New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Ja og hvorfor overhovedet lytte til andre, når man ved alting meget bedre selv?

Det var såmænd bare et lille pip om at folk bør have lidt tillid til klubben og bevæbne sig med en smule tålmodighed.

Det gør alligevel ikke nogen forskel at skrive det samme 800 gange om dagen.

Hvor mange gange om dagen må vi tillade os at være kritiske så det ikke genere dig?

Det ser ikke ud til, at den her nyhed har været kommenteret herinde endnu: https://www.agf.dk/nyheds-artikler/2021/juli/ny-analytiker-til-3f-superliga-holdet/

Det er egentlig ret spændende, hvad morgendagens nyhed går ud på. Altså hvad Lasse Winther Andersen nu skal kaste sig over i klubben. Jeg ville blive meget overrasket, hvis ikke det er en forfremmelse af en slags. Men hvilken større stilling kan der være opstået mulighed for at oprette med vores nye økonomi og ikke mindst med Bjørnebyes ankomst?

Jeg synes tidligere at kunne fornemme, at PC virkede en smule fodslæbende i forhold til at bruge mange ressourcer på data og analyse, men jeg kan have taget fejl. Glæder mig til at finde ud af, hvad det her går ud på...
fedt du linkede den - efter det nye site er jeg næsten holdt op med at kigge der.

meget spændende og super med nye impulser til vores data afd, og godt at høre Lasse W bliver. PC har vel heller ikke flere penge øremærket til agf-folk, og som du siger heller ikke kæmpe fan af data - nok lidt middel. men fck har nu også fin data afd selv

Bundu fik et kvarter for Anderlecht og Andersson startede inde for FCM, så mon ikke begge to er relativt langt fra GF nu. Jeg har våde drømme om Bruun Larsen, selvom det nok må vurderes at være naivt at tro på :D
Jeg har nu ikke opgivet Mikael Anderson endnu, vi har også brugt Jevtovic her i opstarten, det er ikke ensbetydende med at han indgår i planerne når transfervinduet er lukket:

Rygtebørsen: FCM lurer på ombejlet midtbanespiller

Jeg har nu ikke opgivet Mikael Anderson endnu, vi har også brugt Jevtovic her i opstarten, det er ikke ensbetydende med at han indgår i planerne når transfervinduet er lukket:

Rygtebørsen: FCM lurer på ombejlet midtbanespiller

..og mange Anderlecht-tilhængere har det på samme måde med Bundu, som mange AGF-tilhængere har det med Jevtovic. Her et udpluk fra Twitter efter hans 15 minutters indhop i går - de falder meget godt i tråd med deres vurdering fra kampene sidste efterår 😬

Skærmbillede 2021-07-26 kl. 17.11.33.pngSkærmbillede 2021-07-26 kl. 17.11.54.pngSkærmbillede 2021-07-26 kl. 17.12.23.png

Så ville jeg VIRKELIG have undret mig over at vi hentede Lund.
Når nu begge vores midtstoppere skulle skiftes ud mod FCN, og Backman stadig er langtidsskadet, og Anthony ikke er klar til at spille endnu, så er det sgu meget godt at Lund kan spille alle 4 pladser i midterforsvaret.

Vi skal helst ikke ud i at skulle spille for meget med spillere ude af positioner de ikke er vant til.
Jeg synes han er en fantastisk lille tilføjelse til bredden. Det må jeg bare sige.
En ny Juelsgård (har spillet masser af kampe, og gør det kun når andre er skadet).

Jo mindre Lund spiller, desto større succes er det, kan man sige.
Spiller han derimod, så er der brug for det. Og alene det at han pt kan hjælpe med at holde Gersbach uden for skader og komme stille ind, kan aflaste til Kahl er klar, og så aflaste Munksgaard til Anthony er klar er jo meget værd.

Det er jo trods alt kun for denne sæson vi har tegnet med ham :D
I do not see what there is NOT to like. Og så tror jeg også allerede at han har bevist, at man får en hvis stabilitet ved at spille med ham, fremfor en komplet uprøvet/sats. Lund var der modsatte af et sats. En kedelig gardering, men effektiv, og formentlig billig.

Læg dertil, at vi jo nok ikke vidste at vi kunne få Kahl på det tidspunkt, og ikke vidste at Gersbach ville være klar til kampe nu uden at gå i stykker efter 20 min igen, samt at Tingager ikke var klarmeldt heller.

Når nu begge vores midtstoppere skulle skiftes ud mod FCN, og Backman stadig er langtidsskadet, og Anthony ikke er klar til at spille endnu, så er det sgu meget godt at Lund kan spille alle 4 pladser i midterforsvaret.
Ja, men det var ikke det tankeeksperiment du stillede op. Som jeg ser det bliver Lund ret overflødig om nogle ugers tid (eller det håber jeg da, for det betyder at enten Gersbach eller Kahl (eller begge) slår til. Og vi har jo rigeligt med centerforsvarere.

Men omvendt har jeg tænkt sådan om Juelsgård i flere år :D

Tænker også Oliver er hentet til at kunne bruges som backup på alle 4 positioner bl.a. fordi der er usikkerhed om hvor ting og yann står, haus der ikke trænede i foråret, Tk der er ung og NB som aldrig spiller - tilbage er julle.

Endelig skal vi også have to spillere på venstreback, og i sidste sæson dække julle sammen med gers, og i denne er det så mest oliver og gers i fællesskab, da vi ikke rigtig kan regne med Gers.

Det ser super fint ud. Og går næste 3 uger fint for yann, ting, julle og haus - så synes jeg også man skal overveje at udleje TK for at han kan udvikle sig. Samme med Lasssen. Plus lade Anbo blive ude.

Også tænkt sådan om julle - og alligevel får han kampe.

Ja, men det var ikke det tankeeksperiment du stillede op. Som jeg ser det bliver Lund ret overflødig om nogle ugers tid (eller det håber jeg da, for det betyder at enten Gersbach eller Kahl (eller begge) slår til. Og vi har jo rigeligt med centerforsvarere.

Men omvendt har jeg tænkt sådan om Juelsgård i flere år :D
Fair pointe.

Men altså jeg fastholder, at Lund på en 1-årig var super fornuftigt, og at de fleste (åbenbart ikke alle) ville se mere fornuft i at hente Lund sammen med de andre, som ekstra gardering efter de andre var på plads. Men kan sagtens se logikken i, at han mest af alt var nødvendig netop fordi de andre ikke var/er klar endnu.

Vi må se hvor meget eller lidt han spiller.
For mig at se er Juelsgård det perfekte eksempel på, at spillere som ham er meget undervurderede ift værdien for truppen. Senest kom han ind mod FCN, gjorde det godt, og var med til at slutte stærk af, hvor vi faktisk skabte lidt til sidst. Nuvel. Han falder aldrig igennem, og laver ikke de der knusende fejl. Og så er jeg sikker på han er god for træningsmiljøet, hvilket jeg også forventer Lund er. Det er også noget værd.

Og ja, så gør det mig tryg at tænke på, at vi kommer til at have ham som ekstra backup. Det kan ligesom aldrig gå værre end at spille med Lund eller Juelsgård på 3 af 4 pladser :D Det er ikke så ringe endda. Og Lund kan endda også spille højreback.

I forhold til Oliver Lund, som jeg fornemmer ikke får så voldsomt stor street credit her på sitet - så har jeg altid syntes, at han var møg irriterende at spille imod. Jeg er svært tilfreds med, at hans energi og fight nu skal være for De hviie. Vi er ikke Barcelona og selvom vi skulle få flere og flere spændende teknikkere, så har vi stadigt brug for nogen, der kan gå til stålet. Det kan Oliver Lund!

I forhold til Oliver Lund, som jeg fornemmer ikke får så voldsomt stor street credit her på sitet - så har jeg altid syntes, at han var møg irriterende at spille imod. Jeg er svært tilfreds med, at hans energi og fight nu skal være for De hviie. Vi er ikke Barcelona og selvom vi skulle få flere og flere spændende teknikkere, så har vi stadigt brug for nogen, der kan gå til stålet. Det kan Oliver Lund!
Meget enig.
Der var og er også mange OB-fans som er delte ift ham. Og samme omkring Juelsgård. Sådan er det med den slags spillere. Men jeg synes Juelsgård var en af forårets bedste for os. Og jeg synes helt oprigtig at Lund har været en af vores bedste i de 3 første kampe.

Og det fik man også med Lund: En der kunne "være med" og være stabil fra dag 1.

Ja alle spillere i truppen har en vigtig rolle. Der er brug for ca 25 spillere, nogen skal være tilovers.
Og vi kan jo sagtens spille kampe, hvor Lund snart ikke engang er udtaget. Men altså når f.eks. Kahl og Anthony skal spille fra start, så har det STOR VÆRDI ift antal udskiftere, at man kan udtage Lund, som så kan dække begge backpladserne. Det vil han formentlig blive valgt over Juelsgård for. Og måske også Munksgaard/Gersbach til tider.

Last edited:
Ja og selvom han kun er hentet ind til 1 års tjeneste, kan det jo hurtigt ende med to år, hvis vi fx vælger at have ham istedet for julle som 4-5 valget til MF sammen med en ung fx TK - fordi Oliver dækker lidt mere bredt. Det må tiden vise.

Eller han gør det så godt han bliver 2. valget på VB fast - et år ad gangen.
Altså det er i hvert fald oplagt at Lund kan fortsætte såfremt valget om et år står mellem Juelsgård og Lund. Lund er 1,5 år yngre, og Juelsgård blev hentet i BIF, og kan formentligt have en højere løn, selvom han med garanti fik en reduceret kontrakt da han fik nu kontrakt efter udløb (efter ikke at vide om vi ville skrive med ham igen).

Juelsgård fortjener ros for den loyalitet han har udvist hele vejen igennem. Og samtidig skal AGF selvfølgelig tænke på hvordan midlerne bedst bruges. Jeg anser Lund som en bedre AJA/Juelsgård-type.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back