New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 389K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Virker underligt at hente en spiller der primært spiller højre back. Men noget tyder jo på at man tror på Gersbach. Nå, han skal have mulighed for at bevise sig. Det er trods alt en spiller i sin bedste alder der har spillet nogenlunde fast i den bedste portugisiske række de sidste tre år. Og fedt navn :)

I forhold til hvad jeg skrev i går, er det nok ikke en hemmelighed, jeg heller ikke med Anthony er blevet overbevist om SIB.
Damn resten af vinduet skal nailes 100%.
Altså Bisseck og Anthony er spillere der på papiret ikke vælter en bagover. Men hvis de er helt rigtigt valgt, og overrasker positivt (som det lyder til at Bisseck er), så kan det jo være rigtig godt set, og kæmpe value for money.

Jesper Hansen var en sten-sikker handel. Og man behøver nok ikke give SIB kredit for at "finde" ham, men det er stadig SIBs beslutning. Og han kunne jo have insisteret på at hente "sin egen mand". Så jeg giver ham kredittet alligevel. 3 mio for Jesper Hansen lyder på sin vis af meget pga. alderen. Men spiller han 2-3 helt suværene år på posten, så er det jo ingenting... At hente en ung svensk keeper i Eskelinen for 2-3 mio har hidtil ikke resulteret i jackpot eller sportslig bullseye heller.

Lund ser jeg egentlig bare som ham der blev hentet for at vi teknisk set var på plads, og som kan dække alle defensive pladser, så uanset hvilket tempo tingene/handler ellers skete i, så var vi i stand til at stille nogenlunde kompetent uden at skulle give ilddåb til en 17-årig. Bisseck frigav jo Juelsgård til venstreback, men han kom først efter.

Og ift venstrebacken, så har Anthony jo kun spillet 14 kampe i karrieren der, og 87 på højreback. Så det er da med al overvejende sandsynlighed højrebacken som afløser for Diks at vi skal se denne handel.
Og kommer der så en venstreback også, som der endda får et nøk op af ift kvalitet, så ser det jo rigtig godt ud. Jeg forstår sagtens såfremt man vælger at hente en transferfri type som Anthony til højrebacken når vi allerede har en Munksgaard der. Hvis der ikke er midler til at hente en lækker transfer på alle pladser, så var højrebacken vel ikke stedet ildebranden var størst pt, vel?

Men jeg savner at have et alternativ til PM. Og jeg savner mål fra kanter og 8'ere. Og det problem har vi slet ikke fået løst endnu. Jeg regner med at Mikael Anderson kommer, men han scorer bare ikke særligt meget. Så det skal løses spillemæssigt hvis det er. Og PM må ikke være ude særligt længe.

Og ja, så mangler vi stadig den venstreback.

Fint hvis manden er tiltænkt rollen som højreback og konkurrent til Munksgaard. Skuffende hvis han er Højers afløser.

Heldigvis signalerer pressemeddelelsen at han er afløser for Diks snarere end afløser for Højer, men jeg er ikke helt sikker.

Virker underligt at hente en spiller der primært spiller højre back. Men noget tyder jo på at man tror på Gersbach. Nå, han skal have mulighed for at bevise sig. Det er trods alt en spiller i sin bedste alder der har spillet nogenlunde fast i den bedste portugisiske række de sidste tre år. Og fedt navn :)

Jeg synes da det giver 100% mening, hvis ja han er højreback når den venstreback vi STADIG mangler kommer.
Munksgaard + Anthony, og så en ung spiller i Lassen i kulissen.
Og så kan transferkronerne bruges på venstreback, hvor vi så har en god ny spiller, og så Lund/Gersbach bagved. (intet reelt klart ungt talent, da Jacob Andersen er for ung/uprøvet)

Jeg tænker Anthony nok er i Dino-klassen.
Og Munksgaard+Dino+Lassen er bedre end Munksgaard+Lassen :D
Sådan ser jeg det. Er Munksgaard bedst spiller han. Er Anthony bedst spiller han. Og slår Lassen en af de to, så er han 2.valg. Konkurrence er godt.

Men det ville ikke være underligt såfremt Anthony spiller nogle kampe på venstreback frem til den nye venstreback kommer, såfremt man vurderer at Anthony er bedre end Lund. (forudsat at Gersbach ikke er fysisk klar til at spille heller).

Altså Bisseck og Anthony er spillere der på papiret ikke vælter en bagover. Men hvis de er helt rigtigt valgt, og overrasker positivt (som det lyder til at Bisseck er), så kan det jo være rigtig godt set, og kæmpe value for money.

Ja sådan er det med alle beslutninger, hvis de ender godt.

I forhold til Yann vil det da være helt fantastisk, hvis han ender med at blive en profil, så vi jo bare håbe på, han selv gider en permanent kontraktforlængelse for ellers er købsoptionen ligegyldigt (af erfaring må jeg hellere tage det forbehold, at AGF måske har en forhåndsaftale med Yann).

Lund ser jeg egentlig bare som ham der blev hentet for at vi teknisk set var på plads, og som kan dække alle defensive pladser, så uanset hvilket tempo tingene/handler ellers skete i, så var vi i stand til at stille nogenlunde kompetent uden at skulle give ilddåb til en 17-årig. Bisseck frigav jo Juelsgård til venstreback, men han kom først efter.
I kampreferatet på Stiften siger de at Lund spillede en ringe kamp mod AaB i går. Isoleret set er det ikke en katastrofe, men når man er ny i truppen, kun har et år til at bevise sig, og ved at der kommer yderligere forstærkninger til klubben på de positioner man spiller, så er det tæt på en katastrofe for ham.

Det er lige nu han skal bide sig fast i en startopstilling, og klynge sig til den, indtil de nye spillere bliver spillet ind. Så det er bestemt ikke i den sidste træningskamp inden sæsonstart, man skal levere en svag præstation, når man er i hans situation.

I forhold til hvad jeg skrev i går, er det nok ikke en hemmelighed, jeg heller ikke med Anthony er blevet overbevist om SIB.
Damn resten af vinduet skal nailes 100%.
Men vi skal altså stadig bemærke at det er endnu en fri transfer. SIB har et ganske markant transferbeløb at gøre godt med. Jeg tror bare at han (og vi) er lidt pressede af at ligaen og Europa starter lige om lidt og der derfor skulle hentes noget her og nu til en tynd trup.

Så uskarpe foran mål kan vi ikke være mod Brøndby. Det siger sig selv. Så det skal vi have kigget lidt på i den kommende uge
Fantastisk udtalelse fra David. Uskarphed kan vi da sagtens få løst, når vi har mere end en uge til sæsonstart!

Men vi skal altså stadig bemærke at det er endnu en fri transfer.

Klart en formildende omstændighed, men det ændrer stadig ikke på, at det er sjældent spillere over 24 år i Superligaen der bliver solgt for store beløb. Så ender han med at ramme Højers niveau eller måske endda endnu bedre, vil det heller ikke blive ham, som giver seriøse penge i transferkassen.

SIB har et ganske markant transferbeløb at gøre godt med.

Det må vi da håbe og at de penge bliver brugt på en eller 2 spillere med stort salgspotentiale.

Jeg tror bare at han (og vi) er lidt pressede af at ligaen og Europa starter lige om lidt og der derfor skulle hentes noget her og nu til en tynd trup.

Det har han altså snart vist temmelig længe nu, men jeg er helt klar over, EM nok har betydet markedet ikke for alvor er begyndt.

Ja sådan er det med alle beslutninger, hvis de ender godt.

I forhold til Yann vil det da være helt fantastisk, hvis han ender med at blive en profil, så vi jo bare håbe på, han selv gider en permanent kontraktforlængelse for ellers er købsoptionen ligegyldigt (af erfaring må jeg hellere tage det forbehold, at AGF måske har en forhåndsaftale med Yann).

Ja. Man giver ikke meget for de lejeaftaler længere. Spiller Bisseck pisse godt, så er man jo nu SIKKER PÅ at han så bare er væk. Men altså til den tid er Tingager tilbage for fuld smæk, Hausner ditto stadigvæk, og TK2 er rykket frem i køen også, mens Backman og Juelsgård måske skal afsted (eller Juelsgård kan blive et år mere).
Altså om et år er vi ikke et dårligt sted selvom Bisseck opsnappes af Bochum eller en anden tysk klub som eksempel.

Så før Bisseck og Anthony har bevist deres niveau i kamp bliver vi ikke imponerede af SIBs beslutninger. Det er vel klar nok nård der hentes nogen vi ikke kender til/hvor det er svært at bedømme det nuværende niveau på.

Diks var jo faktisk et kæmpe sats ift den fysiske formåen. Og havde han ikke forlænget et år mere, så var det første år jo ikke særligt udbytterigt udover helt til sidst. Han nåede kun at spille 896 minutter for os i 19/20.
Det er under 10 kampe sammenlagt. Så altså på den led blev Diks jo kun en succes fordi han tog en hel sæson mere. Men allerede det første år gav han os præstationer som i 4-2 sejren i Parken, som han var en stor del af.

Hvis Bisseck kan holde niveauet højt indtil Tingager er på 100%, og Hausner så ikke tvinges til at spille alle kampe uanset hvor tæt de ligger, så synes jeg det har stor værdi for truppen selvom han er væk næste år. Så kan man se på kabalen omkring Bisseck, Backman, Juelsgård, TK2 til den tid. Og kan jo også være at Tingager eller Hausner skal sælges til den tid, og Bisseck vil blive på en ny 3-års aftale, og være ny fast mand.

Det har han altså snart vist temmelig længe nu, men jeg er helt klar over, EM nok har betydet markedet ikke for alvor er begyndt.
Er det så ikke urealistisk at forvente store forstærkninger allerede nu?
Udover de forventede handler fra Fck/Fcm, så er der vel ikke rigtig sket det helt store? Det betyder at dem med de store pengepunge er igang og nu må det snart være tid til et skridt ned af stigen - spørgsmålet er så hvor langt😉

Syntes det virker som en rigtig fin transferfri signing i Alberto og er spændt på hvad han kan🙏

Klart en formildende omstændighed, men det ændrer stadig ikke på, at det er sjældent spillere over 24 år i Superligaen der bliver solgt for store beløb. Så ender han med at ramme Højers niveau eller måske endda endnu bedre, vil det heller ikke blive ham, som giver seriøse penge i transferkassen.
Enig.
Men altså hvis du sælger en spiller for 15 mio kroner er det et pænt salg for os. Men har man selv givet 7,5 så er det jo det samme som at sælge en spiller for 7,5 som man har hentet på fri transfer ift ren profit.

Men der hvor jeg gerne vil have os hen er, at vi sælger for mere generelt. Altså det er faktisk bedre at sælge en spiller for 20 mio som man har købt for 10 end bare at sælge en til 10 mio som man har hentet gratis.
For det gør, at man kan sælge ANDRE for beløb tættere på de 20 end 10, bare fordi man er vant til at sælge flere spillere for flere penge. Sådan fungerer gamet.

Men det betyder bare ikke, at jeg så forventer at vi kan hente 7 spillere til 10 mio, og så håbe på at sælge dem for 20-25 snart. Sådan kan man heller ikke bare stille det op. Det ved jeg godt. Og vi skal også passe på med at alle vores transferkroner ikke går i spillere som er svære at sælge igen (PO). Men altså det er da ikke mere end et halvt år siden der var rygter om PM til tyskland, og PM der udtalte at han gerne ville til udlandet igen, og ham hentede vi som 29-årig. Så vi ved jo også godt, at hvis de er gode nok, så kan de sælges.

Er det så ikke urealistisk at forvente store forstærkninger allerede nu?

Jeg synes egentlig ikke jeg skriver nogen steder, jeg forventer, de store transfers - hvis de overhovedet kommer - absolut skal være på plads inden BIF kampen.
Min primære kritik af SIB er profilen på Lund og Anthony og at Yann er lejet.
Jeg kan heller ikke forstå, hvis Anthony er tiltænkt HB, når vi her har en ok spiller i Munksgaard mens VB er et stort spørgsmålstegn og hvis Anthony er tiltænkt en blæksprutte rolle, hvor han skal spille flere positioner, hvad var meningen så med Lund?
Selvom de er transferfrie spillere belaster de altså lønbudgettet og en spiller fra den bedste portugisiske række med 24 kampe og 75 minutters spilletid i snit i sidste sæson, er næppe helt billig.

Jeg synes egentlig ikke jeg skriver nogen steder, jeg forventer, de store transfers - hvis de overhovedet kommer - absolut skal være på plads inden BIF kampen.
Jeg kan heller ikke forstå, hvis Anthony er tiltænkt HB, når vi her har en ok spiller i Munksgaard mens VB er et stort spørgsmålstegn og hvis Anthony er tiltænkt en blæksprutte rolle, hvor han skal spille flere positioner, hvad var meningen så med Lund?
Selvom de er transferfrie spillere belaster de altså lønbudgettet og en spiller fra den bedste portugisiske række med 24 kampe og 75 minutters spilletid i snit i sidste sæson, er næppe helt billig.
Jeg tror netop at han er hentet ind på nuværende tidspunkt fordi vi er trygge ved Munksgaard, vi kan ikke være ligeså trygge ved Gersbach, så her er der behov for mere kvalitet, derfor bliver VB transferen trukket indtil de virkeligt gode spillere begynder at blive tilgængelige for vores pengepung.

Hej alle.
Efter nogle års pause herinde fra har jeg kunnet mærke at særligt vores offensiv har kraftige mangler. Derfor kom jeg ind for at se om der rørte sig noget her.

Jeg har også hygget mig lidt med Transfermakt og kigget på spillere der lige nu er uden klub og som kunne gøre en forskel i Aarhus.

Kriteriet var nordisk og tysk nationalitet og jeg fandt ud af at Gustav Wikheim er kontraktfri.

Han har godt nok ikke spillet meget det seneste år, men er hurtig og kan spille både kant og central angriber.
Han kunne måske være et bud på et supplement til offensiven. 🙂

Han er godt nok 28, så nok ikke stort vidresalgspotentiale, men kunne godt se ham som en Ankersen tilføjelse.

Synes der må være flere spor i det her.

Jeg tænker også AGF fortsat leder efter en ægte stærk venstreback - de er dog ikke lette at finde. SIB sagde også fornylig at alt ikke kan løses på et vindue. Jeg frygter lidt vi ikke får den stærke venstreback næste 1½ måned, men måske først om 6-12 måneder.

Men uanset er løsningen ikke som pt med nogle højrebacks, Gers som joker og Julle der ikke har den fysiske pakke til den rolle længere i AGF.

Men AGF må have følt behovet for mere bredde og så må vi sætte lid til at Alberto et step op på højreback ift Munks - må dog indrømme jeg havde drømt om et større step up la Diks eller et super talent på 19-22 år.

Nu hænger vi på en spiller fra knap 27-30 år, som vi næppe får solgt og risikerer det bliver Milan version2. Lige før jeg hellere ville have en lejeaftale så. Men håber han overrasker. Spændende hvor det ender.

Ift bredden var jeg ellers okay med munks, oliver, gers, lassen, julle næste 6 uger til den ægte venstreback var fundet - men indrømmet det så lidt tyndt ud og vi ser langt stærkere ud nu med Alberto.

Man er sådan lidt mellemfornøjet, spændt på hvor den lander - men sådan er det vel altid. Vi fans er svære at gøre tilfredse (mig selv inkl), selvom vi burde med en der har spillet over 50 kampe i bedste række i Portugal.

Nu hænger vi på en spiller fra knap 27-30 år, som vi næppe får solgt og risikerer det bliver Milan version2.
Det tror jeg ikke vi skal være så bekymrede for, D’Alberto der har spillet fast i den bedste portugisiske liga siden 2018, også i den seneste sæson. Milan havde godt nok mange splinter i røven da han kom til, og det er så fortsat i Aarhus.

Jeg kan i øvrigt også godt forstå at der er nogle der har vanskeligt ved at se en rød tråd i de transfers der er kommet ind indtil nu. Jeg tror ikke at Bjørnebye har ledt intenst efter en ny højre back, D’Alberto er nok nærmere en mulighed man ikke kunne sige nej til, fordi man kunne få en høj kvalitet til en attraktiv pris. Lige nu håber jeg at han leder efter nogle voldsomme kanter, og dernæst en venstre back.

I øvrigt er D’Alberto endnu en spiller der blev overbevist om at skifte af David Nielsen:

Det bliver godt nok svært at hente de rigtige forstærkninger når DN ikke længere er i klubben (Mange, mange mange år ude i fremtiden!)

Er Anthony ikke på fast kontrakt?
Og har vi ikke 2 konkurrenter/alternativer på ALLE pladser i truppen på nær målmandsposten og ene-angriberen, hvor der er stejlt niveauforskel som udgangspunkt?

Jeg ser det som en oplagt tilføjelse. At det kommer i en anden rækkefølge end vores "behov" samlet set lægger jeg ikke så meget i.

Hej alle.
Efter nogle års pause herinde fra har jeg kunnet mærke at særligt vores offensiv har kraftige mangler. Derfor kom jeg ind for at se om der rørte sig noget her.

Jeg har også hygget mig lidt med Transfermakt og kigget på spillere der lige nu er uden klub og som kunne gøre en forskel i Aarhus.

Kriteriet var nordisk og tysk nationalitet og jeg fandt ud af at Gustav Wikheim er kontraktfri.

Han har godt nok ikke spillet meget det seneste år, men er hurtig og kan spille både kant og central angriber.
Han kunne måske være et bud på et supplement til offensiven. 🙂

Han er godt nok 28, så nok ikke stort vidresalgspotentiale, men kunne godt se ham som en Ankersen tilføjelse.
Velkommen tilbage Dio.
Ja Wikheim har vi netop vendt i disse uger. Ham og Mikael Anderson kan begge spille 2 af de 3 pladser i offensiven vi mangler forstærkninger/kvalitet: Fremliggende 8'er+kant = Anderson. Og kant+angriber = Wikheim.
Hentede vi begge to, så var vi da et stærkt sted.

Wikheim står som uden kontrakt på transfermarkt, men fra en artikel på bold fra april, så stod han som på kontrakt med en klub året ud. Det er lidt forvirrende med ham.
Anderson kan være svær at få vristet fri af FCM pt når de vil beholde Cajuste, men sælge Onyeka, og måske skal af med Cajuste alligevel hvis budet er stort nok. Så Anderson er enten en vigtig brik for FCM sportsligt i den kommende sæson, eller kun en vigtig brik ift at få deres transfervindue til at gå op. Uanset hvad, så kan vi ikke bebrejde dem, at de ikke sælger Anderson før de selv har hentet en erstatning, såfremt der er andre folk på vej ud omkring ham. Så jeg tror først vi ser Anderson tage fra FCM tæt på 1/9 hvis overhovedet dette vindue. Min forventning er at Bo overtaler ham til at give den "nye træner/spillestil" en chance, og han er "meget meget vigtig" for Bo, og hvad ellers Bo kan tude ham ørene fulde med. Og så hvis Bo heller ikke bruger ham nok ift spilletid, så insisterer Anderson på et salg til jul. Vi må se. Jeg kan godt se os spille et efterår "kun" med Brandhof og Grønbæk, som så har efteråret til at bevise, at det faktisk er perfekt, eller om det afslører at der simpelthen mangler kvalitet.

Nu hænger vi på en spiller fra knap 27-30 år, som vi næppe får solgt og risikerer det bliver Milan version2. Lige før jeg hellere ville have en lejeaftale så. Men håber han overrasker. Spændende hvor det ender.
Sikke da en jammerdal :D

Haha.. Hænger vi så også på en spiller fra knap 29 til 33 i Patrick Mortensen? Jeg forstår ikke helt.
Altså hvad er det for en aldersfacisme der er startet? :D haha

Han er 26, bliver snart 27. Han er i sin bedste fodboldalder, og kommer transferfrit.
Det kan jeg bare ikke se et stort problem i....

Last edited:
Får vi en venstreback inden vinduet lukker ser bredden rigtig god ud i forsvaret

Alberto (munks)
Haus - Ting (Yann, julle)
Ny vb (Oliver lund)

unge Tk2, lassen, Anbo (måske noget udleje)
jokere gers og nb

PS - og fint oliver og gers udløber på samme tid, det ligner lidt oliver er hentet for at dække af det år - så vi kan få en permanent løsning om et år ift at have to stærke vb.

PPS- ift hvad jeg skrev før, så tror jeg fortsat på en vb ellers ville SIB vel ikke have nævnt det som den eneste position. Og Alberto bliver også nævnt som en hb (der kan spille vb - den med kant bliver vist kun til nød som 5-7 valg)

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back