New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2023

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 316K
Transfervindue Transfervindue sommer 2023
Der er jo også en problemstilling i forhold til træningsmiljø/træningsintensitet. Det kan godt blive noget problematisk, når man har spillere, som kun må være med i begrænset omfang, at få høj nok intensitet i træningen - og kunne lave de rigtige øvelser. Det må vi jo antage, at man ikke er så bekymret for (eller også er økonomien bare meget vigtigere). Jeg vil hellere have unge spillere med potentiale end gamle "stabile" - men AGF har jo selv været ude og snakke om vigtigheden af konkurrence på alle pladser, så jeg tænker da heller ikke vi skal være alt for mange færre spillere

Der er jo også en problemstilling i forhold til træningsmiljø/træningsintensitet. Det kan godt blive noget problematisk, når man har spillere, som kun må være med i begrænset omfang, at få høj nok intensitet i træningen - og kunne lave de rigtige øvelser. Det må vi jo antage, at man ikke er så bekymret for (eller også er økonomien bare meget vigtigere). Jeg vil hellere have unge spillere med potentiale end gamle "stabile" - men AGF har jo selv været ude og snakke om vigtigheden af konkurrence på alle pladser, så jeg tænker da heller ikke vi skal være alt for mange færre spillere
Hvis vi vil have de unge frem, så skal de som minimum træne med. Det eneste fjollede er, at de ikke allerede er talt med i truppen. Vi er helt sikkert det rigtige antal spillere til alle træninger - ellers må vi hive en kontraktløs spiller ind på prøve. Fx står Isco og Marcelo uden kontrakt;)

Emner til sommer: Kirkeskov og Jens Jønsson.....ja, tak! og så gerne et par hurtige midbanespillere/angribere - de sidste med mål i støvlerne. Ja, tak!

En erstatning for NP kunne være på tide til sommer ja. Og så SKAL vi også have en angriber der er farlig sammen med PM når PM ikke selv rammer dagen. Duin har uløb, og Kurmi er udlejet men kommer tilbage til sommer umiddelbart. Så der skal vi stå tilbage med den kabale bagefter med minimum 2 målscorende angribere. Om det så er en fjerde angriber foruden Duin (forlængelse), Kurmi og PM, eller om det bare er Duin ud og ny ind, eller Kurmi ud og ny ind+forlængelse af Duin ved jeg ikke.

Men vi SKAL have 2.
Og det hænger sammen med at have gode nok backs. Voteringen er stadig ude omkring Beijmo og Bjur, men både Kahl og Mølgaard vil jeg påstå er et niveau under det vi skal turde drømme om, selvom de er fine nok spillere på mange måder.

Min største bekymring eller frygt er mere og mere, hvordan vores centrale bagkæde ser ud efter sommerferien. Vi skal forvente både at sige farvel til Bisseck og TK og Goddag til en hel masse millioner. Der er bud efter begge to.
Derfor står vi med al sandsynlighed tilbage med Tingair kun, hvorfor det også giver mening at være særlig opmærksom på ham på den centrale plads resten af foråret, fordi han bliver konstanten i forsvaret, og får enten talent eller aktivering af transferkroner på hver side af sig om bare 13 kampe.

Inge vil komme til at stå med en, for GF, uhørt stor pose penge, men det kan nemt blive den egentlige eksamen for ham, hvordan han håndterer pågældende, og et vanvittigt vindue vi har foran os, hvis der både skal to nye kvalitets DC ind foruden ønsker om NP-erstatning, angriber(e) og backs.
-og så skal vi snakke om endnu en sæson med halv udskiftning af vores stamme, snak eller undskyldninger om sammenspilsperiode og Top 6 på vippen igen.

Diskussion om Haugen hører vist også til herovre, det er en del af et åbent spørgsmål der også inkluderer Duin hvis lejemål ophører og Kurmi der vender tilbage. Jeg ved ikke om Kurmi er over sin skade og kan vise noget i foråret der gør at vi tør satse på ham næste sæson, men det er nok sandsynligt at vi skal ud og hente en eller skrive en permanent kontrakt med Duin og det tyder det vel ikke på at vi vil lige nu.

De der meget omtalte 70% af succesen der er afhængig af økonomi holder nok meget godt, men det er selvfølgelig ikke så simpelt at man bare får dobbelt så meget kvalitet for dobbelt så mange penge. Jeg ved ikke om vi oprigtigt taler om at det netop var Adamsen man skulle have hentet, jeg tvivler også på at han ville have haft særlig meget succes i AGF, men når vi bruger flere penge på en spiller handler det jo også om at forsøge at få noget udviklings- og videresalgspotentiale. Problemet er at man for 10 mio generelt får ret stor usikkerhed om begge dele, det er altså ikke så mange penge som det måske føles som, fordi det er relativt nyt for os overhovedet at bruge den slags.

Det ærgerlige ved Haugen er egentlig at jeg tænker man gik efter en med lidt mere erfaring og dermed større sikkerhed og en der hurtigere kunne spille på et højt niveau, men skulle løftes til næste niveau og sælges videre. Hvis man var gået efter mere råt talent ville der også være usikkerhed for 10 mio, men der havde været håb om endnu højere niveau og det havde været nemmere at være tålmodig. Haugen skal stadig have lidt tid før han kan afskrives og det handler også lidt om hvordan han spilles, men det skal begynde at komme her i foråret, ellers må vi sælge ham og forsøge igen. I så fald er det et godt spørgsmål hvor meget der vil være at handle for og hvor meget man tør satse på udviklingspotentiale igen.

Inge vil komme til at stå med en, for GF, uhørt stor pose penge, men det kan nemt blive den egentlige eksamen for ham, hvordan han håndterer pågældende, og et vanvittigt vindue vi har foran os, hvis der både skal to nye kvalitets DC ind foruden ønsker om NP-erstatning, angriber(e) og backs.
-og så skal vi snakke om endnu en sæson med halv udskiftning af vores stamme, snak eller undskyldninger om sammenspilsperiode og Top 6 på vippen igen.

Det der er jo nærmest et skrækscenarie. Hvis vi så med vores held ender med at tilføje en Duelund som det ikke lykkedes at skrive kontrakt med, så tager vi lige en mere i det vindue.

De der meget omtalte 70% af succesen der er afhængig af økonomi holder nok meget godt, men det er selvfølgelig ikke så simpelt at man bare får dobbelt så meget kvalitet for dobbelt så mange penge.

Det ærgerlige ved Haugen er egentlig at jeg tænker man gik efter en med lidt mere erfaring og dermed større sikkerhed og en der hurtigere kunne spille på et højt niveau, men skulle løftes til næste niveau og sælges videre. Hvis man var gået efter mere råt talent ville der også være usikkerhed for 10 mio, men der havde været håb om endnu højere niveau og det havde været nemmere at være tålmodig. Haugen skal stadig have lidt tid før han kan afskrives og det handler også lidt om hvordan han spilles, men det skal begynde at komme her i foråret, ellers må vi sælge ham og forsøge igen. I så fald er det et godt spørgsmål hvor meget der vil være at handle for og hvor meget man tør satse på udviklingspotentiale igen.
Enig - de 70 % er nok ikke helt af vejen men det betyder der stadig er 30 % som man må gøre alt for at optimere på. Det ser ikke umiddelbart ud til vi er så dygtige til den del men et enkelt stort spillersalg kan betyde rigtig meget.
Lige med Haugen lignede det vi købte et erfarent talent der som du skriver skulle løftes. I samme ombæring hentede BIF Ohi til nogenlunde samme pris og han ser noget mere udviklet ud som angriber - men det kan Haugen passende modbevise i de kommende kampe. Ohi er til gengæld 29 år og derfor for nedadgående salgsmæssigt - der var/er Haugen stadig noget yngre og kan måske udvikles i den rigtige retning. Det ser bare ud til at være op ad bakke i øjeblikket. Det skal dog også nævnes, at Ohi sikkert får en anden løn og samlet set er noget dyrere end Haugen.

Diskussion om Haugen hører vist også til herovre, det er en del af et åbent spørgsmål der også inkluderer Duin hvis lejemål ophører og Kurmi der vender tilbage. Jeg ved ikke om Kurmi er over sin skade og kan vise noget i foråret der gør at vi tør satse på ham næste sæson, men det er nok sandsynligt at vi skal ud og hente en eller skrive en permanent kontrakt med Duin og det tyder det vel ikke på at vi vil lige nu.

De der meget omtalte 70% af succesen der er afhængig af økonomi holder nok meget godt, men det er selvfølgelig ikke så simpelt at man bare får dobbelt så meget kvalitet for dobbelt så mange penge. Jeg ved ikke om vi oprigtigt taler om at det netop var Adamsen man skulle have hentet, jeg tvivler også på at han ville have haft særlig meget succes i AGF, men når vi bruger flere penge på en spiller handler det jo også om at forsøge at få noget udviklings- og videresalgspotentiale. Problemet er at man for 10 mio generelt får ret stor usikkerhed om begge dele, det er altså ikke så mange penge som det måske føles som, fordi det er relativt nyt for os overhovedet at bruge den slags.

10 mio kr for en spiller der er fyldt 24, og ikke lykkedes sidst han var i udlandet, er en helt vildt høj pris. Spillere falder hurtigt i værdi efter de er fyldt 21 år, og en næsten 25 årig spiller der aldrig har vist noget udenfor Norge, skal virkelig være en diamant for at være 10 mio værd. Det er helt vildt at Bjørnebye ser ud til at have skudt så meget forkert, man må ikke håbe at han er blevet bondefanget af sine landsmænd, og har købt en spiller som de var glade for at slippe af med, for en alt alt for høj pris.

At Stig hentede en Haugen til 10 mio er nok også et udtryk for, at han ikke rigtige havde begreb om forskellen med Superligaens niveau og niveauet i Norge. Han han stadig fast i Rosenborg tiden? Forhåbentlig er det fået op for ham, at niveauet i Danmark lige er lidt højere og derfor kræver lidt bedre spillere. Haugen og Kurminowski er simpelthen så ufattelig ringe arbejde. Hvis ikke han kan finde en god angriber til sommer så må han simpelthen ud af døren.

At Stig hentede en Haugen til 10 mio er nok også et udtryk for, at han ikke rigtige havde begreb om forskellen med Superligaens niveau og niveauet i Norge. Han han stadig fast i Rosenborg tiden? Forhåbentlig er det fået op for ham, at niveauet i Danmark lige er lidt højere og derfor kræver lidt bedre spillere. Haugen og Kurminowski er simpelthen så ufattelig ringe arbejde. Hvis ikke han kan finde en god angriber til sommer så må han simpelthen ud af døren.

Værre end Amoo for 30+ mio,, Luther Sing for 10 mio. kr., Mukairo for 15 mio. kr., Karamoko for 10 mio. kr?

Værre end Marrony for 35 mio., Charles til 10 mil og Chilufya til 20 mio.?

Værre end Amoo for 30+ mio,, Luther Sing for 10 mio. kr., Mukairo for 15 mio. kr., Karamoko for 10 mio. kr?

1. Bliver SIBs arbejde bedre af andre også fejler?
2. De to klubber har bedre råd til at fejle end vi har.
3. De to klubber har langt, langt bedre resultater, det siger sig selv, man er mere large, når alt ikke lige spiller. Vi kan kalde opbygget kredit, som da David hentede klubbens 2 bedste resultater i 2 årtier og ikke blev fyret selvom mange parametre pegede i en faretruende retning.
4. Hvad er det egentlig SIB har gjort sådan rigtig godt?

Værre end Maguire til 700 mio,? Hvorfor? Er det også en undskyldning at han ikke kender offside reglen fordi andre løber endnu mere offside? Det var en elendig handel der ikke ligner at den bliver bedre, og det ændrer andre dårlige handler ikke på. Stig har brugt 17 mio kr på to elendige angribere der slet ikke har niveauet til Superligaen. Dét kommer os ved. Ikke hvad der sker i andre klubber.

Bisseck
Forlængelse af PM (der var mange, mig selv inklusive, der mente han var færdig... 9 mål i efteråret fortæller en anden historie)
Duelund (tror jeg bliver rigtig godt)
Leje af Duin - i stedet for at købe ham og lave endnu en Kurminowski
Kevin Yakob - han er ung, det bliver rigtig godt lige om lidt.

Bisseck
Forlængelse af PM (der var mange, mig selv inklusive, der mente han var færdig... 9 mål i efteråret fortæller en anden historie)
Duelund (tror jeg bliver rigtig godt)
Leje af Duin - i stedet for at købe ham og lave endnu en Kurminowski
Kevin Yakob - han er ung, det bliver rigtig godt lige om lidt.

- Bisseck. Det medgiver jeg er rigtig godt set.
- Duelund altså helt seriøst? Manden har spillet under en halvleg. Det kan squ godt være nogen AGF fans har for lidt tålmodighed, at nævne Duelund er at gå over i en helt anden grøft.
- Jeg vil ikke sige, at hente spiller der ikke har slået igennem, er en succes, bare fordi han er lejet. Tværtom er det mere brænde til bålet, at SIB scouter for dårligt.
- Altså ligesom med MEM hvor SIB blev storrost efter MEMs første kampe? Igen, måske man lige skal give de her "kommer ind og gør en god figur i de første kampe men derefter fader stille ud" lidt mere tid inden SIB skal roses.

Duelund altså helt seriøst?
Du så godt min disclaimer i parantesen, ikke?
Jeg TROR det bliver godt - Duelund er på papiret sådan én, vi alle gerne ville have til klubben.
I øvrigt synes jeg Andersson kunne komme på listen - jvf. at alle synes han mangler, når han ikke er med. At han har været meget skadet, er vel ikke SIBs fejl? Med mindre han også var meget skadet i FCM - det husker jeg ærligt talt ikke.

Du så godt min disclaimer i parantesen, ikke?
Jeg TROR det bliver godt - Duelund er på papiret sådan én, vi alle gerne ville have til klubben.

Jo, det gjorde jeg og det gør det ret komisk at rose SIB for, du TROR, det bliver godt. Hele Uwes heavy metal filosofi, TROR jeg også kan blive godt, jeg skal bare lige se det implementeret først og indtil da, er det ret vanskeligt at rose ham for at vi spiller heavy metal.

1. Bliver SIBs arbejde bedre af andre også fejler?
2. De to klubber har bedre råd til at fejle end vi har.
3. De to klubber har langt, langt bedre resultater, det siger sig selv, man er mere large, når alt ikke lige spiller. Vi kan kalde opbygget kredit, som da David hentede klubbens 2 bedste resultater i 2 årtier og ikke blev fyret selvom mange parametre pegede i en faretruende retning.
Nu skal vi heller ikke gøre diskussionen dummere end højest nødvendigt.

1.Ja, SIBs arbejde må faktisk bedømmes ift andre sportschefers arbejde. Alle sportschefer fejler på enkelttransfers. Sportschefer med stort budget fejler med et højere beløb.
2. De to klubber fejler næppe relativt mindre ift deres sportsbudget end SIB.

3. og 4. - ingen kommentarer.

Nu skal vi heller ikke gøre diskussionen dummere end højest nødvendigt.

Tak. Jeg prøvede egentlig bare din egen argumentationsform, så måske dumheden begyndte der.

1.Ja, SIBs arbejde må faktisk bedømmes ift andre sportschefers arbejde. Alle sportschefer fejler på enkelttransfers. Sportschefer med stort budget fejler med et højere beløb.

Jamen enig. Nu er bare endnu mere forvirret over din pointe. (undskyld jeg missede din intelligente pointe).

Jo, det gjorde jeg og det gør det ret komisk at rose SIB for, du TROR, det bliver godt. Hele Uwes heavy metal filosofi, TROR jeg også kan blive godt, jeg skal bare lige se det implementeret først og indtil da, er det ret vanskeligt at rose ham for at vi spiller heavy metal.
Hehe...det glæder mig, at jeg kan få dig til at fnise.
Jeg er af den overbevisning, at når man vurderer sportschefens indsats, så er der tre kategorier:
1. De handler som bare ligner en god eller dårlig idé. Altså den helt spontane holdning. Det slår mig, at det var en rigtig god idé at lade D'Alberto gå, f.eks... Det er dem, hvor man ikke har noget empirisk grundlag for sin tilfredshed, men man ser det som et godt træk. Det her jeg mener, Duelund hører til. Eksempelvis var jeg hurtigt ude at stemple Søren Berg som et fejlkøb i sin tid - jeg mente han var for gammel. Virkeligheden viste sig, jeg tog fejl.
2. De tilgange, der tager tid. Nogle gange lang tid. Kevin Yakob er et godt eksempel- han kan meget vel vise sig at være en god tilgang, han har i hvert fald vist potentialet. Men han har jo ikke sat noget i brand endnu. Han er imidlertid også ret ung.
3. Om det adresserer et problem i truppen og hvor sandsynligt det er, at det kan løse problemet. Beijmo er jo et fint eksempel, ligesom Bjur er. Det adresserer et problem i truppen, men om det løser problemet vil jo vise sig.

For mig at se har SIB begået nogle fejl, men han har også adresseret de mest presserende problemer i det netop overståede vindue. Om det løser problemerne, vil vi først vide om nogle måneder. Sådan er det jo.
Da Naby Keita skiftede til Liverpool var alle sikre på, han ville sætte PL i brand. Nu regner alle med at han smutter gratis til sommer, uden nogensinde at have fået sit gennembrud... det er ikke en eksakt videnskab.

Latest posts

Back