New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 389K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Det er vel netop det, meldingerne lyder på, at han ikke er.

Kilden internt fra klubben forventer, at Bisseck kommer til at spille alle kampe, hvis han holder sig skadefri.

Og Bisseck selv forventer også at spille meget: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ny-agf-spiller-forventer-at-spille-meget/

Så jeg tænker, at han er hentet som potentiel starter, såfremt han er god nok.

Og sådan burde det være på alle pladser. Det giver egentlig ikke mening at snakke om 1. valg, 2. valg, 3.valg osv. I stedet bør man have en masse potentielle førstevalg, der gør hinanden gode. Og det er vist også det, klubbens strategi er: at have min. 2 på hver plads, der kan presse hinanden. At nogle så i praksis får noget længere snor end andre, er en helt anden sag.
ja det kan blive både fugl og fisk. Altså potentialet er vel større end ting og hausner - de har ikke fået bundesliga debut og yann vel flere u21 landsholdskampe end haus.

Meeen han skal lige være klar efter skade, og bevise sit værd. Men jo han kan hurtigt rykke fra nr 4 til 3 og måske i start11. Kommer an på så meget, om ting er klar, kan julle holde sit fine niveau, har vel ikke været bedre i flere år end sidste sæson. Var også næsten færdig i agf. Haus spillede kun kampe og trænede ikke i foråret vist - måske aflastning bliver nødvendigt. Men hvem ved om TK2 rykker vildt? Før set.

Jeg mangler at føle, at vi rækker ud efter noget. Jeg synes, gassen er gået af ballonen, og jeg ærgrer mig over, at vi ikke lige skruede bare lidt mere op sidste sommer - og i venter.
Lige nu ærgrer jeg mere over, at vi rent faktisk prøvede at række ud efter noget ved at leje Grabara, Diks, Sanneh, MJ og Arzani i håbet om at kunne løfte vores niveau kunstigt med spillere vi ikke havde råd til at købe. Jeg forstår godt at man "gik efter guldet" ved at hente Grabara og Diks ovenpå bronzen, men det havde i retrospektiv været bedre at komme videre med at opbygge mere sundt og permanent.

Er det Kølns 2. hold, eller hvad? Jeg læser tre indhop som helt ung i Køln, 3 indhop i 2. bundesliga for Holstein Kiel, 10 kampe på Rodas ungdomshold, og 9 kampe for Guimares 2. hold.
Ja det er jo ikke Simon Kjær vi har hentet :-) ja det er lidt tyndt, han er stadig grøn, men dog noget mere erfaren end TK2 og tilmed trænet som prof i en håndfuld år, mens TK lige er startet 1. juli efter et år på deltid i superligatruppen.

3 bundes, 3 2. bundes og regionalliga og ved ikke hvad niveau keuken divisie er men tænker det er en del bedre end dansk 1div.

Jeg er enig vi skal passe på med forventningerne - men potentialet må være fint. Så ud til at have fin boldbehandling til træningen, men lad os se...

Det er altid svært at tale om landsholdsklasse, når vi snakker superligaspillere, for man skal vel spille for FCK for at blive udtaget. Men jeg kan ikke se nogen danske 6'ere i superligaen der er bedre end Nicolai P. Nogen der har bud? Det burde vel egentlig gøre at han var i periferien af landsholdet. Jeg ser kun Zeca og Onyeka som bedre 6'ere.
haha ja og hvem ved om PC der elsker NP henter ham til FCK og han så er god nok til landsholdset i NL :-)

ja de zeca og onyeka især er klasser over. Radosseren måske også i guldsæsonen, før det var NP bedre.

Som sagt fin nok til at blive nr 3-4. Jeg var glad for Bror (scorede bare for lidt - på nær bronze sæsonen) og glad for Munks (super attitude og defensiv, ok offensiv men skal også udvikle sig der, og mangler en smule fart)

NP er fantastisk attitude og til at læse spillet, nærkampstærk, rutine, fin holdkammerat. Mangler fart og lidt teknik, laver næppe nogen mål - men ligger også altid i restforsvar, men vil aldrig kunne lave Onyeka-raids. Laver heller ikke Zecas fine aktioner defensivt (men også heldig med ikke at få flere kort ham Zeca).

Synes vi har set med Hvidt vi får en mere spillende 6er og samme med Diks som især gav farten og hovedspillet. Hvidt synes jeg er tæt på. Diks var bedre end NP. Zach kunne også give farten, men nok for voldsom i sine aktioner til 6er pt.

Lige nu ærgrer jeg mere over, at vi rent faktisk prøvede at række ud efter noget ved at leje Grabara, Diks, Sanneh, MJ og Arzani i håbet om at kunne løfte vores niveau kunstigt med spillere vi ikke havde råd til at købe. Jeg forstår godt at man "gik efter guldet" ved at hente Grabara og Diks ovenpå bronzen, men det havde i retrospektiv været bedre at komme videre med at opbygge mere sundt og permanent.
Selvom jeg synes vi skulle have satset endnu mere er Steens take også relevant. Og vi gik fra nr 3 til 4 i stedet

Men måske var vi blevet nr 5 med Eske på mål eller havde købt en anden udviklingskeeper eller købt en dyrt, nu endte vi med at få JH istedet, hvilket er super, når det ikke kunne blive kamil permanent.

Munks udvikling er måske sat lidt i stå, omvendt måske fint han er blevet presset af Diks (som iøvrigt var til stor glæde som rotationsspiller for os, uden Diks rundt om, havde vi måske også endt nr 5-6).

De 3 andre har ikke taget spilletid fra nogen. Og Sanneh løste NB-problemet, som vi stadig har og nu løses med Yann.

Måske bedre med et permanent indkøb denne sommer, men ville også være et sats at købe en som Yann. Lad os se ham han i juli-aug og købe ham 25/8, hvis det er. Men måske han slet ikke er til salg...

Last edited:
EDIT: Kan se at det er fra en MTAC-artikel, at Riza Durmisis navn bringes i spil.

Hvis han var for dyr til BIF kan jeg ikke se os have råd til ham. Med mindre han er blevet billigere i mellemtiden.
Men på kontrakt i Lazio til 2023... NÆPPE! Og lønnen... NÆPPE.

De har vist fået nogle journalist-studerende til at skrive. Niveauet har fået et hak op. Og der var vist også nogle fine interviews/artikler i sidste sæson. Kan være man skal læse lidt med derinde igen (uden om replikbos og chat)

Artiklen er her:

Last edited:
Ja det er skørt.
Der er dog nogle interessante der nævnes med kommentarer:
Nicolas Dyhr – FC Midtjylland:

Et ungt stortalent, der ikke umiddelbart har udsigt til spilletid i Herning. I vinter var der, i følge vores kilder, lidt dialog mellem Dyhr og AGF. Derfor er det ikke usandsynligt, at AGF har Dyhr i kikkerten denne sommer.

Og så har Viborg lige købt ny angriber i dag. Uden dog at der er rygter om at Grønning skal til AGF.

Sebastian Grønning – Viborg FF:

Sidste sæsons topscorer i 1. division. Han scorede hele 23 mål i landets næstbedste række i den seneste sæson, og flere af målene var yderst spektakulære. Grønning står til at spille Superliga-fodbold med Viborg FF i denne sæson, hvilket gør et køb af angriberen mere kompliceret.

Grønning har dog fortalt til andre medier, at der er interesse for ham. Det kunne godt være fra AGF.

Last edited:
EDIT: Kan se at det er fra en MTAC-artikel, at Riza Durmisis navn bringes i spil.

Hvis han var for dyr til BIF kan jeg ikke se os have råd til ham. Med mindre han er blevet billigere i mellemtiden.

De har vist fået nogle journalist-studerende til at skrive. Niveauet har fået et hak op. Og der var vist også nogle fine interviews/artikler i sidste sæson. Kan være man skal læse lidt med derinde igen (uden om replikbos og chat)

Artiklen er her:

Bif er det nye FCN2- og CV er altid udadtil interesseret i gamle bif-folk, men ikke når det kommer til stykket. Han vil ikke have Durmisi der fylder 28 med mindre han er stort set transferfri og falder inden for deres lønstruktur. Samme princip skal SIB have.

Men hvem ved om det ender med en ny lejeaftale for ham denne gang i AGF, vi er mestre i det ;-) Og kan vi ikke købe en god, så okay at leje en god et år, så kan de sælge ham næste sommer til PC og PSE Copy AGF2.

BTW - se Stig Mikkel har spillet vb i Skive, også før det. Meeen vender forkert. Men det gør Mæhle også, men ser nu godt ud... synes Lassen har en spændende speed, okay teknik og vild vindervilje. Dog et stykke fra bunden af 1 div til toppen af superligaen.

Mikkel A fra FCM tror jeg meget på de ihærdigt bliver ved med at spørge til om de nu er helt sikre på de ikke vil sælge ham.... og han vil være super, skal lige gøres endnu mere målfarlig.

I den kommende sæson, må man forvente at de to baks kommer til at blive mindre fremadrettede, Munksgaard er i hvert fald mere en defensiv back end Diks er, på VB er det måske mere uændret med Gersbach i stedet for Højer. Til gengæld bliver speeden flyttet fra højre til venstre side, imens Grønbæk/Links i højre side og Thorsteinsson/Jevtovic i venstre har speeden i modsatte side.

Det gør måske angrebene mere uforudsigelige med den konstellation, men jeg kunne nu godt ønske mig at den kvalitet vi mister på bak pladserne, bliver erstattet med mere kvalitet på kanterne. Det ville også give den centrale angriber mere at arbejde med, og modstanderens forsvar mere at forholde sig til, hvis vi kunne hente to fløje i Mikkel Duelund klassen.

Det ser jeg som en mere presserende opgave for SIB, end flere spillere til forsvaret.

Der er mange spørgsmålstegn og ikke meget afklaret. AGF har levet godt på at have spillere med tårnhøjt niveau, som Bundu, Højer og Diks ... Og PM.

Pt sætter ingen ligaen i brand. Jesper Hansen er et plus, men offensivt??? Enig med Ato Vari.

AGF er ikke et under middel-hold, men mangler klart-over-middel folk, det kræver at dominere. Som dominerende bliver det let Morten Olsen-bold, når det var værst, som kontrahold mangler speed og som Horsens-hold mangler opbakning fra omgivelserne.

Links er et stort spørgsmålstegn. Forbilledlig indsats, speed og godt skud. Men han fremstår ikke målfarlig? Flotte men håbløse skud, ingen straffe generet, eller bunker af chancer brændt. Jeg tror der mangler instinkt.

Jon er det samme, bare meget anderledes. Ingen speed, masser af intensitet og store udsving. Ikke en fast mand, men en situational player. Salg er fint med mig (men så skal han erstattes!)

Milan er en anden historie.
Indstillingen er fin, men vi har ikke set hvad han kan. Skal en af dem overraske positivt, tror jeg på Milan. Men 'han må da have noget at byde på' er et ringe udgangspunkt.

Grønbech ... Fint han får spilletid, vi håber på mere fra ham. Måske kommer det, men vurderingen er pt blot 'ok'. Må ikke regnes som en bærende spiller.

Lejespillere og her-og-nu niveau er fint, det kan være vejen til flere points. Man skal dog også sikre sig nogen, der bliver fremtidens stjerner/salg.

Artiklen er her:
Jeg læser af og til derinde, men hører mest podcasten. De har nogle fine interviews med gamle spillere m.m. Jeg synes niveauet er bedre end tidligere.
Rasmus der har skrevet artiklen er lærer, så det er fangætterier, der skal lægge op til debat og aktivitet på sitet.

Rasmus der har skrevet artiklen er lærer, så det er fangætterier, der skal lægge op til debat og aktivitet på sitet.
Fair nok ift Riza Durmisi, og flere andre ift den ordlyd der lægges op til ift at det er synspunkter, ikke rygter som udgangspunkt.

Men det her er jo ikke bare fremlagt som "fan-gætterier" i hvert fald:

Nicolas Dyhr – FC Midtjylland:

Et ungt stortalent, der ikke umiddelbart har udsigt til spilletid i Herning. I vinter var der, i følge vores kilder, lidt dialog mellem Dyhr og AGF. Derfor er det ikke usandsynligt, at AGF har Dyhr i kikkerten denne sommer.

Fair nok ift Riza Durmisi, og flere andre ift den ordlyd der lægges op til ift at det er synspunkter, ikke rygter som udgangspunkt.

Men det her er jo ikke bare fremlagt som "fan-gætterier" i hvert fald:
Jeg har godt nok vanskeligt ved at se SIB bruge tid på en central forsvarsspiller i dette vindue, så bruger ham i hvert fald sin tid forkert. Men han kan da godt være på skyggeholdet, i tilfælde af at Hausner f.eks. bliver solgt.

Jeg har godt nok vanskeligt ved at se SIB bruge tid på en central forsvarsspiller i dette vindue, så bruger ham i hvert fald sin tid forkert. Men han kan da godt være på skyggeholdet, i tilfælde af at Hausner f.eks. bliver solgt.
? Durmisi er venstreback. Spillede 107 kampe for BIF på den position.
Men derfor tror jeg nu heller ikke at det kan blive til noget, selvom BIF og ham ikke kunne blive enige om et skifte sidst.

Han står i en situation hvor både ham selv og klubben gerne ser ham komme videre. Måske Lazio er klar på at smide flere midler efter det eller en lejeaftale med købsoption ;)

Durmisi selv smækkede med døren overfor CV og følte sig ført bag lyset sidste gang. Derfor kan det give en åbning for andre klubber, da han sikkert ikke vil tilbage til en fuser og det er måske nemmere at acceptere en mindre løn i AGF end i BIF (ligesom spillere der skifter til en mindre klub, fremfor at forlænge en kontrakt til mindre løn).

Munks udvikling er måske sat lidt i stå, omvendt måske fint han er blevet presset af Diks
Hvordan sat i stå? Jeg synes faktisk at man har været god til også at bruge Munksgaard, selvom vi har haft Diks. Munksgaard spillede 27 ligakampe i sidste sæson, heraf 15 fra start. Og jeg synes faktisk han var bedre i den seneste sæson end i den forrige. Men han er jo også stadig i en alder, hvor han kan udvikle sig. Konkurrencen fra Diks har sikkert også betydet noget.

Generelt, når vi sammenligner vores nuværende hold med de to seneste sæsoner, så skal vi også huske at vi har unge spillere som udvikler sig hele tiden. Hausner, Munksgaard, Grønbæk, Links, Jon, Hvidt, Duncan, Lassen, TK, Ammitzbøll og Tengstedt er alle U-23 spillere, som langt fra har toppet endnu og vi har desuden en ung lovende angriberbobler i Ihler. Foruden Bisseck, som vi ser an i den kommende tid.

Mit argument var nu først og fremmest, at vi har en ung spiller, som nu har yderligere to sæsoners erfaring på et superliga-tophold. Alle vil hellere have Diks, men jeg synes faktisk at Munksgaard har gjort det godt i lang tid. Han er faktisk ganske hurtig og hans indlæg er blevet klart bedre. Han mangler så den "Dikske" dimension med farlighed i feltet, men det er også meget at kræve af en højreback.

Jeg er uenig i, at forskellen mellem Kevin Diks og Alexander Munksgaard kun er farlighed i feltet. Kevin Diks' topniveau er betydeligt højere end Alexander Munksgaards, hvis talent og potentiale har nogle åbenlyse begrænsninger i forhold til bl.a. fysikken.

Jeg tror som sagt, at AGF muligvis vælger at "nøjes" med Munksgaard i efteråret, da andre positioner skriger mere på nye folk, men det ændrer ikke på bundlinien som Ato påpegede. AGF er mærkbart svækkede på backpositionerne - især i forhold til den offensive dynamik.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back