New posts

Sydbank Pokalen 2019/2020

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 562
  • Views Views: Views 43K
Sydbank Pokalen 2019/2020
Hvor er det igen ringe udspark af Eskelinen som giver AaB chancen for at snappe den hurtigt op og score. Jeg kan satme godt forst? at Tingager g?r amok p? ham for han giver ingen sikkerhed for sine forsvarer n?r han bliver ved med s?dan noget. Kald det bashing men jeg p?peger bare det ?benlyse. Som Tingager gjorde. Og Bundu skal tage sig sammen. Han har v?ret rystende ringe siden opstarten. Sl?v, tung og virker ugidelig.

Tr?ls exit, men I det mindste bliver pokalfinalen ikke en fest som det plejer.

AaB er ikke ret gode, men de er skarpere end os til at straffe de fejl, der opst?r i en fysisk og taktisk pr?get kamp.  Vi lider under, at der mangler skarphed hos flere profiler. Vi spiller os varme i slutningen af kampen, men nede med tre m?l kr?ver det stor effektivitet.

For pokker da: Havde vi spillet hele kampen med den vilje og tro p? tingene, som vi desv?rre kun viste i de sidste 20 minutter...s? havde vi jo vundet.

Hvor er der stor forskel p? Bundu i f?rste og Jon i anden halvleg. Det var ikke kun Bundu, han var bare i?jnefaldende svag. Og det var heller ikke kun Jon, han var bare st?rkest blandt dem, der kom ind og gjorde en forskel.

Var man ikke sikker f?r, er det helt oplagt nu: Vi skal spille med Jon og Ankersen, og s? m? vi groft sagt give pokker i Bundu. Som han har spillet efter corona, f?r vi ingenting ud af at bringe ham i et slutspil.

Svagt som vi giver lette m?l v?k. Bekymrende at ingen d?kker Fossum ved det f?rste og at ingen f?lger Lucas - Lucas! - fri i feltet ved det andet. Ildevarslende at vi pludselig lukker tre ind i etableret spil imod os, vores styrke i lige netop det var jo helt v?k.

Blev m?nd skilt fra mus her til aften? Der var i hvert fald nogle, der viste mere vilje og gejst ved 0-3, end andre havde gjort ved 0-0 og 0-1. Kan vi ikke tage andet med, s? fort?ller det m?ske David noget brugbart.

Forudsigelserne om at vi ikke kunne vinde begge holdt stik kan man sige, men hold op en skuffelse.

Jeg synes vi var bedst i f?rste halvleg. Selvom det ikke var specielt godt er det os der skaber mest. Vi giver dem et m?l, men der hvor det g?r galt er selvf?lgelig i starten af anden halvleg. Der er en periode hvor det virkelig sejler, det ser vi ellers sj?ldent. Det positive er at vi trods alt med nogle indskiftninger f?r hanket op i os selv og skabt sp?nding igen til sidst. Det var n?sten nok til et fantastisk comeback. Havde det v?ret en Superligakamp havde det vel bare v?ret en af de kampe hvor tingene ikke lykkes og modstanderne scorer p? det hele, nu er det forbandet ?rgerligt det lige skulle v?re i en pokalsemifinale. 

Flot indhop af Thorsteinsson. Det kan v?re han skal starte p? h?jrekanten mod Br?ndby. Men vi skal have fundet af hvad der er galt med Bundu hvis det ikke bare er noget fysisk.

SteenA said:
swharders date=1591822302 said:
AaB sad p? det hele i 70 minutter.
Jeg synes vi sad p? langt det meste i 1. halvleg. Men de f?rste 20 minutter af 2. halvleg...
Jeg syntes vi tabte alt for mange n?rkampe og de var klart st?rkest p? 2 boldene. S? kan det godt v?re vi spillede lidt mere poleret men vi var helt v?k p? presspillet og viste ingen vilje - heller ikke i 1 halvleg. De havde bare st?rre vilje end vi havde.

Det er besk?mmende som [member=113]Jakob Marschner[/member] skriver, at indskifterne visere langt mere vilje end dem der startede p? banen. Sikke et drev Helenius kommer ind med, han ligner en der er i gear og vil k?mpe. Thorsteinsson g?r ogs? en verden til forskel i dag og lykkes med langt flere ting end tidligere. Diks viser ogs? noget vilje og f?r most hans modstandere bedre - det er igen de 2 bolde som skal vindes og som vi igennem s?sonen har v?ret supergode til.

Jeg har stor respekt for Patrick Mortensens arbejde men syntes han l?nge taber mange dueller til Okore - det er som om han ikke rigtig g?r efter at vinde hovedst?dsduellerne men det g?r han til geng?ld til sidst i kampen. Aab var ogs? gode, til at samle boldene op omkring Okore/Mortensen.

Latest posts

Back