New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2023

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 316K
Transfervindue Transfervindue sommer 2023

"Alexander Munksgaard spiller i foråret i Norge efter han for forårssæsonen bliver lejet ud til Aalesunds FK, der spiller i den bedste norske række."

Altså hvad fanden er det for en kontrakt PC har givet Munksgaard siden han bare NÆGTER at komme ud af den permanent? Først afviste han et skifte til Lyngby, og nu kun udleje? Altså enten så er der noget galt med ham, eller kontrakten.. Det her er ikke normalt.

Den norske sæson starter snart, og så VED DE, at han er væk til sommer.. Altså hvorfor gider de overhovedet det?
Er ikke normalt at leje en spiller et halvt år i starten af en sæson vel vidende at man så skal spille sæsonen færdig uden ham. Det er jo normalt hele sæsonen man lejer, eller resten af sæsonen fra midtvejs... Jeg synes det stinker.

"Alexander Munksgaard spiller i foråret i Norge efter han for forårssæsonen bliver lejet ud til Aalesunds FK, der spiller i den bedste norske række."

Altså hvad fanden er det for en kontrakt PC har givet Munksgaard siden han bare NÆGTER at komme ud af den permanent? Først afviste han et skifte til Lyngby, og nu kun udleje? Altså enten så er der noget galt med ham, eller kontrakten.. Det her er ikke normalt.

Den norske sæson starter snart, og så VED DE, at han er væk til sommer.. Altså hvorfor gider de overhovedet det?
Er ikke normalt at leje en spiller et halvt år i starten af en sæson vel vidende at man så skal spille sæsonen færdig uden ham. Det er jo normalt hele sæsonen man lejer, eller resten af sæsonen fra midtvejs... Jeg synes det stinker.

Det er da meget tænkeligt at Munks ikke uden videre kan få det samme andre steder, selvom han må være gået noget ned på bonusser, men der kan jo være andre ting spil også. Lyngby rykker ned, så det ville have været et skifte til 1. division og han kan have haft lidt tvivl om han ville til Norge, hvor Aalesund måske også kan få problemer, så en permanent kontrakt er mindre interessant og sommervinduet er måske det bedste sted at finde sådan en. Det kan også være Aalesund der er i tvivl ift den løn Munks skal have. Eller AGF der alligevel ville have en lille transfer. Jeg er glad for at han har fundet noget andet og i løbet af foråret kan man forhåbentlig finde en permanent løsning.

Godt. Jeg ser ikke rigtig nogen værdi i at han er her. Han er vel den sidste af dem man gerne ville have ud når nu Munken og D'Alberto er ude. Nu mangler Links så bare - men det er nok mere mig en Rösler der ønsker det :)

Truppen er nede på 22 mand med blandt andet Benjamin Hvidt.
Sælger vi Lund er vi nede på 20 spillere som Uwe kan vælge fra. Heriblandt to målmænd.
Er det ikke for lidt?

Hvad er SIB ude på i øjeblikket - er det total forårsrengøring i truppen og god plads til nye spillere til sommer? Har de lavet en vurdering/analyse der siger vi ikke kommer i nedrykningsfare men heller ikke kan nå i top 3 og man derfor hellere vil forberede fremtiden🤔

Sælger vi Lund er vi nede på 20 spillere som Uwe kan vælge fra. Heriblandt to målmænd.
Er det ikke for lidt?

Hvad er SIB ude på i øjeblikket - er det total forårsrengøring i truppen og god plads til nye spillere til sommer? Har de lavet en vurdering/analyse der siger vi ikke kommer i nedrykningsfare men heller ikke kan nå i top 3 og man derfor hellere vil forberede fremtiden🤔
Lund bliver ikke forskellen på det ene eller det andet. Han har åbenbart kontrakt til sommeren 2024, så hvis man kan komme af med ham nu, så er det bare at slå til i mine øjne. Jeg troede kun han havde kontrakt til sommer i år.

Godt. Jeg ser ikke rigtig nogen værdi i at han er her. Han er vel den sidste af dem man gerne ville have ud når nu Munken og D'Alberto er ude. Nu mangler Links så bare - men det er nok mere mig en Rösler der ønsker det :)

Er det ikke for lidt?

Lund bliver ikke forskellen på det ene eller det andet. Han har åbenbart kontrakt til sommeren 2024, så hvis man kan komme af med ham nu, så er det bare at slå til i mine øjne. Jeg troede kun han havde kontrakt til sommer i år.

Jeg ser det 100% som et resultat af, at man vurderer at Jacob Andersen er klar til at tage over. Man forlænger med Andersen og opgraderer hans kontrakt, signalerer man giver han ansvar og chancen, og dermed den bedre løn, og så siger man tak til Lund.

Mølgaard og Beijmo er rigeligt på den back, når også Andersen kan dække den. Vi har jo OFTE ikke haft to så gode backs på en gang. At Links hjælper Kahl i den modsatte side er fint nok, men at vi nu har Bjur er nyt. Højer spillede også i årevis uden konkurrence, og Gersbach var tiltænkt en ændring af det, men blev det aldrig.
Nu kan Lund komme videre (hentet på 1 årig kontrakt for at blødgøre noget omkring truppens mangler i 2021, og forlænget 1 år mere da man så at Alberto ikke fungerede, og der var udfordringer med Munks).
I øvrigt er Munksgaard stadig i AGF ift ejerskab, og kun udlejet. Så til sommer hvor Beijmo er med ophør har Munksgaard retur-dato.
Bejmo og Munks begge med udløb til jul, og kan måske gå op i sidste ende med permanente skifte.

I artiklen står der, at han har kontrakt til sommeren 2024. Men min egen hukommelse og transfermarkt siger til sommeren 2023. Er der nogen, der har overblik over, hvad den rigtige kontraktlængde er?

EDIT: Ifølge denne nyhed er det 2023: https://agf.dk/nyheder/2022/januar/oliver-lund-forlaenger-med-agf
Der er vel forhåbentligt ikke sket en udvikling siden?

Men trods alt kan han byde ind med bare et minimum af erfaring end en totalt uprøvet 17-18 årig.

Vores trup er så tynd lige nu at vi igen igen ender ud med nemt at skulle hente 5-6 nye mand til sommer, mindst.

Men trods alt kan han byde ind med bare et minimum af erfaring end en totalt uprøvet 17-18 årig.

Vores trup er så tynd lige nu at vi igen igen ender ud med nemt at skulle hente 5-6 nye mand til sommer, mindst.
Det havde vi skulle hente uanset om Lund bliver afsat nu. Altså jeg beholder ham gerne, hvis det er fordi hans kontrakt løber ud til sommer, men hvis den vitterligt gælder til sommeren 2024, så synes jeg det giver mening at afsætte ham nu, såfremt det er muligt. Vi bør kunne klare os igennem 14 kampe i et forår med en trup uden Lund. Ja, så kan der komme en ungdomsspiller på bænken, men det gør ikke så meget i mine øjne.

Det havde vi skulle hente uanset om Lund bliver afsat nu. Altså jeg beholder ham gerne, hvis det er fordi hans kontrakt løber ud til sommer, men hvis den vitterligt gælder til sommeren 2024, så synes jeg det giver mening at afsætte ham nu, såfremt det er muligt. Vi bør kunne klare os igennem 14 kampe i et forår med en trup uden Lund. Ja, så kan der komme en ungdomsspiller på bænken, men det gør ikke så meget i mine øjne.

Ja vi skal selvfølgelig gerne have en anden end Lund, jeg synes bare at vores trup er mega sårbar lige nu i forvejen.

Jeg vil helst ikke ud i en knald eller fald kamp med 1 teenager i forsvaret.

Jeg ser det 100% som et resultat af, at man vurderer at Jacob Andersen er klar til at tage over. Man forlænger med Andersen og opgraderer hans kontrakt, signalerer man giver han ansvar og chancen, og dermed den bedre løn, og så siger man tak til Lund.
Det er ikke meget han har spillet men vist også pga. af en skade. Tiden går hurtigt - syntes ikke det er et år siden vi forlængede kontrakten med Lund.

Ja - det er sikkert fordi man vurderer Jacob Andersen klar til at tage over. Det passer vel også meget godt, han er blevet 19 år og debutterede i Superligaen allerede dengang han var 17 (måske af nød - det kan jeg ikke huske).

Men en trup på 21 spillere og med en langtidsskade. Det er godt nok smalt men måske de unge generelt presser sig på og man forventer flere af dem skal tage skridtet i foråret.

1677164231476.png

Lund er vel femtevalg til tre pladser i midterforsvaret, og så ville Rösler endda formentligt vælge en flad firebackskæde over at skulle bruge Lund i større stil. Så sårbare er man altså heller ikke, og jeg synes, at det giver mening, hvis man hellere vil rykke én af ungdomsspillerne en plads op i hierarkiet.

Jacob Andersen står muligvis først for, men Oliver Olsson, Diesel Herrington eller endda 16-årige Mikkel Kristensen kan sikkert godt få lov til at snuse til kamptruppen i løbet af foråret. Det giver måske også staben en bedre fornemmelse af, hvad man har at arbejde med efter sommer (når Bisseck nok er væk) og i de kommende år.

Næh, hvis bare han gør det halvt så godt som TK har gjort, så er jeg meget fortrøstningsfuld!
Ja, det er sådan lidt et paradoks, at vi er mest trygge ved at have en rutineret fyr som Lund i truppen til at spille de der max 100 minutter på en halvsæson, samtidig med at vi godt ved at det er en væsentlig økonomisk faktor at vi fremdyrker nogle unge salgbare spillere. Men det er jo det korte kontra det lange sigte. I den næste kamp vil man altid helst have den bedste spiller her-og-nu i truppen.

Ja, det er sådan lidt et paradoks, at vi er mest trygge ved at have en rutineret fyr som Lund i truppen til at spille de der max 100 minutter på en halvsæson, samtidig med at vi godt ved at det er en væsentlig økonomisk faktor at vi fremdyrker nogle unge salgbare spillere. Men det er jo det korte kontra det lange sigte. I den næste kamp vil man altid helst have den bedste spiller her-og-nu i truppen.
Det der har været fordelen med Lund er at han er klar når han kommer ind, det vil et ungt talent ikke være på samme måde. Men jeg er da enig i at der vil være mere perspektiv i Diesel Harrington eller Oliver Olsson, eller måske endda Mikkel Kristensen, som fik ros i kampen mod Malmø. Det er fedt med en masse talent og konkurrence i det centrale forsvar på U19, selvom Stiften ikke så det store lys i talenterne på træningslejrene i Spanien.

Er det ikke for lidt?

De 20 spillere er ekskl. talentspillere, der i andre sammenhænge tælles med. Jacob Andersen, Oliver Olsson m.fl.

Men det bliver da ganske tyndt efterhånden.

Latest posts

Back