New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 418K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Jeg elsker når der kommer indlæg med substans og realisme.. og ikke "vi skal have 6 nye spillere, uanset havd" indlæg.
Her er der realisme og tanker om havde der skal til først.

Har selv den tanke at der ikke kommer noget ind, før andet går ud - generelt! Netop på grund af de bunde lønkroner. Numerisk er vi vel på det vi skal være, når man også har høet på CV at truppen skulle slankes.
Altså alene de lønkroner der er sparet på hhv Anderson og Duelund gør jo, at vi sagtens kan hente en profil ind uden nogen går ud.

Det er klart at specielt Janni Serra sikkert er ekstrem dyr, og ville hjælpe meget i budgettet.

Personligt tror jeg på en målmand og en venstrebenet forsvarsspiller. Jeg tror dog faktisk 6’eren er den vigtigste. For jeg synes det er synd og skam hvis Arnstad skal længere tilbage på banen.
 
Altså jeg hører kun at AGF er meget tilfreds med Serras tilbagekomst, og at han bygger rigtig godt på- husk også han næsten ikke spillede sidste år.

Og ifl. Min kammerat der har sin daglige gang på anlægget og ser mange træninger, så er Serra vellidt i truppen, og har været virkelig glad for qt komme tilbage til fredensvang - så vi har som beskrevet 3 udmærkede 9'ere.

Paddy rutineret, målræv, leder.
Badji, god link-up spiller, fint potentielle
Serra god med en mand i ryggen, god I duelspil og denbhurtigste af de tre.

Det skal nok gå med de 3 i denne sæson, selvom jeg var skeptisk inden preseason
 
Altså jeg hører kun at AGF er meget tilfreds med Serras tilbagekomst, og at han bygger rigtig godt på- husk også han næsten ikke spillede sidste år.

Og ifl. Min kammerat der har sin daglige gang på anlægget og ser mange træninger, så er Serra vellidt i truppen, og har været virkelig glad for qt komme tilbage til fredensvang - så vi har som beskrevet 3 udmærkede 9'ere.

Paddy rutineret, målræv, leder.
Badji, god link-up spiller, fint potentielle
Serra god med en mand i ryggen, god I duelspil og denbhurtigste af de tre.

Det skal nok gå med de 3 i denne sæson, selvom jeg var skeptisk inden preseason
Det er interessant. Jeg forstod ikke hvorfor Serra fik så begrænset spilletid under Uwe, fordi han så fin ud når han spillede. Men så var der udlejningen uden kampe og derefter var det meget svært at tro på Serra i AGF.

Stiftens podcast sagde også at Haugen lignede en der mentalt var på vej videre, mens Serra så indebrændt/fokuseret ud, som en mand der havde noget han ville bevise.

Det er en spøjst situation. AGF har Superligaens topscorer som er god, men har mangler. Man har Badji der er ekstremt bevægelig som en flue i en flaske, med klare kompetencer men som også mangler at sætte det sammen på banen - og dertil virker til at være skrøbelig. Og så Serra der har været underligt fraværende.

Det er for kvalificeret til at kassere, men for usikkert til at satse på.

Hvis Serra er på vej , og måske har haft noget mentalt, der efterhånden er væk ... så kan jeg sagtens acceptere/bakke op, at man fokuserer på målmand, backkæden og central midt.
 
Altså jeg hører kun at AGF er meget tilfreds med Serras tilbagekomst, og at han bygger rigtig godt på- husk også han næsten ikke spillede sidste år.

Og ifl. Min kammerat der har sin daglige gang på anlægget og ser mange træninger, så er Serra vellidt i truppen, og har været virkelig glad for qt komme tilbage til fredensvang - så vi har som beskrevet 3 udmærkede 9'ere.

Paddy rutineret, målræv, leder.
Badji, god link-up spiller, fint potentielle
Serra god med en mand i ryggen, god I duelspil og denbhurtigste af de tre.

Det skal nok gå med de 3 i denne sæson, selvom jeg var skeptisk inden preseason

Det er altså dejligt at høre med Serra. Han har også set god ud i de minutter, han har fået.

Og jeg er enig. Hvis Serra kan spille en rolle og Badji er på vej tilbage, så kan jeg også godt leve med den nuværende angriberbesætning. Men det skal være under forudsætning af, at JP ser Badji og Serra som reelle alternativer til PM. For selvom PM var god i fredags, så nytter det ikke noget, at han spiller som de tre første kampe og stadig starter inde.
 
Andri Gudjohnson skal videre fra Gent

Kunne være spændende med en anden type 9’er end vores 3 boksspillere

Ham ville jeg gerne have haft da Lyngby solgte ham. Han virker som en hurtig, adræt og hårdtarbejdende angriber som kunne gøre en forskel.

Måske der var mulighed for en lejeaftale med købsoption - så kunne man da sikre sig.

De andre to lejemål har indtil videre ikke imponeret men måske JP/holdet blev lidt mere pressede end man havde ønsket og derfor bruger mere tid.
 
Altså alene de lønkroner der er sparet på hhv Anderson og Duelund gør jo, at vi sagtens kan hente en profil ind uden nogen går ud.

Det er klart at specielt Janni Serra sikkert er ekstrem dyr, og ville hjælpe meget i budgettet.

Personligt tror jeg på en målmand og en venstrebenet forsvarsspiller. Jeg tror dog faktisk 6’eren er den vigtigste. For jeg synes det er synd og skam hvis Arnstad skal længere tilbage på banen.

Nu har jeg selvfølgelig glemt at Gyamfi faktisk er røget ud, så kunne sagtens se en enkelt tilgang offensivt.

Duelund og Anderson vs. Jørgensen og Carstensen.. plus det løse.. og så det løse ud.

Tror ikke vi ligger langt fra sidste sæsons lønbudget.
Men håber da vi kan få en profil:)
 
Nu har jeg selvfølgelig glemt at Gyamfi faktisk er røget ud, så kunne sagtens se en enkelt tilgang offensivt.

Duelund og Anderson vs. Jørgensen og Carstensen.. plus det løse.. og så det løse ud.

Tror ikke vi ligger langt fra sidste sæsons lønbudget.
Men håber da vi kan få en profil:)
Duelund var bedst lønnet spiller i AGF sidste år.

Anderson kostede 3 millioner alene i afskrivninger sidste år.

Så meget tror jeg bestemt ikke Jørgensen og Carstensen tjener.

Ser man på skatteoplysninger fra Sverige er Jørgensen under 1 mill danske kroner
 
Duelund var bedst lønnet spiller i AGF sidste år.

Er det virkelig rigtigt?

Forlængede man godt nok hans aftale (lidt i det skjulte) og holdt ham som bedst aflønnede spiller, efter kun at have bidraget en lille smule. Han havde vel ikke engang vist, at han kunne spille 1.000 minutter :oops: Det lyder lidt vanvittigt. Selvom der var potentiale, så var det også en spiller som stort set ikke havde spilleminutter i 4-5-6 år.

Vi har godt haft mange lønkroner siddende på bænken i de sidste par år men det er måske bare normen.
 
Altså jeg hører kun at AGF er meget tilfreds med Serras tilbagekomst, og at han bygger rigtig godt på- husk også han næsten ikke spillede sidste år.

Og ifl. Min kammerat der har sin daglige gang på anlægget og ser mange træninger, så er Serra vellidt i truppen, og har været virkelig glad for qt komme tilbage til fredensvang - så vi har som beskrevet 3 udmærkede 9'ere.

Paddy rutineret, målræv, leder.
Badji, god link-up spiller, fint potentielle
Serra god med en mand i ryggen, god I duelspil og denbhurtigste af de tre.

Det skal nok gå med de 3 i denne sæson, selvom jeg var skeptisk inden preseason
Jeg tror bestemt Badji er hurtigere end Serra.
 
Det er ikke korrekt. Han var godt lønnet i området omkring top 5, men da han ikke fik spilletid, var der ingen bonus at hente.
Selv i top-5 i lønhierarkiet er det også klart at det er en grund til at sende ham videre hvis hans forventning var at blive deroppe, måske endda lidt mindre præstationsbetinget hvis han har følt sig fysisk klar længe. Han kan have haft nemmere ved at acceptere en lavere løn i Vejle, hvor den stadig betyder at han ligger højt i det interne hierarki. Det har ikke slået mig før, men man har vel ikke i AGF spekuleret i at der var en del at spare ved ikke at bruge ham? Jeg tror det dog ikke, mon ikke Uwe bare udtog dem han ville.

Under alle omstændigheder tror jeg også der er luft i budgettet til at hente noget. Det kan godt være man gerne vil have noget andet ud også, men jeg tror ikke det er en forudsætning hvis man finder det rigtige, fordi der allerede er en del spillere der er rejst.
 
Okay. Så har du hørt noget andet end mig. Jeg har hørt han var helt i toppen, uagtet hvor meget/lidt han spillede
Top fem (delt) kan vel også godt beskrives som værende i toppen.

Under alle omstændigheder lå han i samme niveau som Anderson, og begge er jo væk, men vi har ædt afskrivninger på både MA og Haugen, mens Gyamfi også er ren udgift, så jeg tror ikke, vi øger budgettet denne sæson. De to lejemål peger i samme retning.

@Winther Jeg har tænkt over, om det kunne være årsagen til, at han slet ikke var med i truppen. Hvis Uwe ser ham som 18.-mand, kan man jo lige så godt spare de penge.

Men jeg ved det ikke!
 
Duelund var bedst lønnet spiller i AGF sidste år.

Anderson kostede 3 millioner alene i afskrivninger sidste år.

Så meget tror jeg bestemt ikke Jørgensen og Carstensen tjener.

Ser man på skatteoplysninger fra Sverige er Jørgensen under 1 mill danske kroner

Var Duelund vores bedst lønnede spiller??

Det er da en fejlslutning af de helt store.
 
Hvad mener du med “ædt afskrivningerne”? Vi fik flere penge ind for Anderson end han stod til i regnskabet og mon ikke de penge vi fik for Haugen er tæt på det vi manglede at afskrive? Jeg kan ikke forestille mig at budgettet er højere i år end sidste år.

Et teknisk spørgsmål? Vi hentede MEM på en 4-årig kontrakt og derved 4 års afskrivning på hans transfersum. Når han så forlænger til 2029, afskriver man så hans værdi med et mindre beløb men frem til 2029, eller holder man fast i den oprindelige afskrivningsplan?
 
Top fem (delt) kan vel også godt beskrives som værende i toppen.

Under alle omstændigheder lå han i samme niveau som Anderson, og begge er jo væk, men vi har ædt afskrivninger på både MA og Haugen, mens Gyamfi også er ren udgift, så jeg tror ikke, vi øger budgettet denne sæson. De to lejemål peger i samme retning.

@Winther Jeg har tænkt over, om det kunne være årsagen til, at han slet ikke var med i truppen. Hvis Uwe ser ham som 18.-mand, kan man jo lige så godt spare de penge.

Men jeg ved det ikke!
Jakob Nielsen udtalte i Juli at vi ville øge budgettet.

Mikael Anderson blev solgt for 15 millioner. Vi manglede 3 millioner i afskrivninger på ham.
 
Hvad mener du med “ædt afskrivningerne”? Vi fik flere penge ind for Anderson end han stod til i regnskabet og mon ikke de penge vi fik for Haugen er tæt på det vi manglede at afskrive? Jeg kan ikke forestille mig at budgettet er højere i år end sidste år.

Et teknisk spørgsmål? Vi hentede MEM på en 4-årig kontrakt og derved 4 års afskrivning på hans transfersum. Når han så forlænger til 2029, afskriver man så hans værdi med et mindre beløb men frem til 2029, eller holder man fast i den oprindelige afskrivningsplan?
Man holder fast i den oprindelig afskrivning. Hvis MEM så har fået f.els 5 mill for at forlænge, så afskrives de over hele perioden fra han får dem.

Mht at “æde” afskrivningerne så forstår jeg det heller ikke. Anderson var 3 mill tilbage og vi sælger til 15 mill. Haugen giver også frie midler ind. Vi taber muligvis på afskrivningerne, men vi får stadig kontanter ind (hvis man køber et hus kontant til 2 mill og sælger det til 1.5 mill, så har man stadig 1.5 mill i hånden selvom man har lidt et tab på 0.5 mill).
 

Latest posts

Back
Top