New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 389K
Status
Not open for further replies.
Måske stadiondebatten skulle foregå i tråden omkring stadion😉

Kom så med nogle nye rygter og spillere🙏
Hehe.. Det var jo en af-art af debatten ift at øge sponsorater/investeringer fra AGF/omverden relateret til transfersituationen og den satsning der ønskes. Men ja :D Det er ikke let :D

Frederik Sørensen er tæt på Brøndby. Det er på papiret en rigtig god forstærkning, og det bliver ihvertfald et super centerforsvar de får.

Og med Hermansen og Jung ude, så synes jeg det er meget status quo.
Men kender ikke Frederik Sørensens niveau godt nok må jeg indrømme.

Paulinho har lige forlænget i FCM. Der er derfor intet, der tyder på, at Nicolas Dyhr kommer til at få særligt meget spilletid i den kommende sæson.

Måske det kunne være en mulighed.

FCM ville helt sikkert tage sig godt betalt. Så et bud kunne være 1 mio. euro - 1,5 mio. euro + 25 % videresalsklausul. Det ville både vi og dem kunne være fint tilfredse med, tænker jeg.

En sæson med fast spilletid for et tophold, så er Dyhr allerede min. 2-3 mio. euro værd.

Paulinho har lige forlænget i FCM. Der er derfor intet, der tyder på, at Nicolas Dyhr kommer til at få særligt meget spilletid i den kommende sæson.

Måske det kunne være en mulighed.

FCM ville helt sikkert tage sig godt betalt. Så et bud kunne være 1 mio. euro - 1,5 mio. euro + 25 % videresalsklausul. Det ville både vi og dem kunne være fint tilfredse med, tænker jeg.

En sæson med fast spilletid for et tophold, så er Dyhr allerede min. 2-3 mio. euro værd.

Han er i hvert fald spændende.

Men jeg kan slet ikke se FCM gå af med ham til os for en pris vi vil acceptere. Af samme grund tvivler jeg på det lykkes med Mikael Anderson.

Dyhr er præcis sådan en profil, jeg mener, AGF skal koncentrere sig om. Stort talent med stort videresalgs potentiale.
1 mio euro lyder dog dyrt, men der er mere fremtidsperspektiv i ham end en Durmisi selvom sidstnævnte på papiret er en bedre spiller.

Har dog ligesom Stig svært ved at se en handel ske. En forlængelse af Paulinho ser jeg som, FCM vil sikre hans værdi, for jeg er overbevist om, han sælges senest til næste sommer og så vil en på det tidspunkt 21-årig Dyhr være oplagt som aftager, hvis han udvikling ikke går i stå.

Dyhr er præcis sådan en profil, jeg mener, AGF skal koncentrere sig om. Stort talent med stort videresalgs potentiale.
1 mio euro lyder dog dyrt, men der er mere fremtidsperspektiv i ham end en Durmisi selvom sidstnævnte på papiret er en bedre spiller.
Ja, hvis han kom fra Horsens, Lyngby, Vejle, Viborg eller andet. Men fra FCK/FCM/BIF??

Der er vi altså bare ikke endnu.
Når man køber danskere i andre danske konkurrentklubber eller dem over sig, så koster det bare ekstra.
Og ikke bare 10% ekstra, men meget mere. Af samme grund fik vi 18 mio for Stage, og skulle af med 6-9 for PO.

Hvis man vil købe yngre spillere som stadig er på vej opad, og spiller i de klubber, så tror jeg vi spilder vores tid.
Hvis man køber Mistrati i Hobro, så kan man lave en god handel, og uden endnu at vide om han kan stå distancen i en større klub (balancen). Hvis man vil købe ham i Randers nu, så skal man af med ligeså meget som PO i AaB desværre. På samme vis kunne AaB hente PO for 600.000kr, og få 6 mio+ for ham.

Og jeg er med på, at næste skridt for os er at hente flere PO'ere hvis vi kan. Altså hvor de har bevist sig som profiler for midterklubberne.
Men jeg tror bare ikke vi er der endnu, hvor det er realistisk at hente en som Dyhr.
Mikael Anderson er i min optik på grænsen. Og gøres mere realistisk af at være offentligt utilfreds med spilletid, og ikke score så meget/ikke så mange assists heller, så det nok ikke vrimler med tilbud, og FCMs computer nok siger, at han ikke er god nok.

Eller sagt på en anden måde ift Dyhr:
Hvis FCM ser et lys i ham efter et Paulinho-salg, så ryger han nok ikke for under 20 mio.
Hvis FCM har opgivet ham, så ryger han nok for 10 hvis nogen vil give det.

Stig AKA Frank Heskjær

Jeg ved ikke helt, hvorfor du citerer mit indlæg.

Jeg er helt klar over, Dyhr er markant dyrere fordi han er FCM spiller og ikke Horsens, det var heller ikke min pointe, for jeg er da helt enig i, han netop fordi han spiller i FCM, vil være for dyr.

Men profilmæssigt altså alder og talent, der vil han imo være perfekt og den profil AGF bør have som hovedstrategi ikke kun men primært.

Har dog ligesom Stig svært ved at se en handel ske. En forlængelse af Paulinho ser jeg som, FCM vil sikre hans værdi, for jeg er overbevist om, han sælges senest til næste sommer og så vil en på det tidspunkt 21-årig Dyhr være oplagt som aftager, hvis han udvikling ikke går i stå.
Det var også min tanke. Med en lang kontrakt og en god 21/22 sæson står FCM med rigtig gode kort på hånden næste sommer. Lidt ala Cajuste nu. Og så kan Dyhr være arvtager uden de skal bruge de store ressourcer på den plads.

Stig AKA Frank Heskjær

Jeg ved ikke helt, hvorfor du citerer mit indlæg.

Jeg er helt klar over, Dyhr er markant dyrere fordi han er FCM spiller og ikke Horsens, det var heller ikke min pointe, for jeg er da helt enig i, han netop fordi han spiller i FCM, vil være for dyr.
Det såmænd ikke som et udtryk for at erklære uenighed, men mere som opfølgning.

Men profilmæssigt altså alder og talent, der vil han imo være perfekt og den profil AGF bør have som hovedstrategi ikke kun men primært.
Og enig her også.
Og jeg pointerede blot, at det bare er umuligt at hente dem når de når dertil han er nu (ift hvor vi er økonomisk).
Også derfor vi ikke kan hente Alexander Bah i sønderjyske, men skal være dem der henter ham i HB Køge som Sønderjyske gjorde. Det er vel kun FCK og til dels BIF/FCM der kan hente dem efter de har bevist sig i superligaen, når der er tale om unge spillere, som er oplagte senere transfer-bomber.

Ja, der er ikke mange klubber, om nogen overhovedet, som man tænker står stærkere end sidste sæson. Ret vildt egentligt.
Ja vel nærmest kun fcn (sådan er det hvert år med nye talenter for 50 mio ind) - og randers og marginalt, altså Tibbling ville vi vel knapt selv have

FCK er der vel nærmest tale om udviklingsspillere de har købt i diks og kamil - sat lidt på spidsen. Herinde tror de fleste på dem, men virker ikke til på fck fans at de synes der er hentet på en højere hylde med de to. Og de skal også lige slå landsspillere af på hhv back og i målet. Det vel ca 1:1 - måske knapt nok set med fck-fan øjne. Men på den længere bane super potentiale.

Og ham georgieren kommer naturligvis fra en fin hylde, men uanset forelskelse i flere år i ham, også 28, ikke noget stort potentielt salg og evt kultur og sprogproblemer. Afløser Zanka der var med i truppen på en EM semifinalist. Ikke vi synes om Zanka herinde, men noget må han jo kunne. Det er vel ikke 1:1

Bif er svækket, men CV tror på talenterne. FCM har byttet rundt på 25-30 spillere, men det væsentlige er de har fået Dalsgaard ind i rullestol (for at blive i termer Steinlein bruger) og sagt farvel til måske ligaens bedste stopper. Knap 1:1

FCN meldte i foråret ud de rykker 7 klasse talenter op, så de ser styrket ud. Faktisk mest nervøs for dem, da det er dem vi skal holde på 5. pladsen og - bliver vi nr 4 eller 5 er det som for FCK at vinde guld. RFC skal vi også holde bag os, og selv de er styrket burde det være muligt, hvis vi gør vores bedste.

Resten ser heller ikke ud til at have købt spillere foran Bayern München og Liverpool. OB og AaB fx svækket.

Med rette forstærkninger tror jeg AGF napper 4-5 pladsen igen.

Dyhr
Synes jeg vi skal gå efter - hvis han ikke er for... dyr ;-) synes det er svært at vurdere prisen, og en måde var at give større videresalgssjov procent til fcm, men det kan også blive ris til egen røv. Tænker han som minimum bliver en stærk superligaspiller så må vi se hvor langt ud i Europa han når...

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back