New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 314K
Superligaen 2025/2026
Last edited:
Pudsigt. Jeg synes lige præcis AaBs system med at stå i kø og købe øl i en bod for at skulle stå i kø i en anden bod og hente øl er komplet håbløst!!
Kender ikke til problemstillingen du nævner, men har kun været der 3 gange de seneste 4 år. Kan se kampen med fuldt udsyn imens jeg bestiller en Rasmus Wurst(får altid mindet fra 2016 semifinalen, hvor han står alene og kalder sit hold ind). Fuld udsyn på samme tid what not to like

Jeg er ikke helt sikker på om du dermed vil sige at de kunne få nye indivialister til at vinde CL, men man kan ikke bare købe de hotteste stjerner man kan få fat på, hvis man skal helt til tops skal man både have individuel kvalitet og spille som et hold og det har de fundet ud af. PSG med Messi og Neymar osv vandt dog stadig mesterskaber, de manglede bare det sidste i CL.

Det er svært at bruge PSG som eksempel synes jeg, de har jo masser af penge og køber store stjerner. Det vi snakker om er vel at man ved at spille som et hold kan overhale andre med flere penge. der mest bare har de store stjerner der spiller meget individuelt og min kommentar var at jeg ikke tror det er så nyt. Man skulle jo så snarere se på de hold der er i stand til et konkurrere med PSG trods langt mindre budgetter og på tilsvarende forhold tilbage i tiden.

Pengene er afgørende i det lange løb for at være fast i toppen, men du kan godt have mange penge og hvert år blive overhalet af forskellige hold der har bygget noget op over tid.
Jeg tror at det jeg mener er, at de allerstørste individualister ikke giver det bedste hold. Det var tydeligt at PSG var blevet så hovedrige, så de kunne købe hele verden med arabiske oliemilliarder, og der var en klar kurs med at skabe et fransk Galacticos hold, sikkert drevet af oliesheikerne, der var overbevist om at et hold kun med de bedste individualister i verden, også ville blive det bedte hold i verden, og derfor kunne vinde det hele. Efter mange sæsoner, gik det tilsyneladende op for dem, at dette ikke var tilfældet, og da de hentede Luis Enrique ind, blev der også ændret på trupsammensætningen, nu handlede det mere om at finde spillere der kunne fungere sammen, end spillere med de største navne, og bedste individuelle færdigheder.

Selvom det er to helt forskellige prisklasser og niveauer, så kan man godt sammenligne det med FCM’s tilgang, de er det gamle PSG, hvor det handler om at skaffe så meget individuel kvalitet som muligt, og så må holdet komme i 2. række, imens CV har meget mere fokus på det relationelle og “de sociale relationer” (i mangel på et bedre ord). Han vil ikke hente spillere der kan kompromitere de stærke sociale relationer der er i truppen, det skænker man sgu ikke mange tanker i FCM, og det gjorde man heller ikke i det gamle PSG.

He he selv ikke i en sæson hvor Viborg stiller med en roemark i hele forårssæsonen, er det nok til at vippe de to plastikbaner af sidstepladserne i klubbernes bedømmelse af de 12 baner i Superligaen. Artiklen fokuserer på at FCK har den bedste bane, men burde nok fokusere på at Silkeborg og FCN har de værste - igen, på trods af de mange smadrede baner i Superligaen i år:

Det burde der gøres noget ved.

Jeg kunne simpelthen ikke finde pokal tråden, så jeg spørger her. Admin må lige fikse hvis det skal i anden tråd men:

Hvem holder vi med idag? fcm eller fck? Lidt pest eller kolera, men for mig er jeg nok efterhånden kommet dertil at bif / fck kæmper om at blive største i østdanmark, vi og fcm har vores kapløb vest for storebælt. Og efter denne mesterskabsduel er der nok ved at blive bygget lidt rivalisering op. derfor tror jeg faktisk jeg holder mest imod fcm.

Hvad med jer?

Jeg kunne simpelthen ikke finde pokal tråden, så jeg spørger her. Admin må lige fikse hvis det skal i anden tråd men:

Hvem holder vi med idag? fcm eller fck? Lidt pest eller kolera, men for mig er jeg nok efterhånden kommet dertil at bif / fck kæmper om at blive største i østdanmark, vi og fcm har vores kapløb vest for storebælt. Og efter denne mesterskabsduel er der nok ved at blive bygget lidt rivalisering op. derfor tror jeg faktisk jeg holder mest imod fcm.

Hvad med jer?
Jeg er vild med formuleringen "holde imod" 😆👍

Da jeg ikke har den absurde bastard kanal, kommer jeg ikke til at se finalen. Det ville jeg nu ellers gerne, men jeg nægter at støtte op om den kanal.

Hvad med jer?
Jeg har ikke særligt stærke følelser i den ene eller anden retning efter søndag, men synes det kunne være mest sjovt, hvis FCM ikke vinder og den “stærkeste trup i Superligaens historie” ender uden trofæer.

Hvad med jer?
Ser gerne FCM uden titler, så jeg håber på FCK-sejr

Jeg har ikke særligt stærke følelser i den ene eller anden retning efter søndag, men synes det kunne være mest sjovt, hvis FCM ikke vinder og den “stærkeste trup i Superligaens historie” ender uden trofæer.
Præcis samme følelse her.
Det her forår har gelejdet FCM op på en mulig førsteplads i hierakiet over klubber jeg nærer den dybeste afsky for. At jeg har set et interview med Steinlein, hvor han faktisk virker ægte i sin lykønskning af os, hjælper i den forbindelse meget, meget lidt.
Jeg er slet ikke et stort nok menneske, til ikke at ønske sådan nogle storskrydere lidt ekstra modgang.

Dertil kommer, at jeg har en klar fornemmelse af, at FCM er relativt lettere for os at indhente end FCK. Det tror jeg, fordi jeg har en fornemmelse (kun en fornemmelse, intet konkret) af, at deres fundament er mere skrøbeligt. Hvad sker der, når deres sugardaddy mister interessen? Hvad sker der, hvis de fejler et par år i træk, eller markedet pludselig ikke er til de store salg? Jeg er med på, de har en stor pengetank lige nu, men de har dælme også store udgifter, så der kan hurtigt gøres et indhug. Som sagt er det bare en fornemmelse, og det kan godt være, jeg forvirrer den med den plastikfornemmelse hele foretagendet derude giver mig.

Jeg er ligeglad med hvem der vinder af fusinskluberne.
Men for at saette spot paa strukturen i suppen haaber jeg paa FCK, det ville vaere absurt at se OB som nummer 8 komme i Conference kval.
Maaske saadan et scenarie kan foere til en aendring af strukturen? - i 1.div - bliver ligaen jo ogsaa delt op, og der el vel ingen gulerod til det bedste hold i nedryknings spillet?

Jeg har kun hørt det fra en bekendt (samarbejdspartner) i Sverige, der har hørt det nævnt deroppe. Ikke som, at det er helt sikkert, men som en “vi ved den og den klub kigger”

Der går også rygter om Olympiakos og Robbie Ure kan erhverves for 4 mio. Euro.

Der var en artikel omkring hans skifte fra Rangers ( hvor han scorede mål på andet holdet ) og til Anderlecht ( hvor han scorede mål på andet holdet) men uden at få chancen. Derfor søgte han til Sirius men i artiklen spekulerer de også i et sommersalg.

Jeg hader begge hold, men håber dog nok lidt på en FCK-sejr.

FCKs træner er markant mindre usympatisk end FCMs ditto.

FCK har Mads Emil Madsen, som jeg ikke nærer antipati over for, men under det bedste, da han som Silkeborg-mand har gjort en masse for os trods sin bedste vens og hans fars had til AGF. Han har samtidig tilført klubkassen en anstændig sjat skejser.

Delaney virker også sympatisk, men vigtigst af alt - jeg vil finde det ustyrligt morsomt, hvis en klub, der gik efter tre titler end på nul og en tur i Anders And-league.

Der vil omvendt gøre ondt, hvis bronzemedaljevinderne risikerer at må afstå Europa-turen til nummer otte ved en FCK-sejr.

Hjertet siger FCK, men hjernen siger FCM. Det vil være til vores fordel, at FCK ikke får mulighed for stor europæisk indtægt i en sæson, hvor de skal spendere stort. Samtidig håber jeg, at en sejr til FCM vil få dem til at undlade at fyre Tullberg før så langt inde i næste sæson, at det er for sent at rette op på.

Men whatever. Jeg kan heller ikke se kampen.

Latest posts

Back