New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Ift. hvem der har flest økonomiske muskler af os og BIF, så er det bemærkelsesværdigt, at BIF i dag har hentet Thomas Mikkelsen. Kunne lugte kraftigt af, at vi var i direkte kamp med dem om Jesper Hansen. Så et stærkt tegn at vi løber af med ham (og et tegn på at BIF rent faktisk holder sig til deres lønrammer og strategi på trods af mesterskabet).

Jeg ser nu også mest deres køb af Thomas Mikkelsen som om, at de gerne vil satse på deres egen Mads Hermansen (og Jonathan Ægidius), og de derfor har brug for en rutineret backup til just in case.

Jeg synes ikke, at Thomas Mikkelsen og Jesper Hansens situationer kan sammenlignes, selvom begge har spillet i Lyngby, begge er ved at være ret gamle og i øvrigt ligner hinanden ret meget 😆

Jesper Hansen ville være købt til Brøndby for at spille. Det er Thomas Mikkelsen ikke.

Eller også ville JH bare gerne blive boende i Silkeborg og ikke flytte igen. Hvis børnene går i skole og konen har et arbejde, så er det måske ikke så attraktivt at flytte efter et superligajob, hvis begge klubber tilbyder nogenlunde samme økonomiske pakke. Og det ændrer 8 europæiske nederlag nok ikke så meget på.
Nu er han jo oprindeligt fra hovedstadsområdet, så mon ikke planen er at flytte tilbage på et tidspunkt. Om det sker nu eller om to år, gør nok ikke den vilde forskel. Men det kan da godt være de tænker at slå sig permanent ned i Silkeborg.

Jeg ser nu også mest deres køb af Thomas Mikkelsen som om, at de gerne vil satse på deres egen Mads Hermansen (og Jonathan Ægidius), og de derfor har brug for en rutineret backup til just in case.

Jeg synes ikke, at Thomas Mikkelsen og Jesper Hansens situationer kan sammenlignes, selvom begge har spillet i Lyngby, begge er ved at være ret gamle og i øvrigt ligner hinanden ret meget 😆

Jesper Hansen ville være købt til Brøndby for at spille. Det er Thomas Mikkelsen ikke.
Ja de udtalelser CV er kommet med og den snak der har været - og den konkrete handling tyder på at Bif kun gik efter rutine backup til deres unge talenter.

En model jeg synes er fed, men naturligvis også sportslig satset, men på den lange bane nok er bedst både sportsligt-økonomisk. Vi gør det jo selv med julle og oliver bag haus, munks og den kommende venstreback som nok heller ikke er 30 år. Og Milan som 4. valg (dog ikke med succes so far - håber det kommer) i backup til unge links, jon og albert.

JH udtalte 1. juni, at han ikke ville være backup keeper men 1. valg. Bif og Feyenoord mfl har været på banen med tilbud om backup rolle. Jeg tænker også han gerne havde skiftet på en 4 års til Bif som 1. valg, men en stor klub og bosat i silkeborg også lå til højrebenet - lige så fint.

Det giver yderligere 6 spillere - de fleste af dem til startopstillingen. Det er måske også i det lys, man skal se Oliver Lund. En schweizerkniv som kan dække flere åbenlyse huller, indtil større profiler kommer sidst i transfervinduet. Håber jeg.
Jacob Nielsen har allerede været ude at sige at vi ikke får det perfekte vindue. Vi kommer til at have "huller" i truppen også efter dette vindue, men det er jo ikke en uvant situation for os. Det bliver nok lidt en mellemsæson, hvor vi forhåbentlig kan holde os inde i kampen om top-6 frem til nytår og så forstærke os lidt mere til vinter. Uanset hvad, er det i hvert fald vigtigt at vi ikke bare fylder truppen op med Oliver Lund kloner. Jeg kan gå med til at vi finder yderligere en midlertidig her-og-nu-løsning til angrebet, men derudover skal dem vi henter være klare forstærkninger.

Ja Lund er faktisk en god tilgang i det lys.

En venstreback, en erstatning for Bror, en angriber type som MJ (med fart ogder også kan spille kant)
og et kant bytte for Milan og Arzani, så vi har 4 stærke i jon, ny, albert og Links

... så er vi altså kampklar.

Hvis vi vil kunne gøre os både i Europa og i Superligaen, skal truppen nok være bredere og ikke smallere.

Last edited:
Hvis vi vil kunne gøre os både i Europa og i Superligaen, skal truppen nok være bredere og ikke smallere.
Enig men vi har også allerede fået Brandhof ind central midt i bytte for Arzani (men Albert rykker nok mere på kanten for ham). Plus vi har ST tilbage efter skade og Anbo efter leje.

Vi har dobbelt op på alle pladser - plus AA, ST, Ihler, Backman, Anbo (1 sept), DGA og Gers oven i
29 spillere, plus mælketænderne der træner lidt med

Men jo måske vi kan snige yderligere 1-2 oven i, fx Diks eller noget tilsvarende vildt byder sig- så vi rammer 30-31.
Gers og NB dog ikke værd at regne med...

Enig men vi har også allerede fået Brandhof ind central midt i bytte for Arzani (men Albert rykker nok mere på kanten for ham). Plus vi har ST tilbage efter skade og Anbo efter leje.

Vi har dobbelt op på alle pladser (Anbo først fra 1 sept dog) - plus AA, ST, Ihler, Backman, DGA og Gers oven i 28 spillere, plus mælketænderne der træner lidt med

Men jo måske vi kan snige yderligere 1-2 oven i, fx Diks eller noget tilsvarende - så vi rammer 29-30.
Gers og NB dog ikke værd at regne med...
Vi har 23 spillere i truppen. Det er umiddelbart for lidt og vi skal have nogle ekstra ind. BIF har 27, FCK har 25 og FCM har 26.

Det giver ikke mening at tælle skadede spillere med i antallet af tilgange. Vi bliver også ramt af skader i næste sæson og det skal truppen være bred nok til at kunne håndtere.

Oliver Lund får i øvrigt trøjenummer 15. Jesper Hansen og Frederik Brandhof har endnu ikke fået tildelt et nummer. Skal man lægge noget i det? Venter de mon på at et nummer bliver ledigt (nr. 1 f.eks.)?

Vi har 23 spillere i truppen. Det er umiddelbart for lidt og vi skal have nogle ekstra ind. BIF har 27, FCK har 25 og FCM har 26.

Det giver ikke mening at tælle skadede spillere med i antallet af tilgange. Vi bliver også ramt af skader i næste sæson og det skal truppen være bred nok til at kunne håndtere.

Oliver Lund får i øvrigt trøjenummer 15. Jesper Hansen og Frederik Brandhof har endnu ikke fået tildelt et nummer. Skal man lægge noget i det? Venter de mon på at et nummer bliver ledigt (nr. 1 f.eks.)?
Der kommer altid skader. Med en vb, en ny for Bror og en for MJ har vi 25 vi kan regne (og gerne bytte Milan med anden kant)

Dobbelt besætning + AA, ST og Anbo . 25 i alt. Det synes jeg ser fint ud
+ gers, nb, dga eller anden 3 keeper, ihler som jokere - men som måske slet ikke får nogen minuter af betydning.

Tror ikke vi skal sætte næsen op efter mere, får vi lidt oven i fx Diks, tager jeg det som ekstra. Men vil blive bekymret hvis vi ikke får mindst 3 mere ind.

Gruppespil behøver ikke kræve meget større trup end normalt

Kigger man på fck, da de blev mestre i 2019 og spillede gruppespil, brugte de primært 17 spillere - ud af en trup på 26.

5 andre fik ca 300 min - ialt 22 spillere. (sidste 4 fik ca 50 min)

Jeg tror personligt mere på at vi skal have kvalitet - end bredde.

Antalsmæssigt er vi som nævnt allerede 25-30 styk alt efter hvordan man regner det, når vi ellers får de ventede 3 tilgange: vensteback - blume-erstatning og en angriber gerne med kant-evner.

Tager vi de 14 bedste i truppen pt og tilsætter 2 til start 11 og en angriber der også får meget spilletid som indhopper/backup/kant, så synes jeg det ser rigtig godt ud.

Bud på vores 18 bedste:
JH - munks, haus, tingager, ny - NP, PO, ny - Albert, PM, Jon
julle, oliver, Hvidt, Zach, Brandhof, Links, ny angriber

Runder vi op til 22 - dem som i fck fik ca 300 min: Eske (DGA), Milan, AA (eller ST) Lassen(eller Anbo/TK)
Og ca 50 min ST, Anbo, TK

Gers og NB slet ikke talt med.

Footnews spekulere i at Jon Thorsteinsson kunne indgå i en byttehandel med enten Bundu eller Sanneh HER

Det er bare Footnews egen vurdering. "Pourrait" er i conditionnel og svarer grundlæggende til "ville (muligvis) kunne". Så de lister bare en potentiel mulighed.

Men 1,5 mio euro + Bundu ville da være en fin handel.

Særligt når vi fik Bundu gratis og solgte ham for 3,5 mio. euro til netop dem, og vi vist nok også fik Thorsteinsson gratis.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

D
Replies
933
Views
87K
Back