New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 389K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Jeg er uenig i, at forskellen mellem Kevin Diks og Alexander Munksgaard kun er farlighed i feltet.
Det mener jeg nu heller ikke at jeg skrev. Diks udviklede til til en virkelig topspiller i det sidste halve år. Til gengæld har han en noget skrøbelig fysik og han får svært ved at klare FCKs program med to kampe om ugen konstant. Men de har jo så også reserver der kan træde til.

Men måske skal vi bare begynde at vurdere Munksgaard uden konstant at skulle sammenligne med spillere som vi ikke har råd til at købe? Jeg synes i hvert fald at vi har 3-4 andre pladser, hvor vi lige nu har mere brug for at forstærke os. Men forhåbentlig forstærker vi os løbende i de kommende år og Munksgaard skal da helt klart fortsætte sin udvikling, hvis han ikke skal erstattes i et af de kommende transfervinduer.

Bif er det nye FCN2- og CV er altid udadtil interesseret i gamle bif-folk, men ikke når det kommer til stykket. Han vil ikke have Durmisi der fylder 28 med mindre han er stort set transferfri og falder inden for deres lønstruktur. Samme princip skal SIB have.
Er de? Jeg følger sikkert ikke nok med i BIF, men har da ikke indtryk af at de er slået ind på en ungelinje mere end så mange andre? Måske retorisk, men de fleste vil vel helst have unge spillere hvis de har råd og vil betale mindre hvis de er lidt ældre. Det er klart at de er ved at tilpasse budgettet lidt, så der er ikke råd til helt så mange dyre etablerede profiler, men alle er sikkert klar over at de største salg genereres af unge spillere. Jeg håber også vores økonomi og faciliteter osv er ved at være der hvor vi kan hente flere og større talenter udefra - hvis der skal lægges en større transfer tror jeg også det bliver for en vi håber at kunne sælge igen med fortjeneste, med mindre coronavinduet åbner op for et eller andet helt vildt.

Vi har en tendens til at fokusere meget på de seneste præstationer og glemme det lidt længere perspektiv. Vi skal ikke længere tilbage end d.29.januar før “Det Hvide Snit” i alvor diskuterede om Munksgaard eller Diks skulle starte inde i foråret. De endte begge med at vælge Diks, men valget var ikke så indlysende som det virker i dag.

Diks har klart det højeste topniveau og jeg kommer også til at savne at se Diks blæse op ad banen, men der kom egentlig relativt få assists ud af det, og ligesom med Bundu kan det diskuteres hvor længe vi egentlig fik set topniveauet udfoldet.

Munksgaards mere stabile fysik kan sagtens være en vigtig faktor i at komme i top6. Det er problematisk, hvis vi kun kan have den bedste med i halvdelen af kampene. OB kæmpede f.eks. under Michelsen med at de to bedste backs var meget skadesplagede, og det hæmmede deres spillestil og resultater. Randers derimod nød godt af at have mange stabile spillere på et fornuftigt niveau.

Bare en lille morgentanke/-bemærkning. Det er alligevel vildt, at PC troede, at han med Jevtovic havde fundet en opgradering til Ankersen.

Ankersen spillede 2263 min i Superligaen i sin sidste sæson fordelt over 35 kampe. Det var 65 min/kamp og 70 % af samtlige potentielle minutter, han spillede. Han havde et output med 6 mål og 3 assist (output/251 min) og var altid en konstant trussel, som modstanderne skulle forholde sig til.

Jevtovic nåede 300 min fordelt på 14 kampe. Det er 21 min/kamp og 10 % af samtlige potentielle minutter. Det vare et output på 1 assist, altså output/300 min. Og han har ikke været farlig for nogen.

Bare en lille morgentanke/-bemærkning. Det er alligevel vildt, at PC troede, at han med Jevtovic havde fundet en opgradering til Ankersen.

Ankersen spillede 2263 min i Superligaen i sin sidste sæson fordelt over 35 kampe. Det var 65 min/kamp og 70 % af samtlige potentielle minutter, han spillede. Han havde et output med 6 mål og 3 assist (output/251 min) og var altid en konstant trussel, som modstanderne skulle forholde sig til.

Jevtovic nåede 300 min fordelt på 14 kampe. Det er 21 min/kamp og 10 % af samtlige potentielle minutter. Det vare et output på 1 assist, altså output/300 min. Og han har ikke været farlig for nogen.
Meget lidt af det PC foretog sig sidste sommer giver nogen mening. Mentalt tror jeg simpelthen ikke han var i AGF.

Det tror jeg heller ikke han troede. Tror han forventede en kapabel backup til Jon og Links, som nok var tiltænkt de to startpladser. At han så heller ikke var det er selvfølgeligt skuffende, men tror ikke han var tænkt som starter.

Ok. Vildt hvis det er tilfældet. Må håbe han løfter niveauet gevaldigt i den kommende sæson.

Der var en oversigt på et tidspunkt over de 100 bedst betalte spillere i ligaen (eller noget i den stil). Der var 5 GF'ere på listen. Tingager toppede med 250.000 om måneden. Jevtovic lå vist på 225.000 om måneden og var i top 5, hvis jeg ikke husker helt forkert.

Derudover var Patrick Olsen og Patrick Mortensen også en del. Jeg kan ikke lige huske den 5. Måske Thorsteinsson.

Hvordan sat i stå? Jeg synes faktisk at man har været god til også at bruge Munksgaard, selvom vi har haft Diks. Munksgaard spillede 27 ligakampe i sidste sæson, heraf 15 fra start. Og jeg synes faktisk han var bedre i den seneste sæson end i den forrige. Men han er jo også stadig i en alder, hvor han kan udvikle sig. Konkurrencen fra Diks har sikkert også betydet noget.

Generelt, når vi sammenligner vores nuværende hold med de to seneste sæsoner, så skal vi også huske at vi har unge spillere som udvikler sig hele tiden. Hausner, Munksgaard, Grønbæk, Links, Jon, Hvidt, Duncan, Lassen, TK, Ammitzbøll og Tengstedt er alle U-23 spillere, som langt fra har toppet endnu og vi har desuden en ung lovende angriberbobler i Ihler. Foruden Bisseck, som vi ser an i den kommende tid.
Jeg er fuldstændig enig, og nuancerne ryger også i skrift, som vi ellers ville have hvis vi tog en kaffe om snakken.

Skrev nemlig "måske lidt" i stå.

Dermed sagt, ja måske, og kun lidt. For jeg er faktisk i tvivl om han ikke har haft godt at den udvikling med at blive presset lidt. Han har i hvert fald været åben i medierne om hvilke ting han skal udvikle.

Jeg mener også der er stort udviklingspotentiale i truppen og dem du nævner. Munks er måske en af dem jeg tvivler på (modsat de andre) tager store skridt. Fordi han er så ærlig en en reel spiller, der lever på sin gode indstilling og ok fart og teknik (men så desværre heller ikke mere). Elsker Munks og synes han har leveret fra dag 1 i fcm, kongeblå og hos os.

David har sagt det meget rammende med Munks "ved man altid hvad man får med AM"

Er de? Jeg følger sikkert ikke nok med i BIF, men har da ikke indtryk af at de er slået ind på en ungelinje mere end så mange andre? Måske retorisk, men de fleste vil vel helst have unge spillere hvis de har råd og vil betale mindre hvis de er lidt ældre. Det er klart at de er ved at tilpasse budgettet lidt, så der er ikke råd til helt så mange dyre etablerede profiler, men alle er sikkert klar over at de største salg genereres af unge spillere. Jeg håber også vores økonomi og faciliteter osv er ved at være der hvor vi kan hente flere og større talenter udefra - hvis der skal lægges en større transfer tror jeg også det bliver for en vi håber at kunne sælge igen med fortjeneste, med mindre coronavinduet åbner op for et eller andet helt vildt.
Enig - dem vej AGF skal.

Klart alle andre hold i superligaen der slår ind på fcn2 bliver en light model
Tiden må vise hvad Bif gør set over tid også når det bliver presset.
Lige nu har de i hvert fald undladt at tage fx JH, Durmisi, Mike Jensen til bredden eller andre ind, og har en formuleret strategi om at bruge unge, ikke bruge 1 transferkrone på nogen over 25 - og kun hente 25-30 årige gratis ind. Faktisk ligesom AGF stort set.

Synes CV følger linjen og de sendt ældre og dyre profiler væk og spillet de unge og vandt guld, og undladt at gå amok endnu (håber de alligevel gør).

De har sagt de altid overvejer gamle brøndby ikoner, men det er vist bare fine ord og tanker - i virkeligheden gider de ikke de gamle som ikke passer ind i strategien.

Men okay både AGF og BIF kan vel finde plads til en Jønsson eller ham fra Sevilla - hvis konditionerne er rigtige.

Der skal vist være lidt mere respekt omkring MTACs kilder med tanke på Durmisi
Durmisi blev ikke nævnt som rygte af MTAC. Han blev nævnt som en AGF burde kigge på.
Det var en bruger der skrev det derinde, at der skulle være et rygte også.
Men alt alt for ofte går det sådan, at x medie foreslår en spiller, og så rygter y bruger den spiller til klubben fordi han/hun har læst det og tænker: det er da oplagt…

Så når det kommer selvsamme dag som MTAC skrev Durmisi som et bud, så var den naturlige reaktion at tro det var FOR tilfældigt.

Men sammentræf sker selvfølgelig.
Og hvad der skrives af rygter derinde generelt har jeg ikke styr på mere. Stoppede med at læse replikboksen der for laaaang tid siden.

Så der kan selvfølgelig også være sket noget der.

Vi har i sandhed langt, langt igen før vi overhovedet kan snakke om at konkurrere med FCM og hvis CV fortsætter det gode arbejde i BIF, stikker de af igen.
Løsningen er ikke at pisse i bukserne og bruge budgettet for at få nogle 4. pladser, en 3. plads hvis sol, måne og stjerne står lige. Vi må og skal til at udvikle spillere i et tempo, så vi hvert år sælger spillere for store millionbeløb.
73 mio. for Cajuste svarer nogenlunde til 2 års gruppespil i Conference League eller 1 år i Europa League og vi er ikke tæt på, at kunne regne med europæisk gruppespil.

Jakob Nielsen skulle have lyttet til PC, da han foreslog CV som sin efterfølger!

Men ok, hvis PC seriøst foreslog det, så fortæller det alt om hans dømmekraft. Og på den facon er det vist fint, vi slap af med ham. Ja, det synes jeg sådan set det var uanset hvad.

Han har altid fremstået ekstremt bøvet. Og hans optræden i FCK indtil videre (særligt Hausner kommentaren) forstærker kun dette indtryk. For slet ikke at tale om den trup, han efterlod os med.

EDIT:
Dømmekraft forstået som at det er urealistisk. For jeg ville sgu elske at se CV som sportschef hos os.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back