New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 389K
Status
Not open for further replies.
Hvis det er ham har jeg det lidt 'meh'.

Ikke umiddelbart noget imod ham, og det er da en start, men en 29 årig nordmand får aldrig min puls helt op og ringe..

No matter what så vil vi da være i gang. Så.mangler vi kun 2 mere.
Det ville for mig at se afhænge 100% af, hvorvidt han er en supplering til holdet, eller afløser til PM.

Hvis det er en opgradering af Helenius/MJ, så er jeg da ellevild efter det. Det må jeg sige.
Hvis han skal erstatte PM fordi denne er på vej ud, not so much.

Det ville for mig at se afhænge 100% af, hvorvidt han er en supplering til holdet, eller afløser til PM.

Hvis det er en opgradering af Helenius/MJ, så er jeg da ellevild efter det. Det må jeg sige.
Hvis han skal erstatte PM fordi denne er på vej ud, not so much.

Helt enig.

Ydermere afhænger det også af hvad vi skal give, løn og kontrakt længde.

Så meget som han har rejst rundt på det sidste er jeg ikke tryg hvis vi stanger en 4 årig kontrakt afsted.

Umiddelbart lyder han som endnu en billig løsning, så vi må have mange penge tilbage til at handle for endnu.

Bevares han havde en rigtig god sæson i Holland, det har Brock Madsen også prøvet (dog ikke helt så god). Han tog til Canada for 6 md siden på en 2 årig kontrakt men skal allerede videre. Han skrev 3 år i Asien men tog videre efter et år. Jeg siger ikke han ikke kan blive en succes, men det virker ikke som en man kan købe billigt og sælge senere med god profit. Måske er det blot mig men jeg synes jeg har læst tidligere at man gerne ville købe unge sultne spillere som man kunne udvikle og sælge senere.

Men en stor fyr som har scoret 3 ud af 5 landskampsmål med hovedet, så mon ikke vi skal have slået nogle indlæg :)

Din sammenligning med Brock Madsen giver ikke mening. Der er lysår forskel på, hvordan de har klaret sig i Holland og i resten af karrieren.

Jeg er også tilhænger af, at vi køber ungt, men lige netop som gardering mod Paddys skade, ville det give mest mening med en kortere aftale til en relativt erfaren herre.

Jeg vil dog også undre mig, hvis vi køber ham fri og giver ham en lang kontrakt. I så fald er det nye standarder for trupbredde i AGF eller et tegn på store bekymringer for Paddys fysik.

Ser da ikke så dumt ud i hvert fald, såfremt han kan genfinde det niveau :D Og mindre kan jo faktisk også gøre det. Scorede mange forskellige typer af mål. Men vil jeg ikke spilde krudt på ham, såfremt han ikke kommer. Er brændt barn ift rygter på MTAC :D

Der er altid nogen der bare skriver noget de selv synes ville være oplagt, og laver det så om til et "rygte".
Men det er jo den evige risiko når der skrives ting og sager. Casen er spændende synes jeg.

Nu kiggede jeg lige de stats igennem på ham.

Bum bum, han ligner en spiller der i én sæson har ramt jackpot i Holland. Derud over er der ikke meget der imponerer mig.

At han så er en nomade ude lige beroliger mig ikke.

Som PM back up fint, men så er det jo blot endnu en bredde spiller vi henter, igen.

Jeg håber stadigvæk på at vi snart får tilført en top spiller

Helt enig.

Ydermere afhænger det også af hvad vi skal give, løn og kontrakt længde.

Så meget som han har rejst rundt på det sidste er jeg ikke tryg hvis vi stanger en 4 årig kontrakt afsted.

Umiddelbart lyder han som endnu en billig løsning, så vi må have mange penge tilbage til at handle for endnu.
Jeg tror de fleste ville sige det samme om PM.
Men jeg tror de fleste samtidig vil sige, at det er fedt at PM tegnede så lang en kontrakt nu...
Bjørn Johnson er ligeså gammel som PM ved ankomst.

Jeg er da i øvrigt enig med kritikerne, at Johnsen ville være endnu en "lappeløsning" (dog markant mere profileret end Oliver Lund) på skadesproblemer i truppen.

Vi venter stadig på forstærkningerne til idealopstillingen (hvor Paddy trods alt må formodes at være, når han er skadesfri).

Det ændrer dog ikke på, at det ville give mening, hvis AGF henter en ny angriber, når Paddy er langtidsskadet.

Ser da ikke så dumt ud i hvert fald, såfremt han kan genfinde det niveau :D Og mindre kan jo faktisk også gøre det. Scorede mange forskellige typer af mål. Men vil jeg ikke spilde krudt på ham, såfremt han ikke kommer. Er brændt barn ift rygter på MTAC :D

Der er altid nogen der bare skriver noget de selv synes ville være oplagt, og laver det så om til et "rygte".
Men det er jo den evige risiko når der skrives ting og sager. Casen er spændende synes jeg.

Det var så bare den ene sæson han ramte alt, før og efter har han ikke ramt ret meget rigtigt tyder det på😁

Nu kiggede jeg lige de stats igennem på ham.

Bum bum, han ligner en spiller der i én sæson har ramt jackpot i Holland. Derud over er der ikke meget der imponerer mig.

At han så er en nomade ude lige beroliger mig ikke.

Som PM back up fint, men så er det jo blot endnu en bredde spiller vi henter, igen.

Jeg håber stadigvæk på at vi snart får tilført en top spiller

Han har scoret et nogenlunde antal mål ift antal kampe LÆNGE.
Her fra 2015 og frem:

15/16: 31 kampe, 14 mål.
16/17: 37 kampe, 7 mål.
17/18: 37 kampe, 19 mål (æresdivisionen)
18/19: 25 kampe, 7 mål (æresdivisionen)
19/20: 17 kampe, 6 mål.
20/21: 41 kampe, 13 mål.

I alt siden 2015: 185 kampe, 66 mål.
Det er altså ikke så ringe som man lige skulle kunne tro ved første øjekast, da mange står der lave tal ud for, men altså hvis man laver 2 i pokalen, og 3 i ECL, og 5 i ligaen, så har man scoret 10.

Han har scoret det der svarer til 11,42 mål per 32 kampe siden 2015.
En angriber der laver det i Superligaen er rigtig god at have.
Og altså fordelt på hele karrieren har han scoret 1 mål per 162,5 minutter. Det er bedre end Van Wert og PM de sidste 2 sæsoner i Superligaen. Bare for at sætte nogle flere tal på.

Jeg tror de fleste ville sige det samme om PM.
Men jeg tror de fleste samtidig vil sige, at det er fedt at PM tegnede så lang en kontrakt nu...
Bjørn Johnson er ligeså gammel som PM ved ankomst.

Det synes jeg ikke mange kan sammenligne.

PM kom hertil som en mand med succes, både i Norge og Europa.

Ham her vil evt komme hertil som en mand uden nævneværdig succes, og som har været i 4 klubber på 2 år.

Sidst han havde en fuld god sæson ved en klub var i 18/19.

Ham kan kun være set som en breddespiller. Hvilket er fint med mig, så længe det afspejler sig i løn og kontrakt længde, for vi mangler helt klart alternativ oppe foran.

Det var så bare den ene sæson han ramte alt, før og efter har han ikke ramt ret meget rigtigt tyder det på😁

Jeg ved ikke om han er god nok eller ej, men han har altså et fint scoringssnit mange steder. Det er altså noget sludder at kalde ham et one season wonder på målfronten.

Og det vil så være mit sidste indspark for nu. Det er jo stadig kun et rygte.

Han har scoret et nogenlunde antal mål ift antal kampe LÆNGE.
Her fra 2015 og frem:

15/16: 31 kampe, 14 mål.
16/17: 37 kampe, 7 mål.
17/18: 37 kampe, 19 mål (æresdivisionen)
18/19: 25 kampe, 7 mål (æresdivisionen)
19/20: 17 kampe, 6 mål.
20/21: 41 kampe, 13 mål.

I alt siden 2015: 185 kampe, 66 mål.
Det er altså ikke så ringe som man lige skulle kunne tro ved første øjekast, da mange står der lave tal ud for, men altså hvis man laver 2 i pokalen, og 3 i ECL, og 5 i ligaen, så har man scoret 10.

Ud fra hvad jeg lige kunne se, så er en del af de mål scoret i den bulgarske 2 division, i den koreanske liga, en hånd fuld i Norge og så 2 i MLS.

Jeg siger ikke at manden ikke kan noget, men at bruge de stats til at sige det ikke ser så ringe ud endda synes jeg er at presse den.

Han har haft én super sæson i Holland, den sæson med næst flest mål var i Bulgarien...

Det synes jeg ikke mange kan sammenligne.

PM kom hertil som en mand med succes, både i Norge og Europa.

Ham her vil evt komme hertil som en mand uden nævneværdig succes, og som har været i 4 klubber på 2 år.

Sidst han havde en fuld god sæson ved en klub var i 18/19.
Men fra et højere niveau i nogle af årene, vigtigt at understrege.
At være nær topscorer i æresdivisionen for 3 år siden er der sgu da ikke så mange superligaspillere der kan prale med? Hverken PM eller nogen anden vi har haft før.

Tætteste vi har været på det er rygtet om Nicolai Jørgensen nu, da han jo blev topscorer i 2016/2017 :D

Men fra et højere niveau i nogle af årene, vigtigt at understrege.
At være nær topscorer i æresdivisionen for 3 år siden er der sgu da ikke så mange superligaspillere der kan prale med? Hverken PM eller nogen anden vi har haft før.

Tætteste vi har været på det er rygtet om Nicolai Jørgensen nu, da han jo blev topscorer i 2016/2017 :D

Nej nej, jeg siger jo også som en tilføjelse til truppen ville det være fint.

At han i en sæson har ramt alt er da super, men det han Paal og Dalgaard også gjort i Superligaen, det gør dem ikke til super spillere af den grund 😁

Tror heller ikke man skal underkende MLS længere. Men nej det ville da ikke være en transfer som bare skreg på succes fra dag 1, og uden tvivl og alt det der. Men jeg ville sgu se perspektiver i det.

Og var det som supplering, så ville jeg klappe højlydt. Som erstatning for PM være nervøs.

Nej MLS bliver bedre og bedre, men der har han så også kun spillet 8 kampe og vil væk, så fremt rygtet altså er sandt.

Nej nej, jeg siger jo også som en tilføjelse til truppen ville det være fint.

At han i en sæson har ramt alt er da super, men det han Paal og Dalgaard også gjort i Superligaen, det gør dem ikke til super spillere af den grund 😁

Igen synes jeg ikke æresdivisionen tåler sammenligning med superligaen ift hvem der vinder den og hvem der er topscorer. Det må jeg sige.
Havde Paal og Dalgaard været det i æresdivisionen? Næppe.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back