New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
TV2 Midtvest af alle steder: https://www.tvmidtvest.dk/viborg/ka...utter-for-jeg-vil-gerne-spille-fuld-tid-a4f38

Ved ikke om der er noget grundlæggende problem, men lyder som en udfordring de leder efter en løsning på.
Der er intet i den artikel, der indikerer nedsat lungekapacitet. Faktisk regner knægten med at spille fuld tid i næste uge jf citat:

Så hvornår kommer du til at spille 90 minutter?

- Jeg håber da i næste weekend. Det er det, jeg jagter, understreger Thomas Jørgensen.

Det er Nickolai Lund, der har taget Thomas Jørgensen ud i de fire Superligakampe i denne sæson. Cheftræneren tror dog godt, at Thomas Jørgensen kan spille 90 minutter.

- Men fordi man godt kan spille 90 minutter, er det ikke ensbetydende med, at man skal spille 90 minutter. Og Thomas giver inde på banen alt, hvad han overhovedet har i sig. Han arbejder stenhamrende hårdt. Men han bruger sig selv ekstrem meget, og i dag vurderede jeg, at tanken var tom, og derfor havde vi brug for friske kræfter, siger Nickolai Lund.

Det er helt sort for mig, at det skal blive til en historie om, at han har et generelt fysisk problem, der gør at han ikke kan spille 90 minutter (hvilket han også gjorde 9 gange i sidste sæson, hvis journalistens tal passer).

Edit: Faktisk står der i artiklen, at han har et opstartsefterslæb grundet u21-slutrunden. Det er nok det reelle problem...

Det er helt sort for mig, at det skal blive til en historie om, at han har et generelt fysisk problem, der gør at han ikke kan spille 90 minutter (hvilket han også gjorde 9 gange i sidste sæson, hvis journalistens tal passer).
Fair nok, men når han også siger følgende, tænker jeg at det i hvert fald ikke er noget der kommer naturligt til ham:

"- Jeg skal meget gerne snart til at spille 90 minutter. Det er jeg enig i. Den fysiske træner og jeg kigger på mange ting omkring søvn og mad og mange andre ting udenfor fodboldbanen. Der er ting, der skal forbedres, så jeg kan løbe endnu flere meter, fortæller Thomas Jørgensen."

Jeg er ligeglad med hvad den bagvedliggende årsag er, men hvis ikke han kan holde til 90 min. fast for Viborg er det nok endnu sværere i FCM (med en mere fysisk spillestil og flere kampe), som var der snakken om ham oprindeligt startede.

Men derudover var det også bare tænkt som et indspark ift. den generelle debat om unge spilleres (salgs)potentiale og hvor vigtigt det er at stikke positivt ud på bl.a. fysiske kompetencer - noget som er en væsentlig kvalitet for Sørensen og Froholdt, som på mange måder er sammenlignelige spillere. Hvis Thomas Jørgensen ligger lavt på de parametre, så er det klart et rødt flag ift. evt. videresalg.

Jeg synes Kahl svinger en del + der mangler konkurrence på dén plads + hvad gør vi, hvis han bliver skadet? JJA? Dalsgaard? Beijmo? Tænker en VCB med kvalitet til toppen af vores hierarki kunne løfte umådeligt meget.
Beijmo spillede vel pladsen efter at Kahl blev skiftet ud i fredags. Da Beijmo så måtte gå ud kom JJA ind. Så det er nok ca. rækkefølgen, i hvert fald nu hvor vi gerne vil sætte Carstensen ind i kampene på Beijmos plads.

Fair nok, men når han også siger følgende, tænker jeg at det i hvert fald ikke er noget der kommer naturligt til ham:

"- Jeg skal meget gerne snart til at spille 90 minutter. Det er jeg enig i. Den fysiske træner og jeg kigger på mange ting omkring søvn og mad og mange andre ting udenfor fodboldbanen. Der er ting, der skal forbedres, så jeg kan løbe endnu flere meter, fortæller Thomas Jørgensen."

Jeg er ligeglad med hvad den bagvedliggende årsag er, men hvis ikke han kan holde til 90 min. fast for Viborg er det nok endnu sværere i FCM (med en mere fysisk spillestil og flere kampe), som var der snakken om ham oprindeligt startede.

Men derudover var det også bare tænkt som et indspark ift. den generelle debat om unge spilleres (salgs)potentiale og hvor vigtigt det er at stikke positivt ud på bl.a. fysiske kompetencer - noget som er en væsentlig kvalitet for Sørensen og Froholdt, som på mange måder er sammenlignelige spillere. Hvis Thomas Jørgensen ligger lavt på de parametre, så er det klart et rødt flag ift. evt. videresalg.

Thomas Jørgensen er den spiller i Viborg med femte flest meter i benene, på trods af at være blevet skiftet ud.

Så måske handler det også om, at han brænder for meget krudt af på de første 75 minutter, og så rammer muren - altså at han skal lære at dosere sig lidt mere.

Sebastian Grønning har i øvrigt førertrøjen i Viborg med 50.000 meter løbet på de første 4 kampe. Det er solidt. Han har så halvt så mange sprinter og har den laveste topfart af alle i Viborg.

Så hele snakken om T Jørgensen er vel også en snak om kvalitet vs kvantitet.

Jeg håber CV kigger efter spillere med fart på 9’eren eller 10’erne

Der er scoret tre mål i Odense på at sende spillere i dybden.. Den model virker stadig i 2025
Det gør han sandsynligvis. Vi har jo allerede relativt hurtige spillere i truppen.

Jeg tror do ikke vi kommer til, at se AGF - som Randers i dag - have bolden 42% af tiden, og stå i et lavt pres.

Men vi spiller jo heller ikke på en måde, som f.eks med David, hvor vi overlader bolden til modstanderen og så slår bolde i bagrum. Det gør Silkeborg, Randers osv

Jeg vidste du ville kommentere mit opslag 😉

Jeg ville mene at Toure ville starte i AGF i morgen, uden vi ville lave om på noget i vores spillestil

Jeg vidste du ville kommentere mit opslag 😉

Jeg ville mene at Toure ville starte i AGF i morgen, uden vi ville lave om på noget i vores spillestil
Ja da. Bjorkengren også.

Men vi har næstmest boldbesiddelse i Superliagen (lige under 57%) og Randers har næsten 10% mindre.

Så der vil være markant færre dybdeløb for Touré i AGF end i Randers. Og den længde han vil skulle løbe med en forsvarer ville være markant kortere end i Randers.

Latest posts

Back