New posts

Taktisk analyse tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 744
  • Views Views: Views 49K
Taktisk analyse tråd
Jeg synes ansvaret for at melde sig klar ligger hos PM, ikke andre. Hvis han siger til Uwe, at han kan spille 90 minutter uden problemer, så skal Uwe bringe ham, hvis UWe mener dét er det bedste for holdet.

Helt uenig. De fleste spillere vil heldigvis altid spille. At sende en småskadet spiller på banen må være lægestaben og trænerens ansvar og det skal holdes op i mod om skaden kan forværres, hvor meget skaden evt. kan påvirke spillet, afløseren og ikke mindst kampens betydning.

Helt uenig. De fleste spillere vil heldigvis altid spille. At sende en småskadet spiller på banen må være lægestaben og trænerens ansvar og det skal holdes op i mod om skaden kan forværres, hvor meget skaden evt. kan påvirke spillet, afløseren og ikke mindst kampens betydning.
Jeg tror ikke en træner kan mærke, om en spiller kan mærke lidt i baglåret eller ej. En træner må og skal kunne stole på, at når han spåørger en spiller om han er klar eller ej, så er svaret ærligt og korrekt.

Hvis træneren skal vurdere om en spiller er skadet eller ej, så kan man jo risikere at sende skadet spilere på banen fordi træneren ikke mener spilleren er skadet.

Men det er så også historier som denne, der viser, hvor langt Uwe vil gå for at spille med profilerne og derfor jeg ikke tror, han er den rette træner til at udvikle salgsbare spillere. For mig skriger det til himlen, han ikke vil bruge, den spiller der er købt som mulig PM afløser, en spiller som ovenikøbet har samme spillemæssige profil, selv når PM er småskadet.

Det vil overhovedet ikke overraske mig, at PM i næste sæson stadig er det klare 1. valg, hvis Uwe er træner.

Jeg tænker, der er flere nuancer i det end som så, men jeg er overvejende enig. Det er problematisk, at en småskadet PM bliver ved med at blive brugt med et meget begrænset bidrag, selvom en afløser er frisk.

Stiftens informationer kommer som jeg forstod det direkte fra Uwe.

Og? Det ændre ikke på noget jeg har skrevet - det er stadig PM, Sundhedsstaben og Uwe sammen der vurdere om man kan spille. Hvis Sundhedsstaben sige r han kun kan spille 30 min. PM siger 90. Så nægter jeg at tro at Uwe siger 90 min.

Det er stadig ikke KUN Uwe den hænger på, hvis en spiller har spillet for længe med en mindre skade.

Og? Det ændre ikke på noget jeg har skrevet - det er stadig PM, Sundhedsstaben og Uwe sammen der vurdere om man kan spille. Hvis Sundhedsstaben sige r han kun kan spille 30 min. PM siger 90. Så nægter jeg at tro at Uwe siger 90 min.

Det er stadig ikke KUN Uwe den hænger på, hvis en spiller har spillet for længe med en mindre skade.

Det var udelukkende som kommentar til, at du ikke stolede på stiftens informationer.

Hvis træneren skal vurdere om en spiller er skadet eller ej, så kan man jo risikere at sende skadet spilere på banen fordi træneren ikke mener spilleren er skadet.

Altså, det er jo derfor man har en lægestab. Jeg kunne omvendt også påstå, at man risikerer ikke at stille med en spiller, fordi han siger, han er skadet og ikke vil spille (og ja det sker. Graulund har eks. indrømmet, han har meldt sig skadet til en kamp, han ikke ville spille).

Ift. debatten om, hvem der bærer ansvaret, så er det mit indtryk fra podcasten, at PM, Uwe og staben har haft en løbende dialog om skavanken. Så jeg tænker, at de har været fælles om at beslutte, at PM godt kan spille, selvom han er småskadet.

Men det er Uwes valg at bringe en spiller, der i forvejen har et meget begrænset bidrag til det opbyggende spil, selv han som småskadet givetvis vil kunne bidrage endnu mindre, i en periode, hvor vores offensive koncept hænger i laser. Og det er primært det, jeg er kritisk over for.

Men vi skaber ikke nogen chancer til ham og hans offensive bidrag begrænser sig til at score målene.
Vi har jo dog mindst skabt ti chancer til ham i 2025, for det er så mange mål, han har scoret. I en tid, hvor en af de mest brugte sætninger blandt sportsjournalister er "hold XXX var ikke skarpe nok i felterne", synes jeg, det er skørt, at ville bænke Superligaens pt bedste i felterne, både offensivt og defensivt på dødbolde (forudsat han ikke er skadet). Jeg kan godt følge, at som kampen forløb mod FCK, havde det været bedre med Badji, da vi overhovedet ikke var i FCK's felt. Og jeg kan endda følge, at det måske også vil være bedre her i weekenden. Men du taler om at man skulle have bænket ham for længe siden. Badji har intet gjort - i felterne - for at overbevise om at han bør starte over PM. Fodbold handler trods alt om at score mål.

Altså, det er jo derfor man har en lægestab. Jeg kunne omvendt også påstå, at man risikerer ikke at stille med en spiller, fordi han siger, han er skadet og ikke vil spille (og ja det sker. Graulund har eks. indrømmet, han har meldt sig skadet til en kamp, han ikke ville spille).
Når vi alle går til lægen, så er det fordi vi føler en smerte.
Når vi kommer til lægen, så spørger lægen hvor det gør ondt og hvordan det gør ondt.

Lægegerningen er ikke eksakt videnskab.

Det er kun dig der kan mærke hvor det gør ondt, hvor meget det gør ondt og i hvilket omfang det hæmmer dig.

Vi har jo dog mindst skabt ti chancer til ham i 2025, for det er så mange mål, han har scoret. I en tid, hvor en af de mest brugte sætninger blandt sportsjournalister er "hold XXX var ikke skarpe nok i felterne", synes jeg, det er skørt, at ville bænke Superligaens pt bedste i felterne, både offensivt og defensivt på dødbolde (forudsat han ikke er skadet). Jeg kan godt følge, at som kampen forløb mod FCK, havde det været bedre med Badji, da vi overhovedet ikke var i FCK's felt. Og jeg kan endda følge, at det måske også vil være bedre her i weekenden. Men du taler om at man skulle have bænket ham for længe siden. Badji har intet gjort - i felterne - for at overbevise om at han bør starte over PM. Fodbold handler trods alt om at score mål.

Jeg advokerer for, at man skulle have forsøgt sig med starter og mere spilletid til Badji på bekostning af PM i mesterskabsspillet. Ikke at man nødvendigvis skulle have bænket ham.

I mesterskabsspillet har PM scoret 3 mål på lige knap seks gange fuld spilletid. Tobias Bech har scoret to mål på markant mindre spilletid.

Min pointe er, at vi bliver væsentligt ringere i opspillet af at spille med PM, fordi han er alt for nem at forholde sig til for modstanderen, og fordi han ikke bidrager i opspillet. Det er fint, når Beijmo og Links kan ramme ham i gunstige positioner, men det har de ikke kunne specielt meget i mesterskabsspillet.

Jeg tror, at Badji ville skabe væsentligt mere plads til Anderson, MEM og Bech, som så også kunne score mål. Og min kritik går på, at men ikke engang har forsøgt det.

Jeg har intet mod PM. Men han er helt afhængig af, at holdet gør gam god. Jeg tror, Badji bedre kan gøre holdet godt.

Når vi alle går til lægen, så er det fordi vi føler en smerte.
Når vi kommer til lægen, så spørger lægen hvor det gør ondt og hvordan det gør ondt.

Lægegerningen er ikke eksakt videnskab.

Det er kun dig der kan mærke hvor det gør ondt, hvor meget det gør ondt og i hvilket omfang det hæmmer dig

Ja, selvfølgelig men i dit lægeeksempel mangler du alle hypokonderne. Det er da klart lægestaben og Uwe skal spørge spilleren men min holdning er at, det er Uwe og lægestaben som skal træffe den endelig beslutning, ikke spilleren.

Ja, selvfølgelig men i dit lægeeksempel mangler du alle hypokonderne. Det er da klart lægestaben og Uwe skal spørge spilleren men min holdning er at, det er Uwe og lægestaben som skal træffe den endelig beslutning, ikke spilleren.
Så du mener, at vores cheftræner og lægestaben skal kunne sende en skadet spiller på banen, fordi det ikke mener det er så slemt?!

Eller en spiller der har noget tirsdag og onsdag, melder sig klar torsdag og ryger på tribunen fordi træneren ikke tror han er helt frisk. Jeg tror ærligt talt det betyder spillere ikke gider bede om, at gå ind 10 minutter før til træning, da træneren så måske tror de er skadet i weekenden.

Så du mener, at vores cheftræner og lægestaben skal kunne sende en skadet spiller på banen, fordi det ikke mener det er så slemt?!

Eller en spiller der har noget tirsdag og onsdag, melder sig klar torsdag og ryger på tribunen fordi træneren ikke tror han er helt frisk. Jeg tror ærligt talt det betyder spillere ikke gider bede om, at gå ind 10 minutter før til træning, da træneren så måske tror de er skadet i weekenden.

Nu bliver det fjollet.

Ved at rådføre sig med lægestaben, det er vel derfor en klub har en.
Men du mener en læge kan vurdere om det er rigtigt, eller forkert, om et mennesker føler en smerte efter et slag på en ankel?

Sådan i “Nej, Patrick, den går ikke den der. Det gør altså ondt”

Jeg tænker man har en lægestab for, at hjælpe spillerne med de problemer de giver udtryk for, at de har

Latest posts

Back