New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
NEJ TAK! Med vor mere boldbesiddende spillestil synes jeg ikke Bundu passer ind....og Sanneh er iøvrigt også et nej tak - han har intet vist. INTET!

At Bundu brillerede i en sæson, hvor vores spil var lagt an på omstillinger, betyder jo ikke, at det er det eneste han kan.

Han har vist rigeligt med eksempler på, at han kan afdrible lavtstående forsvar. Jeg husker fx en kamp mod FCN, hvor han satte 2-3 mand i et lavtstående forsvar og fremtvang et straffe. Ellers er der jo også denne video:

Desuden har han et godt skud fra distancen og er god på hjørne, hvilket også er gode kvaliteter, når vi skal spille mod lavtstående forsvar.

Og så skader det jo heller ikke, at han er god på omstillinger. Selvom DN siger noget andet, ender vores spil jo altid med at blive ekstremt defensivt, så snart vi kommer foran.

Stærkt at lande 3 spillere og 2 stabsfolk til sæsonoptaktens begyndelse. MAX respekt til SIB og JN og den øvrige ledelse. Jeg ønsker mig mest af alt en minimalt skadesplaget trup med støt positiv udvikling.
Helt enig - det er faktisk godt gået og ligner rettidig omhu indtil videre (y) Bunden er lagt og nu skal vi have creme al'a creme tilgangene;)

Jeg tæller i videoen kun 4-5 mål, hvor der er tale om decideret kontramål. Ellers er det oftest, hvor han angriber mod en forsvarskæde med 4-5 mand, der allerede er i deres rigtige positioner.

Og når nu hverken Links, Thorsteinsson, Grønbæk eller Jevtovic har deres force i omstillinger, ville det da give god mening at få en ind, som har det som en styrke.

Ja, Links er hurtig. Men det er over små distancer tilskrevet en god acceleration og gode vendinger. Jeg synes der i sæsonens løb var en masse eksempler på, at han har problemer, når han skal løbe direkte mod mål.

Brandhof ... Jeg har muligvis sovet i timen, men er det ikke et talent der er blevet rykket op i 1. holdstruppen? Hvis så, bør han ikke tælle blandt brugbare spillere. Det er et navn, ja, men tåler ingen sammenligning med fx Lund, der har vist han kan bruges på suppe-niveau. Alexander Ammitsbøl er en mellemting. Han er anonym på en position hvor der er behov for at stresse forsvaret, så han kan i min bog kun tælles med blandt spillere der han få et indhop i ny og næ og måske kan udvikle sig til mere.

Bundu er et klart ja. Primære force er fart, men det er også handy i mange kampe, ikke mindst i medaljeslutspillet og i Europa (som ikke ikke skal købe spillere efter, men alligevel).

Brandhof ... Jeg har muligvis sovet i timen, men er det ikke et talent der er blevet rykket op i 1. holdstruppen? Hvis så, bør han ikke tælle blandt brugbare spillere. Det er et navn, ja, men tåler ingen sammenligning med fx Lund, der har vist han kan bruges på suppe-niveau. Alexander Ammitsbøl er en mellemting. Han er anonym på en position hvor der er behov for at stresse forsvaret, så han kan i min bog kun tælles med blandt spillere der han få et indhop i ny og næ og måske kan udvikle sig til mere.

Bundu er et klart ja. Primære force er fart, men det er også handy i mange kampe, ikke mindst i medaljeslutspillet og i Europa (som ikke ikke skal købe spillere efter, men alligevel).
Han er hentet i Viborg. 26 år gammel så ikke et talent. Til bredden med mulighed for at overraske.

Han er hentet i Viborg. 26 år gammel så ikke et talent. Til bredden med mulighed for at overraske.
Han er nu kun 24. Kan han tage det næste skridt og ramme det niveau han havde i 1. division forrige sæson, hvor han scorede 10 mål, så kan han blive et spændende bekendtskab. Han blev desværre skadet mod slutningen af sæsonen, men han er en af dem jeg er spændt på at se her i opstarten.

Han er nu kun 24. Kan han tage det næste skridt og ramme det niveau han havde i 1. division forrige sæson, hvor han scorede 10 mål, så kan han blive et spændende bekendtskab. Han blev desværre skadet mod slutningen af sæsonen, men han er en af dem jeg er spændt på at se her i opstarten.
Mente han var 26, men 24 er bedre. Det er rigtigt at han så god ud forrige sæson så jeg krydser også fingre for at han kan tage skridtet op.

Last edited:
Ja de 10 mål og 5 ass i ligaen sidste sæson var vildt + arbejdshest - og en spændende tilføjelse, en skam det er gået lidt ned ad. Men kommer vel igen.

Bundu har sin force når der er plads omkring ham, men synes bestemt også han udfordre et lavtstående forsvar og bare være på pletten. Dribler måske ikke rundt i en tlf boks, men kunne han det hele spillede han nok også fast i en stor liga - og det kan han også nå endnu

Lækre mål i den kavalkade.

En stor fordel ved at tilføje Bundu vil være at vi derved også har en backup for PM. Bundu havde naturligvis ikke kæmpe succes som angriber under David, og blev derfor rykket på kanten. Men det er en plads han kender både fra AGF og UK, og kan agere som. Det viser kavalkaden. Plus han også er blevet ca 3-4 år ældre end sidst han blev prøvet der, og nu mere erfaren.

Når vi står i en situation, hvor vi har så absurd mange pladser, der skal spilles nye spillere ind på, ville det da desuden give rigtig god mening at hive en spiller som Bundu ind, der kender klubben, David og medspillerne.

Hvis vi siger, at Grabara, Højer, Diks, Blume, Mortensen og Thorsteinsson alle var del af en idealopstilling i foråret (Tingager skadet, så tæller naturligvis ikke med her), så er det potentielt 6 pladser vi skal erstatte til sæsonstart (da Mortensen er skadet og Thorsteinsson formentligt sendes videre). I denne sitaution er den bedste løsning næppe at købe 6 nye og starte sæsonen med disse.

En opstilling til sæsonstart med...

Hansen
Munksgaard, Hausner, Tingager/Juelsgaard, Juelsgaard/Gersbach
Hvidt/Duncan/Grønbæk, Poulsen, Olsen
Bundu/Grønbæk, Ammitzbøll, Links

... burde kunne få os igennem 2. kvalrunde af Conference League og samtidig hente minimum en uafgjort mod Brøndby i sæsonåbneren.

Alexander Ammitsbøl er en mellemting. Han er anonym på en position hvor der er behov for at stresse forsvaret, så han kan i min bog kun tælles med blandt spillere der han få et indhop i ny og næ og måske kan udvikle sig til mere.

I øvrigt er jeg lidt uenig i bedømmelsen af Ammitzbøll. Vi så i kampene mod Randers og FCK, at han virkelig kan volde problemer mod deres forsvar. Mod Randers tog han på egen hånd bolden og driblede sig igennem og løb fra 2-3 mand, inden han køligt satte den ind. Mod FCK ramte han stolpen på et mega godt hovedstød, fremtvang et godt frispark på kanten af feltet, og var i øvrigt uheldig med at ramme Grytebust i ryggen i en rigtig god aktion.

Grunden til, at han i flere sekvenser har virket anonym, er, at han har været spillet forkert. Vores spil har i alt for høj grad været lagt an på, at det er Mortensen, der er angriber. Det vil sige en masse lange bolde, som han skal tage ned, og i øvrigt en masse indlæg i feltet. Og det er altså ikke sådan, man spiller Ammitzbøll god.

Jeg synes generelt, at vi i sæsonens løb har haft en slem tendens til at falde ind i gamle mønstre. Når vi kommer foran, stiller vi os lavt og forsvarer. Også selvom DN skriger til spillerne, at de skal frem. Og det afføder lange bolde op til Mortensen eller kanter, der skal løbe kontra. Og det er vores spillere ikke til i den nuværende forfatning.

Brandhof ... Jeg har muligvis sovet i timen, men er det ikke et talent der er blevet rykket op i 1. holdstruppen?
I tillæg til det som de andre skrev, så var han et af de store talenter, som FCM knyttede til truppen - og vel også bagsiden af det med at tegne kontrakt med en topklub, mens man er i en ung alder. Han måtte opgive superliga-gennembruddet der, men har siden fået sit gennembrud i Viborg, hvor han var årets spiller i forrige sæson. Helt klart et stort talent, som bare har fået et lidt senere gennembrud.

I øvrigt er jeg lidt uenig i bedømmelsen af Ammitzbøll. Vi så i kampene mod Randers og FCK, at han virkelig kan volde problemer mod deres forsvar.
Jeg tror helt sikkert også at Ammitzbøll kan udvikle sig til at blive en god superligaangriber. Jeg er bare ikke sikker på at det er her hos os han skal spille alle de kampe som er nødvendige, før han bliver det.

Hvis vi skal hænge på top-6 her og nu, så skal Ammitzbøll ikke være fast i startopstillingen. Eller sagt på en anden måde, så tror jeg at det kommer til at koste, hvis det ender med at han skal spille fra start den første 1/4 af sæsonen, herunder vores europæiske kampe. Men det kan da sagtens være sådan det bliver. Jeg håber så bare at Tengstedt kan tage noget af det ansvar, for ellers bliver det alt for tungt.

Last edited:
Tror holdet bliver let spillet sammen

Tænker også det bliver let at køre JH og Oliver ind som kender Davids måde at spille måde i store træk, selvom noget er ændret med tiden. Bundu vil være let at køre ind (men tror nu fcm og evt. Brøndby står lidt foran i køen, fck kan måske også blive interesseret igen hvis prisen går fra forkøbsretten på 20 mio til 7-10 mio).

Munks tager også let over for Diks igen - og alle i mf kender rollerne. Oliver er kun backup.

Så reelt skal der kun spilles en venstreback og Blume afløser ind (Albert kan tage den) og JH.
Jeg er slet ikke bekymret. Mere bekymret for om vi får rette kvalitet ind der løfter os til at kæmpe med top3 og som martinstranger om vi får ro på mht kontinuitet uge til uge. Brøndby m.fl. kunne stille samme hold stort set uge efter uge. Det vinder kampe.

Men det er vel også netop fordi der er to talenter til pladsen, at det kan fungere i starten uden Mortensen. Hvis det hele afhænger af om et talent kommer til at lykkes, så er det problematisk. Men når både Ammitzbøll og Tengstedt kan afløse på pladsen, er det ikke helt så stort et skridt ned i niveau fra Mortensen.

Ift PM-problemet - vi skal have 4 angribere som fcm og bif

Så er jeg både enig med 8000 i beskrivelsen af AA og deler Steens bekymring. Med tanke på at AA og ST er meget uprøvet og sidstnævnte skadet hele sidste år og PM ældre og blev skadet, skal vi have endnu et alternativ, så vi har 4 lige som bif og fcm.

Tvivler på vi kan hente noget der er meget bedre end de to eller Helenius - gode angribere er mangelvare, dyre og vil ikke være backup i andet end fck der betaler 4x mere i løn. FCM til dels også.

Bif har Pavlovic og han er vel på Helle niveau, men tænker AA er ikke er så langt efter det og kan udvikle sig.

Bif er smarte med at have Hedlund som næstbedste angriber, som også kan spille kant - ligesom os med MJ i foråret og Bundu der også dækker begge. Og fedt Bundu er næsten lige stærk på begge kanter. Stærkest på højre spillemæsssigt herunder ass, men mest målfarlig nok på venstre.

AA og ST er top angribere som 3-4, men mangler måske lidt endnu som 2. valget. Men jo flere skud man har i bøssen af talenter som backup, jo større er sandsynligheden for en af dem slår til. Og håber vi får Bundu som vores Hedlund eller en ny MJ-type eller kan finde en billige Helle.

Ift PM-problemet - vi skal have 4 angribere som fcm og bif

Så er jeg både enig med 8000 i beskrivelsen af AA og deler Steens bekymring. Med tanke på at AA og ST er meget uprøvet og sidstnævnte skadet hele sidste år og PM ældre og blev skadet, skal vi have endnu et alternativ, så vi har 4 lige som bif og fcm.

Tvivler på vi kan hente noget der er meget bedre end de to eller Helenius - gode angribere er mangelvare, dyre og vil ikke være backup i andet end fck der betaler 4x mere i løn. FCM til dels også.

Har FCM ikke kun 3. Sory Kaba, Junior Brumado og Luca Pfeiffer. Og sidstnævnte kan da overhovedet ikke være tilfreds med den spilletid, han får.

Brøndby har også kun 3: Uhre, Pavlovic og Kvistgården. De bruger dog også Hedlund som angriber for det meste, men han er vel allermest kantspiller af natur.

Uanset hvad spiller Brøndby og med 2 helt fremme, mens vi og FCM spiller med 1.

Så 3 må være nok for os. At det så godt kan ske, at sammensætningen rutineret + 2xtalent er en forkert sammensætning, er en anden problematik.

On a separate note, kunne man forstille sig at Arzani stadig er i spil. Han har ihverfald hæng ud med Gershbach og Grønbæk her i sommeren?
Det er svært at vide, hvad Arzanis fremtidsplaner er. Jeg tænker, at han helt officielt har en kontrakt t.o.m. 1. juli og at han derefter slet ikke længere har opholdstilladelse i Danmark - eller i Europa for den sags skyld. Så turen må gå tilbage til Australien om et par uger, hvis han ikke har fundet sig et nyt job. Det kunne vel tale for at han var interesseret i en kortere forlængelse med AGF.

Omvendt har han jo med afstand været den bedst lønnede spiller i truppen og kan en ung fyr som ham have nok realitetssans til at indse, hvordan hans næste kontrakt kommer til at se ud? Han har vel en agent der må fortælle ham det, men det må være vildt svært at skulle få at vide at den næste kontrakt bliver på ca. 5-10% af den gamle du havde. Gør det ikke noget ved motivationen? Måske er det bare bedst at komme hjem til Australien og få et reality check.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back