New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 66K
Kommer det ikke lidt an på, hvordan man opgør NK handlen? Men ja hvis man lægger Pimpong værdien oveni (som man jo nok skal), så rammer vi et stykke over 100 mio. Stadig imponerende i mine øjne. Deres Portugal samarbejde har i hvert fald båret frugt selvom Mafra ikke spiller på et højt niveau. Som de er inde på i Mediano, må man tro, at der er meget af værdi i de mindre portugiske klubber, som man måske burde kigge mere ind i…

Jeg har ikke hørt ret meget Mediano, men hvis der var så mange store talent i den trejde bedste række i Portugal, ville FCM så ikke hente spillere derfra?

De fleste af deres spillere fra Mafra er enten danske talenter, eller afrikanere der har spillet 1-2 år som seniorer, fordi Future Cup i Danmark er for ringe.

FCK har også lavet et samarbejde i udlandet. Det leger mig. De burde få lov at spille 3. Division.

Det er i hvert fald helt skørt at svine JP, JN eller LF til - dermed ikke sagt, at man ikke kan og bør kritisere dem, hvis man synes de laver fejl. Vedrørende CV er jeg altså meget i tvivl, om hvor stor hans aktie var i mesterskabet... Jeg synes det er sat lidt meget på spidsen, at han skulle have sendt os i himlen, ved at holde på spillere med udløb og modvilligt skifte træner til sit 5.-valg eller sådan noget. Men på den anden side var det jo ham, der holdt fast i spillerne og i sidste ende ansatte den helt, helt rigtige træner. Han står så også med ansvaret for den indeværende sæson, som jeg jo synes, vi kan og skal forholde os til.
Kom så de hvide❤️ det er jo det, det hele handler om

Jeg har ikke hørt ret meget Mediano, men hvis der var så mange store talent i den trejde bedste række i Portugal, ville FCM så ikke hente spillere derfra?

De fleste af deres spillere fra Mafra er enten danske talenter, eller afrikanere der har spillet 1-2 år som seniorer, fordi Future Cup i Danmark er for ringe.

FCK har også lavet et samarbejde i udlandet. Det leger mig. De burde få lov at spille 3. Division.

Jo, det skulle man jo tro. Men tror mere, at Medianos pointe er, at spillerne i FCM som har været en tur i Mafra kan blive profiler i en topklub i Danmark samtidig med, at Mafra er rykket fra anden til tredje division. De øvrige hold må altså have bedre spillere end Mafra, som måske er spændende talenter. Og ja så er der en masse faktorer, man ikke tager højde for i det rationale (eksempelvis alderen på Mafras hold, træneren, osv). Det var nu også bare i en henslængt bemærkning, at de sagde det.

Jo, det skulle man jo tro. Men tror mere, at Medianos pointe er, at spillerne i FCM som har været en tur i Mafra kan blive profiler i en topklub i Danmark samtidig med, at Mafra er rykket fra anden til tredje division. De øvrige hold må altså have bedre spillere end Mafra, som måske er spændende talenter. Og ja så er der en masse faktorer, man ikke tager højde for i det rationale (eksempelvis alderen på Mafras hold, træneren, osv). Det var nu også bare i en henslængt bemærkning, at de sagde det.
Jeg har absolut ingen data på noget som helst fra de lavere rækker i Portugal. Mit gæt er mange hold i de rækker er lavet til at vinde, så der er mange tidligere spillere fra f.eks Benfica osv., og lidt færre talenter. Så hold der minder om f.eks FC Fredericia der rykkede op sidste år.

Mafra derimod er sikkert et hold af 6-8 kæmpe talenter, som Tim Sparv nærmest er tvunget til at spille hver gang, så de er klar til næste skridt i karrieren.

EDIT: Det bedste for Camara, Bogere, Hamza og måske Kritjannson ville jo nok være 28-30 kampe af 90 minutter på senior plan.

Kommer det ikke lidt an på, hvordan man opgør NK handlen? Men ja hvis man lægger Pimpong værdien oveni (som man jo nok skal), så rammer vi et stykke over 100 mio. Stadig imponerende i mine øjne. Deres Portugal samarbejde har i hvert fald båret frugt selvom Mafra ikke spiller på et højt niveau. Som de er inde på i Mediano, må man tro, at der er meget af værdi i de mindre portugiske klubber, som man måske burde kigge mere ind i…

Det er meget praktisk at kunne sende et talent ud som vil få tid og spille den rette formation (gætter jeg på). Tænker det må være en klar fordel og det samme gælder formentlig for Fck's satellitklub. Fcn har også deres Amerikanske søsterklub og kan lokke spillere med, at de kan blive overført dertil. Det tænker jeg flere har fundet interessant - nu må vi se om nogen af de nuværende skal derover. Bif er også en del af flere klubber men ved ikke om de kan/vil udnytte det.

Lige i den her henseende hentede de vel Stanley Iheanacho i 2023 og så har han været i Mafra. Nu ligner han en der er klar til at slå igennem i Superligaen og har scoret 4 mål på 16 afslutninger.

Syntes jeg zappede henover noget på tv3 med "direktørerne". Der var vist JN, Steinlein og så tror jeg det var Bif/Fck der debatterede de det vist. Burde nok have set det men syntes programmet varede to timer og så var der ikke tid til det. Syntes JN sagde han så det som en klar fordel for dem - han nævnte også noget med, at man jo kunne byde prisen op på en mulig spiller, hvis man var lidt fræk.

Måske ja. Men jeg tror ikke man får ret meget god kultur ved at bænke en mand i toppen af løn hierakiet fuldstændig i 2 år.
Jeg aner ikke hvor god eller dårlig leder han er, jeg synes dog alt hvad man læser eller hører om ham er positivt.

Hvis han kan vride et par procent mere ud af hele truppen, og han kan leve med rollen, så er det måske fint. Det er vel efterhånden lidt den rolle Jesper Hansen har hos os?

Jeg aner ikke om hans fravær, på nogle måder har spillet ind i vores ringe start.

Last edited:

Kommentatorerne kom faktisk med en ret interessant observation i dag. På et tidspunkt i 2. halvleg havde halvdelen af FCM’s hold på banen spillet i Mafra.

Det fortæller trods alt noget om, at projektet fungerer.

Kommentatorerne kom faktisk med en ret interessant observation i dag. På et tidspunkt i 2. halvleg havde halvdelen af FCM’s hold på banen spiller i Mafra.

Det fortæller trods alt noget om, at projektet fungerer.
Helt bestemt.

Jeg tror faktisk hvis man tillade andetholdene i 3. Division, at man ville se mange af de samme tendenser i andre klubber.

Det ville give ekstremt meget mening.

Nu så jeg den igen på det begrænsede sammendrag der er på https://superliga.dk/kampe/2026-2027/fc-nordsjaelland-agf-13-09-2026 (det er 2:30 og frem ca.).

Med alle de spillere der forsvarer mod så få angribere, så kan jeg i hvert fald ikke se Emmery have skyld for den her (nogen mente han var indblandet men mener ikke det var dig).

For mig er det stadig Calløs nonchalante returløb og manglende afdækning af den farligste aflevering. Man skal nok heller ikke se Gretarsons attitude over Callø som andet end en der mener, hvad der burde være dækket af på - han ser slet ikke tilfreds ud.

Jeg ved ikke hvorfor der skulle skiftes ud og man lavede endnu en rokering i forsvaret - for de havde vel egentlig leveret ok undervejs. Hvis det var fordi Carstensen skulle ud, så kunne man have sat en anden på den wingback og fastholdt de andre.
Jeg hæfter mig mest ved sidste afsnit. Callø er valgt som manden man vil satse på. Andersen bliver skiftet ind før Callø, da Kahl bliver skadet. Hvis man ikke stoler på Callø som centerforsvarer skulle han jo ikke være førstereserve til begge yderbacks?

Løsningen er næppe at have fuld dybde på alle positioner. Men i en uge med fuld restitution gør det lidt nas. Men det gør langt mere nas at man har placeret sig i så svær en position, der kunne være undgået.

Latest posts

Back