New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 389K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Nej MLS bliver bedre og bedre, men der har han så også kun spillet 8 kampe og vil væk, så fremt rygtet altså er sandt.
Jep.
Og jeg skal jo heller ikke "overtale" nogen :D
Spiller bare djævelens advokat, og forsøger med lidt andre nuancer også.
Det behøver ikke være så skidt.
Ift antal mål scoret per minut og antal kampe, så har han ganske forrygende stats ift de fleste superligaangribere.

Men det havde Van Wert også de to sidste sæsoner, og det ved vi godt hvad folk mener om, haha :D
Vi må se. Spændende uger vi er i uanset.

Jep.
Og jeg skal jo heller ikke "overtale" nogen :D
Spiller bare djævelens advokat, og forsøger med lidt andre nuancer også.
Det behøver ikke være så skidt.
Ift antal mål scoret per minut og antal kampe, så har han ganske forrygende stats ift de fleste superligaangribere.

Jeg får lange løg når man henviser til antal mål pr minut for at sige at en spiller faktisk kan være god nok til AGF, når man deri tæller mål fra den bulgarske 2 division med.

Jeg kan også tage hans stats med fra 2 tidligere år, så ser det endnu bedre ud. De 2 år er bare fra den portugisiske 3 division..

Jeg siger slet ikke at det er så skidt, jeg siger bare at jeg håber det er som back up spiller lige som du selv gør :)

Jeg får lange løg når man henviser til antal mål pr minut for at sige at en spiller faktisk kan være god nok til AGF, når man deri tæller mål fra den bulgarske 2 division med.

Jeg kan også tage hans stats med fra 2 tidligere år, så ser det endnu bedre ud. De 2 år er bare fra den portugisiske 3 division..

Jeg siger slet ikke at det er så skidt, jeg siger bare at jeg håber det er som back up spiller lige som du selv gør :)

Ok godt ord igen. Så nøjes vi med antal mål per kampe, og ikke per minut. Jeg har listet det i en tidligere post. Sletter gerne ALT fra før hans tid i æresdivisionen for dig :D

17/18: 37 kampe, 19 mål (æresdivisionen)
18/19: 25 kampe, 7 mål (æresdivisionen)
19/20: 17 kampe, 6 mål.
20/21: 41 kampe, 13 mål. (måske nogle af disse kampe var i 2020 og bør tælle med der. Står opridset lidt sjovt.

I alt 120 kampe 45 mål.

Last edited:
Det med alder skal ses i kontekst. 29 år er gammelt i FCN, ungt på alderdomshjem, den alder man peaker i fodboldmæssigt og en ældre spiller ift at bygge en klub med transferindtægter. Nogen gange må man gå på kompromis med unge sultne spillere der vil mere end AGF og sælges til udlandet. Men jo generelt skal vi have nogen på 18-25 år (vores strategi)

Det samme skal CV & stats uanset hvilken slags.

Ganske officielt nu.
Dejligt med nye ansigter.
Så kan der MÅSKE falde lidt hvilepuls over folk rundt omkring.

Jeg vil snarere sige, at min puls steg lidt.

Jeg har indtil videre forsvaret SIB og opfordret til tillid til ledelsen. Det bør for så vidt stadig være tilfældet. Men jeg er alligevel ret skuffet. Det virker ikke umiddelbart som om, der er nogen rød tråd.

PC sørgede trods alt for at få etableret en base af unge (skandinaviske) spillere med videresalgspotentiale.

Her har vi i stedet en snart 27 årig (i oktober) spiller med 47 førsteholdskampe.

Og vi mangler jo tydeligvis en venstreback. I stedet har vi nu hentet 2 spillere, der er bedst på højrebacken/med højrefoden, men som også kan spille venstreback (D'Alberto og Lund). Måske vi i stedet burde hente spillere, der har deres force på dén plads, vi så aktivt skriger efter en spiller på.

Noget af det, der var så hamrende sympatisk ved Brøndby i den netop overståede sæson, var deres fokus på egne spillere. Og det gik jo som bekendt sindsygt godt. Vi havde den samme chance for at gå i den retning. Men det virker til, at der ikke er tiltro til de unge (Lassen og Anbo med denne signing; Ammitzbøll og Tengstedt med rygterne om en ny angriber; Hvidt, Duncan, Grønbæk og Anbo med rygterne om ny midtbane/Anderson).

Det kan godt ske, at D'Alberto viser sig at rigtig god, og vi bliver glad for ham over tid. Men lige nu virker det godt nok kedeligt, at vi har unge spillere på spring, og vi i stedet henter en ukendt spiller, som der vel reelt set aldrig er nogen, der har hørt om. Det er meget sigende, at den sidste skills-video af ham på YouTube er 3 år gammel :ROFLMAO:

Det var ikke en højreback jeg havde håbet på lige her og nu. Men realistisk set, så kommer han måske også til at spille venstreback indtil videre. Men 24 kampe i den bedste portugisiske liga i den seneste sæson er ok. Og vi henter ham transferfrit. Så ikke en af de der HELT store signings, som blev antydet på twitter/af Stig.

Det lukker desværre ikke de helt store huller i vores offensiv, men vi kan altid bruge mere kvalitet - og dermed også mere bredde på bænken, hvilket var vores virkelige problem i foråret.

I forhold til det med at bruge vores unge: De må jo bare klø på. Jeg synes det var noget andet, hvis vi havde købt en dyr 19-årig fra Portugal. Så havde vi sendt et andet signal til vores egne unge. Jeg vil også gerne se Mikkel Lassen, Ammitzbøll og Tengstedt få deres gennembrud, men vi har bare ikke 1-2 to år, hvor vi siger at udvikling går forud for ligaplacering.

Lyder i øvrigt som om Anthony kan blive ganske brugbar - og på den måde værdifuld i en tid hvor vi er lidt tyndt besat:

- Anthony er en dynamisk, offensivt-minded back, der primært spiller i højre side, men også kan bruges på den modsatte back og på begge kanter. Han finder gode løsninger med bolden og har en god indlægsfod, siger Bjørnebye.

- Både defensivt og offensivt spiller han med stor intensitet og passer på den måde godt ind i vores spillestil.

Tror i denne signing gør at vi ikke leder efter en Venstre back mere ds både ham, Lund og Juelsgaard kan spille der?
Jeg tror stadig at man ser de første 9-11 kampe, her i vinduet, an før man beslutter sig. Kommer Gersbach igang, hvordan gør vores nye mand det derude og er Juelsgaard hurtig nok til pladsen? Lund gjorde det vist ikke ret godt i går, men selvfølgelig er han også en mulighed. Jeg synes Juelsgaard løste opgaven fint de par gange han spillede pladsen i sidste sæson, men før han blev omskolet til centerforsvarer synes jeg godt nok han var begyndt at se tung ud ude på den back.

Der er stadigvæk 7 uger til transfervinduet lukker, jeg ser en udvikling i kvaliteten af de spillere der er kommet til i vinduet. Det startede med Frederik Brandhoff inden vinduet åbnede, så kom Oliver Lund d. 16. Juni, Jesper Hansen d. 17. Juni, Yann Bisseck d. 22. Juni, og så en lang pause inden Anthony D’Alberto kom her d. 10. Juli.

Jesper Hansen er lidt ved siden af, men ellers er det et trin op hver gang, som jeg ser det. Nu er det en spiller som har bevist sig selv i den bedste portugisiske række, ham ville vi nok ikke kunne hente hvis ikke klubberne i Portugal var så økonomisk presset af Corona. Jeg vil tro at de sidste 7 uger af vinduet kommer til at byde på spillere fra endnu højere niveau, men måske også endnu en lang pause før det sker.

Træningskampen i går i Aalborg viser præcis det der har været SIB’s helt primære udfordring i dette vindue - at finde nogle mål for dem der er forsvundet med Kevin Diks, Casper Højer og i de første par kampe, Patrick Mortensen.

- Det var en rigtig, rigtig fin kamp. Der var højt tempo, og vi kommer frem til masser af chancer, men vi mangler skarphed foran målet
Citat David Nielsen
Søren Tengstedt, der var tilbage på sin tidligere ”hjemmebane”, ud til at være i rette forfatning, og gav i flere sekvenser AaB-forsvaret problemer med sine insisterende dybdeløb.

Eneste problem: Han brændte alt for meget foran kassen.

- Så uskarpe foran mål kan vi ikke være mod Brøndby. Det siger sig selv. Så det skal vi have kigget lidt på i den kommende uge
Citat David Nielsen

Samtidig, var holdet jo i forvejen temmeligt presset på målfarlighed fra fløjene, så man må virkelig håbe at han gemmer det meste af krudtet, til de helt store stigninger på kanterne i slutningen af vinduet, nu da det ikke lykkedes med Mikkel Duelund.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back