New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Han er i bund og grund lidt en kylling, det virker i høj grad som om han gerne vil se ud som en cool træner, men han er tilsyneladende rædselsslagen for at træffe de nødvendige beslutninger. Han skifter konsekvent for sent, han spiller med de samme spillere, der ikke har leveret, Kurminowski spiller foran Ammitzbøll, før han er spillet ordenligt ind, Tingager spiller foran TK, når han tydeligvis ikke er på 100% endnu, Nikolaj Poulsen og Patrick Olsen har aldrig fungeret sammen centralt, men Duncan får ikke chancen.

Det eneste kvalitetsstempel som DN forstår, er spillere købt til en masse penge, spillere fra egne rækker er tilsyneladende ikke noget værd, og har man spillet for længe i klubben, så mister han interessen. Jeg drømmer ikke om en fyring af DN, men om at han får en assistenttræner, som han har lige så meget respekt for som Selles. Da Selles var i klubben, blev der skiftet ud rettidigt, og de spillere der kom ind var rigtigt ofte i stand til at vende billedet.

Det kan godt være at Dave Reddington udvikler sig til den assistent, så håber jeg bare at han også kan åbne DNs øjne for kvaliteten af de spillere der kommer fra ungdomsrækkerne, de har måske nogle mangler, men de spiller i højere grad for klubben, end for karrieren, og det kan bidrage med noget som holdet mangler lige nu, hvor der ikke er nogen der går forrest og trækker de andre med. Spil 5 kampe med Hausner, TK, Grønbæk, Hvidt og Ammitzbøll, og så skal resultaterne nok komme.
Jeg tror i langt højere grad David tænker fremad. Dawid kan blive langt mere værdifuld for AGF når han bliver spillet korrekt/spillet ind, end Ammitsbøl kan (måske kan AA blive en killer med et par sæsoner at modne i). Det samme med Tingager. Når han er tilbage, er han langt bedre end en af de unge.

Den der med at spille for klubben fremfor karrieren ... Kan vi ikke slippe for den? Så længe indsatsen er 100p, er det umuligt at se, hvor motivationen kommer fra, og det er også ligegyldigt.

Som jeg har slået på hele tiden, så mangler man spillere der giver matchup-problemer for modstanderne, og det har vi ikke pt. Jon kan være en håndfuld, men med bovlamme Links og en Kurminowski der i bedste fald bliver brugt forkert, kan man sætte to på Jon og stadig cruise gennem kampen.

Jeg vil holde på at problemet ikke er PO og NP, men de kommer til at se kedelige ud, fordi der ikke er muligheder fremme.

Jeg tror efterhånden AGF er ved at være et overstået kapitel for Jon og han er dybt frustreret over at han ikke er solgt - det bliver han bare ikke, for jeg kan vitterligt ikke se en bedre klub end AGF være interesseret i ham.

Jeg er i hvert fald ved at være dybt frustreret over han ikke er solgt, for hans attitude de seneste uger, er ikke til at holde ud.
Når det er sagt, er jeg ikke så sikker på, udenlandske klubber er så bekymret i hvert fald ikke, hvis de fokuserer mere på hans kvaliteter og han har jo nogle åbenlyse kvaliteter der kan bruges i en større klub og liga, men det er klart, det hjælper da ikke med et torskedumt rødt kort mod Larne og at han burde have været smidt ud i går, for hvad der kunne være et lige så torskedumt rødt.

Når David helt sier Jevtovic fra, så må han IKKE regnes som en del af det hold her længere. Det vil jeg påstå. Tengstedt må enten være skadet, eller også "død" for David og co.

En ny angriber mener jeg slet ikke er relevant. Kun hvis vi skal spille 3-5-2 permanent.
Og skal vi det, så gør det ikke noget Jevtovic og Tengstedt ikke er med, og Jon bliver solgt, for så spiller vi jo uden kanter.

Så er der plads til at hente Mikael Anderson-typen, eller Wikheim eller what not og bruge ham eller PO som 10'er bag PM/Kurminowski.

Og så kan vi erstatte NP med en bedre fodboldspiller ganske enkelt. NP kriger den godt, og er mega dygtig i 4-1-4-1 rollen, men er sgu for monoton.

Ift Bisseck, så er en handel til jul jo altså også en mulighed. Det er ikke enten/eller.
Der kan vist ingen tvivl være om at Milan ikke rigtig regnes med længere, men så længe de er her spiller de naturligvis en rolle i truppen. Som jeg ser det er han bare gået fra at være nr 4 i rækken af de af 4 bedste kantspillere. Til nu at være mellem nr 6-10 ud af 3 angribere. Det er trods alt kun et par uger siden han var udtaget, så er han er vel stadig mellem de ca 25 i truppen.

Desværre kan jeg godt se ham blive efter vinduet lukker, ikke sikkert han får bedre tilbud udefra selvom han stadig må have et godt navn i norge og hjemlandet i en mindre klub (når man har været i røde stjerne - som er på linje med fck)

Jon har spillet 3943 min i AGF i ligaen og lavet 15 mål og 6 assists (21 i alt) - ikke som angriber men som kant med flere defensive opgaver.

PM - vores store helt - har på 5298 minutter (ca 35% mere spilletid) lavet 32 mål og 3 ass = 35) - 151 min pr mål-ass

Til sammenlingning Jon 187

Trækker man straffespark fra - overhaler Jon jo PM (i minut stats) og laver mere defensivt. Jeg kan kun være enig i at han er lidt irriterende at kigge på, men han leverer jo max - og uden ham ville det virkelig se skidt ud nu, og vi havde næppe hentet 3-4 pladserne.

Naturligvis er sådan en type der kan skabe noget selv, afgøre kampe, gøre andre gode og kæmper defensivt i duellerne sælges - også for rigtig mange mio. Han er vores største aktiv.

Uanset træls attitude.

Jing Reec til GF
- ifølge denne side:

Central Coast Mariners

mtSS6pooans otur.ed ·

Central Coast Mariners would like to confirm the transfers of Gianni Stensness to Vikings FK (Norway) and Jing Reec to AGF AS (Denmark).
The club would like to congratulate & thank them both.
This is a reward for their hard work, dedication, development and quality performances.
Gianni consistently excelled in midfield with the Mariners and will be a strong asset to Vikings in Norway.
Jing developed rapidly within our Academy and we are so pleased that he has been given this excellent opportunity in Denmark to further develop his career.
We wish them all the best going forward as they represent the Mariners pathway around the world.

Jon har spillet 3943 min i AGF i ligaen og lavet 15 mål og 6 assists (21 i alt) - ikke som angriber men som kant med flere defensive opgaver.

PM - vores store helt - har på 5298 minutter (ca 35% mere spilletid) lavet 32 mål og 3 ass = 35) - 151 min pr mål-ass

Til sammenlingning Jon 187

Trækker man straffespark fra - overhaler Jon jo PM (i minut stats) og laver mere defensivt. Jeg kan kun være enig i at han er lidt irriterende at kigge på, men han leverer jo max - og uden ham ville det virkelig se skidt ud nu, og vi havde næppe hentet 3-4 pladserne.

Naturligvis er sådan en type der kan skabe noget selv, afgøre kampe, gøre andre gode og kæmper defensivt i duellerne sælges - også for rigtig mange mio. Han er vores største aktiv.

Uanset træls attitude.
Altså der er ingen tvivl om, at Jon selv har gjort det fint i lange perioder ift antal mål.
Men jeg er nået dertil, hvor jeg synes at det er nat og dag for ham, og at AGF bliver nat og dag når han er dårlig/god. Og helt ufatteligt meget gik gennem ham i foråret, også uden at han fik scoret nok, eller assisteret nok.

At PM ikke fik scoret nok i foråret i åbent spil kontra Jon er jo også bare lidt "unfair" ift sammenligningen når nu Jon netop fik bolden hele tiden, og ikke fandt PM særligt tit. Så det er jo selvforstærkende at jo mere Jon selv forsøger, desto mindre giver han til angriberne.

Kan du nævne mig et moment i de første 6 kampe (2x Larne inkl) hvor Jon har sat Kurminowski flot/godt op?
Jeg kan ikke en eneste gang. Links mod FCN var jo fantastisk assist-forsøg, hvor Kurminowski ikke får afsluttet ordenligt. Og Links/Kahl fik sat Kurminowski op til scoring mod Randers.

Men Jon laver sine solo-mål, men gør sgu ikke HOLDET godt, synes jeg.
PC kaldte ham en pointspiller. Og han er god. Men det nytter ikke noget at holdet kun kan lave point når Jon laver point. Er det så Jons skyld at holdet ikke kan når han ikke kan? Det er spørgsmålet. Jeg er glad for at se at Jon er kommet på højrekanten og Links på venstre. Jon har allerede mod AaB indgået bedre i relation med de andre offensive folk ift at sætte andre op end i de foregående 5 kampe.

Noget han også var rigtig godt til da Ankersen var på venstrekanten og Jon var på højre da Bundu var ude med skade. Jon scorede ikke så ofte selv, men gjorde mange af sine holdkammerater meget farligere, og lavede også assists via cutbacks til Blume, og var 3.sidste på mange mål derovre fra (svært at læse i de fleste stats).

Jing Reec til GF
- ifølge denne side:

Central Coast Mariners

mtSS6pooans otur.ed ·

Central Coast Mariners would like to confirm the transfers of Gianni Stensness to Vikings FK (Norway) and Jing Reec to AGF AS (Denmark).
The club would like to congratulate & thank them both.
This is a reward for their hard work, dedication, development and quality performances.
Gianni consistently excelled in midfield with the Mariners and will be a strong asset to Vikings in Norway.
Jing developed rapidly within our Academy and we are so pleased that he has been given this excellent opportunity in Denmark to further develop his career.
We wish them all the best going forward as they represent the Mariners pathway around the world.

Tak for link.
Det smider vi lige i den konkrete-officielle medie-links-rygtetråd også.

Altså der er ingen tvivl om, at Jon selv har gjort det fint i lange perioder ift antal mål.
Men jeg er nået dertil, hvor jeg synes at det er nat og dag for ham, og at AGF bliver nat og dag når han er dårlig/god. Og helt ufatteligt meget gik gennem ham i foråret, også uden at han fik scoret nok, eller assisteret nok.

At PM ikke fik scoret nok i foråret i åbent spil kontra Jon er jo også bare lidt "unfair" ift sammenligningen når nu Jon netop fik bolden hele tiden, og ikke fandt PM særligt tit. Så det er jo selvforstærkende at jo mere Jon selv forsøger, desto mindre giver han til angriberne.

Kan du nævne mig et moment i de første 6 kampe (2x Larne inkl) hvor Jon har sat Kurminowski flot/godt op?
Jeg kan ikke en eneste gang. Links mod FCN var jo fantastisk assist-forsøg, hvor Kurminowski ikke får afsluttet ordenligt. Og Links/Kahl fik sat Kurminowski op til scoring mod Randers.

Men Jon laver sine solo-mål, men gør sgu ikke HOLDET godt, synes jeg.
PC kaldte ham en pointspiller. Og han er god. Men det nytter ikke noget at holdet kun kan lave point når Jon laver point. Er det så Jons skyld at holdet ikke kan når han ikke kan? Det er spørgsmålet. Jeg er glad for at se at Jon er kommet på højrekanten og Links på venstre. Jon har allerede mod AaB indgået bedre i relation med de andre offensive folk ift at sætte andre op end i de foregående 5 kampe.

Noget han også var rigtig godt til da Ankersen var på venstrekanten og Jon var på højre da Bundu var ude med skade. Jon scorede ikke så ofte selv, men gjorde mange af sine holdkammerater meget farligere, og lavede også assists via cutbacks til Blume, og var 3.sidste på mange mål derovre fra (svært at læse i de fleste stats).
Jeg sammenlignede hele deres periode i AGF, og siger bare i den har Jon lavet flere mål og ass end PM pr minut, når alle straffe trækkes fra.

Men ellers er jeg enig Jon skal blive bedre helt generelt til at lave flotte afleveringer og assists. Det må DN & Co have fokus på.

Men alle der ønsker ham væk skal nok få opfyldt deres ønske nu eller til jul. Som økonomisk case skal han sælges der, også enig i at det vil være super at få en endnu bedre holdspiller ind, hvis han også scorer meget.

Men ellers er jeg enig Jon skal blive bedre helt generelt til at lave flotte afleveringer og assists. Det må DN & Co have fokus på.
Og det tror jeg NETOP er derfor man endelig har sat ham over på højrekanten. Noget der gjorde ham til en mere fælles del af offensiven i 1.halvleg. Links var også markant farligere og mere direkte mod Randers i venstresiden. Mod AaB synes jeg han smed alt alt for meget væk.

Og altså som vi spillede de sidste 20 minutter mod AaB med PM/Kurminowski, så kunne man vel ikke undgå at sidde og tænke på, om vores kæmpe problemer med kanterne ikke netop burde resultere i at prøve at spille 3-5-2 uden kanter i det hele taget. Måske Jon kan spille 10'er foran PO, så PO ikke konstant skal ned til NP og hente bolden, og så løbe igennem en mur af spillere for at få den op til Kurminowski eller spille den helt ud til hjørneflaget til vores kanter?

Men hvis Jon og Links tilsammen laver 4-5 mål og assist mere tilsammen ved at være skiftet side, så gør det intet at Jon isoleret scorer mindre. Det handler om holdet, ikke den enkelte.

Det kunne være interessant, hvis vores offensive trio for sæsonen hedder Grønbæk, Mortensen, Dawid, hvor Grønbæk spiller højrekant, Mortensen midt og Dawid til højre, hvor han så kan trække ind i banen og afslutte (altså 3-4-3)

Det ville åbne op for, at Grønbæk undervejs i kampene kan trække ned på den centrale midtbane, som offensiv midt/hængende angriber i en 3-5-2 (3-4-1-2).

Men hvordan tænker I, at Links ville kunne klare den samme opgave? En lille væver type med god teknik. Ville det ikke være fedt for ham at ligge centralt og kunne udfordre mod begge sider?

Hvad mon det koster at hente Victor Torp i Midtjylland? Han var godt nok god for Lyngby i den forgangne sæson, men end i ikke i FCM's kamptrup.
Ham har jeg faktisk også skænket nogle tanker. Men jeg tænker bare FCM er umulige at handle med pt. De kan holde på talenter i evigheder (sidst stoppede der en der havde spillet 5 minutter på 7 år)...

Jesper Hansen fik lov som nær eneste i nyere tid, og vi skulle betale flere millioner, og han havde været der længe.

Det kunne være interessant, hvis vores offensive trio for sæsonen hedder Grønbæk, Mortensen, Dawid, hvor Grønbæk spiller højrekant, Mortensen midt og Dawid til højre, hvor han så kan trække ind i banen og afslutte (altså 3-4-3)
Grønbæk, Mortensen, Dawid er jeg meget på.

Men i en 3-5-2 hvor Albert er 10'er bag Kurmi/PM og kan løbe omkring dem, og med PO/NP bagved, hvor wingbacks lejer kanter.

Grønbæk, Mortensen, Dawid er jeg meget på.

Men i en 3-5-2 hvor Albert er 10'er bag Kurmi/PM og kan løbe omkring dem, og med PO/NP bagved, hvor wingbacks lejer kanter.

Jeg tror, Poulsen er en af de første mænd på holdkortet. Det vises nok meget tydeligt, eftersom han altid er med, og har været anfører i Mortensens fravær på det seneste. Det er dog allerede blevet diskuteret kort herinde (eller på bold.dk), om vi ikke skulle have en mere boldspillende midtbane. Med 3 centrale forsvarsspillere er der måske ikke i ligeså høj grad behov for en skraldemand.

Hansen

Hausner - TK/Tingager - Bisseck

D'Alberto - Olsen - Hvidt/Duncan/Brandhof/Torp??

Grønbæk - Mortensen - Dawid

Det kan så blive til 3-5-2 (3-4-1-2) med

Grønbæk

Mortensen - Dawid

Når vi skal have styrket grebet om den centrale midtbane.

Grønbæk har i hvert fald indtil videre i sin GF-tid vist sig bedre som kant end midtbane.

Ift. Torp så scorede han i seneste sæson 4 mål for Lyngby og havde 3 assist. Det var i 30 kampe fordelt over 2209 minutter. Altså 315 min/mål el. assist. Det er sådan set okay for et bundhold.

I de 2 sæsoner forinden var det mål (9) eller assist (3) per 176 min for Fredericia i 1. division.

Ikke skræmmende stats i sig selv, men jeg synes dog han ser rigtig spændende ud. Og så er han kun 99'er.

Men man kan sikkert finde ligeså gode kvalitet til billigere penge (fordi FMC kræver mange penge) andre steder.

Jeg tror, Poulsen er en af de første mænd på holdkortet. Det vises nok meget tydeligt, eftersom han altid er med, og har været anfører i Mortensens fravær på det seneste. Det er dog allerede blevet diskuteret kort herinde (eller på bold.dk), om vi ikke skulle have en mere boldspillende midtbane. Med 3 centrale forsvarsspillere er der måske ikke i ligeså høj grad behov for en skraldemand.
Men uanset om det er 3-5-2 og 3-4-3 så kan NP/PO være med.
Det var faktisk ikke det jeg prøvede at skrive. Skrev også "i en 3-5-2 hvor Albert er 10'er bag Kurmi/PM og kan løbe omkring dem, og med PO/NP bagved, hvor wingbacks leger kanter". Men der mener jeg NP+PO og ikke enten eller :D

I en 3-5-2 er der jo en 6'er (NP) og 8'er (PO) og 10'er (Grønbæk), og så to angribere.

PO kan spille 10'eren også, ligesom Thorsteinsson nok kan.

Jeg drømmer i øvrigt stadig om Rafik Zekhnini, som nu er uden klub efter at hans kontrakt med Fiorentina udløb:

Men med Jim Solbakken som agent, må man antage, at Stig Inge Bjørnebye godt kender hans navn.
Hvis vi kan få fat i ham, så er jeg helt med på den.
Jeg var træt af at AaB nappede Fossum. Det er på tide vi får en central midtbane der bare fungerer 100% igen.
Men jeg synes vi mangler at se hvordan det kan fungere i 3-5-2 og 3-4-3 over nogle kampe først.

Så måske vi først bør gå all in på at hente den helt rette centrale midtbanemand til jul?
Også fordi vi jo slet ikke har set Brandhof endnu (som alternativ på 8'eren hvis PO skal spille 10'er), eller som alternativ til NP hvis det skal være helt frækt. NP får jo karantæner, og kan jo også få en skade.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back