Dyhr er præcis sådan en profil, jeg mener, AGF skal koncentrere sig om. Stort talent med stort videresalgs potentiale.
1 mio euro lyder dog dyrt, men der er mere fremtidsperspektiv i ham end en Durmisi selvom sidstnævnte på papiret er en bedre spiller.
Ja, hvis han kom fra Horsens, Lyngby, Vejle, Viborg eller andet. Men fra FCK/FCM/BIF??
Der er vi altså bare ikke endnu.
Når man køber danskere i andre danske konkurrentklubber eller dem over sig, så koster det bare ekstra.
Og ikke bare 10% ekstra, men meget mere. Af samme grund fik vi 18 mio for Stage, og skulle af med 6-9 for PO.
Hvis man vil købe yngre spillere som stadig er på vej opad, og spiller i de klubber, så tror jeg vi spilder vores tid.
Hvis man køber Mistrati i Hobro, så kan man lave en god handel, og uden endnu at vide om han kan stå distancen i en større klub (balancen). Hvis man vil købe ham i Randers nu, så skal man af med ligeså meget som PO i AaB desværre. På samme vis kunne AaB hente PO for 600.000kr, og få 6 mio+ for ham.
Og jeg er med på, at næste skridt for os er at hente flere PO'ere hvis vi kan. Altså hvor de har bevist sig som profiler for midterklubberne.
Men jeg tror bare ikke vi er der endnu, hvor det er realistisk at hente en som Dyhr.
Mikael Anderson er i min optik på grænsen. Og gøres mere realistisk af at være offentligt utilfreds med spilletid, og ikke score så meget/ikke så mange assists heller, så det nok ikke vrimler med tilbud, og FCMs computer nok siger, at han ikke er god nok.
Eller sagt på en anden måde ift Dyhr:
Hvis FCM ser et lys i ham efter et Paulinho-salg, så ryger han nok ikke for under 20 mio.
Hvis FCM har opgivet ham, så ryger han nok for 10 hvis nogen vil give det.