New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 394K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Jeg har ikke fantasi til andet, end at den der tysker kommer med et seriøst løntilskud i bagdelen. Med den historik vil Køln sikkert gerne rive kontakten over.

Det mest sandsynlige positive scenarie er formentlig at man ser noget potentiele i ham samt at han (på mirakuløs vis?) viser god indstilling. Så køber man ham til ingen penge til jul og spiller ham så ind på holdet.

Det er ikke nogen god transfer, men jeg håber det giver kredit på bogen hos en god agent. Der er ingen grund til at forsøge et positivt som på den her, men i det mindste må økonomien være intakt, så the best is (hopefully!!!!) yet to come.

Indtil Tingager og Backman (forhåbentligt) kommer tilbage hedder mulighederne i midterforsvaret Hausner, Juelsgård og Thomas Kristensen. Det er ikke rigtigt godt, men indtil man eventuelt sælger Hausner, er det heller ikke en katastrofe. Især hvis man tror på Tingager i topform i efteråret, så vil det næppe være her, millionerne skal fyres af.

Den nye lejespiller er enten god nok til at stå foran Juelsgård og/eller TK. I så fald er han en succes, der med alder og historik osv har spændende perspektiver foran sig. Eller også er han ikke god nok til dét, og så er skaden altså heller ikke større. AGF kan tillade sig at gamble lidt for man *behøver* ikke en ny midterforsvar med leverpostej-niveau.

Indtil Tingager og Backman (forhåbentligt) kommer tilbage hedder mulighederne i midterforsvaret Hausner, Juelsgård og Thomas Kristensen. Det er ikke rigtigt godt, men indtil man eventuelt sælger Hausner, er det heller ikke en katastrofe. Især hvis man tror på Tingager i topform i efteråret, så vil det næppe være her, millionerne skal fyres af.

Den nye lejespiller er enten god nok til at stå foran Juelsgård og/eller TK. I så fald er han en succes, der med alder og historik osv har spændende perspektiver foran sig. Eller også er han ikke god nok til dét, og så er skaden altså heller ikke større. AGF kan tillade sig at gamble lidt for man *behøver* ikke en ny midterforsvar med leverpostej-niveau.
Hvis det er rigtigt (ifølge EB), at AGF stadig leder efter en VB, så er Oliver Lund jo altså også fri til at spille i det centrale forsvar hvis der er skader mm. Han har spillet mere på de to centrale forsvarspladser tilsammen end nogen af backpladserne hver især.

Og ja, hvis den købsoption ender i et køb for os fordi han gør det skide godt, og Tingager eller Hausner sælges næste år, så er det jo ikke skidt.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om denne spiller var ham tyskeren eller den franske angriber eller det blot trækker ud med `den store spiller`?
Man kan i hvert fald sige, at med den forventning der blev skabt, var det der kom ganske sølle.

Jeg sad lidt med tanken om, at man havde forventet at kunne præsentere en anden, der så fortrød, og derfor slog til på en lottokupon, for at kunne fremvise noget. Hvis det var tilfældet, tror jeg bare de havde været mere kog i gryden, end et mere eller mindre tilfældigt tip. Det er bare lidt mere plausibelt, end at staben tror på tyskeren. Så skal det absolut være fordi man mener at kunne noget særligt med spillernes mentalitet.

Man kan i hvert fald sige, at med den forventning der blev skabt, var det der kom ganske sølle.

Jeg sad lidt med tanken om, at man havde forventet at kunne præsentere en anden, der så fortrød, og derfor slog til på en lottokupon, for at kunne fremvise noget. Hvis det var tilfældet, tror jeg bare de havde været mere kog i gryden, end et mere eller mindre tilfældigt tip. Det er bare lidt mere plausibelt, end at staben tror på tyskeren. Så skal det absolut være fordi man mener at kunne noget særligt med spillernes mentalitet.
Ha ha ha.... jeg håber godt nok man agerer en anelse mere professionelt i en børsnoteret klub, end at man bare vupti henter en spiller ind, for at kunne præsentere ham i stedet for en anden :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Mon ikke det er din verden som er fokuseret på det lige skulle være i går. Jeg tror de tænker noget mere langsigtet og ikke følte et ansvar for en præsentation netop i går, blot fordi der var rygter på div. fanfora;)

Der har været eksotiske lejespillere med baggrund i storklubber i AGF (og andre danske klubber) i årtier. Tænk på Patrice Kwedi fra Man City, Edafe Egbedi, Giorgi Diasimidze og alle mulige andre.

I den forgangne sæson havde VB stort set et helt hold af denne slags spillere (hvor Hugo Ekitie faktisk viste noget).

Så længe det ikke er en bærende indkøbsstrategi, men et supplement, så er det vel OK. truppen skal være afbalanceret både i alder, spillertyper og meget andet.

Jeg håber selvfølgelig, at Bisseck brager igennem, men ellers går livet videre.

Jeg er lige som andre også ret skuffede over hvad der er hentet ind på nuværende tidspunkt.
Netop fordi vores hold har så mange mangler, med PMs skade in mente, så mangler vi jo reelt en spidsangriber med mål i støvlerne og en rigtig god VB + plus evt. forstærkninger på kanterne og HB.

Og så er spørgsmålet om AGF vil satse på de spillere vi har eller købe forstærkninger.
Jeg er ret sikker på at den ikke hedder top 6, med mindre der kommer flere klare forstærkninger ind, dertil er vores hold simpelthen for jævnt lige pt.

Der var købsoption på Kevin Diks i den allerførste aftale som jeg husker det. Er 90+% sikker.
Og kæmpe forskel på om der er eller ikke er.

MJ havde 100% en klausul, og den var på 5 mio kr.
Mener Diks' kun var på 4-5 mio (lønnen var problemet, ikke selv købsprisen)

Der var nemlig en frikøbsklausul på Diks - men langt højere end de 5 mio.

Det ændrer lidt og er et lille plus der er frikøbsklausul på Yann (men nok mest værdi at signalværdi), men hvis den nu er 5 mio euro som Kaastrup havde rygtet i Dortmund (men nok en and), så har den ikke så stor værdi - er den derimod 75.000 kr er den en anden sag.

Typisk har de klausuler det med at være i den høje ende. Den udlejede klub har ingen interesse i at sætte den for lavt. For hvad nu hvis leje spilleren brænder ligaen af så vil det være dumt at sætte en pris som man allerede næsten kan få i dag, så derfor er de altid højere sat end den pt værdi af spilleren.

Den lejende klub opfatter også typisk klausul-prisen som en max pris der er til forhandling.

Endelig har den mest værdi hvis klubben også har en klausul at aftalen automatisk kan veksles en 3 årig kontrakt fx til aftalte vilkår påforhånd (ligesom man kender fra kontrakt options hvor der kan lægges 1-2 år på fx), men igen der er to parter og det låser også spillerens hande muligheder.

Hvad vil man helst. Have en fem millioners spiller til fem millioner nu, hvilket betyder flere points på den korte bane eller have en 10 millioners spiller til fem millioner i slutningen af vinduet, hvilket betyder færre points på den korte bane, men flere på den lange bane?
Balancen er svær, men jeg er tryg ved at man henter Lund og Hansen - jeg er mere nervøs over lottokuponerne, men vil vente med at fælde dom til transfervinduet lukker.

Jeg er lige som andre også ret skuffede over hvad der er hentet ind på nuværende tidspunkt.

Vi skriver 23. juni. Det er i mine øjne MEGET tidligt overhovedet at handle. Særligt for en klub som vores, hvor vi nok sjældent vil være 1. prioriteten.

Så på den facon er det da meget imponerende, at vi allerede har hentet 3 (4 inkl. Brandhof) spilere.

De 3 klubber, der sluttede over os, har sammenlagt hentet 2 spillere indtil nu. Og de er begge i Brøndby: Thomas Mikkelsen og Christian Cappis.

Cappis blev underskrevet for længe siden, så det er vel i praksis kun Mikkelsen, der er hentet ind nu.

• Like
Reactions: fsc
Det er nok det at man ikke er konsekvente. Det blev meldt ud at man havde en frikøbsklausul på Mathias Jørgensen på 5 mio, men ikke at man havde en på Azani og Sanneh, der gik jeg i hvert fald ud fra at det var fordi der kun var en frikøbsklausul imellem de 3 lejeaftaler. Nu melder man så ikke noget ud omkring en frikøbsklausul på Bisseck, men der har men alligevel en aftale?!? Det er ikke konsekvent.
Det kan der være mange grunde til, det kan jo være at hverken Köln eller Fiorentina ønskede at der skulle meldes ud hvad evt. frikøbspris var/er. Det kan vel også være forskelligt om AGF har interesse i at melde prisen ud - også ift fremtidige køb salg af spilleren og andre.

Generelt har fodboldklubberne det bedst med at holde løn og transfers tæt til kroppen, og andre gange er der stor signalværdi i at oplyse det fx ift at vise hvor gode man er til at sælge spillere til vilde priser.

Vi skriver 23. juni. Det er i mine øjne MEGET tidligt overhovedet at handle. Særligt for en klub som vores, hvor vi nok sjældent vil være 1. prioriteten.

Så på den facon er det da meget imponerende, at vi allerede har hentet 3 (4 inkl. Brandhof) spilere.

De 3 klubber, der sluttede over os, har sammenlagt hentet 2 spillere indtil nu. Og de er begge i Brøndby: Thomas Mikkelsen og Christian Cappis.

Cappis blev underskrevet for længe siden, så det er vel i praksis kun Mikkelsen, der er hentet ind nu.
Du glemmer Dalsgaard til FCM som vil nok er den mest markante tilgang indtil nu. Men derudover synes jeg du har en god pointe. Problemet er bare, at fordi vi var så hårdt ramt af skader mod slutningen af sæsonen, er det vigtigt, at vi får nogle kampklare spillere ind, så vi er klar til en hård sæsonstart med 2 kampe om ugen. Det er i det lys man bl.a. skal se tilgangen af Lund og derfor at vi meget gerne skal finde en løsning på VB inden sæsonstart.

Hvad vil man helst. Have en fem millioners spiller til fem millioner nu, hvilket betyder flere points på den korte bane eller have en 10 millioners spiller til fem millioner i slutningen af vinduet, hvilket betyder færre points på den korte bane, men flere på den lange bane?
Balancen er svær, men jeg er tryg ved at man henter Lund og Hansen - jeg er mere nervøs over lottokuponerne, men vil vente med at fælde dom til transfervinduet lukker.
Præcis - og det samlede pointudbytte over tid må være mest vigtigt.

og med den tilføjelse, at den dom kan ændre sig over tid.

Aron
I vinduet: fx, islandsk 2 div - hvad skal vi med ham?
Efter et år Arbejder fint - sympatisk men scorer for lidt
I sin vilde sæson: den bedste transfer ever - han skal koste mange mio
Efter transferen - super god case, men vi fik alt for lidt for ham

Du glemmer Dalsgaard til FCM som vil nok er den mest markante tilgang indtil nu. Men derudover synes jeg du har en god pointe. Problemet er bare, at fordi vi var så hårdt ramt af skader mod slutningen af sæsonen, er det vigtigt, at vi får nogle kampklare spillere ind, så vi er klar til en hård sæsonstart med 2 kampe om ugen. Det er i det lys man bl.a. skal se tilgangen af Lund og derfor at vi meget gerne skal finde en løsning på VB inden sæsonstart.
Ja SIB har vel gjort det rigtige: hentet en stærk keeper og lukket det hul, hentet to så bredden er 100% på plads i forsvaret uden at bruge alt transfer-krudtet - der skal også holdes krudt tørt til de muligheder der opstår hen i vinduet og ved lukketid.

Venstreback skal helst løses hurtigst muligt, men jeg er tryg ved både og oliver og julle. Hellere dem nogle runder og en ny højer på den lange bane, end handlekraft og en fuser fra 1. juli og hænge på ham i mange år.

Oliver kan sagtens udvikle sig og spille mange kampe. Yann har vel mindst lige så stort potentiale som Hausner og lidt til... ;-) bedømt ud fra CV. Ellers havde SIB vel heller ikke turdet sige at vi kan udvikle en topspiller i ham. Yann er ikke den første stjernespiller der har er blevet smidt af holdet og fået succes efterfølgende.

Det kan der være mange grunde til, det kan jo være at hverken Köln eller Fiorentina ønskede at der skulle meldes ud hvad evt. frikøbspris var/er. Det kan vel også være forskelligt om AGF har interesse i at melde prisen ud - også ift fremtidige køb salg af spilleren og andre.

Generelt har fodboldklubberne det bedst med at holde løn og transfers tæt til kroppen, og andre gange er der stor signalværdi i at oplyse det fx ift at vise hvor gode man er til at sælge spillere til vilde priser.
Enig. Det kan f.eks. tænkes at MJ’s frikøbsklausul var offentlig viden fordi de amerikanske klubber har det med at være meget åbne i forhold til økonomi, transfers, løn m.m.

Vi har før set at klubber har hentet unge uprøvede spillere, og så fået dem solgt videre med en vanvittig fortjeneste. Lad os nu antage, og det er kun en antagelse, at Bisseck gør det godt i AGF, vi køber ham fri (for han kan ikke være speciel dyr at købe fri), og så han er hos os i 3-4 år for derefter at blive solgt for måske 5 millioner euro....

Vil I så stadig klage?

Lad os nu afvente og se hvad der sker, jeg er godt klar over man gerne må forholde sig kritisk til tingene, men jeg synes det er ved at tage en drejning, hvor man fornemmer en direkte modstand mod manden, uden at have set ham spille fodbold.

Jeg forholder mig positivt i den forstand, at han er en mastodont rent fysisk, at han er ung og kan udvikles, samt at han ikke kan koste mange håndører at købe fri.

Det negative ligger så i, som andre også har pointeret, at han kan risikere at tage spilletid for vores nuværende talenter, men der vil jeg så mene, at så må de gøre sig fortjente under træningen til at komme på hold, for hvis de ikke kan det i en klub som AGF, så har de vel reelt set ikke noget at gøre i et professionelt setup i udlandet, skulle de gå med de drømme.
De fleste ville nok også se anderledes på det hvis han var købt fri for et relativt beskedent beløb. Så kunne man jo se det som en investering for fremtiden. Nu er han på leje og skal gøre det så godt at vi vil beholde ham, men helst ikke så godt at det alligevel ikke er muligt, hvis det da overhovedet er det under alle omstændigheder. Vi skal vel håbe han brænder ligaen af med det samme, men det virker ikke så sandsynligt med tanke på hvor han kommer fra. Bedste scenarie er nok at vi køber ham hurtigt så lejemålet bare er en slags prøvetræning, men jeg ved ikke hvorfor han så ikke bare kom på prøve.
Jeg tror han er en billig løsning set over 1 år
- og har høj kvalitet, han burde jo være på niveau med Hausner mindst med det CV
Tror dog også han kan være dyr at købe fri og have en høj klausul, så den option vi har er ligegyldig

Enig med Winther det er et typisk problem man har med lejespillere med mindre man har en lav frikøbsklausul. MJ skulle jo virkelig brænde ligaen af for at vi ville smide 5 mio, lavede han en Bundu var 5 mio super pris.

Man kan næsten håbe at Ting (julle indtil han er klar) og Haus gør det så godt at Yann ikke får spilletid, men gør det super til træning og vi køber ham allerede til Jul fordi vi kan se potentialet og Köln mister troen på ham fordi han ikke får spilletid. Sælger Haus der for kassen og har en Yann der er endnu større og stærkere et talent.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back