Hvor længe har han været i agf? Det er jo ikke fordi vi har ramt mange ubestridt vindere de sidste par sæsoner på spillere der ikke er åbenlyse fra superligaen som JH, MA, Mølgaard. Ud over Bisseck så har jeg svært ved af pege på en spiller hvor scouting afdelingen har ramt plet med noget uventet. Hvis han har emhaft ansvaret omkring spillere som Haugen og Kurminowski så er det måske ikke så stort et afsavn vi kommer til at opleve.
Hvor længe har han været i agf? Det er jo ikke fordi vi har ramt mange ubestridt vindere de sidste par sæsoner på spillere der ikke er åbenlyse fra superligaen som JH, MA, Mølgaard. Ud over Bisseck så har jeg svært ved af pege på en spiller hvor scouting afdelingen har ramt plet med noget uventet. Hvis han har emhaft ansvaret omkring spillere som Haugen og Kurminowski så er det måske ikke så stort et afsavn vi kommer til at opleve.
Vi skal have udviklet vores scouting-setup og ikke afviklet det...
Min pointe var ikke at han var skide god, og jeg var træt af at miste ham. Jeg kender næsten ikke til ham. Men hvis FCK vil have ham, så har han/det nok ikke været helt ringe, vel?
PC ved godt hvor han skal lede... Andersen blev forfremmet fra 1st team analyst for halvandet år siden så det er ikke en person med mange års erfaring i stillingen, men kendskab til klubben og hvad vi kigger efter og en der har fundet et samarbejde med SIB osv. Jeg tænker det største problem er den viden vi mister, vi kan jo formentlig godt finde en ny chefscout.
Vi skal have udviklet vores scouting-setup og ikke afviklet det...
Min pointe var ikke at han var skide god, og jeg var træt af at miste ham. Jeg kender næsten ikke til ham. Men hvis FCK vil have ham, så har han/det nok ikke været helt ringe, vel?
Ingen ide. Måske PC bare gerne vil have sin gamle kollega. Mon ikke vi kan finde en anden chefscout. Kan vi ikke nappe SIFs. Ellers Randers’ for den sags skyld.
Ingen ide. Måske PC bare gerne vil have sin gamle kollega. Mon ikke vi kan finde en anden chefscout. Kan vi ikke nappe SIFs. Ellers Randers’ for den sags skyld.
Det er egentlig mærkeligt, at man ikke opererer med langt opsigelsesvarsel eller konkurrenceklausuler eller lignende i den slags stillinger. Nu opererer FCK jo heldigvis på en lidt anden hylde end AGF, men man må formode at Winther har kendskab til nogle transfermål og transferstrategier, som AGF normalt betragter som forretningshemmeligheder.
Det er egentlig mærkeligt, at man ikke opererer med langt opsigelsesvarsel eller konkurrenceklausuler eller lignende i den slags stillinger. Nu opererer FCK jo heldigvis på en lidt anden hylde end AGF, men man må formode at Winther har kendskab til nogle transfermål og transferstrategier, som AGF normalt betragter som forretningshemmeligheder.
Jeg tror, vi er der med Bisseck, at ingen dansk klub har råd til ham.
Jeg tror bestemt ikke, hans ambitioner går mod Københavns området eller Heden
Han skal højere op.
Men lad os da holde ham, så længe vi kan
Jeg tænker der er en NDA, men jeg ved ikke hvor meget den er værd. Hvordan skulle man overhovedet bevise at de har brugt den viden hvis de henter en spiller vi også har på listen. Man kunne måske have en konkurrenceklausul, men selvom den skulle gå et halvt år henover et transfervindue, er der megen viden der er lige så relevant længere frem.
PC ville sikkert elske at sprænge banken og bukserne for at hente Bisseck, men jeg tror nu også at han hellere vil direkte til Bundesligaen og der skal nok være nogle interesserede klubber til sommer.
Det er vel bare at sætten den pris FCK skal give så højt, at hvis de gerne vil 'måle pik', så ender vi med en masse mio i banken. Men helt enig, jeg tror heller ikke Bisseck vil til FCK.
Det er vel bare at sætten den pris FCK skal give så højt, at hvis de gerne vil 'måle pik', så ender vi med en masse mio i banken. Men helt enig, jeg tror heller ikke Bisseck vil til FCK.
Det ville til gengæld også være en historisk milepæl, hvis en dansk klub købte en spiller til over 60 mio.
Det absurde ved den tanke er, at de så også ville kunne sælge ham videre for over 100 mio til PL, så mareridtet kunne i princippet godt blive til virkelighed. Den gode nyhed er selvfølgelig bare, at Bisseck allerede kender til interessen fra Frankfurt, så hvorfor tage til København?
Vi har snakket om at Vigen kunne være aktuel for os som afløser for Hvidt/Duncan. Men nu er han vist på vej til SIF som afløser for Gojani, som skal til udlandet. Vigen er pt transferfri.
Vi har snakket om at Vigen kunne være aktuel for os som afløser for Hvidt/Duncan. Men nu er han vist på vej til SIF som afløser for Gojani, som skal til udlandet. Vigen er pt transferfri.
Altså Reddington har jo allerede bekræftet at en af de pladser man ser Bjur aktuel til er venstreback, så det er vel oplagt.
Og ellers har Links jo også fået det til opgave flere gange.
Ift angrebet handler det for mig at se om, hvor ofte vi skal spille med 1 eller 2 deciderede angribere. Spiller man 433 med Duelund/Anderson omkring en PM, så er det jo rigeligt at have Duin og Haugen som backup. Og Kurminowski kommer også tilbage til sommer (hvor Duin er færdig med lejemål). Og så må vi se hvad der skal ske der. Gad godt have mindre afstand fra PMs målfarlighed på kontinuerlig basis og så ned til 2.valget.
Spiller vi med 2 angribere, så er vi allerede lidt tynde antalsmæssigt der.
Jeg har ikke lagt mærke til en nyhed om at han forlod klubben, men det er vel heller ikke noget i en kategori hvor der bliver skrevet en hel masse om det. Det er dog stadig lidt pinligt for medierne at de bare laver den mest kontroversielle vinkel uden at bruge fem minutter på at tjekke - hvem det end er der skrev det først, de andre kopierer jo så bare.
Fint for ham at han har fundet et nyt arbejde. For os er det interessant hvad beslutningen om at skilles er udtryk for ift scouting og analyse. Måske var han skarpest på analyse og da han så blev hevet op til scouting endte han med falde efter Peter-princippet, men det er jo tilsyneladende sådan en rolle han også skal have i FCK. Måske var det lidt samme problem som med ham fra marketing der tog til AaB, at han netop ikke kunne blive forfremmet til “chefscout,” den stilling som medierne skriver han havde for en uge siden. Jeg har indtryk af at vi er ved at løfte vores scout-afdeling, der åbenbart slet ikke eksisterede (formelt) før SIB kom til, så det er i hvert fald nærliggende at det er relateret til det.
Jeg har ikke lagt mærke til en nyhed om at han forlod klubben, men det er vel heller ikke noget i en kategori hvor der bliver skrevet en hel masse om det. Det er dog stadig lidt pinligt for medierne at de bare laver den mest kontroversielle vinkel uden at bruge fem minutter på at tjekke - hvem det end er der skrev det først, de andre kopierer jo så bare.
Det er vel "dovenskab" og man ikke selv gider tjekker tingene eller spørge Agf.
De har vel bare taget udgangspunkt i nyheden fra Fck og de skriver kun, at han kommer fra en stilling fra AGF. Det er vel også sandt, hvis han ikke har haft andre job i mellemtiden. Derfor bliver det spørgsmålet om vinklen.
Men Fck ved selvfølgelig også hvordan den skal vinkles, så der netop er mulighed for medierne misforstår og man kan fremhæve sig selv som øverst i hierarkiet.
F.C. København har ansat Lasse Winther Andersen som ny scout. Han kommer fra en stilling som Head of Scouting i AGF og tiltræder i sit nye job med det samme.
”Efter en grundig rekrutteringsproces er vi meget glade for, at vi med ansættelsen af Lasse kan tilføje en stor ressource til vores scoutingafdeling. Lasse kommer med en stærk faglig og teknisk baggrund fra mange års arbejde som analytiker,” siger Andreas Hintze Rocks, Head of Scouting i F.C. København.
Gad vide om det er relateret til den personalesag JN omtalte i sin snak med Brüchmann. Der sagde han i hvert fald han havde brugt en del tid op mod jul på en personalesag af en art, uden det blev mere specifikt.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.