New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Jeg synes efterhånden det er mere underligt at vi ikke kan hente en eneste spiller som går direkte i start opstillingen men skal nurses i halve til hele år inden der sker noget..
Vi har jo ret stærke alternativer allerede. Så måske er der ikke behov for at kaste nye spillere ind før de er klar.
Og der er jo ikke gået et helt eller halvt år af sæsonen. Der er gået en uge.

En større lønpakke, klubbens potentiale og et kommende stadion i skandinavisk topklasse? AGF vil altid være en mere attraktiv adresse end Randers FC. Det ændrer et øjebliksbillede ikke på.
Det er der selvfølgelig noget om. Problemet er dog, at det med potentialet knytter sig til noget, der tidligst sker om to år. Det er alt for lang tid til at være noget, der for alvor kan rykke med fodboldspilleres syn på en mulig ny adresse lige nu og her. Det er ikke til at komme uden om, at de kommende halvandet år bliver meget udfordrende for klubben på en række punkter.

Der er en virkelig dejlig guldkrukke, som kan skimtes 3-4 år ude i horisonten. Vejen derhen går desværre gennem en ret ildelugtende sump… 😅

Måske ikke tiki-taka, der tror jeg vi spiller for direkte. Men meget på bolden, mange rotationer (MEM og Arnstad f.eks) osv
Det var også meget af det vi så mod Randers i 1. halvleg. Hurtigt snævert spil med en afsluttende dyb stikning. Det så virkelig lovende ud.

Vi skal sådan set "bare" have udryddet alle de store personlige fejl vi laver. Men det burde være lettere at løse end det offensive gennembrudspil.

Vi har jo ret stærke alternativer allerede. Så måske er der ikke behov for at kaste nye spillere ind før de er klar.
Det er en general kommentar til de seneste 2-3 vinduer. Badji, Arnstad, wahlstedt, Jørgensen, Carstensen, gyamfi etc. næsten alle har spillet på højere niveau end superligaen

Jeg fanger den lige her, jeg har undret mig over det samme som Donmiguel.

Vores indkøb har generelt en større indkøringsperiode kontra andre klubber i ligaen. Fra sidste år er der ikke en eneste der endnu har løftet holdet, Dalsgaard undtaget og han faldt så fuldstændig sammen med resten af holdet. Bech er vel den eneste fra året før og han kan vel knapt kaldes en succes?

Jeg fanger den lige her, jeg har undret mig over det samme som Donmiguel.

Vores indkøb har generelt en større indkøringsperiode kontra andre klubber i ligaen. Fra sidste år er der ikke en eneste der endnu har løftet holdet, Dalsgaard undtaget og han faldt så fuldstændig sammen med resten af holdet. Bech er vel den eneste fra året før og han kan vel knapt kaldes en succes?
Problemet er måske ikke så meget en lang indkøringsperiode for nogle spillere, men at de aldrig bliver gode nok. Hvad det angår kan der måske ske det ind imellem at man vil for meget ift ens økonomi og derfor satser for meget, så i stedet for en spiller der bare går ind på holdet og præsterer OK, får man spillere der kommer med lidt udfordringer som man tror kan blive topspillere hvis man giver dem tid. Det kan også være fint nok, men et problem hvis for mange ikke når derhen, især på samme position, fx kan man nok sætte Serra og Badji i den kategori.

Andre spillere har skullet gå hurtigt ind på holdet men har ikke været gode nok, men det behøver heller ikke være 'dagen efter de er ankommet' som med to nye på leje.

Hvorfor ser Carstensens mere rigtig ud end Jørgensens?

Hvis man tjekker Jørgensens sidste kampe i Sverige, er det ikke blevet til megen spilletid.

Siden sidste runde i Superligaen har han spillet 16 minutter mere end f.eks Tobias Bech - der er hans direkte konkurrent - og kommer sent i opstarten.

Nu spillede begge i går, det hjælper måske
Carstensen virker nu til at være første alternativ til wb, hvor Bach blev skiftet ind i Haderslev.

Jørgensen fik 0 min i Haderslev og kom meget sent ind mod Randers. Det signalerer ingenlunde 'drømmesigning'.

Når man henter forstærkninger til et hold med 7 nederlag I træk bør det være let at finde to der kan gå lige ind.

Carstensen var lidt underlig, fordi Beijmo har spillet alle kampe og næsten fuld tid + man debatten Bach ind på venstre. Så det var mere en underlig førsteprioritet at hente.

Jørgensen kom som afløser for Anderson, men ligger bag Emmery og Tchamche, såvel dom Bach og Arnstad. Det tillader jeg mig ikke at være imponeret af og undres over.

ørgensen kom som afløser for Anderson, men ligger bag Emmery og Tchamche, såvel dom Bach og Arnstad.

Det er jo faktuelt, hvis man kun tænker, der ikke kan ligge andre bevæggrunde bag end at bedste mand spiller. Det tror jeg nu nok, der gør.
Hvis Jørgensen stadig ikke er starter eller er 2. valg om 1-2 måneder, så begynder jeg at give dig ret men imo er det alt for tidligt at konkludere, Jørgensen er bag de 2 eller rettere Tchamche, for er Jørgensen ikke højrekant? Emmery spiller til venstre.

lad os være tålmodige frem til 1. sep, hvor vinduet lukker.
Muligt at vi pointmæssigt er skidt kørende, men forhåbentlig står vi der med en trup med nogle perspektiver i, som kan begynde at æde sig op i tabellen.

Jeg kan godt leve med, at vi sniger os med i top 6 i grundspillets sidste kamp, hvis der har været klar fremgang, og vi får et forår derefter, hvor det virkeligt swinger.

Last edited:
Jeg undrer mig over, at det er en debat, at hverken Carstensen eller Jørgensen har spillet ret meget på nuværende tidspunkt.

Det er da helt normalt. Hvis de varmer bænk om fem uger, kan vi tale om en dårlig start.

Det er jo faktuelt, hvis man kun tænker, der ikke kan ligge andre bevæggrunde bag end at bedste mand spiller. Det tror jeg nu nok, der gør.
Hvis Jørgensen stadig ikke er starter eller er 2. valg om 1-2 måneder, så begynder jeg at give dig ret men imo er det alt for tidligt at konkludere, Jørgensen er bag de 2 eller rettere Tchamche, for er Jørgensen ikke højrekant? Emmery spiller til venstre.
Jeg synes i begge er meget/for tålmodige. Jeg er enig i det er for tidligt at dømme noget endegyldigt, og der er det måske først relevant med en status til vinterpausen - men der var sgu heller ikke meget vilje til at foretage nogen evaluering ved vinterpausen 24/25.

Bemærk lige, at min evaluering er af CV. Spillerne kan være gode nok og blive en gevinst. Men der er hentet to forstærkninger - de to der er prioriteret til at styrke et hold man før sæsonstart kunne forudsige havde brug for forstærkning ud over de to.

Vi ved ikke hvad der foregår bag kulissen, men jeg synes det ligner en voldsom fejlprioritering. Man kan endda gå så vidt at sige det ikke er Carstensen der har spillet sig op i hierarkiet, men Bach der har spillet sig ned.

Jeg er ikke med i den generelle, lidt hysteriske, kritik af 4-banden, Jacob Poulsen eller livet generelt. Men jeg kan ikke se hvordan det observerbare hænger sammen med en masterplan. Jeg ser en naiv/tåbelig fejlvurdering der var basis, og så en nødvendig og fornuftig korrektion efter 1. kamp - men nu står man dårligt forberedt og har meget begrænset gavn af de to tilgange. Og det er jeg vokal omkring.

Bemærk lige, at min evaluering er af CV. Spillerne kan være gode nok og blive en gevinst. Men der er hentet to forstærkninger - de to der er prioriteret til at styrke et hold man før sæsonstart kunne forudsige havde brug for forstærkning ud over de to.
Det er også meget tidligt at evaluere CV. Det er vel kun omtrent 15% af truppen han har haft en indflydelse på.

Last edited:
Jeg synes i begge er meget/for tålmodige. Jeg er enig i det er for tidligt at dømme noget endegyldigt, og der er det måske først relevant med en status til vinterpausen - men der var sgu heller ikke meget vilje til at foretage nogen evaluering ved vinterpausen 24/25.

Vi ved ikke hvad der foregår bag kulissen, men jeg synes det ligner en voldsom fejlprioritering. Man kan endda gå så vidt at sige det ikke er Carstensen der har spillet sig op i hierarkiet, men Bach der har spillet sig ned.

Jeg er ikke med i den generelle, lidt hysteriske, kritik af 4-banden, Jacob Poulsen eller liget generelt. Men jeg kan ikke se hvordan det observerbare hænger sammen med en masterplan. Jeg ser en naiv/tåbelig fejlvurdering der var basis, og så en nødvendig og fornuftig korrektion efter 1. kamp - men nu står man dårligt forberedt og har meget begrænset gavn af de to tilgange. Og det er jeg vokal omkring.
-Så mere tålmodighed end 2 kamp er for tålmodig?
-Samtidig vil du smide Carstensen på en venstre wingback som han ikke har spillet før?

EDIT: Jeg vil godt imødekomme lidt, Carstensen har spillet venstre back før, to gange faktisk i de 163 kampe jeg har kunne finde på ham. Den ene var mod Vendsyssels recerver i det der dengang hed Reserveholdsligaen i April måned 2019.

Last edited:
Det er jo også den del jeg evaluerer på
CV har haft indflydelse på 100% af truppen. Han har trods alt været sportschef længe efterhånden, og har kunne smide folk ind ud og af ud truppen som han lyster.

Men lad os antage, for argumentationens skyld, at CV kun har haft indflydelse på 15% af truppen og det derfor er for tidligt, at evaluere ham.

Er det så ikke for tidligt, at evaluere Jakob Poulsen efter 6% af sæsonen?

Latest posts

Back