skal der følge akademi salg med. Og det ikke små salg.
Udover det siger han bla:
“de helt store dyre investeringer i dette vindue, det tror jeg ikke man skal regne med”
“Jørgensen er 1-1 for Anderson”
“ der er sket noget i Aarhus og en ny træner er en stor forandring. Nogle gange hjælper det med 5 nye spillere, men det gør det også med en træner”
“Jeg siger ikke vinduet er lukket for os, men vi har erstattet det vi skulle (Jørgensen/MA) og polstret os på en position (RC), så lidt er da der sket”
Efter 38 minutter bekræfter han hvert fald Jacob Nielsens hypotese om den kommercielle værdi, kan skabe top hold på den lange bane, ikke holder i følge CV.
Hvis man vil være en topklub, skal der følge akademi salg med. Og det ikke små salg.
“de helt store dyre investeringer i dette vindue, det tror jeg ikke man skal regne med”
“ der er sket noget i Aarhus og en ny træner er en stor forandring. Nogle gange hjælper det med 5 nye spillere, men det gør det også med en træner”
“Jeg siger ikke vinduet er lukket for os, men vi har erstattet det vi skulle (Jørgensen/MA) og polstret os på en position (RC), så lidt er da der sket”
Og så fik han svaret let og elegant på problematikken omkring Wahlstedt, uden og svare på noget som helst. Min egen fortolkning er, at der kommer en ny keeper
Men derudover så skal der noget ud, før der kommer noget ind....men ift hvad der trods alt kommer frem af rygter, så kunne det jo godt tyer på, at vi ikke har set de sidste afgange endnu. Bl.a kunne det ligne et farvel til Dalsgaard, Beijmo og Wahlstedt.
Og så fik han svaret let og elegant på problematikken omkring Wahlstedt, uden og svare på noget som helst. Min egen fortolkning er, at der kommer en ny keeper
Men derudover så skal der noget ud, før der kommer noget ind....men ift hvad der trods alt kommer frem af rygter, så kunne det jo godt tyer på, at vi ikke har set de sidste afgange endnu. Bl.a kunne det ligne et farvel til Dalsgaard, Beijmo og Wahlstedt.
Vil nødigt slippe Beijmo... Derudover er det et spørgsmål om der stadigvæk skal satses på AJ og Bach? Utroligt så få minutter det er blevet til for dem. Men kan godt lide begge typer. Den ene laver blot lidt for mange personlige fejl mens den anden har for lidt offensivt output..
Og hvornår hulen er Mølgaard og Badji klar igen?? Det er da utroligt at der skal gå så lang tid med deres skader (hvad end de nu fejler).
Vi har lige nu en trup på 25 spillere hvilket er hvad de fleste trupper i superligaen har så numerisk er det fint nok..
Indlysende rigtigt. I mine øjne hænger det omvendt sammen: Det er AGF's kommercielle potentiale, der gør, at vi bør rykke fra især FC Muh på langt(!) sigt, NÅR vi har fået styr på akademi(er), store salg og bedre europæisk performance - for det kommercielle potentiale kan de ikke matche, uanset hvad de gør. Det samlede BNP i Aarhus og omegn er mere end dobbelt op ift. deres ditto. Og langt mere koncentreret rent geografisk.
Indlysende rigtigt. I mine øjne hænger det omvendt sammen: Det er AGF's kommercielle potentiale, der gør, at vi bør rykke fra især FC Muh på langt(!) sigt, NÅR vi har fået styr på akademi(er), store salg og bedre europæisk performance - for det kommercielle potentiale kan de ikke matche, uanset hvad de gør. Det samlede BNP i Aarhus og omegn er mere end dobbelt op ift. deres ditto. Og langt mere koncentreret rent geografisk.
Kender intet til profilen, så skal nok tages med et gran salt, men HVIS der er noget om det - så kunne det være noget af den fart som flere efterspørger der glider os “af hænde”
View attachment 5127
Kender intet til profilen, så skal nok tages med et gran salt, men HVIS der er noget om det - så kunne det være noget af den fart som flere efterspørger der glider os “af hænde”
View attachment 5127
Jeg er slet ikke tændt på ideen om ham, han er snart 31 år, og virker til at være gået lidt i stå.
2025 : 21 kampe og 4 mål
2024 : 30 kampe og 10 mål
Han kan naturligvis godt spille en god sæson, men skal først hjem og integreres. Og så har man en dyr 32 årig til næste sæson.
Mads Bach lader ham ikke smutte til OB, medmindre det er det eneste han vil, uden at have prøvet højere hylder. Jeg tror der er flere der takker nej end ja til ham
EDIT : Dette er alene MLS, snittet havde været dårligere hvis vi havde inkluderet nogle af de der US Open Leagues og hvad hedder de
Det er vildt nok - og jeg er også slem til det - men vi glemmer alle AJ i det her.
Callø er hentet hjem fra Kolding, og AJ er skadesfri, og vi har Mølgaard på vej tilbage.
Og Beijmo spiller godt der, og Carstensen kan dække højre wingback når han gør.
Det er vildt hvis vi i sparetid henter en afløser for en Dalsgaard-exit.
Jeg synes det værste der findes (ift value for money) - er spillere der ikke spiller.
Hvis AJ ikke skal spille nu, eller fast når/hvis Dalsgaard skal videre, så skal AJ jo bare UD!
Jeg er komplet ligeglad med, om det er til 3-4 mio og vi dermed taber 5+ mio i transfer. Vi skal ikke have spillere rendende som koster mange penge i løn, og bare mister år på kontrakten og bare bliver mindre og mindre værd - mens de ikke spiller overhovedet.
Det er vildt nok - og jeg er også slem til det - men vi glemmer alle AJ i det her.
Callø er hentet hjem fra Kolding, og AJ er skadesfri, og vi har Mølgaard på vej tilbage.
Jeg synes det værste der findes (ift value for money) - er spillere der ikke spiller.
Hvis AJ ikke skal spille nu, eller fast når/hvis Dalsgaard skal videre, så skal AJ jo bare UD!
Jeg er komplet ligeglad med, om det er til 3-4 mio og vi dermed taber 5+ mio i transfer. Vi skal ikke have spillere rendende som koster mange penge i løn, og bare mister år på kontrakten og bare bliver mindre og mindre værd - mens de ikke spiller overhovedet.
Jeg er meget enig med dig, men spørgsmålet er hvad er fremtidsudsigterne for ham, når han ikke spiller nu? Det er jo ikke fordi Dalsgaard har brændt banen af siden sidste efterår.
Det er også vildt, at vi med det største budget i klubbens 145 årige historie kalder det sparetid.
Dalsgaard starter af en årsag. Callø har end ikke været benyttet. Af en årsag. Mange troede vi var dømt til nedrykning efter kampen mod Randers.
Jeg føler vi med AJ som starter, og Callø som alternativ er rigtig pressede hvis Tingager går i stykker. Mølgaard må jeg indrømme, at jeg ikke forventer er på toppen i dette efterår, dertil har han været for meget skadet de sidste 12-14 måneder. Han skal bruge 10+ kampe på at komme i topform, og evner ikke at spille den midterste stopper.
Tak for henvisning Den podcast har ikke fanget min interesse tidligere men hørte den på vej hjem.
Syntes han siger en del gode ting og tager forventningerne til forstærkninger ned - truppen skal være designet til de unge kan få spilletid og se der er en vej ind på holdet.
Alligevel lidt overrasket over han siger Jørgensen er en 1-1 erstatning for MA, når vi stort set ikke har set ham. Men han siger også de arbejder på relationerne og det kan sagtens være et godt argument - tænker vi løbende får ham se tage spilletid henover efteråret.
Derudover taler han JP godt op som træner (talent). Den del fandt jeg interessant og som i skarp kontrast til nogle af holdningerne herinde.
Spændende podcast. Sjovt nok også at det er første gang en fra klubben indrømmer at budgettet vil være stagneret i de to sæsoner, indtil at der rykkes ind på det nye stadion.
Men jeg hører ham også sige at truppen er hvor den skal være numerisk, ikke nødvendigvis at den ikke kan blive opgraderet.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.