Hvis man tror data allerede er blevet for meget, så er det kun lige begyndt. Rigtig god leder hvis man er til data og dets brug og indvirkning.
LEDER: AI kommer til at lave meget om i fodboldverdenen, men det behøver ikke være fodboldverdenens dommedag eller gøre spillet og fodboldoplevelsen dårligere.
www.tipsbladet.dk
Enig.
Og det skræmmer mig, hvis øjentesten bare helt droppes.
For jeg tror nær 100% af alt data omkring Eric Kahl var positivt.
Men jeg synes han er et mismatch ift Superligaen. Men dataen er genereret i Alsvenskan. Så måden hvorpå man oversætter data bliver vigtigst af alt.
X antal dueller vundet - ja men mod hvem? Spillere der er halvt så store som i SL? En angriber som Kurminowski og Haugen kunne skabe sig plads i Slovakiet og Norge - men ikke i SL. Det kan PM og Janni Serra bedre.
Hvor er de data? Dem tror jeg ikke man kan lave. Altså "hvor mange af Kurnowskis dueller vundet i Slovakiet kan man regne med han kan lave i DK?" Det er jo det spørgsmål som ikke er faktuelt/beviseligt/data allerede samlet - men tolkning - gætterier - vurderinger.
Jeg havde ALDRIG NOGENSINDE hyret Walley eller Eskelinen til AGF. De havde ikke fysik til den danske liga - og de var ikke fandenivoldske, og de havde ikke bevist sig på netop den del i Sverige/Spanien. PC udtalte dengang, at man skulle tillære Walley noget af Jovanovic' "mod/pressence/attitude i feltet - og så skulle det nok blive godt" (frit citeret fra hukommelse). Eskelinen mente man også man kunne tillære det.
Der er bare nogle ting, som man ikke kan få fra spillere uanset hvad de ellers har.
Links, Kahl, Walley, Haugen, Kurminowski og Eskelinen er i min optik eksempler på fejlcast ift Superligaen målt på de fysiske krav.
Den lethed som Bundu kunne gå forbi modstandere bare fordi han var højere end Links.... Altså det er jo helt vildt. Links skal kæmpe alt det han kan for at trække forbi en modstander, mens Bundu bare gled forbi dem. Så skid hul i at Links er sindssygt hurtig uden bold. Så længe han har bolden og en modstander skubber til ham, så nytter det intet. Højer kunne med sin fysik få slået det indlæg i fart uanset om han blev skubbet til. Kahl kan også viftes væk med ydersiden af en hånd uden videre kraft.
Fysik - muskelbygning - mod - pressence - atittude.
Jeg er bange for, at man glemmer alt det, som spillerne SKAL HAVE - før de andre ting bliver relevante.