Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Stig AKA Frank Heskjær
Experienced member
Enig og tja - synes nu gers og oliver var vores mindst stærkeste punkt. Dernæst 9eren hvis PM er skadet - den tænker jeg også alle har frygtet en skade, selv da vi havde Helenius. Stig har lavet fine stats på at Albert har lavet mål fra kanten og Jon er stærk nok. Links fin nok som 3 valg, og Milan bør være som 4 - ellers kan Dawid eller FB løse 4. valget.
Det var nemlig vores to venstrebacks i Lund og Gersbach der sammen med Bisseck var mindst ringe af alle.
Derfor er det jo lidt "underligt" at man sprænger banken for en venstreback. Men vi skal væk fra at nøjes med at købe til 2-4 mio kroner hvis vi vil længere op af transferrangstien. Forstået sådan, at når man køber til 11 mio frem for 5 mio, så må vi formode, at det er samme kvalitet som en 25-27 årig, bare 19 år, og at han kan sælges for mere. Nuvel der er ingen garantier, men det flugter med det FCM/FCN gør på området. Det skal vi også have gang i. Men jeg synes jo bare vi skal løse truppens problemer hvor de er størst. Men som med Lund, Bisseck, Anthony og nu en ny fast venstreback, så er rækkefølgen ikke så vigtig. Så længe det sker i samme vindue.
Så hvis vi henter en 8'er og især en kant inden længe, så gør det mig intet at vi henter en vb først. Så det er jo sagt med det forbehold, at vi ikke ved hvad der ellers kommer ind og hvornår.
Men man kan da frygte, at det at der bruges et rekordhøjt beløb på vb gør, at kvaliteten af den kant/8'er der evt. måtte komme ind ikke er høj nok. MEN: Det kan jo også være, at det betyder at den kant der kommer ind bare ikke har stort videresalgspotentiale (som er det man betaler mest for), men har højt her-og-nu niveau. Og det ville jeg faktisk støtte op om. For vi har brug for det NU! Jon udgik med problemer i lysken (riv/stræk), og Jevtovic blev pillet ud efter 30-35 minutter efter endnu en dårlig indsats, og Links har ikke ramt noget der minder om farlighed hele 2021. Albert er "låst" inde centralt da Blume er væk, og Brandhof er skadet, og Tengstedt er jo bare ikke den eksplosive kant man kunne ønske.
Vi mangler i den grad en kant med kontinuerligt mange mål i støvlerne.
Og så mangler vi at finde ud af, hvorvidt vi virkelig synes vi vil investere 1-2 sæsoner i at forsøge at gøre Albert grønbæk til den nye Lindstrøm, eller vil spille med ham der hvor han de sidste MANGE kampe har været bedst; nemlig på kanten. Men han kan ikke komme derud lige nu. Men når han spillede fantastisk i efteråret derinde gav det jo løfter. Og i foråret stordominerede han mod B93 på hjemmebane og viste hvad det KAN blive til. Men alt alt alt for mange gange forsvinder hele hans indsats ned i ikke-effektive huller. Han er med i alt for lidt der bliver farligt pt. Der var Blume sgu bedre til at sætte sine holdkammerater op.
Kan det blive bedre? Ja sgu.
Det var som sagt bedre i efteråret med Albert, Jon, Links.
Ja vi kunne fint score i efteråret - det var trods alt kun foråret der kiksede, og vi havde vel også lidt stolpe ud der ind i mellem. Plus PM, Bror og Jon ikke helt skarpe som vanlig. De andre helt væk mere eller mindre ift at lave mål. Albert måske lidt fra 8eren.
Vi har i hvert fald noget der skal løses. Personligt synes jeg det er på tide at man prøver PO på den fremliggende 8'er, og sender Albert ud på kanten, og spiller med enten Hvidt eller Duncan på POs plads, men lader PO forblive playmakeren, bare længere fremme. Om det er LØSNINGEN ved jeg ikke. Men PO er god der, og vi skal bygge op omkring hans evne til at skabe chancer. Det ligger han for ofte for langt fra kanterne/angriberen til at kunne effektivt og hurtigt nok pt.