Enig i at vi skal have de unge. Men vi skal have de unge OGSÅ, og ikke kun, hvis vi skal have den bedste sportslige trup pt.
Dem der er unge+gode koster mere.
Og jeg går da ud fra at Anthony er mindst ligeså god som Munksgaard siden man henter ham. Ellers kunne man jo ligeså godt hente en ung Munksgaard mere. Man kan sige at Højer+Amundsen havde været fantastisk. Men er det Højer ELLER Amundsen (som det var) så er det en balance med økonomien.
Bundu skulle der investeres 3 år i inden vi får alvor fik det output som vi håbede på. Jeg synes jo ikke nødvendigvis Links skal afskrives endnu, og det var tydeligt at han taktisk var en mere udviklet spiller ved ankomst end Bundu, og pga. alder kostede han så ca. 4 mio kroner. Havde vi dog sportsligt haft en 27-årig i sin bedste alder, og mere færdigudviklet der hamrede mål ind sidste sæson, så tror jeg ikke de fleste havde sukket efter at have en yngre Links i stedet for. Men jeg er af den mening at en god 27-årig SAMTIDIG med en yngre Links er vejen frem. Så kan den yngre spiller vise, at han er klar til at overtage/konkurrere med den ældre spiller, og blive meget mere værd. Men Links er ikke blevet mere end 4 mio kr værd at at spille i AGF. Det synes jeg ikke. Og jeg tror ganske enkelt ikke at de unge er dem der sportsligt skal løfte det hele. De skal ride med på en bølge, og sælges som skummet på kagen som skal bages
Senere skal vi da helt sikkert sigte mod at købe yngre spillere på flere pladser. Men der er ikke råd til at købe den rette høje kvalitet på alle pladser nu. Det må vi vel æde?