New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Jeg er ikke fan af Munksgaard, hvad jeg også tidligere har skrevet, men af ham og Lund vil jeg foretrække Munksgaard alle ugens dage.
Juelsgaard dækker de samme positioner, er ikke hurtig, hvad Lund heller ikke er, men Juelsgaard har bedre teknik. Ingen af de 2 skal dog være backs og slet, slet ikke wingbacks hvor fart er så vigtigt.

Jamen så giver du mig også inddirekte ret i, Lund er et fejlkøb, for han løser jo netop ikke det problem.
Det eneste han kan bruges til er backup med håb om, han spiller så lidt som muligt, men hvis nu bare vi havde en i truppen i forvejen, som er lige så alsidig.....

Oliver Lund er mere duelstærk, hurtigere og mere aggressiv end Juelsgård. Julle er så bedre med bolden, mere stabil og har fordelen af at være venstrebenet.

Jeg er sådan set enig i problematikken med farten til at spille wingback (Juelsgård har jeg dog aldrig tænkt som en mulighed der), men jeg tror, at man har set Lund som en gardering til backsene i 4-3-3 og gardering som midterstopper i 3-4-3.

Det er jo kun interessant, at han kan dække en masse pladser, hivs han gør det på et tilfredsstillende niveau. Og det er jo ingenlunde tilfældet.

Det svarer lidt til at købe en schweizer-kniv med en kniv, der ikke kan skære, en saks, der ikke kan klippe osv.
Det synes DU ikke er tilfældet i hvert fald.

Jeg synes Lund var en af vores bedste mod BIF (hvor Gersbach ikke var klar), og han var en af de MINDST ringe mod Larne i øvrigt.

Synes ikke han var god i Aalborg, men det var der sgu mange der ikke var. Og altså ny mand i truppen og spillet 3 forskellige systemer endda på 3 forskellige pladser, hentet som reserve, det gør også at jeg faktisk synes han har løst opgaven fint.

Men spørg dig selv om hvorfor Juelsgård og Munksgaard ikke er udtaget pt, mens Lund er i stedet.
Altså hvis du går med til at det ikke bare er 1:1 niveau-sammenligning. Kan du så ikke se meningen i at holdet kan være stærkere med andre på bænken end Juelsgård/Munksgaard ift at det ikke er sikkert de bruges.

Jeg ville hellere se TK2 mod AaB end Lund fra start. Men altså mod FCK var det jo Hausner der startede inde, og Lund på bænken (hvor han repræsenterede både JJ/Munks afhængigt af behov)

Så hvis du kan sige hvem du ville smide af bænken såfremt du ville have både Lassen, Munksgaard, Juelsgård og TK2 med på bænken frem for Lund, så lad os høre.

Bænken mod FCK så således ud:

11. Gift Links
15. Oliver Lund
17. Jon Thorsteinsson
23. Thomas Kristensen
29. Frederik Brandhof
36. Daniel Gadegaard Andersen
38. Alexander Ammitzbøll

Eneste løsning jeg kan se er at bytte Lund med Munksgaard så længe man VED at Anthony ikke kan spille 90 minutter. Og så kunne TK2 skiftes ind hvis Hausner går i stykker. Og så må man krydse fingre for at Kahl spiller 90, og at Tingager/Bisseck kan spille 90 hver gang nu.

Og ja, så skal Links eller Jon smides ud for at få en forsvarsspiller med i stedet, hvor vi kæmper meget med offensiven... Ser det ikke ske.

Last edited:
Man kan være uenig i Davids valg, men spilletiden viser at Lund har været berettiget.

Vi har mange til forsvaret og det er noget rod. Jeg ser Lund som en lappeløsning, men det er også ok.

Personligt forstår jeg ikke Lund over Juelsgaard i det centrale forsvar. JJ har intet at gøre som back, men centralt har han spillet godt. Endvidere er han venner med bolden og det har AGF generelt ikke været. Måske er det, som stats siger, fordi Lund som CF bedre kan dække af for wingbacken pga sin hurtighed?

Men hvorfor denne utilfredshed med Lund? 1 år til behersket løn, det gør igen forskel nogen steder og er langt mindre problematisk end Eske eller Jevtovic der på lange og dyrere aftaler binder en del penge, uden at give spillede minutter. Lund er en succes på sine præmisser.

Personligt forstår jeg ikke Lund over Juelsgaard i det centrale forsvar
Jeg har forsøgt at redegøre for det mange gange. Men jeg tror bare folk glemmer at det er Hausner (som spiller yders til højre i 3-backkæden) der har været skadet, og at JJ er venstrebenet.

Så altså alene af den grund bør det stå mellem TK2 eller Lund som reserve.
Og jeg tror TK2 mangler lidt erfaring ift 3-backkæde-spil eller sådan helt generelt ift at man vil passe på ikke at bringe ham for hurtigt. Jeg tror personligt TK2 er klar, for hver gang han kommer ind synes jeg han holder flot niveau. Men sådan var det jo også med Lunding og Albert. Men det er bare noget andet at starte inde.

Tilbage til Juelsgråd, så tror jeg han er reserve for Tingager og til nød Bisseck hvis det skulle være.
Men Lund kan spille alle 3, og tilmed slukke brande på de to wingbacks også.

Vi brugte alle 5 indskiftninger mod FCK, og da Anthony løb tør var det Lund der kom ind på backen, og TK2 var så klar til at erstatte de 3 midterforsvarere. Havde vi været foran 3-1 frem for bagud 1-3 havde vi givetvis indskiftet TK2 med småskadede Hausner som jo faktisk helst skal spille så lidt som muligt pt.

Da vi havde Munksgaard med på bænken i Aalborg og Lund startede på højresiden i 3-backkæden var det jo pga. Hausner-skaden, og Munksgaard kom ind på backen. Lund blev netop udskiftet med TK2 der.

Juelsgård var der ganske enkelt ikke plads til på bænken, såfremt Munksgaard og TK2 skulle ind for Anthony og Lund, og der stadig skulle kunne være plads til PM, Ammitzbøl og Grønbæk.

9. Patrick Mortensen
13. Alexander Munksgaard
20. Zach Duncan
23. Thomas Kristensen
27. Albert Grønbæk
36. Daniel Gadegaard Andersen
38. Alexander Ammitzbøll

Mod FCK var Hausner tilbage, og Munksgaard gled ud af truppen. Der KUNNE det så være Lund der gled ud, og Munksgaard der var på bænken, når nu David og teamet "vidste" at Anthony ikke ville holde til 90 minutter. Forudsat altså at TK2 skulle kunne erstatte enhver i 3-backkæden. Og det ved jeg ikke umiddelbart om han bare sådan lige kan.

Eneste forsvarsudskiftning i kampen var Lund for Anthony, og resten var angreb/offensiv midtbane (alle 5 blev brugt). Men igen skulle Juelsgård have været med på bekostning af TK2 i det tilfælde måske.

Og sådan ser jeg det faktisk. at Juelsgård har tabt kampen til TK2, mere end til Lund, der jo trods alt kun har spillet 1 eneste kamp i midterforsvaret (Aalborg).

Lund er vel efterhånden den spiller der har været mest debatteret på siden i 2021 selvom han kun har været her et par måneder :) Jeg fatter ikke transferen alene af den grund at han ikke gør holdet bedre, og i mine øjne henter man spillere for at gøre holdet bedre. Ellers er det bare spild af tid og penge.
Hele pointen med Lund på en ét-årig kontrakt var vel at få en spiller, der billigt og bare nogenlunde kompetent kunne fylde nogle huller, indtil de blev lukket med mere permanente løsninger.

Hvis vi tæller de to wingbacks med, så startede AGF i søndags med fire (af fem) i bagkæden, der ikke var til rådighed, da man skrev under med Lund. Derfor virker Lund i dag som en helt ligegyldig signing, men så meget desto mere gav den vel mening, da kontrakten blev underskrevet.

Hele pointen med Lund på en ét-årig kontrakt var vel at få en spiller, der billigt og bare nogenlunde kompetent kunne fylde nogle huller, indtil de blev lukket med mere permanente løsninger.

Hvis vi tæller de to wingbacks med, så startede AGF i søndags med fire (af fem) i bagkæden, der ikke var til rådighed, da man skrev under med Lund. Derfor virker Lund i dag som en helt ligegyldig signing, men så meget desto mere gav den vel mening, da kontrakten blev underskrevet.
At lave en 1-årig kontrakt med en dårlig spiller for at lukke et hul den første måned af sæsonen er bare endnu mere åndssvagt. Det er nok ikke utænkeligt at hele aftalen ihvertfald løber op i ca 1,5 mio kr alt inkl.

At lave en 1-årig kontrakt med en dårlig spiller for at lukke et hul den første måned af sæsonen er bare endnu mere åndssvagt. Det er nok ikke utænkeligt at hele aftalen ihvertfald løber op i ca 1,5 mio kr alt inkl.
Bredde er vigtig - det har vi set før. Han er fleksibel, dækker mange pladser og leverer på et fornuftigt niveau.
Det er selvfølgelig ikke ideelt, hvis man som fan sidder og forventer vi kun henter stjerner ind på holdet.

Jeg forventer såmænd bare at man forbedrer og ikke forringer truppen. Det synes jeg man gør ved at hente en spiller som Lund. Nu betaler man så løn til Juelsgaard som sidder på tribunen samtidig med at man også betaler løn til en dårlig spiller som ikke bør være i nærheden af startopstillingen🤯
Det er din holdning - klubben har så den modsatte. Jeg har samme holdning som klubben - syntes ikke Lund er så dårlig og mener han er med til at sikre den rigtige bredde. Koster garanteret heller ikke det store i drift - vi har til gengæld alt for mange lønkroner som konsekvent er skadet. Han har allerede spillet flere minutter end Backman har i denne og den forgangne sæson.

Lund er vel efterhånden den spiller der har været mest debatteret på siden i 2021 selvom han kun har været her et par måneder :) Jeg fatter ikke transferen alene af den grund at han ikke gør holdet bedre, og i mine øjne henter man spillere for at gøre holdet bedre. Ellers er det bare spild af tid og penge.

Han giver os muligheder for at få flere midtbanespillere/offensiv-spillere på bænken, da han dækker flere pladser i forsvaret (faktisk allesammen).

Det gør HOLDET bedre. Vil opfordre til at stoppe med at sammenligne 1:1 med x og y spiller også.

Jeg forstår ikke hvorfor det konstant underkendes som den faktor der er en kæmpe fordel med ham.
Jeg har redegjort for det stolpe op og stolpe ned. Jeg giver op.
Med mindre folk begynder at skrive hvem der skal med på bænken i stedet for Lund, og hvad de vil gøre hvis venstrebacken går i stykker, og man har byttet Lund med Munksgaard eksempelvis, så tager jeg en pause herfra med at gide at argumentere for det.

Lund er lidt i en situationen hvor det nemt kan blive skidt uanset hvordan det udvikler sig: enten spiller han meget og så skulle man have fundet en bedre spiller, eller også spiller han lidt og så kunne man lige så godt have ladet være. Det lignede dog en handel der mest handlede om starten på sæsonen indtil vi fik hentet spillere som D’Alberto og Kahl og så noget bredde i perioden efter, så hvis det bliver til indhop fremover er det næsten den ideelle situation - bortset fra den hvor han ender på et meget højt spillemæssigt niveau, men det er trods alt ikke så sandsynligt. Jeg synes stadig der er en del logik i den handel og synes heller ikke han har været ringere end så mange andre her i starten, men vi må se hvordan truppen ser ud når vinduet er lukket. Det største problem er vel egentlig at hans rolle ikke bare kunne udfyldes af et par unge spillere, den type spilletid vi snakker om til Lund burde ende sådan et sted, også selvom det ift sammensætningen af bænken er en fordel med en spiller der kan smides ind på mange pladser.

Jeg er bestemt heller ikke den store Lund-tilhænger, men jeg forstår egentlig godt at man traf det valg. Der må have været en del panik før sæsonstarten med flere halvskadede spillere og udsigten til mange kampe indenfor kort tid. Desuden vidste David hvad han fik med Lund.

At vi så i dag kan se, at sæsonstarten alligevel blev en fuser, gør jo nok at vi kan blive enige om at det ikke gav værdi at skabe den større bredde med Lund. Især fordi Bisseck gik ind med så stor succes, at Tingager endelig blev klar og at Hausner har kunnet spille, selvom han tydeligvis er småskadet. Jeg er også lidt overrasket over, at SIB fik begge vores backs erstattet så hurtigt i vinduet.

Nimes lurer ifølge dette rygte på Jon til 5.25 mio. Prisen er vel ikke helt urealistisk selvom det er fra relativt lavt niveau, spørgsmålet er så om vi meget gerne vil af med ham eller ser nok værdi i at holde på ham. Det kunne nok godt være en ide at få ham skudt af, men der skal noget andet ind der kan komme med noget overraskende.

Han er i det mindste ikke så dyr som ham her - crazy dyr, og så har han ikke vist sig vild målfarlig, måske lidt på minut-stats sidste par år. Men naturligvis også fra en bedre liga. Men op mod 55 mio + 10% kickback ved salg.

I Tipsbladet er der en der beskriver det som et stort scoop og det kommer selvfølgelig ret meget an på om det er 30 eller 55 mio, selvom det nok være noget med 30 nu og så kan det ende med mere, men til det beløb skal han jo så også være sindssygt god i Superligaen for at passe til sådan en beskrivelse. Handlen viser selvfølgelig også igen at selvom vi har flyttet os meget ift hvad vi kan investere i spillere er vi kun kommet længere væk i absolutte summer. At vi flytter os som vi gør er dog også en forudsætning for at kunne komme i nærheden af de andres budgetter.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back