New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Jeg synes de er fine som backup, men du har jo lige selv lavet en forventet startopstilling, hvor OL og JJ indgår. Sådan tror jeg også at det bliver her i juli/august og det er lidt trist, når vi skal spille 10-12 vigtige kampe.

Dog er det endnu mere kritisk, hvis PM også er ude hele den periode. Så selvom jeg er træt af lejespillere, så kunne en leje af en rutineret angriber sagtens give mening.
Jamen enig ikke fedt - men kan jo ikke være anderledes åbentbart pt. Men dog stadig en måned til superliga-start.
Og den start 11 der skal kunne vinde CL-kampene

Jeg synes det lyder som en reel sandsynlighed for nedrykningspil til foråret. Lad os håbe Tingager snart er klar og vi ser på reelle førstevalg til backpladserne.
Ja, Tingager tilbage vil betyde meget - også i forhold til at frigøre Juelsgård til en evt. venstreback.

Vi ved ikke om Gersbach stadig er plan A, men i givet fald har vi i hvert fald en plan B mere med Lund. På højreback kan jeg godt leve med at man giver Munksgaard en ny chance nu. Han har et ganske fint superliganiveau og det er jo kun fordi Diks har været så god, at vi betragter Munksgaard som et problem.

Jeg vil hellere bruge store penge på en opgradering på fløjen end på HB. Men det ændrer selvfølgelig ikke på, at vores forsvar er svækket her og nu.

Ja, Tingager tilbage vil betyde meget - også i forhold til at frigøre Juelsgård til en evt. venstreback.

Vi ved ikke om Gersbach stadig er plan A, men i givet fald har vi i hvert fald en plan B mere med Lund. På højreback kan jeg godt leve med at man giver Munksgaard en ny chance nu. Han har et ganske fint superliganiveau og det er jo kun fordi Diks har været så god, at vi betragter Munksgaard som et problem.

Jeg vil hellere bruge store penge på en opgradering på fløjen end på HB. Men det ændrer selvfølgelig ikke på, at vores forsvar er svækket her og nu.
Det kan vi være enige om. Munksgaard er en stabil back, og hvis det kommer an på prioriteringer, så ser jeg også hellere en klassefløj. Men så giver det heller ikke mening at hente en backup til Munksgaard. Så må man bruge det man har i Brandthof og et talent.

Jeg håber lidt at Lund transferen er et udslag for at man kommer til en løsning med Gersbach som forlader klubben og man så har gjort plads til en decideret forstærkning. Jeg har mistet troen på at Gersbach på noget tidspunkt bliver stabil nok til at kunne gøre en forskel, og så er det bedst at han finder noget andet på et meget lavere niveau.

Oliver Lund og Jesper Hansen har spillet for David før - i Lyngby.

Det samme gælder Mayron George, der i foråret var lejet ud fra vores frenemies i Herning til den franske Ligue 2 (Pau FC) - 14 kampe og 7 mål. Ganske pænt, men han er nok ca 4. valg i FCM.

Han er en ordentlig kleppert, og slet ikke så teknisk stærk som Paddy. Men måske et tiltrængt supplement?

Mon ikke han i hvert fald kan holde et godt niveau de to sæsoner han har fået kontrakt og så ser man lidt hen ad vejen. Hvis ikke man har villet satse på Eske er det rigtig godt at få målmanden på plads tidligt så han kan spilles ind. Det gør da heller ikke noget med en der har lidt europæisk erfaring hvis vi skal prøve at nå en runde længere.

Håber også DGA er klar til opgaven som 2. keeper - vi har ikke set ham. TK var i hvert fald til fulde, og DGA forlyder til at være bedre. Så mon ikke...

Og ellers kan en U19 vel være 3. keeper, hvis han har kvalitet. Eske udlejes eller sælges. Men er han indstillet på at kæmpe er han jo en superfin backup at have.

JH kan sagtens spille 2-5 år mere i topfodbold, men håber vi får de fleste af pengene hjem om et år ved et salg og DGA tager over.

Det er min drøm at JH får et år og Oliver max får 10 kampe fordi unge slår til og der ikke bliver brug for backups.

Jeg synes det er værd at bemærke, et AGF spillere der tidligere har spillet under David Nielsen, allesammen har vist sig som kapaciteter på deres pladser. Det gælder Casper Højer, Bror Blume, Alexander Munksgaard og Patrick Olsen. Der er ingen tidligere DN spillere, som er faldet igennem i AGF.

Jeg tror heller ikke på at Jesper Hansen og Oliver Lund kommer til at falde igennem. DN ved præcis hvad han får med dem begge, og det giver SIB noget ro til at udnytte Corona markedet, og finde klare forstærkninger på backs og kanter. Ildebranden er slukket med tilgangen af Brandhoff, Lund og Hansen, nu skal resten af vinduet bruges til at hente klare profiler.

Der er ikke umiddelbart tegn på et dårligt vindue endnu, men det er klart at hvis ikke SIB gør som han siger og fortsætter med at hente spillere, så er det ikke godt.

VB - Jeg forventer en stærk venstre back, måske ophæver SIB med Gersbach i den forbindelse.
HF - Jeg mener Thorsteinsson er bedst når han presses mest muligt, så en klar forstærkning her.
VF - Links er ikke klar til at være førstevalg endnu, så en spiller i Mikkel Duelund klassen.

En af de to forstærkninger på kanterne, skal også kunne spille centralt.

Men så er vi også på plads, hellere 3 voldsomme forstærkninger, end 5-6 mere lunkne, det kan også give mere plads til TK2, Zack, Grønbæk, Hvidt, Lassen, Anbo og Ammitzbøll. Lige nu har vi kun en “Own grown” i startopstillingen, det bliver til 3 i næste sæson, det er jeg sikker på, nu er der flere der er klar til mere ansvar.

En start 11 i åbningskampen kunne være:

Jesper Hansen
Alex Munksgaard - Sebastian Hausner - Jesper Juelsgård (Tingager) - Oliver Lund (Gersbach)
Patrick Olsen - Nikolaj Poulsen - Zack Duncan
Albert Grønbæk - Alex Ammitzbøll - Jon Thorsteinsson
Lund og Ammitzbøll er et skridt ned fra sidste sæson, men ikke så markant, så det får stor indflydelse. Det betyder samtidig at 9 ud af 11 spillere er fortrolige med hinanden, med træneren og med spillestilen. Det er et stort plus, i en sæsonstart hvor FCM, Vejle, OB og Sønderjyske har nye trænere, og hvor FCK, Brøndby og FCM nok ikke kan nøjes med 2 udskiftninger i start 11.

Når transfervinduet er lukket, kommer start 11 til at se mere sådan ud:

Jesper Hansen
Alex Munksgaard - Sebastian Hausner - Frederik Tingager - Frederik André Björkan
Patrick Olsen - Zack Duncan - Albert Grønbæk
Nikolai Baden Frederiksen - Patrick Mortensen - Jon Thorsteinsson

Godt at man har to forstærkninger klar allerede, og det er to der kan fungere fra dag 1 (ingen semantik omkring 'forstærkninger' tak, de afgåede spillere var tabt og ignoreres derfor her).

Blumes afgang ærgrer mig, men han er i princippet ikke bydende nødvendig at erstatte her og nu. På kanterne tager jeg gerne to, der kan gøre mærkbar forskel, men en central angriber er øverst på min liste og derfor har jeg også kun én ny på min liste ... Men hvis Links, Jon eller Milan forlader os, skal der self en mere ind.

Ny angriber (høj kvalitet)
Ny kant (høj kvalitet)
Ny back (solid kvali)
Evt ny Blumes, men skal kunne gøre en forskel

Last edited:
Når transfervinduet er lukket, kommer start 11 til at se mere sådan ud:

Jesper Hansen
Alex Munksgaard - Sebastian Hausner - Frederik Tingager - Frederik André Björkan
Patrick Olsen - Zack Duncan - Albert Grønbæk
Nikolai Baden Frederiksen - Patrick Mortensen - Jon Thorsteinsson

Er det ikke urealistisk, at vi kan hente Frederik André Björkan? Han er norsk mester, har spillet en rigtig god sæson og er en ung venstreback. Der må være mange meget bedre klubber end os, der er interesserede. Selv FCK og FCM må vel have øje på ham.

Det, der taler for, at vi kunne have en chance, er, at han snart har kontraktudløb. Men i min optik vil det bare stille os dårligere. Det vil give endnu flere klubber mulighed for at få ham - større klubber, som har et mindre transferbudget end os, fx en masse spanske klubber.

Samme med Baden. Ham er jeg i øvrigt vild med. Han har spillet en virkelig god sæson i Østrig og desuden nævnt, at førsteprioritet er at blive uden for landets grænser. Der må være mange meget mere interessante klubber end os, der også er interesserede. Baden er desuden mere frontangriber end kant.

Jeg tror kun, at vi kommer til at hente 1 kant* og 1 venstreback i resten af vinduet. Med mindre der opstår en virkelig spændende mulighed.
*2 kanter hvis Thorsteinsson sælges
*1 kant, hvis vi ender med at hente en central midtbane, i hvilket tilfælde Grønbæk nok får en sæson mere som kant-/midt-hybrid.

Mine bud på kantspillere:
- Mikael Anderson
- Bundu (leje)
- Arzani*
- Rafik Zekhnini
- Ola Brynhildsen
- Aron Dönnum

Fælles for de nederste 3 er, at de har Jim Solbakken som agent, som SIB tidligere har haft et rigtig godt forhold til.

*Arzani teaser måske/måske ikke for noget på Instagram. Jeg ser et stort lys i ham, men jeg er bekymret for hans fysik. Så hvis vi henter ham, har jeg svært ved at se, at han bliver hentet som den eneste kant. Så i tilfælde af en Arzani handel kommer vi til at hente 2 kanter.

Ift. hvem der har flest økonomiske muskler af os og BIF, så er det bemærkelsesværdigt, at BIF i dag har hentet Thomas Mikkelsen. Kunne lugte kraftigt af, at vi var i direkte kamp med dem om Jesper Hansen. Så et stærkt tegn at vi løber af med ham (og et tegn på at BIF rent faktisk holder sig til deres lønrammer og strategi på trods af mesterskabet).

Ift. hvem der har flest økonomiske muskler af os og BIF, så er det bemærkelsesværdigt, at BIF i dag har hentet Thomas Mikkelsen. Kunne lugte kraftigt af, at vi var i direkte kamp med dem om Jesper Hansen. Så et stærkt tegn at vi løber af med ham (og et tegn på at BIF rent faktisk holder sig til deres lønrammer og strategi på trods af mesterskabet).
Eller også ville JH bare gerne blive boende i Silkeborg og ikke flytte igen. Hvis børnene går i skole og konen har et arbejde, så er det måske ikke så attraktivt at flytte efter et superligajob, hvis begge klubber tilbyder nogenlunde samme økonomiske pakke. Og det ændrer 8 europæiske nederlag nok ikke så meget på.

• Like
Reactions: mph
Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back