New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 418K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Med skiftet af træner og stil ser Arnstad væsentlig bedre ud. Det vil pynte gevaldigt i 'regnskabet'. Hvis Badji også viser sig brugbar er man på 2 af 5, men det er et stort Hvis.
Som vi har diskureret utallige gange, har Arnstad set god ud siden vi hentede ham. Dejligt, at du også kan se det nu :cool:

Jeg vil gætte på at FCK har den længste liste over offensive fejlkøb med Onougkha som nyeste mand på listen (Amoo, Mukairo, Babacarr, Singh…)
Hvis vi taler value-for-money, kan ‘Corner’ vist også godt kile sig ind på listen. Det er altså alvorlige basører, de har pumpet - og pumper! - i den satsning. Ikke så meget value som andet end fast arbejde til fysserne.

Last edited:
Ret beset var Arnstad en tåbelig transfer, aldeles fejlcastet til den måde AGF spillede på og dermed med den dobbelte fare at trænerens job ville komme i fare fordi han var nødt til at benytte ham, og overhængende risiko for ikke at forløse Arnstad.

Arnstad fik masser af spilletid sidste sæson, og han var blandt de fire spillere, der konkurrerede om tre midtbanespiller.

15 millioner for en ung u-21 landsholdsanfører fra Norge, der hurtigt indgår blandt de 13 foretrukne spillere er ret beset ret billigt, uanset om du mener, at han skal ikke passede til Uwes spillestil.

Retfærdigvis er jeg enig i, at set ser ud som om, at Arnstad passer bedre til JPs spillestil, men det KAN jo også delvist være fordi, Uwe har arbejdet med ham gennem en hel sæson.

Man kunne også argumentere for, at det var fremsynet af SIB at købe en ung spiller med et tilsyneladende stort udviklingspotentiale, som fra dag et styrkede bredden i truppen. Det synes jeg er en mere retvisende vinkel end, at det var en tåbelig handel.

Hvad sker der for den her SIB bashing for tiden? Det er lidt fornemt når der er udskiftet at gøre dem som er væk en syndebuk. For mig står han som en af de bedste sportschefer vi har haft og hvis man har fulgt med hvad hans arbejde udover køb/salg, har været, så har det netop været kulturarbejdet i klubben og organisationen og det er immervæk vigtigt at have styr på.

100% enig. Selvom man ikke skal underkende de fejlslagne indkøb på angriberpositionen. Men det er også det, jeg har at udsætte på SIB.

Foreløbigt har jeg ikke set noget som helst fra CV, der indikerer, at han skulle være bedre til sit job. Han kan selvfølgelig hente en del point, hvis Carstensen og Jørgensen viser sig at have det niveau, vi forventer, og han er helt sikkert også bundet af en mere stram økonomi. Men han sad på sine hænder i vinterens vindue, han var alt for lang tid om at ansætte JP, og han har foreløbigt ikke løst de store spørgsmål omkring målmandspositionen, 9eren, en VWB og evt. en central forscarsspiller, selvom vi er fire runder inde i ligaen.

Pointen her er ikke CV bashing. Jeg tænker, der er gode grunde til tingenes tilstand, og jeg er helt tryg ved CV. Pointen er derimod, at det er et svært job at være sportsdirektør i en klub som AGF. Både sidste sommer og denne sommer.

Ang. Arnstad: For mig at se er det en kombination. Trænerskiftet har været godt for ham, men han er også vokset som spiller i det forløbne år. Bedre beslutninger især.

Sidste sæson var han ofte ret frustrerende at se på, synes jeg. Potentialet var indlysende, men det var også let af finde hår i suppen. Fx var hans succesrate på driblinger og lange afleveringer lav, og han tabte for mange bolde via personlige fejl (det viste både statistik og øjetesten, efter min mening). Han faldt også en del ud af kampene - bl.a. udtrykt ved hans forholdsvis lave antal boldberøringer pr. 90 min.

Det er da early days, men han har løftet sig markant og målbart på alle de ovennævnte parametre i denne sæson. Samtidig er han også mere reelt chanceskabende nu. Det handler ikke KUN om en ny træner, tror jeg.

Lægger han også lige målfarlighed på, er han væk.

Good for him, good for us. 👍

Last edited:
Jeg vil gætte på at FCK har den længste liste over offensive fejlkøb med Onougkha som nyeste mand på listen (Amoo, Mukairo, Babacarr, Singh…)
Hvis man går tilbage til CV’s tid i FCK erindrer jeg også der var masser af den slags, så man skal heller ikke forvente at der ikke kommer nogle missere fra ham her. FCK havde bare både dengang og nu råd til at brænde masser af penge af. Det er jo som sagt heller ikke én mands værk og FCK har formentlig også været blandt dem der brugte flest penge på scouting og analyse osv dengang, men jeg håber vi står fornuftigt der nu, ellers vil det også gå ud over de handler CV vil stå i spidsen for i AGF.

Vi har talt en del om at SIB på en eller anden måde var bedre til at finde nogle billige spillere med værdi, end når der blev brugt lidt flere penge, men det er måske lidt tilfældigt og dommen kan heller fælles endeligt over flere af dem endnu. Når SIB fremstår svag ift spiller-ind er det nok ikke mindst fordi mange af de største handler ikke har vist sig som særligt gode på både kort og lidt længere sigt og så har man til en bestemt position, angriber, handlet en del spillere hvor mange mere eller mindre har kunnet kasseres igen med det samme. Vi havde sikkert følt det anderledes hvis Haugen og Serra havde været OK Superliga-angribere, men lige manglet det sidste for at være til toppen af rækken. Det er også vildt hvis Wahlstedt har en eller anden ‘fejl’ der gør at han slet ikke kan bruges. Derfor vil det selvfølgelig hjælpe en del på den statistik hvis Badji bliver brugbar, hvis ikke ligefrem en klar arvtager for PM. Arnstad kan selvfølgelig blive en stor handel der virkelig lykkes og måske også Gyamfi hvis man og han selv finder frem til det der forløser talentet.

SIB står bag et par gode salg og selvfølgelig en masse anden udvikling i klubben som der måske bare ikke er helt så megen opmærksomhed på. Det er værd at erindre at vi, ifølge SIB, slet ikke havde en scouting-afdeling da han kom. Jeg forbigår stort set også Kurmi på listen, det var Covid-præget og ikke noget han rigtig kunne nå at gøre ordentligt.

Det var en debat om SIB og hans forvaltning af betydelige transfermidler. Jeg er meget uenig mht Arnstad i forgangne sæson (kan ikke se ham som mere end absolut middelmådig), men positiv for denne.

Men 'bolden' er SIBs investeringer for 50+ mio. Hold fokus på den
Vi er på et debatforum i en transfertråd. Hvis bolden kun må være SIBs investeringer for 50+, så lav en tråd om det.

Så længe du bliver ved med at fremture om din holdning til Arnstad, så fremturer jeg med min. Det er ok vi er uenige - ellers var der røv sygt herinde

Vi er på et debatforum i en transfertråd. Hvis bolden kun må være SIBs investeringer for 50+, så lav en tråd om det.

Så længe du bliver ved med at fremture om din holdning til Arnstad, så fremturer jeg med min. Det er ok vi er uenige - ellers var der røv sygt herinde
Jeg tager gerne den omtalte debat om Arnstad. Men det var en debat om SIB og mit indlæg havde Arnstad som 1/5 af udfordringen og det eneste positive element. Og vi er så uenige om hvor godt Arnstad leverede i 24/25.

I min verden havde AGF resultatmæssigt været lige så godt stillet med at benytte Brandhof i stedet for Arnstad. Hvis du denne gang skulle få lyst til at acceptere præmissen for mit argument, handler det ikke om videresalgspotentiale, hvad det kunne blive til med de fede afleveringer, eller prøv at tænk hvis Arnstad kunne skubbe NP på bænken. Men rent faktisk leveret indsats på banen.

... jeg synes i øvrigt Brandhof er en glimrende spiller. Ikke højt niveau, men ok niveau og fed indstilling. Han bliver (alt for) ofte dømt ude fordi der ikke er så meget flash i hans spillestil (noget jeg i parentes bemærket mener gælder omvendt for Arnstad).

Han er så god at han spiller i Horsens.

Jeg er dog lidt presset på hvordan jeg svarer meningsfuldt på det ene element du har taget ud af snakken om Arnstad.

Vel ikke andet end du kalder Brandhof en glimrende spiller. Sådanne spillere plejer ikke tage springet fra en top 6 klub og en af de store klubber herhjemme og til en 1. Divisionsklub.
Der er en divergens mellem udtalelse og de faktiske forhold.

Vel ikke andet end du kalder Brandhof en glimrende spiller. Sådanne spillere plejer ikke tage springet fra en top 6 klub og en af de store klubber herhjemme og til en 1. Divisionsklub.
Der er en divergens mellem udtalelse og de faktiske forhold.

Præcis. Du har svaret for mig.

Har været efter Arnstad stort set siden han kom til klubben, men kalder brandgod en glimrende spiller. Hænger skidt sammen.

... jeg synes i øvrigt Brandhof er en glimrende spiller. Ikke højt niveau, men ok niveau og fed indstilling. Han bliver (alt for) ofte dømt ude fordi der ikke er så meget flash i hans spillestil (noget jeg i parentes bemærket mener gælder omvendt for Arnstad).
Respekt for din mening, men Arnstad og Brandhof befinder sig i mine øjne i forskellige galakser hvad angår fodboldtalent. Jeg er enig med dig i, at Arnstad præsterede ret skuffende sidste sæson (sikkert af flere forskellige årsager), men man har hele tiden kunnet se hans store potentiale, synes jeg.

Respekt for din mening, men Arnstad og Brandhof befinder sig i mine øjne i forskellige galakser hvad angår fodboldtalent. Jeg er enig med dig i, at Arnstad præsterede ret skuffende sidste sæson (sikkert af flere forskellige årsager), men man har hele tiden kunnet se hans store potentiale, synes jeg.
Hårdt arbejde slår talent, hvis talent ikke arbejder hårdt. Arnstad skal nok komme. Han har en fin indstilling og et stort talent.

Jeg synes Brandhof var udmærket som sådan en spiller man kan sætte ind lidt forskellige steder og stole på leverer med et rimeligt bundniveau. Et hans ‘problemer’ ift at levere mere var at et hans forcer er en stor motor, men den er jo mest værd hvis man starter inde og skal spille hele kampen. Han er en af de spillere der meget gerne skulle erstattes med en yngre spiller der har mere udviklingspotentiale, men hvor det trods alt også kan være nødvendigt at acceptere, at der kan være behov for en eller to med lidt rutine der kan løse nogle opgaver, samtidig med at de heller ikke behøver ligge i toppen af lønhierarkiet.

Latest posts

D
Replies
730
Views
44K
Back