New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 330K
Superligaen 2025/2026
Brøndbys fans får lov til at se AGF tage et mesterskab og FCK en europæisk kvalplads på Brøndby Stadion i samme sæson. Det er da trods alt et skadefro smil værd.
Og det endda på blot 10 dage!
Stort tillykke til Brøndbys fans med de store oplevelser her mod sæsonens slutning

Super vigtigt for os, at Brøndby misser Europa.
Hvis vi skal hente dem permanent, så handler det om, at vi rammer et ligaspil før dem.

Oveni forsvinder deres 3,0 koefficient points fra 21/22 nu, så de kommer ned på 6,0. Vi er på 1,5 men med gode muligheder for at lave points i den nye sæson. Begge hold er nu under den danske lande koefficient.

Alt andet lige også godt for dansk fodbold. FCK har virkeligt gode muligheder for at ramme et ligaspil.
Og nej, der er ingen grund til at tale om at vi kunne hente FCK på sportsligt budget. Kommer aldrig til at ske.

Og det endda på blot 10 dage!
Stort tillykke til Brøndbys fans med de store oplevelser her mod sæsonens slutning
Det er dem vel undt, og lad os håbe tendensen fortsætter.

Meget gerne med Cooper i trænersædet, GFH og Jan Bech som defakto sportschefer og endnu større økonomisk uansvarlighed.

De sidste par år, har det været gaven der bliver ved med at give. En udsøgt fornøjelse at følge med i!

Jeg bruger lige en lidt bedre tråd:

Det er vildt at FCK med 11 mod 10 mand ikke kan køre en føring stille hjem. Det fortæller i hvert fald en historie om at de stadig har et stykke vej tilbage til toppen.
Jeg var ikke imponeret af FCK i pokalfinalen. Her mødte de et svagere hold. De kom bedre med i 2. Halvleg, men var ikke dominerende, selv med mod 10 mand. En knivskarp offside fra en tur til straffe. Moukoko scorede to, men ligner en spiller der har behov for generøst forsvarsspil med løse markeringer, for at kunne score.

Mads-Emil står stærkt pt., men på et hold, der ikke er godt nok. Det bliver interessant at se dem efter sommerferien, om de er i lavere gear pga svagere modstand, eller om holdet stadig er udfordret. Men der er nok også en del nye i start-11 til sæsonåbneren.

Jeg var ikke imponeret af FCK i pokalfinalen. Her mødte de et svagere hold. De kom bedre med i 2. Halvleg, men var ikke dominerende, selv med mod 10 mand. En knivskarp offside fra en tur til straffe. Moukoko scorede to, men ligner en spiller der har behov for generøst forsvarsspil med løse markeringer, for at kunne score.

Mads-Emil står stærkt pt., men på et hold, der ikke er godt nok. Det bliver interessant at se dem efter sommerferien, om de er i lavere gear pga svagere modstand, eller om holdet stadig er udfordret. Men der er nok også en del nye i start-11 til sæsonåbneren.
Vildt nok at sige, ikke at jeg er uenig, at Mads Emil står stærkt. Samtidig sidder jeg med en fornemmelse af, at han med Knudsen og Yakob i AGF, ikke nødvendigvis var starter for os. Målt på topniveau er Solbakken heller ikke langt fra.

De 2 fanbaser har på SoMe nærmest haft en kamp om, hvem som er mest ligeglade med Tivolikampen men FCKs fans og spillere fejrede sejren som havde de vundet en titel og BIFs fan og spillere er så nedtrykte man skulle tro, det var en titel de mistede.

Og så er det lidt spøjst de 2 fanbaser blandt flere havde så travlt med, at håne os for at fejre en bronze. How the table has turned.

De fejrer det også med at tude over Krogh på Twitter/X 😁
Det forstår jeg så godt. At FCK har 11 mand på banen ved halvtid er en katastrofe, en klar nødbremse og sidste mand. Selv FCK's træner fortalte at hans stab havde fortalt ham at der ikke var offside ved det udlignede mål. Det virker til at FCK stadig får al den hjælp de har brug for.

Jeg synes Vanderberge formår at balancere mellem frustration og anerkendelse af dommere, BIFs for dårlige sæson osv.

Det var en svada hvor jeg kunne føle med en frustreret spiller og acceptere hans ærgrelse.

Det siger måske mest af alt noget om hvor tåbeligt Tulle har udtalt sig. Han har været bedre (=mindre grel) ind i mellem, men når man først har givet los som han har, er det svært efterfølgende at ramme den rigtige balance.

Latest posts

Back