Og her var Diks jo også en af mulighederne, ligesom Anthony også er det ifølge SIB. Vel også derfor medierne kalder ham en Diks-afløser.
Lund har også spillet både wingback og kant i OB
Hvis vi tæller løseligt an, så kan Brandhof (kant for Viborg i foråret), Albert, Tengstedt, Links, Jon, Jevtovic og Lund/Anthony alle spille kant på vores hold. Det er 8 spillere, som alle har prøvet det før.
Men kvalitetsmæssigt, der mangler vi 1 rigtig god kant alligevel. Selv uden Albert, Brandhof, Lund og Anthony, så er der 4 pt, som spiller hovedsagligt på kanten. Og ingen af dem har brændt ligaen af for os. Jon dog med flere gode perioder, og Links med en enkelt halvsæson i fin stand (efteråret 2020 som han jo efter skaden sluttede flot af i med flere mål).
Men der er ingen af dem der når Bundu-kvalitet eller tæt på. Og ingen af dem man føler sig sikker på scorer 8-10 mål i sæsonen. Og det synes jeg er vores største udfordring sammen med angrebspladsen så længe PM er skadet. Især fordi Tengstedt så også bindes væk fra kanterne, som så bliver endnu mere magre, især når Albert heller ikke kan spille der så længe Brandhof er skadet. Og trækker vi så Lund/Anthony fra, så står vi antalsmæssigt før ligaen starter og har Jon og Links som de oplagte 2 startere, og Jevtovic som eneste oplagte indskifter. Og det er jo ikke godt nok. Det er jo ligefør man så tvinges til at spille med Ammitzbøl frem for Tengstedt for at gøre Tengstedt fri til kanterne som indskifter... Og så er Ammitzbøl nødt til at spille 90 hver gang!?
Altså det går hurtigt fra 8 til 4 til 3.
Vi skal have en kant ind, og han skal have mål i støvlerne.
Men med Brandhof får vi Albert til at kunne spille kant også, og med PM tilbage frigøres Tengstedt.
Så altså det er ikke usandsynligt at en ny kant ind nu kan betyde, at nogen kommer voldsomt i overskud.
Kan man bytte Jevtovic med en anden superkant er det jo godt. Men hvem skulle ville overtage Jevtovic? Kan vi selv få gang i ham, så ligger der stadig potentiale er jeg ikke i tvivl om. Hver gang jeg ser Jon trække ind i banen og afslutte med højre uden og målet eller lige på målmanden, så tænker jeg på hvad Jevtovic ville kunne gøre i den form Jon er i.. Jeg synes ikke vi har fået nok ud af at spille med højrebenede venstrekanter ift mål og assists i Ankersen og Jon. Det må jeg sige. Og når vi har en angriber som PM derinde, så lad os få en pisse god venstrebenet venstrekant ind, som kan ligge dem i smasken på PM hver gang. Nu er Højer jo væk, så han er der ikke til at Jon skal spille den tilbage til ham og Højers indlæg skal ramme meget præcist (var de nødt til, da vi ikke kunne få tidlige indlæg fra Jon, da der nærmest altid blev spillet tilbage til Højer for de indlæg, hvor forsvaret så var på plads)..
Jeg savner de hårde tidlige indlæg fra Bundu, som PM egentlig bare kunne løbe frem til og score på. Det var umuligt at dæmme op for, og var pisse effektivt.