New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Der er brugt 3-4 mio i transfer på Jesper Hansen
6-8 mio på Dawid Kurminowski
Sign-on fee til Anthony D’Alberto?
10-12 mio på Erik Kahl

Det er vel over 20 mio, i dette vindue! Det kræver sgu en rolig hånd, og der er vel ikke plads til alt for mange svipsere imellem.

Det kunne dog også tyde på at klubben regner med at lave et stort salg inden vinduet er lukket, ellers er det godt nok et stort hul man laver i de sportslige budgetter.

Er Thorsteinsson eller Hausner på affyringsrampen?

Det er på sin vis lækkert, hvis vi kan begynde at lave den her slags handler, men jeg er ikke sikker på at det er sundt for os at få en 19-årig ind som truppens dyreste og måske lønførende spiller. Der er noget gruppedynamik og hierarki, som man også skal være opmærksom på. Det var i hvert fald min oplevelse, at det var en del af problemet til sidst under Peter Sørensen.

Det er på sin vis lækkert, hvis vi kan begynde at lave den her slags handler, men jeg er ikke sikker på at det er sundt for os at få en 19-årig ind som truppens dyreste og måske lønførende spiller. Der er noget gruppedynamik og hierarki, som man også skal være opmærksom på. Det var i hvert fald min oplevelse, at det var en del af problemet til sidst under Peter Sørensen.
Jeg kan ikke se hvorfor han skulle blive lønførende bare fordi han er dyr. Han får næppe en kæmpe løn nu. Lortehandler med en “etableret” spiller som Jevtovic, der ikke engang er god nok til superligaen, men stadig får top løn er problemet.

Ja der kan være mange ting i det, unge spillere prioriterer ofte ikke løn højst. Han har spillet både back og kant i AIK og måske lokket af faste rammer mht back og spilletid her, samt forskerskatten også gør det endnu bedre lønmæssigt end AIK.

Ja måske netop derfor skal man passe på med de etablerede spillere på 25 år + fordi de forventer at være øverst i hierakiet, få mest i løn og spille fast. Derfor jeg synes tanken om 2-3-4 af dem i start11 som afstivere og ledere (alt efter om man også har unge ledertyper som stage, haus, kamil, diks, ting da han kom som 24 årig til agf). Dertil et par stykker i bredden af dem som Julle og Oliver fx der kender deres rolle, og ellers fylde truppen op med talenter udefra og egne - unge sultne spillere mellem 19 og 25, og få dem solgt senest omkring 25 års alderen ish, hvor man også stadig kan håbe på gode videresalgsprocenter.

Umuligt at sige om Erik (hvis den går igennem) og Dawid er øverst i løntop i agf, men hvis må de ældre bare leve med det - eller finde en anden klub. Fx Julle, Oliver og NP ved godt de skal tjene deres løn 100% sportsligt og ikke er nogen investering for klubben, der også kan give økonomisk salg.

Til jul hedder idealopstillingen:

Jesper Hansen
Anthony D’Alberto - Yann Bisseck - Frederik Tingager - Erik Kahl
Patrick Olsen - Zack Duncan - Albert Grønbæk
? - Patrick Mortensen - Jon Thorsteinsson​

Profilmæssigt virker det stærkt, så må man håbe at David, Dave og Morten kan få det til at blive et stærkt hold også.
Jeg håber at det er ok, at jeg svarer i denne tråd.

Super, at vi i den grad har fået styr på forsvaret nu. I forhold til din opstilling tror jeg nu ikke at vi sælger NP eller at han bliver sat af. Han er ret vigtig i Davids system. Til gengæld skulle vi gerne have fået solgt Jon til jul og det betyder jo at vi skal hente to fløje. Jeg håber stadig på at Brandhof kan blive vores nye Blume, men både han og Grønbæk må da gerne vise sig værdige til pladsen. Jeg tænker dog at vi får meget brug for Albert ude på fløjen i denne sæson.

Last edited:
Jeg håber at det er ok, at jeg svarer i denne tråd.

Super, at vi i den grad har fået styr på forsvaret nu. I forhold til din opstilling tror jeg nu ikke at vi sælger NP eller at han bliver sat af. Han er ret vigtig i Davids system. Til gengæld skulle vi gerne have fået solgt Jon til jul og det betyder jo at vi skal hente to fløje. Jeg håber stadig på at Brandhof kan blive vores nye Blume, men både han og Grønbæk må da gerne vise sig værdige til pladsen. Jeg tænker dog at vi får meget brug for Albert ude på fløjen i denne sæson.
Er Nicolaj Poulsen stadigvæk så vigtig for den måde AGF spiller på? Det er rigtigt at han var præcis det der var brug for, da han kom til klubben, men der har været ret vedholdende rygter om at der blev kigget efter alternativer til 6’er positionen. Jeg synes også at hans ufatteligt mange fejlafleveringer betyder at han er en lige så stor forhindring for den måde vi gerne vil spille på som han er en hjælp. I de kampe hvor han ikke har været med, er det gået fint, og når Duncan er helt ovenpå igen efter sin korsbåndsskade, så er han altså en virkelig exceptionel spiller, et godt stykke over det niveau som NP befinder sig på.

NP har været en af de stærkeste spillere i truppen, tidligere, men nu er der bare sket så meget med spillerne omkring ham, og med spillestilen, så nu bliver hans svagheder tydelige, han er meget lidt pasningssikker, og det koster rigtigt meget i forhold til at kunne være spildominerende, mod dårligere modstandere. Jeg har taget mig selv i at sidde og håbe at spillerne ikke afleverer til NP, fordi det er fifty/fifty om han sender den videre til en med- eller modspiller, særligt når spillet ikke flyder for AGF, og han er ved at blive træt.

I forhold til Jon, så tror jeg at Erik Kahl, kan betyde at Jon får en langt mere fri offensiv rolle, og virkelig kan komme til at ‘shine’ offensivt. Han har været vandt til en meget offensiv back med Højer, det er Kahl ikke, til gengæld lukker han bedre af bagude, så nu er der plads til at alle Jon’s offensive kvaliteter. Jeg tror Jon forlænger når vinduet lukker til september.

Længe siden vi har set noget til Bojan Djordic men han har lige en kommentar med omkring Kahl (y)

Tænker forsvarsstammen må være på plads, medmindre der er salg undervejs. Der er flere som taler alternativer på den centrale midt men den må næsten også være på plads antalsmæssigt - der kan selvfølgelig komme en kvalitetsspiller forbi som kan højne niveauet.
Mener stadig det er en kantspiller vi savner mest. Der mangler noget kvalitet, når vi har skader eller spillerne bliver trætte. Håber SIB kan få den del på plads snarest.

Det er da rigtigt, at NP ikke er et stort kreativt omdrejningspunkt. Til gengæld er han jo sindsygt vigtig i vores pres- og bolderobringsspil og dermed igangsætning af kontraangreb. Som spiller kan jeg også bedre lide Duncan, men jeg synes han har nogle mere allround kvaliteter og ikke NPs spidskvaliteter.

Jeg kan dog sagens forestille mig kampe, som f.eks. på torsdag mod Larne, hvor vi prioriterer Duncans dynamik fremfor NPs soliditet. Jeg ved dog ikke, om Duncan er klar til 90 minutter endnu. Jeg er dog også ret sikker på at David vælger at stille med NP.

Jeg tror ikke at Jon forlænger. Det var i forvejen en ret kort kontakt man kunne blive enige om, da vi hentede ham.

Lyder godt det Bojan D siger.

Antalsmæssigt er vi vist næsten på plads over det hele - men mangler noget kreativt og målfarligt til offensiven. Spørgsmålet også om David mest ønsker en kant eller off 8 i den her sæson - eller rettere hvor han beslutter at Albert skal være primært. Måske det hele afhænger af hvad vi kan få af topkvalitet og pris ift kant og off 8er.

Tror også David går med NP selvom jeg synes Hvidt eller måske Duncan kunne være spændende at prøve.

Jon tænker jeg også er for sent, den forlængelse skulle være forsøgt da han havde en bølgedal i sidste sæson - men tænker Jon hele tiden har ville afsted indenfor eller senest efter 3 år, hvilket han også har talt om. Derfor skal de nu alligevel forsøges om den kan forlænges. En god lønforhøjelse så han får lidt ekstra i posen det næste år inden vi alligevel skyder ham af til sommer og får transferen istedet for han går gratis - eller billigt til jul.

Jeg foreslog egentlig selv Kahl for nogle måneder siden, men det var dog uden at vide alt for meget om ham. I mellemtiden er han bare blevet bedre, og jeg synes, købet er med til at rykke grænsen for, hvad vi kan håbe på. Det kan godt ske, at han ikke er en super-spiller, som fra dag 1 rykker holdet synderligt. Men det er trods alt en ung talentfuld spiller, som må formodes at have været interessant for en del andre klubber.

Så med udgagnspunkt i, at grænsen er rykket en smule, kunne ham her være interessant som ny 8'er: Onni Valakari (https://www.transfermarkt.com/onni-valakari/profil/spieler/407663)

21-årig (snart 22) finne, der til daglig spiller i Cypern. Kan spille central midt, hængende angriber og kant. Venstrebenet med et rigtig godt spark. Og generelt målfarlig, hvilket 18 mål i 42 kampe vidner om i en række, der nok er marginalt ringere end den danske. Jeg ved da i hvert fald, at FCK flere gange har haft problemer med APOEL.

Og så ville det jo heller ikke skade at få en landsholdsspiller mere på holdkortet. Også selvom det "bare" er Finland.

Så med udgagnspunkt i, at grænsen er rykket en smule, kunne ham her være interessant som ny 8'er: Onni Valakari (https://www.transfermarkt.com/onni-valakari/profil/spieler/407663)

Heh, ham foreslog jeg til gengæld for et par måneder siden:
Onni Valakari: 21-årig finsk landsholdsspiller, offensiv midt. Har stor succes i cypriotisk fodbold (12 mål i 25 kampe), men mon ikke AGF ville være et skridt op fra en cypriotisk midterklub. Fortid i norsk fodbold (Tromsø), så ikke helt ukendt for SIB & co.

Han er en teknisk dygtig offensiv og målfarlig fodboldspiller, der nok er lige på det sted i karrieren, hvor det både kunne give mening for ham og for AGF.

Til gengæld er han nok ikke helt typen til at spille David Nielsens 8'er, der gerne skal være en hårdtarbejdende presspiller. Af samme grund får han heller ikke mange minutter på landsholdet, selv om han bestemt har niveauet til det.

Indtil nu har vi forstærket holdet med hele 5 indkøb til defensiven, men det er jo i offensiven vores problemer er. Vi mangler i den grad spillere der kan skabe noget selv fra midten, kanten eller helt i front og er i stand til at ramme sine medspillere med præcise afleveringer. Der er vi vildt dårlige. Så nogle tal under sendingen i går, der viste, at vi ligeså godt kunne have afleveret med bind for øjnene. Så få var de succesfulde afleveringer.
Er meget nervøs for, at vi kan være hægtet helt af i ligaen, inden vi får forstærkninger, og inden Jon og PM er klare igen. Og det er særligt skidt, da denne sæson igen viser, at en medalje endnu engang kan være billigt til salg.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back