Jeg vedkender, vi har været ramt af skader men jeg synes, det får for stor vægt og det er jo så noget vi igen, igen kan diskutere til hudløshed om det er fair eller ej.
Og igen, jeg håber, vi kan finde frem til sidste sæsons slutspil og levere på samme niveau.
Det ved ja da ikke men sidste forår kan vel lige så godt være en overpræstation som reelt niveau? Men altså kan vi spille de første 35 min. mod FCM langt mere kontinuerlig, skal jeg med glæde stikke piben ind.
Ja hvor meget fra sidste forår er "Uwes sande niveau" - og hvor meget var noget vi ikke kan gentage? Det er spørgsmålet.
Sidste forår startede med at vi spillede en vindkamp i Aalborg, og så spillede 1-1 mod SIF hjemme, og slog Horsens i kedelige - og lidt chancefattige kampe, hvor vi slet ikke fik vist angrebsspil ala det vi har vist mod FCM, eller senere i foråret sidste år. Og mod Randers ude hvor vi vinder 2-1 efter et flot Duelund-mål, der spiller vi jo ikke godt angrebsspil der endnu heller som sådan. Vi spiller bare solidt, og lukker godt af - men scorer ikke meget i åbent spil. Flot mål mod OB i en 1-0 sejr hjemme slutter grundspillet af. Men i ingen af de sidste 5 grundspilskampe er vi "der" endnu.
Vi startede så slutspillet dårligt med 1-1 hjemme mod Randers, en lidt heldig 1-0 sejr ude mod Viborg, hvor vi sandt for dyden ikke spillede godt angrebsspil, men var solide bagtil, og så tabte vi mod BIF igen. Og op til dette punkt havde vi lavet 2-3 mål der ikke var straffesparksscoringer af PM.
Yakobs mål mod Viborg, Duelunds mod Randers, og Mortensens mod OB.
Resten var dødbolde/straffespark mener jeg. Men spillet var godt i store perioder - og vi spiller taktisk klogt, kontrolleret - men med oppotunisme i spillet, og med selvtillid.
Derfra 0-0 mod FCK hvor vi fratages en flot scoring efter super spil, med offside på Beijmo (#justiceforBeijmo), og vinder 1-0 ude i Farum i en fint kontrolleret kamp. Og så slippes håndbremsen igen lidt- og vi SMADRER Viborg 3-0 hjemme (den direkte konkurrent). Der har vi resultatmæssigt faktisk bragt os ind i en mesterskabskamp...!
Så da FCN kommer på besøg i Aarhus og vi spiller 1-1 på Bjurs udlignende frispark til sidst - der skuffer vi spillemæssigt.
Så en tur i Parken - hvor vi forelskede os i den offensive del af spillet igen... Men Uwe-offensiven taber desværre kampen, selvom vi selv laver 3 mål.
Vi skal have fundet nøglen for, hvordan vi skal kunne spille mere offensivt imod modstandere, som ikke så sandsynligt som FCM/BIF/FCK/FCN/SIF kan lave 2-4 mål imod os. Altså vores frygt for hvad Vejle kunne svare tilbage med var for stor - og har ofte været det under både David og Uwe. Det bliver meget meget kontrolleret.
Men hvis man er kynisk samtidig med at spille kontrolleret og dygtigt, så bliver man mesterskabskandidat som vi gjorde sidste år.
Og det kan kraftedme også noget - synes jeg at mindes fra sidste år
Kynismen mangler især når mange er på mindre end 100% - og der mangler offensive kræfter. Men når Anderson brænder 4-5 store chancer på egen hånd, selvom han ikke er skadet, eller mangler en masse - ja så skal vi kunne vinde uanset. PM brænder 2 store, og Bech/Kahl/Beijmo også nogle..
Puha!