New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 418K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Jakob Nielsen udtalte i Juli at vi ville øge budgettet.

Mikael Anderson blev solgt for 15 millioner. Vi manglede 3 millioner i afskrivninger på ham.
Og siden har han talt om, at Vejlby æder en del. Det er svært at vide med sikkerhed.

Ift. Anderson blev han solgt i regnskabsåret 2024/2025, men på det tidspunkt er budgettet allerede lagt. Det bliver som udgangspunkt ikke øget af et salg. I så fald skal det forbi bestyrelsen.

@Nizzleroy Jeg antager, det er mig, du spørger 🙂

Ja, man kan sprede den resterende afskrivning ud på en forlænget kontrakt, men der kan også være en øget udgift ifm. forlængelsesbonus. Den ryger dog på lønbudgettet, men selvfølgelig også det samlede spillerbudget.

Haugen ... Tja, vi kan håbe, det går lige op. Han blev solgt 6. juli.
 
Han hed et kvinde tidligere i dag, for jeg kunne huske hans tweet om at CV ikke var i Parken og at det var pga en handel.

Mener det var Josefine

Korrekt, har blokeret vedkommende + alle de profiler jeg mistænker. Har rapporteret til Twitter for stalking - yes, no shit - men Twitter gør intet. En syg person.
 
Men det er godt nok imponerende, at der intet slipper ud…..Ingen rygter af nogen slags :)
Ja. Spørgsmålet er også hvor tæt de er på noget pt.

Der er de sidste 2-3 dage kommet flere nyheder om spillere der skal videre (senest Andri Gudjohnson), end der har været de første 2-3 uger.

Farzam skriver dag bl.a at flere store danske klubber havde kigget på Gigovic (aner ikke om vi var en af dem). Det virker til, at pengene er på vej ned igennem systemerne nu (Young Boys sælger midtbanespillere til hhv Valencia og Verona og henter så en spiller der også havde tilbud fra Danmark).
 
Jeg tror ikke vi får noget før til Aller sidst i vinduet hvis overhovedet noget. Med mindre der lige skulle falde et bud ned fra himlen på spillere som Dalsgaard og Serra.
Jeg er overbevist om, at der kommer minimum to spillere mere. Tror dog egentlig mest der kommer tre.

Målmandsposten er simpelthen for usikker. Vi stoler helt sikkert ikke på LW og Hansen er 40 år gammel, og så tager skader længere tid.

På den centrale midtbane er vi alt for tynde. Hvad gør vi hvis Polle og Madsen er i karantæne i samme kamp?
 
Jeg er overbevist om, at der kommer minimum to spillere mere. Tror dog egentlig mest der kommer tre.

Målmandsposten er simpelthen for usikker. Vi stoler helt sikkert ikke på LW og Hansen er 40 år gammel, og så tager skader længere tid.

På den centrale midtbane er vi alt for tynde. Hvad gør vi hvis Polle og Madsen er i karantæne i samme kamp?
Noget jeg synes man hellere ikke skal undervurdere er, at det ville give god mening allerede nu at få erstattet nogle af dem som stopper næste sommer.

Det bliver et voldsomt vindue, hvis man i samme vindue skal erstatte Mortensen (tror han er den eneste der har en chance for forlængelse) Polle, Dalsgaard, Jesper Hansen, Beijmo og Kahl. Udover det, har Carstensen og Jørgensen også udløb.

Det ville give god mening at finde nogle afløsere der ville kunne overtage enten nu eller til vinter
 
Noget jeg synes man hellere ikke skal undervurdere er, at det ville give god mening allerede nu at få erstattet nogle af dem som stopper næste sommer.

Det bliver et voldsomt vindue, hvis man i samme vindue skal erstatte Mortensen (tror han er den eneste der har en chance for forlængelse) Polle, Dalsgaard, Jesper Hansen, Beijmo og Kahl. Udover det, har Carstensen og Jørgensen også udløb.

Det ville give god mening at finde nogle afløsere der ville kunne overtage enten nu eller til vinter
Mon ikke Carstensen er Beijmo afløser (selvom jeg synes Beijmo er klasse pt)?

Jesper Hansen bliver - tror jeg - afløst i dette vindue. Polle ligeså.

Mortensen bliver forhåbenligt overhalet.

Kahl sikkert forlænget
 
Man holder fast i den oprindelig afskrivning. Hvis MEM så har fået f.els 5 mill for at forlænge, så afskrives de over hele perioden fra han får dem.

Mht at “æde” afskrivningerne så forstår jeg det heller ikke. Anderson var 3 mill tilbage og vi sælger til 15 mill. Haugen giver også frie midler ind. Vi taber muligvis på afskrivningerne, men vi får stadig kontanter ind (hvis man køber et hus kontant til 2 mill og sælger det til 1.5 mill, så har man stadig 1.5 mill i hånden selvom man har lidt et tab på 0.5 mill).
Man afskriver ikke tiltrædelses- eller forlængelsesbonus. Det tæller som løn. Typisk vil man betale spilleren det hele med det samme, men hvis man fx er berettiget til forskerordningen, giver det mening at dele beløbet op over kontraktens varighed. Der er også noget skatteteknisk i det, og det er ikke min stærke side.

Nu skrev jeg før, at man kan afskrive restbeløbet af en transfer over en forlænget kontrakt. I tilfældet MEM er det stadig gældende, men UEFA har tilsyneladende ændret reglerne:


Vi har i øvrigt diskuteret det før 👇🏻
Jeg tror næppe, man kan bogføre gavekort til Bones på sober vis, men det betyder ikke så meget i denne sammenhæng, for sign-on fees afskrives IKKE!

Det er udelukkende anskaffelsessummen for en spillers rettigheder, der kan afskrives, og det er ligemeget, om det betales over tid, når man er køber. (Som sælger giver det mening først at bogføre ved modtaget betaling.)

Honorarer og lønninger bogføres, som de udbetales, mens fx agenthonoraret udbetales med det samme og derfor er en del af afskrivninger på transfers - også når det gælder forlængelser af egne spillerne, hvis kontraktrettigheder ellers altid har en værdi på nul.

(Edit: @Thomas K WITH A STEEL CHAIR!!? 😱)

Interessant, for UEFA siger det modsatte vedrørende sign-on:

Hele dokumentet.
View attachment 3770
 
Man afskriver ikke tiltrædelses- eller forlængelsesbonus. Det tæller som løn. Typisk vil man betale spilleren det hele med det samme, men hvis man fx er berettiget til forskerordningen, giver det mening at dele beløbet op over kontraktens varighed. Der er også noget skatteteknisk i det, og det er ikke min stærke side.

Nu skrev jeg før, at man kan afskrive restbeløbet af en transfer over en forlænget kontrakt. I tilfældet MEM er det stadig gældende, men UEFA har tilsyneladende ændret reglerne:


Vi har i øvrigt diskuteret det før 👇🏻
Hvornår har man ændret reglerne for afskrivninger?

Reglerne har meget længe været, at man afskrev sign-on bonusser som transfers. Så man amortiserede den over kontraktens længde.

Jeg ved klubberne kæmpede hårdt for at få det godkendt hos Skat.

Trist hvis det er lavet om
 
Last edited:
Hvornår har man ændret reglerne for afskrivninger?

Reglerne har meget længe været, at man afskrev sign-on bonusser som transfers. Så man amortiserede den over kontraktens længde.

Jeg ved klubberne kæmpede hårdt for at få det godkendt hos Skat.

Trist hvis det er lavet om
Som det fremgår at vores tidligere diskussion, viser du en dansk regel, og jeg viser derefter UEFA's.

Den eneste måde at vide med sikkerhed, hvordan AGF gør, er vel at spørge direkte ved et fanmøde eller lignende, men jeg noterer mig, at jeg ikke kan søge mig frem til andet end den konklusion, jeg drager.

Edit: Jeg fandt alligevel denne artikel fra 2020, som bakker dine ord op: https://www.pressreader.com/denmark/ekstra-bladet-tipsbladet/20201009/281715502080524

Her har vi så en artikel fra samme medie, som ikke nævner det: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/guide-saadan-fungerer-et-spillerbudget

Du har måske en pointe i, at noget kan være ændret.
 
Jeg er overbevist om, at der kommer minimum to spillere mere. Tror dog egentlig mest der kommer tre.

Målmandsposten er simpelthen for usikker. Vi stoler helt sikkert ikke på LW og Hansen er 40 år gammel, og så tager skader længere tid.

På den centrale midtbane er vi alt for tynde. Hvad gør vi hvis Polle og Madsen er i karantæne i samme kamp?

Men vi kan vel ikke rende rundt med 4 målmænd i truppen? Og bare lade Wahlsted tage løn til sig imens han pille græs op.
Det er det jeg mener med hele diskutionen. Jeg tror kun der kommer noget ind, hvis noget kommer ud..
Jeg er HELT enig i at målmandsposten skal være en prioritet, men vi er som klub ikke et sted hvor vi kan smide lønkroner ud til ingenting.
- Samme med forsvaret hvor vi numerisk er rigeligt. Noget ud, så vi kan få det ind vi skal have. Og jeg er sikker på CV er igang.
 

Latest posts

Back
Top