New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Det er også derfor jeg skriver at det er spillere som er blevet nævnt, jeg ved sgu godt at mange af de navne er lidt ønsketænkning. Jakob Bruun Larsen er dog ikke nævnt af en fuld fan, men af en “ekspert” på Discovery.
Så ikke en fan da, men han har sikkert været fuld😜 ej, større chok er da sket, men jeg tror han er helt ude af vores økonomiske formåen, for så meget tvivler jeg på hans tyske klub vil bidrage med. Men han vil da pynte på fløjen.

Den store forskel er at Jon, Højer osv. ikke er nogle vi desperat gerne vil af med. Det er prisen på spillere som er i overskud, der forventeligt tager et stort dyk, mens jeg ikke tror det er så slemt for spillere, som klubber egentlig gerne vil beholde. Der skal klubberne stadig overtales økonomisk til at slippe dem, og de skal kompenseres ordentligt, for der skal jo hentes en ny.

Det er rigtig, at vi ikke er pisket til at sælge Jon pga. en kraftig forbedret økonomi - der var den igen den satans økonom ;) - men det er nu, han skal sælges, hvis vi skal have en fornuftig pris for ham og det skal vi, for vi kan ikke blive ved med at sælge spillere til relativt lave millionbeløb når vores konkurrenter regner med at kunne sælge deres bedste for 50-100 mill.

Ser lige at der går et rygte på, BIF måske er på vej til at sælge en U17 spiller for 20 mill. FFS det er tæt på klubrekorden hos os. Også her er der et stort efterslæb i AGF.

Det er rigtig, at vi ikke er pisket til at sælge Jon pga. en kraftig forbedret økonomi - der var den igen den satans økonom ;) - men det er nu, han skal sælges, hvis vi skal have en fornuftig pris for ham og det skal vi, for vi kan ikke blive ved med at sælge spillere til relativt lave millionbeløb når vores konkurrenter regner med at kunne sælge deres bedste for 50-100 mill.

Ser lige at der går et rygte på, BIF måske er på vej til at sælge en U17 spiller for 20 mill. FFS det er tæt på klubrekorden hos os. Også her er der et stort efterslæb i AGF.
Men vi kan bruge Jon og han er ikke specielt dyr i drift, så vi er ikke der hvor vi skal overveje underbud. Bliver der skambudt ala det belgiske bud på Stage, så sender man dem bare hånende meme. Min pointe var at coronasituationen ikke betyder det store for Jons pris. Det er kontrakten som du selv er inde på, men han er nede i en prisklasse hvor jeg ikke tror det betyder det helt store alligevel.
Og ja, det kunne da være fedt at skyde en ungdomsspiller af for sådan en pris. Men endnu bedre hvis sådan en spiller lige når et par sæsoner ala Hausner.

Skulle i det hele taget bare have beholdt ham, kan ikke forstå han ikke kan arbejde nogenlunde som Jon. Han er i hvert fald ikke mere langsom. Men okay sådan er det nogen gange. Synes også Lunding var spændende, men dog en transfer for ham, men næppe meget?
Grunden til at vi skal af med Jon er ikke præcis den samme som at vi ikke kunne beholde Kaastrup, men de har begge nogle af de samme udfordringer ift Davids system: De har ikke farten. De mangler gennembrudsstyrke.

De er mere klassiske kanter. Jon er i min optik en langt mere komplet spiller end Kaastrup ift arbejdsradius, fight, defensivt arbejde, og taktisk.

Lunding havde mere speed, og kunne måske nok have bygget det på, som Albert f.eks. viser på kanten pt, og måske endda mere til, men han havde ikke tålmodigheden, og ikke mentaliteten til at slå igennem i AGF i det tempo vi havde brug for ham at acceptere. Han stod bag Bundu og Links, og han ville kun tilbage til AGF fra Norge "for at spille", og ville ikke acceptere en reserverolle bag Links. Jeg vil jo påstå, at Lunding havde slået Links af i dette forår såfremt Lunding havde taget imod chancen, og ikke kun villet tilbage hvis AGF nærmest garanterede ham spilletiden. Det kan man ikke i Aarhus. Og så vil der være spillere som skifter til en klub som ser dem som "her og nu"-løsningen, eller hvor de kan skifte til en større klub i samme rolle.

Med Lunding var det mest timingen + hans tilgang til situationen i AGF. Havde Hvidt haft samme tilgang, så var han væk efter i sommers da AGF købte PO frem for at satse på ham fast.
Kaastrup var væk et helt år i Dortmund, men kom ikke hjem som en komplet spiller, eller som en der havde udviklet sig gevaldigt taktisk, og ej heller ind i Davids system som type. Han er en mere klassisk udfordre-kant. Lyngby spiller med mere risiko omkring kanterne.

Jon er i min optik en færdigudviklet spiller, som vil få stor succes i et system, hvor der ikke spilles så meget powerfodbold, hvor fart er så vigtigt. Spillede han eks. i Lyngby, så var han en ligaprofil tror jeg. Havde han farten, så ville han score mere end Hedlund i BIF tror jeg. Jon kan sgu godt klare sig i subtoppen i Holland eller mindre tyske klubber i BL eller evt. i toppen af 2.bundesliga om ikke andet. Som minimum.

Det er da lidt ærgerligt at vi skal have en dyr nulbon i Jevtovic rendende i stedet for en billig Lunding eller Kaastrup. Kaastrup blev vel mest af alt ofret fordi vi numerisk havde nok spillere. Der kan vist ikke herske meget tvivl om, at vi ville have fået mere ud af Kaastrup end Jevtovic her i foråret.
Men man kan ikke beholde spillere som ikke har tålmodighed til at vente på den plan AGF har lagt for dem. Kaastrup var jo lagt op til at skulle være bag både Jevtovic og Jon, mens Lunding skulle stå bag Links, og konkurrere mod Albert og Tengstedt. Så det er ærgerligt at de ikke ville blive, ja. Men det er ikke ærgerligt at AGF lod dem gå/solgte dem, synes jeg.

At Jevtovic og Links først blev skadet, og siden Jevtovic gik helt i stå, ligesom Albert spille bedre end Links var jo ikke lige lagt i kortene. Derfor tror jeg SAGTENS Lunding kunne have spillet en del her i foråret især. Men altså Links var jo godt kørende i efteråret, og Lunding havde ikke tålmodigheden/ønsket om at se sig selv forløst over 3-4 år.

Men man kan ikke beholde spillere som ikke har tålmodighed til at vente på den plan AGF har lagt for dem. Kaastrup var jo lagt op til at skulle være bag både Jevtovic og Jon, mens Lunding skulle stå bag Links, og konkurrere mod Albert og Tengstedt. Så det er ærgerligt at de ikke ville blive, ja. Men det er ikke ærgerligt at AGF lod dem gå/solgte dem, synes jeg.

At Jevtovic og Links først blev skadet, og siden Jevtovic gik helt i stå, ligesom Albert spille bedre end Links var jo ikke lige lagt i kortene. Derfor tror jeg SAGTENS Lunding kunne have spillet en del her i foråret især. Men altså Links var jo godt kørende i efteråret, og Lunding havde ikke tålmodigheden/ønsket om at se sig selv forløst over 3-4 år.
Nej, og jeg forstår udmærket at begge spillere blev sendt videre. Jeg bakkede også op om det. Jeg tror heller ikke Lunding bliver god nok til en top-4 klub. Det tror jeg heller ikke Kaastrup bliver. Men Jevtovic er det med sikkerhed ikke😁

Nej det har han ikke. Synes det er supergode stats for en 20 årig man har hentet transfri (symbolsk sum). Synes der var så stor upside i ham, at jeg gerne have taget et tab på ham over nogle år og udlejninger og perioder i AGF. Men ja både ham og Lunding ville noget andet, og ikke så meget at gøre.

Gode stats - men dog tyndt grundlag. Men det er Warming sådan set også. Kun spillet 1400 min - mod Kaastrups 600 min.

Ja det er rigtig nok og i 9 af 10 bliver han nok ikke - også lige meget han er væk. Iøvrigt får vi da lidt udviklingspenge hvis nogen af de to mod forventning skulle blive til noget.

Jeg synes Bif sendte en masse talenter væk i flere år, gratis, som endte på landsholdet aktuelt fx Wass, Jens Stryger der var også Zimling og måske flere.

Man kan altid komme om 5 år og være bagklog hvis han nu ender med et slut produkt.

Men der er godt nok ikke mange, hvis nogen overhovedet, som vi har sendt væk som jeg har ærget mig over.

Kaastrup er 20 år nu, og har vel aldrig vist noget i mere end små glimt af gangen. Ligesom Lunding iøvrigt..
Lasse Vibe, Kari Arnason og Oscar Buur er tre spillere som jeg godt kunne have drømt om en transfer på.

Nå ja, penge for dem vi sender væk kan vi da altid bruge.

Men af de 3 er det vel kun Lasse Vibe som jeg godt kunne have brugt for os, 5 år efter vi sendte ham væk😁
Ja, Arnason sluttede vi vel med at leje ud til Esbjerg og Buur tog fra AGF til Brabrand efter kontraktudløb. At de så begge kunne få mindre karrierer i England efterfølgende var svært at forudse, synes jeg. At Buur havde et talent kunne man godt se, og man kunne have valgt at bevare tålmodigheden længere. Men han fik sine chancer og udviklede sig ikke rigtig henover et par år. Der har vi haft større tålmodighed med Hvidt f.eks.

Generelt må man vel sige/gå ud fra, at vi gennem årene har fået spildt meget talent, fordi vi ikke har været i stand til at udføre transitionen fra ungdom til senior. Man har fået mere fokus på det, men springet fra U-19 til 1. holdet er ikke blevet mindre i takt med at vi er begyndt at etablere os i toppen af superligaen.

Last edited:
Arnason var en gåde købt for rekordbeløb, kasseret og fri transfer - efterfølgende spillet på landsholdet 100 år, været i et hav af klubber herunder store klubber ikke mindst gode år i CL og Malmö FF solgt til Cypern for en god transfer og solgt videre til Aberdeen (hvor han havde været før). Og et smut i Tyrkisk fodbold.

Ham skulle vi have haft nogle år og tjent godt på som Malmö FF.

Buur ved jeg ikke nok om, men man kan træne i en Premier League klub, kan man nok også slå Munksgaard af, selvom han har spillet top3-4 altid.

Lasse Vibe synes jeg var et typisk eksempel på en man alt for hurtigt gav op på - og han selv gjorde ikke mindst. Skulle være udlejet eller gjort som med fx Bundu og Hausner - have haft tålmodighed med dem. Flere dømte jo også de to for ringe i starten. Unge spillere under især 22-23 år er i udvikling.

Synes man kunne se både med Buur og Vibe at talentet var indlysende - også mere end normalt. Men det var jo også den tid vi ikke ville have unge spillere, men ældre der kunne håndtere presset. Det har så vist sig at vi med unge-linjen har fået kvalitet til at klare presset. Kvalitet må kommer over alder, når bare der er 2-3 støttespillere i start11 og et par i bredden også (julle fx).

Men Sydhavnen har da ret nytter ikke noget at græde over fortiden :)
Men vi bør lære af den...

december 2016 - Arnason på årets hold i Sverige sammen med 10 andre vi kun har kunnet drømme om....

2016-12-14

Spillerne i den bedste svenske række har for fjerde år i træk kåret de bedste 11 spillere fra det forgangne år.​

Her er blandt andre danske Anders Christiansen blevet stemt ind på holdet sammen med tidligere Superliga-profiler som eksempelvis den tidligere FCK-keeper, Johan Wiland.
Her kan du se hele Årets Hold fra Allsvenskan:
Johan Wiland, Malmö FF - Linus Wahlqvist, IFK Norrköping, Kári Árnason, Malmö FF, Andreas Johansson, IFK Norrköping, Emil Salomonsson, IFK Göteborg - Magnus Eikrem, Malmö FF, Ebenezer Ofori, AIK, Rasmus Elm, Kalmar FF, Anders Christiansen, Malmö FF - Alexander Isak, AIK, Vidar Örn Kjartansson, Malmö FF

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back