New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 232K
JEG BØJER MIG I STØVET !!!

Ret skal være ret...længere er den ikke.
Jeg har været ekstremt skuffet over, at CV og AGF gik med JP. Jeg har endda været nedladende overfor personen og træneren JP.

Det vil jeg gerne undskylde for - JP har modbevist mig.

Hvedebrødsdagene stopper selvfølgelig på et eller andet tidspunkt, men det som er leveret til dato er ekstremt flot trænerarbejde - POINT !

Jeg har været ekstremt skuffet over, at CV og AGF gik med JP. Jeg har endda været nedladende overfor personen og træneren JP.

Hvedebrødsdagene stopper selvfølgelig på et eller andet tidspunkt, men det som er leveret til dato er ekstremt flot trænerarbejde - POINT !

What he said...

Vil ikke engang klynge mig til "hvad når der kommer modgang"
Bare respekt og så lægge sig fladt ned.

Jeg var ikke helt så negativ som dig, men tror ikke man kan finde en eneste her på forum (eller blandt AGF fans generelt) som bare tænkte "Yes - fedeste træner tilgang ever".

Personligt er jeg også gået fra "lad os se når der kommer modgang" til "fuck - håber ikke der kommer en udenlandsk klub og stjæler ham"😂

Klasse trænerarbejde i dag med indskiftningerne og bare satse alt offensivt. Hellere have tabt 4-1 end ikke have givet det chancen.

Last edited:
JP er den nye Guardiola, og et fremragende bud på en ny kommende træner i AGF.
Der er noget ADHD hjerne over ham, forstået som en kreativ hjerne.
Jeg tror han har en stor karriere som træner foran sig.
Jeg æder gerne mine ord igen - men jeg tænker han bliver en kæmpe succes.
Skrevet på dagen. Respekt.

Jeg var ikke helt så negativ som dig, men tror ikke man kan finde en eneste her på forum (eller blandt AGF fans generelt) som bare tænkte "Yes - fedeste træner tilgang ever".

Personligt er jeg også gået fra "lad os se når der kommer modgang" til "fuck - håber ikke der kommer en udenlandsk klub og stjæler ham"😂

Klasse trænerarbejde i dag med indskiftningerne og bare satse alt offensivt. Hellere have tabt 4-1 end ikke have givet det chancen.

Jeg vil gerne rose @Mengsen for stort set at naile den. Der blev ikke ramt plet på værktøjerne (spillerne) men det fremhævede sidder da lige i skabet 💪 ⬇️

Måske var løbet kørt med Uwe, hvis truppen generelt var kørt ned? Og måske er der en positiv effekt af bare at ændre tilgangen. Men holdet var presset på defensiven og sled med at skabe chancer i åbent spil.

Jeg arbejder på at få ferien passet ind med sæsonåbner på hjemmebane. Åbneren mod Haderslev er desværre ikke mulig. Jeg er optimistisk og fortæller mig selv at JP kommer med spandevis af datakompetencer i ryggen, at MA naturligvis bliver erstattet og at Jensen-Abbew spiller som en profil i ligaen, at Wahlstedts placering på den anden side af stolpen nu er lært af holdet og han pludselig viser sig som en top-6 målmand (selvom jeg ikke helt kan forklare hvordan). Dertil kommer det offensive spil til st flyde og snedige hr. Poulsen lægger en optimal gameplan hver gang.

Derudover var der flere lettere positive tilkendegivelser på side 177 - tror både @Stone Cold og @Akrobaten var på banen. Har ikke kigget længere tilbage på forum og mener da også @BRORLORT var blandt de positive (Edit - den har @Top fundet frem ovenfor).

Last edited:
Derudover var der flere lettere positive tilkendegivelser på side 177 - tror både @Stone Cold og @Akrobaten var på banen. Har ikke kigget længere tilbage på forum og mener da også @BRORLORT var blandt de positive (Edit - den har @Top fundet frem ovenfor).
Yup! Jeg var ultraskeptisk, men er 100% omvendt - det blev jeg faktisk for et par runder siden.
I dag var bare flere lodder i vægtskålen pro JP. Det er virkelig stærkt trænerarbejde at få noget ud af en kamp med dét udgangspunkt.

Så kunne vi tale om manglende fokus og skarphed, at BIF får tre mål med en xG på 0.54 og at dét bestemt ikke er prangende trænerarbejde. Men som jeg ser det er to af deres tre mål rendyrkede soloaktioner (2-0 efter en personlig fejl af Solbakken, men Nartey skal altså godt nok stadig trylle) - det er nærmest kun 3-1 målet, som smager lidt af holdspil, men det er altså også en afslutning, som ikke går ind hver gang. Jeg fik lidt 7-2 i Farum vibes af den måde, Brøndby scorede på. Hvis jeg var fra pestegnen havde jeg skudt mig - jeg mener: hvis jeg var fra Brøndby ville jeg være meget, meget bekymret over stats i den her kamp. Én ting er, at vi kommer tilbage og "stjæler" et point, men selv hvis de havde vundet, ville de stats, kampen sluttede med, være bekymrende læsning for dem. Man vinder ikke mange kampe med de stats.
At vinde få uafgjort på en af landets sværeste udebaner på en dag, hvor vi bestemt ikke har marginalerne med os, det er altså stærkt. JP har givet spillerne friheden til at søge løsningerne, Uwe og David har givet truppen og klubben en mental hårdførhed, som ikke er til at spøge med.
Det er en endog meget potent mixtur, vi er ved at blande.

Edit: Freudian slip - se nedenfor

Jeg vil gerne rose @Mengsen for stort set at naile den. Der blev ikke ramt plet på værktøjerne (spillerne) men det fremhævede sidder da lige i skabet 💪 ⬇️

Hvad med mig?! 🤣
Arrr, de har spillet en ret god kvalifikationsspil.
De kommer til afslutninger, og har en noget højere xG OT end os i sidste sæson. Jeg er fan af den spillestil Jacob Poulsen praktiserer, om han så kan være cheftræner i en stor klub, det må tiden vise. Men det han har vist for Viborg spillemæssigt, er mere end godkendt.

Jeg var da selv meget positiv - han har vel leveret på de fleste af de punkter jeg håbede på. Tak for det JP og bare bliv ved 🤞

Jeg glæder mig til at se JP som træner i AGF. Har altid godt kunnet lide ham som spiller og han virker meget velbegavet. Vi har heller ikke behov for en spradebasse længere eller en der bliver pigesur, når tingene går ham i mod - der tænker jeg vi er kommet til et nyt sted men de har naturligvis bidraget godt på rejsen.

Den udvikling der har været i Viborg og især for de enkelte spillere ser spændende ud. Man ved selvfølgelig aldrig om det kan overføres til Aarhus men det må vi tro på. Når vi henter en tidligere spiller, så kender han også en del til klubben i forvejen. CV (JN & LF) har haft alle muligheder for referencer, da han var træner i en naboklub - de bør vide hvordan det går hos konkurrenterne.

Jeg ser frem til at høre mere om spillestilen men jeg håber den bliver med fokus det offensive og glædesskabende fodbold - som han siger, så er vi en del af underholdningsindustrien(y) Alt støtte herfra til JP - lige indtil den ikke er der mere:ROFLMAO:

Det fremgår desværre af spillerkommentarerne, at der var monteret en stor ja-hat i det indlæg.

Men jeg var nysgerrig og åben for en trænertype med mindre profilering end David og Uwe, og håbefuld ift datasiden. Og så har jeg altid oplevet JP som ganske reflekteret. ... og så var jeg ret skeptisk over AGF var så langt nede på sin ønskeseddel (som jeg antog man var)

Tror denne artikel kræver abonnement men børsen har en om trænere og de mange fyringer.

Måske Uwe har fået en ordning der kan give dobbeltløn i en periode.

“Markedet er sådan, at rigtig mange cheftrænere som oftest får en fratrædelsesordning, der gør, at de kan få en dobbelt lønindtægt i perioder. Det vil de fleste opleve på et eller andet tidspunkt,” siger AGF’s direktør, Jacob Nielsen.
Er man i en klub, hvor der er kontinuitet i ledelsen, ro på ejerskabet og en klar strategi, så vil man rekruttere bedre og have cheftrænere, der sidder i længere tid.
Også en dansk sportsforsker, analyse- og forskningschef, Rasmus K. Storm fra Idrættens Analyseinstitut, rejser spørgsmålstegn ved, om en trænerudskiftning hvert halve år har nogen gunstig effekt for et fodboldhold.
“Der er lavet mange studier af, hvilken betydning trænerfyringer har, men de peger i flere forskellige retninger. Og der er efter min erindring ingen studier, der entydigt fastslår, hvor længe en træner optimalt bør sidde i sædet.

Latest posts

Back