New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 62
  • Views Views: Views 6K
Superligaen 2026/2027
Men er det et bedre job for Michael Hansen? Jeg synes det ikke. I Fredericia har han lokale penge i ryggen (mange penge), han har lejespillere fra FCM og han skal så at sige bare fortsætte sit rigtig gode arbejde. I Silkeborg kommer han til at skulle kæmpe i bunden af Superligaen, med en amerikansk ejer og uden alt for mange penge at købe ind for. Det kan godt være at Michael Hansens fortid i Silkeborg gør jobbet mere attraktivt, men jeg synes ikke det er helt så klart et valg som for 1 år siden.
De lokale penge i ryggen kom først da de rykkede op. Men vi er jo ikke i nærheden af 20 millioner. Nok nærmere 15 millioner.

Silkeborg er selvfølgelig den største klub af de to, de har et større sportsligt budget, en god talentafdeling og det er et mere eller mindre etableret Superligahold, mens Fredericia lige har været oppe for først gang nogensinde. Spørgsmålet kunne så være om styrkeforhold kan skifte, men jeg tror ikke det bliver indenfor de næste sæsoner.

SIF's fans må skele lidt misundeligt til Horsens og konstatere at man kunne være solgt til en amerikaner der om ikke andet er klar på at hælde en masse penge i klubben. Det kan så også få galt, men i det mindste får de nye muligheder på kort sigt, jeg kan ikke rigtig se hvad Silkeborg har fået ud af at komme på udenlandske hænder. For Michael Hansen må det være et spørgsmål om springet er stort nok til at det er være at forlade en klub hvor han nok sidder meget sikkert og der også vil være rimelig ro på selvom de ikke skulle rykke direkte op igen og overveje om springet til noget endnu større er nemmere at tage fra Silkeborg. Jeg kan også sagtens se Silkeborg som en nedrykningskandidat i næste sæson.

Latest posts

Back