New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Og går vi et skridt videre, hvor mange af dem her fik/får vi (nævneværdig) transfer på?

Vi skal hente nogen (men ikke for mange) af dem ind på 25-30 år set over hele deres kontraktperioden. Men det skal være fordi de løfte de unge der er 19-24 år i deres kontrakt-periode (dem der giver økonomien til sportslig satsning fremover).

Ellers max 25-26 år
Tingager fyldte 25 to måneder efter – kom gratis
Buba lige fyldt 26 fem uger før ankomst – kun nødløsning på leje
Bror – 26 to måneder før ankomst i agf – gratis
PO, 26 år og 2 måneder – dyrt køb 6 mio + evt. 9 mio
NP, 25 år og 10 måneder – gratis
Milan, 26 år 14 dage før – og gratis
YT, 26 år få dage før ankomst – gratis

Mit gæt Ting: 0-2 mio (ellers skal han skynde sig at lave en marxsø). YT og Bubu blev bare et par løntunge med fint CV, Milan ligner det samme og måske vi ender med at betale for at slippe af med ham (håber han modbeviser det). Bror gik gratis. PO bliver formentlig en udgift. NP 0-1 mio er mit gæt.

Tager vi de to på 28 år med. Helenius gik vel ca i nul men løntung og fik kun få minutter på linje med unge talenter som AA og ST.

PM har vi fået stort sportslig udbytte af i lidt over 2 år. Siden 9 måneder med lidt måltørke og nu skadet. Tvivler meget på vi når at få andet end symbolsk transfer for ham. Bliver et underskud.

Men for alle - deres sportslige værdi har for nogen været super.

Dichio Alle handler skal da med, når vi snakker PC’s tid, men jeg er enig i at det meget relevant at trække en streg ved strategien omkring David Nielsen. Så skal vi bare henvise til den i stedet for at snakke om under PC.
Ja når vi vurderer PCs evner - ja

Men ikke når vi vurderer strategierne (der har været to helt helt forskellige under PC)

Mit take er faktisk PC ikke er specielt dygtigt, men mere det er AGF-ledelsens ændring af strategi, der gjorde at PC fik succes sidste to år. Viser både dine og mine lister også. Der var mange flere fejl under ældre-strategien.

Og siden man hentede David som ved ansættelsen nikkede ja til at der skulle købes unge fremover - selvom han kom fra et gammelmands hold i Lyngby.

Nogen gange glemmer vi det mere er bestyrelsens beslutninger bag - de store linjer der betyder mest. End den profilerede direktør, træner,sportschef. Man ser det allertydeligst i FCM og FCN hvor de kan hente den ene træner op fra egne rækker efter den anden og få succes.

Hvis stråmandsniveuaet fortsætter herinde så er jeg ude. Det er fucking trættende at få pålagt sig holdninger jeg end ikke har givet udtryk for.
Jeg tror slet ikke det var dig jeg svarede. Det var påstanden om at vi “nu hænger på en 26-30 årig” som jeg tror det var Dichio der kom med. Det synes jeg var lidt vanvittigt at postulere.

Jeg tror slet ikke det var dig jeg svarede. Det var påstanden om at vi “nu hænger på en 26-30 årig” som jeg tror det var Dichio der kom med. Det synes jeg var lidt vanvittigt at postulere.
Fair nok - jeg var måske røget lidt i samme gade som du har det med Milan - at Alberto kunne ende som Milan. Og ligesom 8000 blev skuffet over at vi nu hentede en der bliver 27 til okt, når vi havde Munks, og ikke akut stod og manglende en. Men jeg har trukket i land nu ser vi hvad han kan - han skal ikke dømmes på forhånd. Synes bare vi skal passe på med at få for mange 27-30 årige. Han skal jo være her 3 år. De giver erfaringsmæssigt 0-2 mio i kassen i AGF. Eller bliver en Milan, Spelman, Riel, Toutou osv klods om benet. Andre får succes. De unge plejer bare at være hurtigere til at ville videre, hvis de ikke får succes mens dem over 27 kigger mest på bankbogen og bliver.

Fair nok - jeg var måske røget lidt i samme gade som du har det med Milan - at Alberto kunne ende som Milan. Og ligesom 8000 blev skuffet over at vi nu hentede en der bliver 27 til okt, når vi havde Munks, og ikke akut stod og manglende en. Men jeg har trukket i land nu ser vi hvad han kan - han skal ikke dømmes på forhånd. Synes bare vi skal passe på med at få for mange 27-30 årige. Han skal jo være her 3 år. De giver erfaringsmæssigt 0-2 mio i kassen i AGF. Eller bliver en Milan, Spelman, Riel, Toutou osv klods om benet. Andre får succes. De unge plejer bare at være hurtigere til at ville videre, hvis de ikke får succes mens dem over 27 kigger mest på bankbogen og bliver.
I princippet kan alle ende som Milan. Men ham her har spillet fast og ikke været en fejlet fodboldnomade.

Uenig ang. Anbo. Han er en spiller som imo står overfor et snarligt gennembrud, hvis han vel og mærket får chancen.
Sjovt, min forventning til Anno er egentlig at jeg har opgivet ham og ikke tror at vi får ham at se på banen i Superligaen igen. Der tror jeg faktisk mere på Lassen, men synes det er fint at han kun er udset som 3. valg.

Men angående Anbo ser det ud til at han udelukkende har spillet på midtbanen på Island ifølge transfermarkt. Det kan være at det også er her han måske kan være i spil i AGF

Været i 5 klubber. Enig kort bagud bedre end Milan. Det lange CV havde Milan faktisk vist mere. Ganske vist ikke fast i Røde Stjerne, men også en større klub end Moreirense FC eller Brag B eller Anderlecht U21. Efter sidste 25 år har jeg udviklet en vis skeptisk overfor at hente færdige eksotiske spillere i alderen ca. 25+ ... tænker der er en grund til de efter 7 år+ som senior ender i DK. Hvorimod unge der lige er blevet senior er i udvikling, har været umodne, skulle lære prof livet, udsat for alders-tyrani og hierarki, og trænere der ikke tør spille de unge osv osv. Plus som jeg nævnte de unge er sultne og vil udvikle sig, efter 25 begynder de at tænke med bankbogen. Og forstår dem fint.

Han har kun spillet ca 350 minutter sidste 10 kampe, så det er ikke en mand der også havde tilbud fra AC Milan. Men behøver bestemt ikke være noget problem.

Nå men nu er han er her, og alle i AGF får min fulde opbakning - også Milan, selvom jeg håber han finder en anden klub. Men kun spillet 300 min. Så vi ved faktisk næsten ikke hvad han kan.

Sjovt, min forventning til Anno er egentlig at jeg har opgivet ham og ikke tror at vi får ham at se på banen i Superligaen igen. Der tror jeg faktisk mere på Lassen, men synes det er fint at han kun er udset som 3. valg.

Men angående Anbo ser det ud til at han udelukkende har spillet på midtbanen på Island ifølge transfermarkt. Det kan være at det også er her han måske kan være i spil i AGF
Forventer heller ikke for alvor at se ham igen, selvom gjorde det fremragende de første 3 kampe.Og blev skadet.

Ja Anbo var jo faktisk også højrekant indtil han blev omskolet til back sidste år som U19 - og 6er på reserveholdet da vi havde både diks og munks.

Men alle unge kan heller ikke slå igennem. Det skal være de bedste. Resten må videre.

Største bekymring lige nu: Vi opgraderer lystigt i bagkæden, men i.f.t. det offensive, som lige nu med PM ude er voldsomt problematisk, er der ikke sket noget med blot en uge til første kamp. Man har jo kendt dette problem rigtigt længe, men har åbenbart slet ikke noget brugbart på hånden. Hele holdet er temmelig tandløst offensivt, så det er svært at se, hvor målene skal komme fra. Top 6 bliver mere end svært med noget der ligner den nuværende trup, og meningen var vel at vi skulle et step højere op på stigen i denne sæson. I mine øjne er vi tæt på at mangle et halvt hold for både at spille i Europa og være blot lidt med i topstriden.

Jeg vil i hvert fald tro at man forventningsafstemmer mellem klubberne, så en spiller ikke kommer til at spille en position som ikke kan udvikle ham i den retning som ejerklubben ønsker. Det er interessant at AGF ser Anbo som midtbanespiller, det virker som om der skal speed ind på den centrale midtbane.

Største bekymring lige nu: Vi opgraderer lystigt i bagkæden, men i.f.t. det offensive, som lige nu med PM ude er voldsomt problematisk, er der ikke sket noget med blot en uge til første kamp. Man har jo kendt dette problem rigtigt længe, men har åbenbart slet ikke noget brugbart på hånden. Hele holdet er temmelig tandløst offensivt, så det er svært at se, hvor målene skal komme fra. Top 6 bliver mere end svært med noget der ligner den nuværende trup, og meningen var vel at vi skulle et step højere op på stigen i denne sæson. I mine øjne er vi tæt på at mangle et halvt hold for både at spille i Europa og være blot lidt med i topstriden.

Jeg tror, det er en fejlslutning at kæde vores trup i de første 4-5 kampe samnen men muligheden for fx top-6.

Måske er jeg lige lovligt optimistisk, men jeg forventer nærmere, at vi spiller det meste af sæsonen med den bedste trup i umindelige tider. Og jeg bliver voldsomt overrasket, hvis ikke vi igen slutter i top-4.

Jeg gætter på yderligere 4 tilgange, og jeg tror mindst to af dem bliver til toppen af truppen.

En god start er altid godt.

Men vi fik en historisk dårlig start første 7 kampe til vinduet lukkede, det år vi fik det bedste historiske resultat siden 97.

OB havde vist pudsigt samme med deres eneste top6 i mands minde.

I år var vi også med i guldkampen til slutspillet startede - men røg helt væk. Hver point tæller.

Men uanset hvad skal vi have 1 helst 2 offensive spillere med mål-krudt i støvlerne. Og en ægte venstreback. Og mindst to af dem skal være start11 spillere og evt. 9er/kant talent fx. Så synes jeg truppen er komplet. Bevares ville ikke gøre noget at få 3 til offensiven og Milan finder noget nyt, men tvivler.

Helt enig.

Vi kan snart stille med 10 i forsvaret, dog af meget svingende kvalitet.

Længere fremme har vi stadigvæk ingen kanter med mål i støvlerne og vores eneste spiller som kan score mål har været skadet i 3 måneder og er stadigvæk ikke klar.

AGF leger med ilden lige nu, og at man stadigvæk har lang tid til vinduet lukker hjælper intet når vi spiller kamp mod bøf om 1 uge.

Det er sjovt som tiderne ændrer sig. Under BSN var det den våde drøm at få råd til nogle spillere i alderen 25-29, fordi man erkendte at det er der man peaker. Men vi havde ikke råd og derfor måtte vi nøjes med unge spillere og over-the-hill hasbeens. v Forskellen fra dengang til nu er i høj grad, at det er blevet muligt at hente rutinerede spillere, som rent faktisk kan spille hver gang på et meget stabilt niveau.

Det er sjovt som tiderne ændrer sig. Under BSN var det den våde drøm at få råd til nogle spillere i alderen 25-29, fordi man erkendte at det er der man peaker. Men vi havde ikke råd og derfor måtte vi nøjes med unge spillere og over-the-hill hasbeens. v Forskellen fra dengang til nu er i høj grad, at det er blevet muligt at hente rutinerede spillere, som rent faktisk kan spille hver gang på et meget stabilt niveau.
Ja det lidt pudsigt - utroligt så få vi havde råd til den gang i den aldersgruppe.

Men der er flere spor i det her:
- man peaker sportsligt som ca 25-30 årig
- man peaker transfermæssigt i start 20erne
- de allerbedste spillere jobbe, haus, albert, skov, diks, kamil osv - er væk langt inden de bliver 25. Og der ligger både det største sportslige (som er over superliga level) og transfermæssige afkast

Tiderne har ændret sig
- de unge bliver hurtigere klar end før, de træner seriøst fra tidlig alder også mentalt, kost osv
- de unge er markant mere eftertragtet end i BSN tiden af udenlandske købere
- de tider er ovre hvor ældre lettere kunne holde de unge fra spilletid pga rutine og et navn der sælger billetter, der er kommet mere fokus på kvalitet (og tænker der stadig er mere at hente for klubber med is i maven)
- mange klubber rundt om i DK og Europa har vist man kan bygge på unge fx fcn og fcm
- agf troede i mange år man skulle have rutinerede spillere til at klare presset, men efter 20 år så man det aldrig førte til mere end 8-10 pladser. Nu har man med unge hold fået 3-4 pladser. Det handler om kvalitet, attitude og karakter. Ikke alder.
- spillestilen rundt om i verden handler idag mere om fart, højintense løb, løbe mange km på 90 min

Jeg vil nu langt hellere have f.eks. ham her i slutningen af vinduet, når det går op for ham at vi er hans bedste mulighed:
End f.eks. Jeff Mensah her inden Brøndby kampen:

En eller anden random spiller som aldrig er slået igennem noget sted. Virker lidt som at finde spillere i FM når man bare sådan finder en eller anden som ingen kender.

Jeg vil hellere have en rigtig profil, i PO klassen. Som vi ikke skal vente på først falder rigtigt til når vi rammer januar og alt er for sent.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back